Το συναρπαστικότερο ταξίδι της ελληνικής μυθολογίας παίζεται τώρα στη Θεσσαλονίκη

Το συναρπαστικότερο ταξίδι της ελληνικής μυθολογίας παίζεται τώρα στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
0

Από τις 17 Δεκεμβρίου η υπερπαραγωγή που παρουσιάστηκε και στο Θέατρο Badminton στην Αθήνα (και τιμήθηκε με τρία βραβεία της Ακαδημίας Ελληνικών Βραβείων Τέχνης) έρχεται στη Θεσσαλονίκη, στη σκηνή του Θεάτρου Εγνατία και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Ο Ιάσονας και το χρυσόμαλλο δέρας αναπλάθει το συναρπαστικότερο ταξίδι της ελληνικής μυθολογίας, την Αργοναυτική εκστρατεία, σε ένα θέαμα που συνδυάζει τη φαντασμαγορική ψυχαγωγία με τον παιδευτικό χαρακτήρα των μύθων. Η παράσταση είναι μια επική περιπέτεια που εξιστορεί την πορεία του Ιάσονα από το Πήλιο ως τις ακτές της Κολχίδας. Η αφήγηση αρχίζει με την πτήση του Φρίξου και της Έλλης καβάλα στο μυθικό κριάρι, διατρέχει τους άθλους των Αργοναυτών στο πέλαγος και στους αφιλόξενους τόπους της Ασίας και καταλήγει στις φοβερές μάχες του Ιάσονα με τον δράκο, στην προσπάθειά του να κλέψει το χρυσόμαλλο δέρας.

Την σκηνοθεσία και τις χορογραφίες ανέλαβε η πολυβραβευμένη Σοφία Σπυράτου, τα κείμενα και τους στίχους των τραγουδιών ο Παρασκευάς Καρασούλος αξιοποιώντας τις αρχαίες πηγές, ενώ την πρωτότυπη μουσική συνέθεσε ο Νίκος Κυπουργός, ο Δημιουργός της Λιλιπούπολης, των Μυστικών του Κήπου και τόσων άλλων.  Ένας νεανικός θίασος πολυτάλαντων ηθοποιών, τραγουδιστών, χορευτών και ακροβατών ζωντανεύει την περιπέτεια των Αργοναυτών, πλαισιωμένος από τα φαντασμαγορικά σκηνικά που εμπνεύστηκε ο Μανόλης Παντελιδάκης.

Ο μύθος της Αργοναυτικής Εκστρατείας αποτυπώνει αλληγορικά το επινοητικό πνεύμα των Ελλήνων, που επί χιλιετίες τολμούν, εξερευνούν και υπερβαίνουν εμπόδια με σκοπό την κατάκτηση της γνώσης. Αυτό το γνήσια ελληνικό πνεύμα υπογραμμίζει η παράσταση, δίνοντας έμφαση στην ποιητική διάσταση του λόγου σε ένα υπερθέαμα που σέβεται την ουσία του μύθου.

— Κυρία Σπυράτου, πώς επιλέξατε να ασχοληθείτε με την ιστορία του Ιάσονα; Kαι σας αρέσει περισσότερο από την ιστορία;

Πάντα μου άρεσαν οι ιστορίες με ταξίδια και τα αγαπημένα δικά μου ταξίδια ήταν όταν διάβαζα την ελληνική μυθολογία. Τι πετάγματα του νου ήταν αυτά; θάλασσες και σειρήνες, τέρατα μυθικά, οι θεοί να παραμονεύουν άλλοτε να σε σώζουν και άλλοτε να σε καταστρέφουν... πόθος και άθλος όλων των ηρώων να καταφέρουν το αδύνατο, να κυνηγήσουν το όνειρο.

Ο Ιάσωνας ξεκινάει ένα μακρύ ταξίδι ενηλικίωσης να φέρει πίσω ότι η μοίρα έδιωξε μακρυά. Το χρυσόμαλλο δέρας.

Για σκεφτείτε, με ένα καραβάκι ανοίγεται στα μανιασμένα κύμματα για να διασχίσει το Αιγαίο, την μαύρη θάλασσα και να φτάσει τέλος στη μακρινή Κολχίδα. Πενήντα νεαρά αγόρια και μια κοπέλα, η Αταλάντη, ξεκινάνε για το μύθο. Και τον κατακτάνε. Ίσως αυτό είναι και το ωραιότερο μήνυμα σήμερα. Να γυρέψεις το αδύνατο, να κυνηγήσεις το όνειρό σου.

