ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Κάντο όπως ο Θηβαίος

Κάντο όπως ο Θηβαίος Facebook Twitter
18
Κάντο όπως ο Θηβαίος Facebook Twitter

Ο αντιμνημονιακός λόγος του τραγουδιστή πέρασε σε άλλο επίπεδο όταν άρχισε η συζήτηση για την ανεργία, στο Δημοτικό Ραδιόφωνο της Θεσσαλονίκης FM 100 και ο Χρήστος Θηβαίος, εριστικός και εκνευριστικός, τα έβαλε με την παρουσιάστρια της εκπομπής Δέσποινα Αυγερίδου.

Της είπε η δουλειά της δεν είναι χρήσιμη και παραγωγική (ενώ η δική του...!), ότι είναι κακή δημοσιογράφος κλπ, και όλα αυτά εντελώς απρόκλητα. Είπε μάλιστα τόσα πολλά και αντικρουόμενα μεταξύ τους, από αμπελοφιλοσοφίες και υπερβολές μέχρι μεγάλες αλήθειες που στο τέλος όλο και με κάτι μπορεί να συμφωνούσες. 

Χτες άκουσα την 15λεπτη συνέντευξή του και ντρεπόμουν για λογαριασμό του καθώς τον άκουγα, αλλά δεν μπορούσα να τον κλείσω. (Η κα Αυγερίδου ήταν άψογη, κατά τη γνώμη μου.)

Κι ενώ μέχρι χτες ήταν καταχωρημένος στο μυαλό μου ως ένας αδιάφορος κλαψιάρης έντεχνος, ακούγοντας τη συνέντευξη τον κατέταξα στην κατηγορία του τσαμπουκαλεμένου ξερόλα. 

Σήμερα ξανάλλαξα γνώμη. Μπορεί να είμαι ο μοναδικός που έμεινε ικανοποιημένος απ' τη συγγνώμη του, αλλά δεν μπορώ να κρύψω ότι ήταν μια ευχάριστη έκπληξη το κειμενάκι του στο Facebook - όποια κι αν είναι τα κίνητρα. 

Κάντο όπως ο Θηβαίος Facebook Twitter

Μπορεί να το έγραψε διότι φοβήθηκε την πτώση στις πωλήσεις του, μπορεί να μην το εννοεί καν. Αδιαφορώ. Εγώ βρίσκω θετικό ότι, σε μια εποχή που επιμένουμε με νύχια και με δόντια ότι είχαμε δίκιο (ακόμα κι όταν γελοιοποιούμαστε με την επιμονή μας), κάποιος, για οποιοδήποτε λόγο, να δίνει ένα διαφορετικό παράδειγμα. 

Για μένα το πρόβλημα δεν ήταν οι απόψεις του. Λίγο πολύ όλοι ξέρουμε πως πολλοί Έλληνες προτιμούν να μην πάνε στο χωράφι επειδή τέτοιες δουλειές θεωρούν ότι είναι "για Αλβανούς". Το πρόβλημα είναι ότι είχε χάσει την ψυχραιμία του και γινόταν προσβλητικός. 

Η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση πιστεύουν πολλοί (και σίγουρα οι περισσότεροι πολιτικοί μας). Αντί να ζητήσουν συγγνώμη για κάποια χοντράδα τους, λένε μια ακόμα μεγαλύτερη χοντράδα και τσαμπουκαλεύονται ακόμα περισσότερο. Κι όμως, ο Χρήστος Θηβαίος διάλεξε τον άλλο δρόμο:

Μπορείς να επιμείνεις στις απόψεις σου (ελευθερία του λόγου έχουμε) αλλά να αναγνωρίσεις ότι ξέφυγες, και να απολογηθείς για το ύφος σου. Πιθανότατα δεν θα αναστρέψεις όλη τη ζημιά, αλλά θα έχεις κάνει το σωστό. 

