ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Στο σημερινό ‘Α, μπα’: τι γίνεται μετά το θάνατο;

Στο σημερινό ‘Α, μπα’: τι γίνεται μετά το θάνατο; Facebook Twitter
25


________________
1.


Αγαπητή Λένα,
Γιατί όλοι ασχολούνται με το τι συμβαίνει μετά τον θάνατό μας και κανείς με το τι μπορεί να υπάρχει πριν έρθουμε στη ζωή;;; Αν υποτίθεται πως η ψυχή μας συνεχίζει να υπάρχει και μετα τον θανατο , γιατί να μην προϋπήρχε και πριν έρθουμε στη ζωή;; Πως και κανεις δεν ασχολείται με αυτό;; Ευχαριστω-Αργυρώ

H ερώτηση «τι συμβαίνει μετά το θάνατό μου» κρύβει από πίσω της την πραγματική ερώτηση, που είναι άλλη, διότι ξέρουμε πολύ καλά τι συμβαίνει μετά το θάνατό μας: η ζωή συνεχίζεται.


Η αγωνία που μας βασανίζει δεν είναι τόσο το τι θα συμβεί σε εμάς αλλά το πώς είναι δυνατόν να συνεχίσει ο κόσμος να υπάρχει χωρίς εμάς. Αφού εμείς είμαστε το κέντρο του κόσμου, πώς συνεχίζει η γη να γυρίζει, τα λουλούδια να ανθίζουν, οι πολιτικοί να υπόσχονται και οι σκύλοι να ζητιανεύουν μια μπουκίτσα;


Έχεις προσέξει πόσο εξωφρενικό μας φαίνεται το γεγονός ότι η μαμά μας είχε καταδικιά της ζωή πριν μας γεννήσει; Ότι ήταν ένα κορίτσι και μετά μια γυναίκα που η ύπαρξή μας δεν την απασχολούσε καθόλου; Το «πριν» για εμάς απλώς δεν έχει σημασία. Πριν φωτίσουμε το σύμπαν με την απαράμιλλη ύπαρξή μας, έτσι κι αλλιώς δεν ήταν κάτι σπουδαίο. Η ζωή απέκτησε ενδιαφέρον όταν εμφανιστήκαμε εμείς. Πριν ήταν μόνο κείμενα στα βιβλία ιστορίας.


Οι πολύ εγωκεντρικοί όμως, αυτοί που με τίποτα δεν μπορούν να φανταστούν ένα κόσμο χωρίς την αφεντιά τους, έχουν βρει παραθυράκι που καλύπτει αυτή την πτυχή. Λέγεται «μετεμψύχωση».


________________
2.


Ναι δεν ανήκω φανατικά σε κάποιο κόμμα. Μπορώ να δω με επιφύλαξη κάθε καινούργιο κόμμα που ξεφυτρώνει από εδώ και από εκεί. Έχω επιχειρήματα ένα σωρό για τα κακώς κείμενα της κοινωνίας μας. Και κάπου εδώ αρχίζει το πρόβλημα. Ενώ μου είναι εύκολο να γράψω μια μεγάλη λίστα με λόγους για τους οποίους δε συμφωνώ με κανέναν...δε μπορώ να βρω κάποια παράταξη, ένα πολιτικό πρόσωπο για να πιστέψω. Έπεσα μόνος μου στη κινούμενη άμμο και παγιδεύτηκα. Κανέναν δε πιστεύω και κανείς δε με πείθει. Στη θεωρία όλα καλά είναι αλλά στη πράξη...Πως θα βρω το δρόμο μου; Η ερώτηση είναι φυσικά ρητορική, απλά ήθελα να μοιραστώ την απόλυτη, άχαρη, αναποφασιστικότητα μου.- ο ψηφοφόρος της γειτονιάς σας

Δεν είναι ρητορική η ερώτηση.


Ευτυχώς που δεν ανήκεις φανατικά σε κανένα κόμμα γιατί αυτό λέγεται δογματισμός ή απλώς φανατισμός. Είναι καλό να ξέρεις με τι διαφωνείς με τον καθέναν, να έχεις γνώμη για το τι πιστεύεις ότι δεν πάει καλά στη χώρα σου. Αρκεί να ψάχνεις να βρεις ταυτόχρονα με ποιον σε συνδέει κάτι.


Η κριτική είναι πανεύκολη. Το να λες όμως ότι δεν συμφωνείς με κανέναν, είναι μάλλον ανωριμότητα. Μην περιμένεις να βρεις αυτόν με τον οποίο θα συμφωνήσεις στα πάντα. Ούτε με τους φίλους σου συμφωνείς στα πάντα, ούτε με τους γονείς σου, ενδεχομένως ούτε με τον ίδιο σου τον εαυτό. Η πολιτική δεν είναι η αναζήτηση της καταπληκτικής λύσης που θα βάλει τα πάντα στη θέση τους και οι πολίτες θα βγουν κατενθουσιασμένοι στους δρόμους και θα σηκώσουν τον πρωθυπουργό στα χέρια. Είναι η αναζήτηση της λιγότερο κακής λύσης.


