A train to Ρluton

A train to Ρluton Facebook Twitter
0
Ο γαλαξίας M83

Στην τελευταία σκηνή του Βreakfast Club του Τζον Χιουζ, οι ήρωες της ταινίας φεύγουν απ’ το σχολείο, αφήνοντας ένα γράμμα στον καθηγητή τους, δυο ζευγάρια φιλιούνται, ένα αγόρι φοράει το σκουλαρίκι που του κάνει δώρο η κοπέλα του και περπατά σ’ ένα άδειο γήπεδο ποδοσφαίρου με τη γροθιά σηκωμένη. Όλα αυτά υπό τους ήχους του «Don’t you forget about me» των Simple Minds. Μπορείς εύκολα ν’ αντικαταστήσεις τον ύμνο των Simple Minds μ’ ένα οποιοδήποτε κομμάτι απ’ το «Hurry up, we ‘re dreaming» των M83 και δεν θα έχει αλλάξει τίποτα.

Το γκρουπ-πρότζεκτ του Γάλλου Anthony Gonzalez στους δυο τελευταίους του δίσκους έχει βυθιστεί κυριολεκτικά στα ‘80s. Ό,τι ξεκίνησε στο «Saturdays=Youth» του 2008, στο φετινό τους άλμπουμ διογκώνεται στον διπλάσιο βαθμό (το «Hurry up, we ’re dreaming» κυκλοφορεί ως διπλό CD). Τα synth pop οράματα του Gonzalez είναι σκηνικό από teen movie του 1985: τα άγχη της εφηβείας φωτισμένα πίσω από ambient περάσματα και new wave drum beats. Η κινηματογραφική διάθεση είναι εμφανής στο «Intro», όπου βάζει την εκκεντρική Zola Jesus να ψιθυρίζει πάνω από ένα στρώμα από synths, ενώ το πρώτο single «Midnight City» είναι απ’ τα ωραιότερα δείγματα ποπ/ροκ του 2011 ως τώρα.

Μοιάζει να ‘χουν περάσει δεκαετίες ολόκληρες από τότε που ο Gonzalez μαζί με τον Nicolas Fromageau σχημάτιζαν τους M83 και στοίχειωναν τα ‘00s με δύο εμβληματικά ηλεκτρονικά άλμπουμ («Dead cities, red seas and ghosts» και «Before the dawn heals us»), βουτηγμένα στο shoegaze. Ο Fromageau εγκατέλειψε το γκρουπ το 2005 κι έκτοτε ο Gonzalez άφησε τις κιθάρες στην άκρη και στράφηκε σ’ έναν λιγότερο θορυβώδη ήχο, δίνοντας τον πρώτο ρόλο στα συνθεσάιζερ. Στο «Hurry up, we ‘re dreaming» αφήνει να φανεί με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο η αγάπη του για το songwriting και τις μεστές μελωδίες. Τα χαοτικά, noise δεκάλεπτα των «παλιών» Μ83 έχουν αντικατασταθεί από στέρεα ρεφρέν κι ονειρικά φωνητικά.

Ο γαλαξίας Μ83 βρίσκεται 15 εκατομμύρια έτη φωτός απ’ τη Γη. Οι Μ83 του Anthony Gonzalez 15 λεπτά μακριά απ’ τη δόξα της mainstream ποπ, αν μπορώ να παραφράσω τον Άντι Γουόρχολ, που σίγουρα ήξερε κάτι παραπάνω από υπερκαινοφανείς αστέρες.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