Κάντο όπως ο Θηβαίος Facebook Twitter
18

ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

11 σχόλια
Τώρα που κουρεύτηκε, μεγαλώνοντας και ίσως βάζοντας λίγα κιλάκια παραπάνω, όλο και περισσότερο, μοιάζει με τον θείο του τον αείμνηστο Αντώνη Παπαδόπουλο.Πυ.. πυ.. πύραυλος!!...https://www.youtube.com/watch?v=djZ5THIVn2A
Προσωπικά πάντως η απλή φράση "θέλω να ζητήσω συγγνώμη από την τάδε γιατί την πρόσβαλα [...] παρότι δεν είχα τέτοια πρόθεση", και μάλιστα μόνον κατόπιν του κακού χαμού που έγινε σχετικά, με καλύπτει 0%.Θα με κάλυπτε εάν, εν τη ρύμη του λόγου, της είχε πετάξει μια προσβλητική έκφραση πάνω σε μια αντιδικία. Το είδος της προσωπικής, ουσιαστικά, επίθεσης που της έκανε, εντελώς απρόκλητα, σε απόλυτη ηρεμία και χωρίς να πάρει ούτε κουβέντα πίσω εκείνη τη στιγμή, είναι κάτι που δεν δικαιολογείται τόσο εύκολα.Όσο για την κατάσταση στην Ελλάδα, ενώ θίγει πράγματι υπαρκτά κακώς κείμενα, το κάνει με τρόπο τόσο απόλυτο, ακραίο και, κυρίως, αφ'υψηλού, που χάνει σχεδόν όλο του το δίκιο κι εκεί. Είμαι από τους πρώτους που στηλιτεύουν πόσο καλομαθημένη φαίνεται η γενιά μου και οι ακόμη νεότερες γενιές, σε πολλούς τομείς. Αλλά ο Θηβαίους στην ουσία στιγμάτισε ως τεμπέλικα και κακομαθημένα όσα παιδιά δεν βγήκαν με το ζόρι στη βιοπάλη από τα 14, λες και το να θελήσεις να προσφέρεις μια πιο άνετη παιδική και εφηβική ηλικία στα παιδιά σου, ως γονιός, είναι κάποιο αριστοκρατικό προνόμιο που οι άνθρωποι δεν έχουν δικαίωμα να επιδιώκουν.
Εκπροσωπεί μία άποψη που βρίσκει πολλούς Έλληνες σύμφωνους. Την επιστροφή στον πρωτογενή τομέα. Δυστυχώς για εσάς κύριε Θηβαίε, οι εποχές αυτές έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί και βιώνουμε την έκρηξη του τριτογενούς τομέα -του τομέα της τεχνολογίας και της πληροφορίας και των υπηρεσιών-. Αν γίνει σωστός χειρισμός του μπορεί παράλληλα να γίνει παραγωγικός. Εξάλλου γι' αυτό πασχίζουμε οι περισσότεροι. Για την μετάβασή μας σε ένα υψηλότερο βιωτικό επίπεδο.
Η συγγνώμη (που πιθανότατα εξέφρασε ύστερα από την πίεση της γυναικας ή του ατζέντη του ή του κολλητού του ή του Παπακωνσταντίνου- ή ,το πιθανότερο, ήταν δική του ιδέα της επόμενης μέρας όταν ξανάγινε νηφάλιος) είναι εντελώς ασήμαντη και δεν ενδιαφέρει κανέναν. Εμένα δεν με εκνεύρισε τόσο ο Θηβαίος (πόσο μπορεί να σε εκνευρίσει ένας ασόβαρος και παραληρηματικός παπάρας;) όσο η κυρία που συνομιλούσε μαζί του. Ήταν τραγικά παθητική και ανέτοιμη, του επέτρεπε να της κάνει προσωπικά σχόλια και ερωτήσεις τη στιγμή που θα μπορούσε να τον βάλει στη θέση του με χίλιους τρόπους. Παρόλα αυτα, συντηρούσε μία γελοία συνδιάλεξη, ενδεχομένως για τις λίγες ώρες διασημότητας που αναλογούν στον καθένα μας, και δεν είχε το θάρρος και την αυτοπεποίθηση να του αντιπαραβάλλει ένα "δεν σας