Το επιθυμητό είναι να συμβιβαστούμε κάπου με έναν τρόπο που όλοι θα έχουμε εξασφαλίσει τα ελάχιστα απαραίτητα. Ποια είναι αυτά είναι υπό συζήτηση, με ποιο τρόπο θα γίνει αυτό, είναι ακόμη μεγαλύτερη συζήτηση. Προφανώς δεν πλησιάζουμε ακόμα στην απάντηση, αλλά η συζήτηση είναι αυτό που θα μας οδηγήσει εκεί (ή τουλάχιστον έτσι ελπίζουμε). Όσο περιμένεις τον Μεσσία, τόσο θα απογοητεύεσαι.


Το «στη θεωρία όλα καλά» εμένα με κάνει να πιστεύω ότι δεν ξέρεις ποια είναι η θεωρία, γιατί δεν υπάρχει θεωρία που τα κάνει «όλα καλά». Πριν φτάσεις στην καφενειακή κριτική του τι έχει γίνει λάθος, επικεντρώσου στη θεωρία. Πιάσε τον κατάλογο με τα προβλήματα που πιστεύεις ότι υπάρχουν και δες τι προτείνει ο καθένας, τι έχουν προτείνει άλλοι σε άλλες χώρες κατά καιρούς και τι αποτέλεσμα είχε κάθε τι. Πίσω από τα προβλήματα υπάρχουν άλλα προβλήματα που δε φαίνονται με την πρώτη. Αλλιώς θα τα είχαμε λύσει.

________________
3.


Γεια σου Α,μπα!! Να σε ρωτήσω... Ποια είναι η γνώμη σου για την ποδολαγνεία? Είμαι μ'ένα παιδί εδώ και λίγο καιρό και μου είπε ότι έχει αυτή την ιδιαίτερη προτίμηση(όχι extreme κατάσταση).. Στην αρχή μου ακούστηκε κάπως γιατί δεν μου είχε συμβεί ξανά, αλλά δεν ξέρω νιώθω παράξενα, αυτός βέβαια μου είπε ότι αν δεν μου αρέσει να ασχολείται σε τέτοιο βαθμό με τα πόδια μου,να του το πω και θα το σταματήσει.. Από τη μια σκέφτομαι ότι αν κατά τη διάρκεια του σεξ συνεχίζω να νιώθω άβολα θα πρέπει να το πω, αλλά από την άλλη αν αυτός ικανοποιείται τόσο πολύ από αυτό δεν θα πρέπει να το σεβαστώ?(σημείωση: αυτός πάντα προσπαθεί για την δική μου ικανοποίηση και δεν τα παρατάει μέχρι να το καταφέρει) Έχω μπει στη διαδικασία να διαβάζω γι'αυτό το θέμα στο internet, μου έχει μιλήσει και αυτός αρκετά και μου είπε να μου στείλει και άρθρα αν θέλω, αλλά συνεχίζω να είμαι προβληματισμένη..- on foot

Δεν έχει καμία σημασία τι πιστεύω εγώ. Δικιά σου είναι η σχέση και δικά σου και τα πόδια. Αν δεν αισθάνεσαι καλά, δεν αισθάνεσαι καλά, δε χρειάζεται να το εξηγήσεις και να το δικαιολογήσεις. Όλα επιτρέπονται, αρκεί να υπάρχει απόλυτη συναίνεση και ενθουσιασμός, με μισή καρδιά δε γίνονται αυτά τα πράγματα. Ο σεβασμός που θέλεις να δείξεις είναι άλλο από το να ανέχεσαι κάτι που δεν σου αρέσει. Συνέχισε πάντως να διαβάζεις, αυτό σίγουρα δε θα σου βγει σε κακό.


________________
4.


Αγαπητή Α,Μπα, παίρνω θάρρος από μια παρόμοια ερώτηση που είδα σήμερα, και ρωτάω εσένα γιατί δεν παίζει να ρωτήσω κανέναν άλλο. Λοιπόν, είμαι με κάποιον πολύ λίγο καιρό (1,5 μήνα), γενικά όλα καλά, στο σεξ είναι πολύ ενθουσιώδης, με διάρκεια και όλα αυτά τα ωραία. Θα μου πεις ποιο είναι το πρόβλημα. Λοιπόοοοον, δεν ξέρω πώς να ζητήσω πράγματα που μου αρέσουν και μου λείπουν, και χωρίς τα οποία δεν έχω καταφέρει να το ευχαριστηθώ τόσο καιρό, παρά τα χίλια καλά του που λέγαμε πιο πάνω. Δεν ξέρω βασικά πώς να το κάνω χωρίς να ακουστώ επικριτική, χωρίς να τον φέρω σε δύσκολη θέση, χωρίς να νιώσει ότι δεν περνάω καλά. To κορυφαίο; Νομίζω ότι ντρέπομαι να ζητήσω αυτό που θέλω γιατί δεν νιώθω και πολύ συμφιλιωμένη με το σώμα μου και τα κιλά μου, και κάπου μέσα μου πιστεύω ότι και τόσο που ασχολείται μου κάνει χάρη. Ουφ... Βάρα τώρα.- mafalda

Ε όχι, δε θα βαρέσω. Αυτό που λες είναι μέρος της αυτοπραγμάτωσης, της γνώσης του εαυτού σου και της γνωριμίας με τις επιθυμίες σου. Είμαστε όλοι ταξιδιώτες μέσα στις ζωές μας και η πορεία έχει πολλά στάδια. Η συμφιλίωση με το σώμα σου, ειδικά αν είσαι γυναίκα, είναι κάτι που γίνεται με πάρα πολύ κόπο και η δουλειά γίνεται κυρίως εκτός υπνοδωματίου, εκεί απολαμβάνεις τα αποτελέσματα, αν τα καταφέρεις.