Το συναρπαστικότερο ταξίδι της ελληνικής μυθολογίας παίζεται τώρα στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter

— Πώς προσεγγίσατε το έργο σκηνοθετικά;

Το να σκηνοθετήσω ένα τέτοιο θέμα είναι ο δικός μου άθλος. Θέλησα να είναι μαγικό και παράλληλα να έχει όλη την δύναμη, την ζωντάνια αλλά και το χιούμορ που προσεγγίζει τους θεατές, μικρούς και μεγάλους. Οι ήρωες να μην είναι μόνο ήρωες, αλλά και άνθρωποι. Δημιουργήσαμε με το στενό μου συνεργάτη, τον εξαιρετικό Μανώλη Παντελιδάκη, εικόνες που θα μείνουν καιρό τυπωμένες στο μυαλό. Το κείμενο του Παρασκευά Καρασούλου, με σεβασμό στο μύθο, αναπλάθει το λόγο είτε σε ομοικαταληξία ειτε πεζά σε εξαιρετικά ελληνικά και ο Νίκος Κηπουργός - τι να πει κανείς για τον Νίκο; Η μουσική του δεμένη με τους πανέμορφους στίχους του Παρασκευά είναι το πέπλο της μαγείας που τυλίγει την παράσταση.

Πενήντα νεαρά αγόρια και μια κοπέλα, η Αταλάντη, ξεκινάνε για το μύθο. Και τον κατακτάνε. Ίσως αυτό είναι και το ωραιότερο μήνυμα σήμερα. Να γυρέψεις το αδύνατο, να κυνηγήσεις το όνειρό σου.

— Nιώθετε κι εσείς παιδί όταν σκηνοθετείτε μια παιδική παράσταση;

Νιώθω παιδί όταν παρακολουθώ την παράσταση μαζί με παιδιά. Η παράσταση είναι διαδραστική, εκτυλίσσεται πολλές φορές ανάμεσα στο κοινό. Οι αντιδράσεις των παιδιών, η συμμετοχή τους, το γεγονός ότι φεύγουν από την παράσταση τραγουδώντας "ευοί ευάν" είναι η απόλυτη ευτυχία μου. Ναι, τότε ξαναγίνομαι παιδί. Στις πρόβες φέρνανε συχνά τα παιδιά τους ο Ντανιέλ και η Ιωάννα, οι ακροβάτες μου, καθώς και η Ναταλία, η γλυκόλαλη Μήδεια. Ο Νικόλας 18 μηνών και η Σιλβί 2.5 χρονών ξέρουνε το έργο απέξω. 

Το συναρπαστικότερο ταξίδι της ελληνικής μυθολογίας παίζεται τώρα στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter

— Είναι καινούργιο ανέβασμα αυτό που θα παρουσιάσετε στην Θεσσαλονίκη; Μιλήστε μας λίγο γι' αυτό.

Στη Θεσσαλονίκη η παράσταση ανεβαίνει με μια ομάδα πολυτάλαντων νέων παιδιών. Το ταλέντο άλλωστε περισσεύει στη Θεσσαλονίκη. Από αυτό μπολιάζεται η Αθήνα χρόνια τώρα. Οι ηθοποιοί, οι χορευτές, οι ακροβάτες και οι τραγουδιστές αναμίξανε τους ρόλους.  Οι ηθοποιοί χορεύουν, οι ακροβάτες και οι τραγουδιστές υποδύονται ρόλους και οι χορευτές τραγουδάνε. Αυτή την όσμωση την πετύχανε αυτά τα άξια παιδιά. Άλλωστε δεν υπάρχει δεν μπορώ, υπάρχει δεν θέλω και αυτοί οι περφόρμερς θα σας καταπλήξουν.

— Η παράσταση έκανε μεγάλη επιτυχία και κέρδισε πολλά βραβεία. Ποιο νομίζετε ότι είναι το μυστικό της επιτυχίας της;

Δουλέψαμε με πάθος και ορμή. Ο Μιχάλης Αδάμ, ο παραγωγός μας, μας έδωσε απλόχερα ότι του ζητήσαμε. Αγαπήσαμε αυτό που κάναμε, και αυτό το πάθος το μεταφέραμε στο κοινό.

Το συναρπαστικότερο ταξίδι της ελληνικής μυθολογίας παίζεται τώρα στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