αφορά", ή να του εξηγήσει του καημένου γιατί 15 ευρώ την μέρα αρκούν για έναν άστεγο και όχι για μία "πενταμελή " οικογένεια. Αντ'αυτού, δικαιολογούνταν (!) για τη δουλειά της, η οποία παρεμπιπτόντως προωθεί τη δουλειά ενός τραγουδιστή και τον άφηνε να ξεδιπλώσει τη μεθυσμένη του ρητορική, χαρίζοντάς μας άλλο ένα ηλίθιο λόγο να χουμε να ασχολούμαστε όταν γύρω μας καίγεται το σύμπαν. Κι έτσι, άθελά της, επιβεβαίωσε τα περί μη παραγωγικής δουλειάς ενός ραδιοφωνικού παραγωγού.
Αγαπητή Afrodit,σιγά μην τον πλάκωνε και στο ξύλο κιόλας. Η γυναίκα τό'πε την επόμενη, αν τη διαβάσατε, δεν ήταν η πρώτη φορά που του έπαιρνε συνέντευξη. Η δουλειά αυτή, ξέρετε, είναι κυρίως δημόσιες σχέσεις, πόσω μάλλον όταν ο εκάστοτε ''σπουδαίος'' συνεντευξιαζόμενος δεν είναι απ' τα μέρη σου, αλλά έρχεται ως επισκέπτης - καλεσμένος σου. Απλά, θα τά'χασε με τη ''μεθυσμένη του ρητορική'', όπως λέτε, κι αποφάσισε να παραμείνει ευγενής ως το τέλος. Προσπάθησε εμφανώς να τον κοντράρει κι αυτή, ενώ θα μπορούσε να το ρίξει στα χασκογελάκια και στην αλλαγή θέματος. Υπό αυτή την έννοια, μπράβο της. Αν ήμουν στη θέση της, πάντως, θα τον είχα στείλει στην Πράγα για μανιτάρια κι ας ήτανε κι ο Gene Pitney - αυτόν πάλι που τον θυμήθηκα;
οι τελευταίες φράσεις "στο μέλλον θα είμαι προσεκτικοτερος όταν εκφέρω δημόσιο λογο" προδίδει ότι όντως πιστεύει ότι είπε κ ότι στο μέλλον απλά δεν θα μας λέει τι πράγματι πιστεύει απλά θα μας λέει ότι απαιτείται για να μην γινει ντόρος... Κοινώς σας έχω χεσμενους....
Υπαρχει μια αντιφαση σε ολο αυτο. Οταν εχεις δικιο πρεπει να προσεχεις μην το χασεις φερομενος υπερβολικα. Απο την αλλη η υπερβολη που χρησιμοποιησε τον εκανε μεν αντιπαθη αλλα τα λεγομενα του συζητηθηκαν και η αποψη του εστω στο ημισι εγινε απο πολλους αποδεκτη. Οτι δλδ εχει ναι μεν καποιο δικιο. Αρα ως προς καποιο βαθμο αν ο σκοπος ηταν να κανει αισθηση το πετυχε..
Διάβασα την είδηση πριν το update της συγγνώμης του μέσω φβ. Επ'αυτού, συμφωνώ κύριε Δημοκίδη, όντως είναι θετικό παράδειγμα η συγγνώμη, είτε ειλικρινής, είτε εικονική.Θέλω όμως να σταθώ σ'ένα άλλο σημείο:"Λίγο πολύ όλοι ξέρουμε πως πολλοί Έλληνες προτιμούν να μην πάνε στο χωράφι επειδή τέτοιες δουλειές θεωρούν ότι είναι "για Αλβανούς". Πηγή: www.lifo.grΕίδα σχόλια αυτής της οπτικής από αναγνώστες και σε άλλα σάιτ που δημοσίευσαν το θέμα και για άλλη μια φορά εντόπισα τη χαιρέκακη επίκριση και τη διχόνοια που έχει επικρατήσει ανάμεσά μας κατά τη διάρκεια της κρίσης.Και το λέω αυτό, γιατί ενώ σίγουρα υπάρχουν κάποιοι Έλληνες που θεωρούν ότι αυτές οι δουλειές "είναι για Αλβανούς" και τις περιφρονούν, εδώ "τσουβαλιάζετε" (και τσουβαλιάζεται) ένα κοινωνικό-εργασιακό φαινόμενο που απορρέει από τις τεχνολογικές προόδους και τον εκσυγχρονισμό και που η εμφάνιση του συμπιπτει με την έκρηξη της αστυφιλίας που ξεκίνησε εδώ κ πολλές δεκαετίες, ασχέτως κρίσης.