Το σεξ είναι δαιμονοποιημένο και αυτό το μαθαίνουμε από νήπια. Να μην δείξουμε το βρακάκι, να καθόμαστε με προσοχή, να μην μιλάμε για το θέμα, να χρησιμοποιούμε υποκοριστικά... Δεν γίνεται μετά να γίνει ένα τσαφ και να γδυνόμαστε χωρίς σκέψη, πόσο μάλλον να διεκδικούμε, όταν έχουμε διδαχθεί ότι τα καλά κορίτσια δέχονται και παίρνουν αν το αξίζουν, δεν το ζητάνε.


Δεν ξέρω ποιος θα είναι ο προσωπικός σου δρόμος για να διεκδικήσεις την ανεξαρτησία σου και τον πλήρη αυτοσεβασμό σου, αλλά αυτό είναι το μονοπάτι που θα σε κάνει ευγενική αλλά και απαιτητική σύντροφο. Το κλειδί είναι η απενοχοποίηση, αλλά για να το πάρεις πρέπει να λύσεις πολλά σουντόκου πριν.

________________
5.


Α μπα μου,
Τι λες για τα ναρκωτικά σε έναν έφηβο που ψάχνεται;; Εγώ είμαι 20 και αδερφός μου 15. Προσωπικά τα φοβάμαι πολύ και δεν έχω δοκιμάσει ποτέ τίποτα. Απο την μια θέλω να του μιλήσω ώστε να τον αποτρεψω απο τυχόν πειραματισμούς απ την αλλη όμως δεν θέλω να τον φοβισω με την κάθετη στάση μου, ώστε αν γίνει κάτι να μην διστάσει να μου μιλήσει. Τι να κάνω;;; Γιατί όλοι θεωρουν οτι δεν έγινε και τίποτα να δοκιμασίες μια φορά;; Τι θα πει μια φορά; Και που θα βρεις; ΠΟΙΟΣ θα σου δώσει;; Πες κάτι α,μπα μου... –madness

Ο φόβος σου είναι μεγάλος εχθρός. Η κάθετη σου στάση δείχνει και μεγάλη άγνοια για το θέμα. Δεν μπορείς να συμβουλέψεις γιατί δεν έχεις ιδέα τι να πεις εκτός από ένα ΟΧΙΙΙΙΙ. Υπάρχει η μία φορά, υπάρχουν και οι δέκα φορές. Είναι πολλοί αυτοί που μπορούν να σου δώσουν και δεν τους ξεχωρίζεις από τα κέρατα. Δεν θεωρούν όλοι ότι δεν είναι τίποτα να δοκιμάσεις μια φορά και εξαρτάται πολύ από τον καθέναν και από το κάθε ναρκωτικό. Αν είσαι κάθετος στο θέμα, κανένα πρόβλημα (κι εγώ κάθετη είμαι) αλλά οπωσδήποτε πρέπει να έχεις τις απαντήσεις για το ποιος θα μπορούσε να σου δώσει, τι είναι το καθένα, τι επιδράσεις έχει, πώς παράγεται και πού κυκλοφορεί. Τα ναρκωτικά δεν είναι μια παγίδα στην οποία πέφτεις στα καλά καθούμενα, όπως σου πέφτει στο κεφάλι ένα πιάνο. Μερικοί άνθρωποι κινδυνεύουν περισσότερο από άλλους και αυτοί δεν κινδυνεύουν μόνο από τα ναρκωτικά.

________________
6.


Α, μπα εδώ και 2-3 χρόνια με απασχολεί έντονα η σκέψη ότι ίσως είμαι μισάνθρωπος. Θέλω να εκθέσω μερικές σκέψεις μου για να μου πεις την γνώμη σου. Καταρχήν να πω ότι έχω μεγαλώσει και σπουδάσει στην επαρχία, κατόπιν για 2 χρόνια ήμουν στο εξωτερικό και τα τελευταία 14 χρόνια ζω στην Αθήνα. Το αναφέρω γιατί πιστεύω ότι αν ήμουν σε ένα μόνο μέρος τότε θα είχα πιθανόν προσαρμοστεί στη νοοτροπία και στην ηθική της κοινωνίας του, χωρίς να βλέπω έντονες διαφορές με άλλα μέρη ή στην καλύτερη περίπτωση θα σκεφτόμουν θεωρητικά τις διαφορές (λόγω της τηλεόρασης ή των βιβλίων).

Αισθάνομαι πολύ συχνά ότι όπου και να απευθυνθώ 'χτυπάω τοίχο', στις συζητήσεις με άλλους ανθρώπους αισθάνομαι ότι είναι πολύ συντηρητικοί και πως θέλουν (αλλά και προσπαθούν) πολύ να επιβληθούν. Ξεκινώ..
Αν δεν πω ότι ο σκοπός μου είναι να κάνω οικογένεια, παιδιά, να περάσω τη ζωή μου φροντίζοντας τον άντρα μου με χαρά και υπερηφάνεια (γιατί είναι άντρας και γιατί έχω ανοίξει σπίτι), αν δεν πω ότι για μένα η δουλειά έρχεται δεύτερη, ότι το να είμαι εγώ καλά είναι υποδεέστερο του να κάνω οικογένεια, είμαι το μαύρο πρόβατο. Ομοίως όταν αναφέρω (εφόσον με ρωτήσουν) ότι δεν πιστεύω στον Θεό. Ιδιαίτερα δε όταν πω ότι ο χριστιανισμός για μένα είναι θρησκεία που μιλάει για την αγάπη αλλά στην ουσία του σε διδάσκει να μην δέχεσαι τους άλλους (π.χ. ομοφυλόφιλους, αλλόθρησκους κλπ) και να μην τους δέχεσαι εις διπλούν εάν αυτοί οι άλλοι δεν ακολουθούν τις επιταγές του, τότε έχω μόνο εχθρότητα.

Προ της κρίσης για πάρα πολλά χρόνια σε άλλους είδους κουβέντες έλεγα ότι δεν μ'αρέσει το συμφέρον και ότι το να κοιτάει κανείς την πάρτη του είναι τρομερά εχθρικό και τόσο εγωιστικό που 'δείχνει' ψυχική αρρώστια. Ήμουν έτσι πάντα η ηλίθια, η χαζούλα, η αφελής γιατί οι άλλοι αυτό που καταλάβαιναν ήταν ότι δεν θα βάλω το προσωπικό μου συμφέρον πάνω από το δικό τους.

Πρόσφατα σε μία κουβέντα με την βαφτισιμιά μου (που είναι 20 χρόνια μικρότερη) για τις ερωτικές σχέσεις, μου έλεγε ότι οι άντρες θέλουν τις γυναίκες για να κάνουν την ανάγκη τους και της απάντησα πως και τα κορίτσια το ίδιο θέλουν αν το θέτει έτσι. Για τις δε σπουδές της όταν την ρώτησα γιατί διάλεξε την σχολή που πέρασε μου απάντησε 'για να βρω δουλειά'. Κι όταν την ρώτησα γιατί δεν την διάλεξε με κριτήριο τι αγαπάει να κάνει μου απάντησε 'το ξέρω ότι πρέπει να διαλέγεις σύμφωνα με αυτό που σ'αρέσει αλλά μετά πώς θα βρεις δουλειά?'. Έφερε για παράδειγμα μία φίλη της που πέρασε στην φιλοσοφική γιατί το ήθελε πολύ αλλά κατά τη γνώμη της δεν έκανε σωστά. Έμεινα άφωνη.

Τέλος να αναφέρω ένα περιστατικό που έγινε πρόσφατα. Στην πολυκατοικία που μένω μου χτύπησε το κουδούνι ένα παιδί που έκανε delivery αλλά εγώ δυστυχώς φοβήθηκα όταν του μίλησα γιατί ο διάδρομος δεν είχε φως (καίγεται η λάμπα συνέχεια) και η φαντασία μου οργίασε (οι γείτονες έχουν φύγει και στον όροφο είμαι μόνο εγώ). Όταν ρώτησα τους άλλους ενοίκους αν τους χτύπησε την πόρτα και εάν του μίλησαν κι αυτοί (σ.σ κανείς δεν του άνοιξε, όλοι είπαν ότι κοιμόντουσαν) και πως φοβήθηκα, όλοι μου είπαν μπράβο που τους ενημέρωσα. Εγώ αισθάνθηκα πολύ άσχημα που τελικά το ανέφερα και δημιούργησα θέμα ενώ το παιδί απλά δούλευε, αλλά όλοι με επιβράβευσαν που το έκανα.

Να πω ότι αυτό που με τρελαίνει και με βγάζει εκτός ορίων είναι η επιμονή όλου αυτού του κόσμου απανταχού της Ελλάδας να με κάνουν να δεχτώ αυτά που λένε, να με κάνουν να συμφωνήσω μαζί τους, να πω ναι και να τους επιβραβεύσω (όπως επιβράβευσαν αυτοί εμένα επειδή φοβήθηκα). Να με κάνουν να τους θαυμάσω για αυτά που λένε, για τον τρόπο που τα λένε, να τους θαυμάσω ακόμα επειδή θέλουν να επιβληθούν (πολλές φορές αισθάνομαι ότι θέλουν θαυμασμό για την επιθυμία τους να επιβάλλονται).

Αισθάνομαι ότι όπου και να στραφώ δεν βρίσκω περιβάλλον που να είμαι ο εαυτός μου έτσι απλά. Χωρίς γιατί, πώς, χωρίς εξηγήσεις, διευκρινήσεις, χωρίς διαβεβαιώσεις, χωρίς λόγο. Απλά γιατί είμαι εγώ.
Ανησυχώ γιατί δεν έχω βρει ανθρώπους που να μπορώ να είμαι 100% ο εαυτός μου.
Είμαι μισάνθρωπος?
(συγνώμη για το μεγάλο κείμενο)

Οι απόψεις σου είναι πολύ κοινές για να μη μπορείς να βρεις παρέες. Υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι στην Αθήνα που θα συμφωνούσαν μαζί σου. Όχι, δεν είσαι μισάνθρωπος, μάλλον δυσκολεύεσαι να αναγνωρίσεις το περιβάλλον στο οποίο θα ταίριαζες περισσότερο.