Γιατί η πλειοψηφία μετοίκησε στα μεγάλα αστικά κέντρα από τότε, έκανε απογόνους που μεγαλώσαν στις πόλεις, απογόνους που τους μπούκωναν γνωση κ κατάρτιση για ένα "καλύτερο μέλλον" μακριά απ'τα χωράφια. Φαινόμενο το οποίο συνέβη παντού στον κόσμο και όχι μόνο στην Ελλάδα κ τους Έλληνες που οι άλλοι μισοί Έλληνες λατρεύουμε να μισούμε.Τώρα ποιο ντόπιο υποψήφιο εργατικό δυναμικό έχει μείνει στην επαρχία για το χωράφι; Κι αυτοί που είναι άνεργοι και πτωχευμένοι στις πόλεις, με τι λεφτά, αυτοκίνητο κλπ να μετακινηθούν/μετοικήσουν στην επαρχία;Και μην ανησυχείτε, το αντίστοιχο και πολύ χειρότερο από τα χωράφια για την πόλη, είναι οι απανταχού εταιρίες τηλεφωνικών πωλήσεων που ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια, δεν πληρώνουν μισθούς και απολύουν μετά τον 1ο μήνα.
Συμφωνώ με όσα λές με μια μικρή επισήμανση."Τώρα ποιο ντόπιο υποψήφιο εργατικό δυναμικό έχει μείνει στην επαρχία για το χωράφι;"Το τέλειο θα ήταν όλοι μας να δουλεύουμε πάνω σε αυτό που σπουδάσαμε. Σε έναν τέτοιο σχεδόν ουτοπικό κόσμο, οι καλοί θα ξεχώριζαν και θα ανέβαιναν, οι μέτριοι θα έμεναν στάσιμοι ή θα ανέβαιναν με αργότερους ρυθμούς και οι κακοί (=τεμπέληδες) θα έμεναν χωρίς δουλειά μέχρις ότου αποφάσιζαν να διορθώσουν τη συμπεριφορά τους.Δυστυχώς, όχι μόνο ουτοπική δεν είναι η Ελλάδα, αλλά πάει και από το κακό στο χειρότερο.Κατανοώ λοιπόν ότι κάποιος που έφαγε τα μάτια του να διαβάζει για να πάρει ένα ρημαδοπτυχίο, δε μπορεί έτσι εύκολα να πει "χέστο, θα πάω να γίνω βοσκός".Όμως, όταν κάποιος έχει πραγματικά ανάγκη, όταν κυριολεκτικά και χωρίς καμία υπερβολή απλά αδυνατεί να καλύψει τις βασικές ανάγκες του και της οικογένειάς του, πάει να δουλέψει και ως βοσκός και μέχρι εκεί που αντέχει.Το "ήρθαμε όλοι στις πόλεις, πώς να γυρίσουμε;" δεν είναι λογική για κάποιον που δεν τα βγάζει πέρα. Όπως ήρθαμε στις πόλεις, έτσι και να γυρίσουμε ή έστω να κάνουμε την προσπάθεια γιατί στην ουσία αν πεθαίνεις της πείνας δεν έχεις και πολλές επιλογές - τουλάχιστον μέχρι τα πράγματα να βελτιωθούν.
Ίσως να μην το έθεσα όπως έπρεπε, αλλά στο σχόλιό μου δε βάζω τις σπουδές και το σύγχρονο τρόπο ζωής ως δικαιολογία, αλλά ως γενική αιτιολογία (μαζί με όλόκληρη την προηγούμενη εξέλιξη της σύγχρονης ζωής που ανέφερα) του φαινομένου.Και απ'όσα έχουμε διαβάσει σε τόσα άρθρα απ'όταν άρχισε η κρίση, αλλά και ακούσει από φίλους και συγγενείς, πράγματι, πάρα πολύς κόσμος που μπορούσε γύρισε πίσω στην επαρχία και προσπαθεί.