Και κάτι ακόμα: σκέψου μήπως είσαι και λίγο μονοκόμματη. Η βαφτισιμιά σου είπε κάτι πολύ αληθινό και πραγματικό. Ναι, χρειάζεται σπουδές που θα της δώσουν μια δουλειά. Όχι, δεν μπορούμε να κάνουμε πάντα αυτό που αγαπάμε. Ναι, υπάρχουν επιχειρήματα για όλες τις απόψεις. Άκουσε τα και προσπάθησε να δεις τον κόσμο μέσα από τα μάτια των άλλων, έστω και για τη διάρκεια μιας κουβέντας.


Λάθος, κάτι ακόμα. Κανείς δεν βρίσκει περιβάλλον που είναι ο εαυτός του «έτσι απλά» γιατί ο εαυτός μας δεν είναι κάτι στατικό. Έχεις πολλούς εαυτούς και αυτό είναι που θεωρητικά μας βοηθάει να μπορούμε να συνυπάρχουμε με πολλών ειδών ανθρώπους, όχι μόνο με όσους είναι καρμπόν με εμάς.

________________
7.


Αγαπημένη Α, μπα,
εκτιμώ πολύ τις απόψεις σου και θα ήθελα την γνώμη σου για ένα θέμα που δίχασε την παρέα μας.
Άκου να δεις: πριν από λίγες μέρες βρισκόμασταν σε γνωστή ταβέρνα της Θεσσαλονίκης όταν μπήκανε εφοριακοί για έλεγχο. Οι σερβιτόροι μοίρασαν άρον άρον αποδείξεις στα τραπέζια σε ανύποπτο χρόνο και οι υπάλληλοι της εφορίας γυρνούσαν στο μαγαζί και τις ελέγχανε. Όταν έφτασαν στο δικό μας τραπέζι και είδαν την απόδειξη, μας ρώτησαν τι ώρα είχαμε καθίσει και εμείς τους απαντήσαμε ειλικρινώς (δεν είχαμε κοιτάξει την απόδειξη). Τελικά αποδείχθηκε ότι η απόδειξη που μας έφεραν είχε κοπεί περίπου δύο ώρες πριν καθίσουμε εμείς οπότε εν αγνοία μας 'καρφώσαμε' το μαγαζί στην εφορία και ήρθαμε σε πραγματικά δύσκολη θέση. Η ερώτηση είναι η εξής: αν το είχαμε αντιληφθεί εγκαίρως θα ήταν ηθικό να καλύψουμε το κατάστημα, το οποίο αν μη τι άλλο απασχολεί προσωπικό εν καιρώ κρίσης ή θα έπρεπε να αδιαφορήσουμε για τις συνέπειες εφόσον ξέρουμε ότι η φοροδιαφυγή μας ζημιώνει όλους.
Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων για την απάντηση σου και σου στέλνω τα φιλιά μου στην παγωμένη Νέα Υόρκη-my name is Judas

Πρώτον, η ερώτηση είναι υποθετική. Αν το είχατε αντιληφθεί εγκαίρως, δεν θα είχατε το χρόνο να αποφασίσετε τι είναι το σωστό να κάνετε, θα δρούσατε αυθόρμητα, όπως αυθόρμητα είπατε πότε καθίσατε στο μαγαζί.


Δεύτερον, αλήθεια πιστεύεις ότι οι εφοριακοί δεν είδαν τους σερβιτόρους που μοίραζαν πανικόβλητοι αποδείξεις;

25

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

13 σχόλια
Λενα διαφωνώ καθέτως για την απάντηση στην 1. Αν πήγαινες στην Ινδία θα αντιλαμβανοσουν ποσο " μη εγωκεντρικοί " ειναι οι Ινδοί. Ίσα ίσα ζουν με το αίσθημα ότι δεν αξίζουν τίποτα, ότι όλα τα εμβια όντα έχουν ψυχή και δίνουν αξία σε κάθε μορφή ζωής. Νιώθουν πραγματικά ο καθένας ότι ειναι μια μονάδα ανάμεσα σε 1 δις. Ειναι αγχωτικό σαν σκέψη, αλλά πραγματικά ζουν με αυτή την πραγματικότητα και συνείδηση. Αυτοί οι άνθρωποι δεν ειναι εγωκεντρικοί και πιστεύουν στην μετεμψυχωση.Xxx
no 7: μια, κατά τη γνώμη μου, ποοοολύ καλή ερώτηση, που περάστηκε στου ντούκου... Φυσικά δεν χρειάζεται να πω τίποτα παραπάνω αφού όλα βρίσκονται στην απάντηση του χρήστη de la net. Το μόνο που θα ήθελα να προσθέσω στην απορία είναι το τι κάνουμε για τους διχασμένους της παρέας. Μπορεί κάποιοι να θεωρούμε αυτονόητο το ηθικό εδώ, αλλά δεν είναι περίεργο ακόμα και γι' αυτό να χρειάζεται επιχειρηματολογική μάχη; Τι έφταιξε και κάποιοι άλλοι μπερδεύουν το δίκαιο με το συναισθηματικά ένοχο; Ελπίζω η συζήτηση με την παρέα σου να ήταν μεγάλη και κουραστική και να άνοιξε ορίζοντες!
Γιατί άραγε να σου φαίνεται εξωφρενικό ότι η μαμά σου είχε ζωή και πριν από σένα....? Πάντως σε αυτή την σκέψη που την έχω κάνει πολλές φορές, έχω σκεφτεί ότι και ζωή είχε και ευχόμουν μάλλον να ήταν και καλύτερη από αυτήν που μου έχει πει κι έχω συμπεράνει..... Περαστικοί είμαστε, όσο πιο όμορφα ζούμε τόσο πιο εύκολα δεχόμαστε το γεγονός ότι θα φύγουμε.... Αν δεν είσαι γεμάτος και χορτασμένος από την ζωή (κι ας το πάρει όπως θέλει ο καθένας, νομίζω τα κριτήρια είναι προσωπικά) τόσο πιο πολύ φοβάσαι το τέλος..... Μετανιώνεις γι' αυτά που δεν πρόφτασες να κάνεις, μετανιώνεις γι' αυτά που έκανες λάθος... Εξού και η επινόηση της συνέχειας.... Δεν επιστρέφεις...Ζήσε με τον καλύτερο τρόπο την ζωή που σου δόθηκε και ζεις τώρα.....
6. ενιωθα και γω καποτε ετσι τελικα καταλαβα οτι, κανενασ δε μασ αναγκαζει να ειμαστε κατι αλλο με το να μασ λεει οτι διαφωνει μαζι μας υποστηριζοντας εστω και με πεισμα τη γνωμη του, ουτε σημαινει οτι δε μασ αποδεχεται. το οτι νεθριαζεις οφειλεται στο οτι προβαλλεις πανω τους αυτο που αποζητας, αποδοχη και θαυμασμο για τις αποψεισ σου. αμα δε σε νοιαζε η αποδοχη δε θα σε ενοχλουσε τοσο πολυ ολο αυτο, θα επικεντρωνοσουν στη ζωη που θελεις να ζησεις εσυ και οχι στη ζωη που θελουν οι αλλοι να ζησουν. γι αυτο μη δινεις σημασια κοιτα τουσ δικουσ σου στοχουσ
Παρακαλώ όσοι πατήσατε "ΟΧΙ" στο σχόλιο μου, τί ακριβώς δεν σας άρεσε; Το θέμα αποτελεί αιώνιο ερώτημα, το οποίο έχει αναλυθεί επιστημονικά, φιλοσοφικά και θρησκευτικά.Η απάντηση της Λένας δείχνει μια σιγουριά που δεν την περίμενα. Και ρωτάω όλους σας..και πού το ξέρουμε αυτό;
Νομίζω πως η απάντηση της Λένας όταν είπε " η ζωή συνεχίζεται " αφορούσε στη ζωή των άλλων, στη ζωή γενικότερα όχι στη συνέχιση της δικής μας ύπαρξης μετά θάνατον. Ο κόσμος συνεχίζει να υπάρχει, οι άνθρωποι να γεννιούνται, η τεχνολογία να εξελίσσεται, η ιστορία να γράφεται, όλα αυτά χωρίς εμάς. Για το τι συμβαίνει με την ύπαρξη μας μετά θάνατον, λίγοι είναι εκείνοι που έχουν την αλαζονεία να διατυπώνουν κάθετη και απόλυτη άποψη. Δυστυχώς ή ευτυχώς δεν θα ξέρουμε ποτέ εκατό τα εκατό. Μπορείς να ακολουθήσεις τη λογική σου, μπορείς την πίστη σου, αλλά πάντοτε ταπεινά γιατί μέχρι ένα σημείο φτάνουμε.