Αλλά εγώ μιλάω γι' αυτούς που δε μπορούν - που δεν έχουν σπίτι να μείνουν, λεφτά να μετακινηθούν για να πάνε να δουλέψουν αλλού. "άνεργοι και πτωχευμένοι στις πόλεις, με τι λεφτά, αυτοκίνητο κλπ να μετακινηθούν/μετοικήσουν στην επαρχία;"Πηγή: www.lifo.grΜάλλον εσύ μιλάς για ουτοπικό κόσμο, όπου κάποιος που δε μπορεί να βγάλει τα προς το ζην κ "πεθαίνει της πείνας" όπως λες, έχει έστω κάποιες λίγες οικονομίες να ξαναρχίσει αλλού.Και χάνεις το βασικό νόημα που χάσαν οι περισσότεροι σχολιαστές της "Κριτικής Θηβαίου":Καλός ο σχολιασμός κ δικαίωμά μας η ελεύθερη εκφραση, αλλά δεν πέφτει σε κανένα μας λόγος να επιτίθεται στους άλλους για τις επιλογές τους και να τους κουνάει το δάχτυλο, όσο κι αν διαφωνούμε με αυτές. Και γιατί δεν έχουμε το δικαίωμα και γιατί δεν ξέρουμε ποτέ την πλήρη ιστορία, αλλά κυρίως γιατί θέλουμε να ζούμε σε ελεύθερη χώρα.
Προσυπογράφω!Με δίπλωμα πανεπιστημίου, έφυγα -για μόνιμη εγκατάσταση- σε μια επαρχία με την οποία δε με συνδέει κανενός είδους δεσμός!Απλά υπάρχει δουλειά... Όχι στο αντικείμενό μου... Μια απλή δουλειά-εποχική κιόλας...Αλλά είμαι μονογονέας και κάπως πρέπει να τα βγάλω πέρα...
Άρη, κατά την ταπεινή μου άποψη, δεν παίζει θέμα να ζήτησε ο Θηβαίος συγνώμη, φοβούμενος την πτώση στις πωλήσεις του. Οι όποιες πωλήσεις πια είναι παρελθόν και από την ΑΕΠΙ όλοι οι καλλιτέχνες παίρνουν ψίχουλα. Χαρακτηριστικό είναι ό,τι το τελευταίο live CD του Θηβαίου είχε δοθεί premium με κυριακάτικη εφημερίδα. Πιστεύω πως απλά είδε τη δημοσιότητα που πήρε το θέμα - κάτι που δεν θα περίμενε κανείς, πόσω μάλλον ο ίδιος - και θα είπε να προφυλάξει την τελευταία στιγμή τη δημόσια εικόνα του. Άλλωστε, on the road είναι, την ελληνική περιφέρεια γυρνάνε με τον Β. Παπακων/νου, όλο και κάποιος πιο θερμόαιμος θα μπορούσε έως και να τον γιαουρτώσει. Στη συνέντευξη ήταν εριστικός και απαράδεκτος, κυρίως γιατί πήγε να τα βάλει με μία ραδιοφωνική παραγωγό άγνωστη, ''ψαρωμένη'' ενδεχομένως, η οποία ευτυχώς όμως δεν αποδείχτηκε καθόλου ψαρωμένη. Θα τολμούσε ο Θηβαίος και ο κάθε Θηβαίος να έλεγε τα ίδια στον αέρα του Μελωδία και σε κάποιον άλλο παραγωγό - φιλαράκι του, απ' αυτούς που τον εξέθρεψαν για πάνω από 20 χρόνια; Δε νομίζω...Το να έχεις γράψει καμιά δεκαριά καλά τραγούδια και νά'χεις τραγουδήσει άλλα τόσα, δεν σε κάνει να πατάς επί πτωμάτων - διότι αυτό έκανε στην κυριολεξία. Όσο για την απάντηση, εμένα δε με έπεισε. Να δεις συγνώμες πού'χει ζητήσει ο Ντίνος Χριστιανόπουλος - σκέτη απόλαυση να τον παρακολουθείς. Ας μη συγκρίνω ωστόσο τα μη συγκρινόμενα. Λυπάμαι για λογαριασμό του Χρήστου Θηβαίου και θα τον συμβούλευα να στέλνει στο εξής τον Παπακων/νου να μιλάει για πάρτη τους στο πλαίσιο του promo των συναυλιών τους.
Το σχόλιο είναι εύστοχο, αλλά επειδή είμαι σε φάση ψυχαναγκαστικού γραμματικοναζισμού αυτό το 'πόσω μάλλον' με πέθανε.Και δυστυχώς το βλέπω όλο και πιο συχνά να γράφεται έτσι.Είναι γλωσσικός σουσουδισμος 'μω τον Μπαμπινιώτη μου μέσα!Σορι, τα 'πα και ξεθύμανα