#1 Εμένα προσωπικά ποτέ δε με τρόμαζε το γεγονός πως ο κόσμος μπορεί να υπάρχει και χωρίς εμένα. Αν δεν υπάρχω εγώ, τί με νοιάζει τί θα κάνει ο υπόλοιπος κόσμος, τιιιι;;; Αυτό που με τρόμαζε είναι ότι ο δικός μου κόσμος πεθαίνει μαζί μου. Ότι ποτέ δε θα ξαναξυπνήσω το πρωί, ποτε δεν θα ξανανιώσω το νερό επάνω μου, ποτε δε θα ξανα αισθανθώ, ποτέ δε θα ξαναφάω, ποτέ δε θα μπορώ πια να σκέφτομαι και να αντικρίζω τον ήλιο, το χώμα, τον ουρανό, τα αστέρια και να λέω "μα τί καταπληκτικά που είναι", ακόμα και τα άσχημα θα μου έλειπαν. Το ποτέ δε θα ξανακλάψω, ποτέ δε θα ξαναστεναχωρηθώ, ποτέ δε θα ξαναπονέσω, αν και προφανώς θα μπορούσα να δεχτώ να είμαι χωρίς τα δεύτερα, και όχι χωρίς τα πρώτα. Υπάρχουν πολλές ερωτήσεις που δεν κάνουμε στον εαυτό μας. Ας πούμε, πώς ξέρουμε ότι υπάρχουμε ενώ κοιμόμαστε; Αν το δεις από μία πλευρά, είναι πολύ αστείο ότι σε όσα δεν μπορούμε να απαντήσουμε, ξέρουμε πολύ εύκολα να "αδειάζουμε" τον εαυτό μας, λες και προτιμάμε να είμαστε κακοί ή ηλίθιοι παρά να αναζητούμε. Φοβόμαστε το θάνατο; Είμαστε παιδιάστικοι και εγωιστές. Αναρρωτιόμαστε για τη φύση της αγάπης; Είμαστε νάρκισσοι και δεν δεχόμαστε τους ανθρώπους ως έχουν. Έχουμε εμπειρίες που δεν μπορούμε να προσθέσουμε, να αφαιρέσουμε και να περιγράψουμε με εξισώσεις; Είμαστε παράλογοι και οπισθοδρομικοί. Εγώ, καθώς ερωτευμένη, είμαι και ποιήτρια. Πιστεύω πως μερικές απαντήσεις δεν μπορείς να τις βρεις σε κανένα βιβλίο, παρά μόνο μέσα σου, αν και, για το συγκεκριμένο θέμα που ρωτάς, ο Όσσο έχει πει κάτι πολύ ωραίο, που θα προσπαθήσω να το μεταφέρω σε ελεύθερη απόδοση: Όταν γεννιόμαστε, λέει, ερχόμαστε από τη μήτρα της μητέρας μας, σε έναν κόσμο που μας είναι άγνωστος. Πριν, μας παρέχονταν τα πάντα, είμασταν προστατευμένοι από το "εκεί έξω". Έτσι, συνεχίζει, είναι και η ζωή μας. Ο κόσμος είναι μία μεγάλη μήτρα που μας κυοφορεί, και όταν πεθαίνουμε, το "εκεί έξω" μας είναι τόσο άγνωστο όσο είναι και για ένα νεογέννητο ό,τι υπάρχει εκτός του αμνιακού σάκου του. Όσο μπορεί το μωράκι αυτό να φανταστεί και να συγκρίνει το εξωτερικό με το εσωτερικό, όση σχέση έχει η ύπαρξή του πριν και μετά τη γέννηση, όσο μπορεί να καταλάβει όντας στη μήτρα το πως είναι να βρίσκεται έξω από αυτή, τόσο μπορεί να συλλάβει και ο άνθρωπος το θάνατο. Άραγε φοβάται κάποιος πριν γεννηθεί (νομίζω πως όχι, γιατί δεν έχει την εμπειρία του κινδύνου και της έλλειψης, αλλά τέλοσπάντων); Αυτή η θεώρηση των πραγμάτων μου αρέσει πολύ, γιατί όπως καταλήγει ο Όσσο : Έτσι πρέπει να αισθάνεται και ο άνθρωπος εν ζωή, ότι δηλαδή βρίσκεται σε μία μεγαλύτερη μήτρα από αυτή της οποίας γεννήθηκε, η οποία τον ζωοποιεί και τον φροντίζει μέχρι τη στιγμή του θανάτου του.
#6 Κάτι μου λέει πως "αυτό που σε τρελαίνει και σε βγάζει εκτός ορίων είναι η επιμονή όλου αυτού του κόσμου απανταχού της Ελλάδας" είναι το να μη δέχονται τη δικιά σου (προφανώς σωστή) άποψη.Π.χ. κάθεσαι και αναλύεις τη άποψη σου για τον χριστιανισμό σε κάποιον που σε ρωτά χωρίς να ανιχνεύεις αν ο άλλος έχει όντως τη διάθεση να την ακούσει (που συνήθως δεν έχει, περιμένει απλώς να συμφωνήσεις μαζί του). Μετά απορείς που όταν εκφέρεσαι σαφώς αρνητικά για τη δικιά του άποψη για το από ήρθε και που πάει, μία άποψη μάλιστα που σε όλη του τη ζωή η οικογένεια και η κοινωνία του παρουσιάζουν ως μια και μοναδική αδιαμφισβήτη αλήθεια που εξηγεί τα πάντα, λαμβάνεις εχθρικότητα. Και στο τέλος το βαφτίζεις όλο αυτό εμμονή του άλλου να σου περάσει την άποψή του... Κάτι λάθος κάνεις κάπου.
Η πικρή αλήθεια είναι ότι όποιος πεθαίνει χάνει τα καλύτερα. Ας πούμε κάποιος που πέθανε το 1989, μόλις 25 χρόνια πριν, έχασε πολλά- την έκρηξη του Διαδικτύου με τις απίστευτες δυνατότητες που προσφέρει, την πολύ πιο εύκολη πρόσβαση σε χώρες του εξωτερικού για ταξίδια ή σπουδές, κάμποσες ωραίες ταινίες και βιβλία. Αφησε πίσω του έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο και αυτό δεν καταπίνεται εύκολα.
Α, μπα μου, συγχαρητήρια για την απάντηση στο #6.Όσον αφορά το #1, διαβάζοντας για την αγωνία του να πάψουμε να υπάρχουμε, θυμήθηκα μια δική μου παιδική φοβία. Ακούγοντας λοιπόν για τη μετά θάνατον ζωή, την οποία είχα λάβει ως εντελώς δεδομένη, με τρομοκρατούσε αφάνταστα η σκέψη της αέναης ύπαρξης. Θυμάμαι νύχτες εκεί γύρω στα 7-8 μου που στριφογυρνούσα στο κρεββάτι μου και μ'έπιανε ταχυπαλμία στη σκέψη: "Δηλαδή για πάντα; ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ; ΤΙ θα κάνω για πάντα; Πώς γίνεται να υπάρχει οτιδήποτε χωρίς τέλος;"Παρεμφερής φόβος με έπιανε με τη σκέψη της έλειψης τέλους στο σύμπαν (αυτό, αν κάτσω και το σκεφτώ, με φρικάρει ακόμη σήμερα) αλλά η έλειψη ενός οριστικού τέλους στην ανθρώπινη ύπαρξη/συνείδηση ήταν πραγματικά ο εφιάλτης μου...
Το να επιτρέπεις σε άλλους να κλέβουν την εφορία βλάπτει εσένα μαζί με όλους τους υπόλοιπους Έλληνες. Αυτή η χώρα δεν μπορεί να προοδεύσει πάρα μόνο εάν όλοι όσοι φοροδιαφεύγουν - που είναι κυρίως οι πλούσιοι και η ανώτερη μεσαία τάξη - πληρώσουν τα χρήματα που τους αναλογούν.Τότε μόνο θα μπορούμε να έχουμε ένα κράτος που να μπορεί να φροντίσει τους αδύναμους του.Αν οι μόνοι που φορολογούνται είναι οι μικρομεσαίοι, και μάλιστα με επαχθείς όρους, τότε αυτό που συμβαίνει είναι ότι κυριολεκτικά οι φτωχοί επιδοτούν τους φοροφυγάδες πλούσιους, αντί να συμβαίνει το αντίθετο.Όποιος σας λέει άλλα, ή είναι φοροφυγάς ο ίδιος ή απλά δεν κατανοεί την κατάσταση λόγω χαμηλής νοημοσύνης.Σε ένα ευνομούμενο κράτος με υπεύθυνους πολίτες δεν υπάρχει σαρκοφάγο τέρας. Υπάρχει μια υπηρεσία δίκαιης ανακατανομής των αναγκαίων υπηρεσιών και πόρων του κράτους στους πολίτες.
Σωστά! Ακόμα κι αν το κράτος δεν ανταποκρίνεται στο ρόλο του όπως πρέπει, πρέπει κάποτε να σταματήσουμε να περιμένουμε από τους άλλους το πρώτο βήμα (μήπως το ανώνυμο αυτό "κράτος" δεν είμαστε εμείς;) και να αναλάβουμε τις ευθύνες μας!Γιατί αναρωτιέσαι αν η στάση σας ήταν ηθική; Επειδή όποιος δεν επικροτεί την παρανομία είναι "ρουφιάνος" ή "βλάκας"; Μήπως ο εστιάτορας φέροντας το λογαριασμό (χωρίς απόδειξη) θα σας έκοβε 23% και το φόρο που θα γλίτωνε επειδή δεν έκοψε απόδειξη;;;Δεν είμαι αισιόδοξη ότι θα γίνουμε ποτέ ευνομούμενο κράτος, γιατί πιστεύω ότι δεν θέλουμε να γίνουμε. Η λύση όμως προς τη σωστή κατεύθυνση ξεκινάει από ΕΜΑΣ.
De La Net"Το να επιτρέπεις σε άλλους να κλέβουν την εφορία βλάπτει εσένα μαζί με όλους τους υπόλοιπους Έλληνες."Ενώ το να επιτρέπεις στην εφορία να παίρνει το μοναδικό τραπέζι ενός χαμηλοσυνταξιούχου επειδή χρωστάει το αστρονομικό ποσό των 150 ευρώ και ταυτόχρονα να χαρίζεις σε 2 γνωστούς εφοπλιστές,220 και 660 ψιλοεκατομμύρια ευρώ,ενώ τα υπόλοιπα τους χρέη και πρόστιμα να έχουν ήδη διαγραφεί με νομοσχέδιο του 2013,βλάπτει ποιον ακριβώς;Η ανέγερση του Mall στο Μαρούσι(γνωστών συμφερόντων) να έχει κριθεί παράνομη από το Συμβούλιο της Επικρατείας αλλά με διάφορα νομικά τεχνάσματα να μην πληρώνει καθόλου πρόστιμο.Η γερμανική Hochtief,από τους μεγαλύτερους φοροοφειλέτες στην Ελλάδα στην οποία χαρίστηκε μια διαγραφούλα Φ.Π.Α. ύψους 500 εκατομμυρίων για το Ελ.Βενιζέλος,ενώ χρωστάει κι άλλο 1 δις σε ασφαλιστικές εισφορές να την βγάζει καθαρή αλλά το σουβλατζίδικο της γειτονιάς να κλείνει γιατί η εφορία εκεί εξαντλεί όλη της την αυστηρότητα!Ποιος λοιπόν είναι ο παράνομος; Δεν σε βλέπω να είσαι τόσο αυστηρός στους εν λόγω φραγκάτους.PitsiniΔεν ξέρω αν θα ήταν ηθικό γιατί οι ηθικές αξίες μεταβάλλονται ανάλογα με τον χρόνο και τον τόπο.Τι είναι "ηθικό";Άλλη η ηθική του Αφγανιστάν άλλη της Σουηδίας.Όχι δεν επικροτώ την παρανομία.Αλλά να είμαστε ΟΛΟΙ νομοταγείς, ΚΑΙ το κράτος.
@ Fairies wear boots Διάβασε σε παρακαλώ με προσοχή το σχόλιο μου. Αυτό που λέω είναι ότι πρέπει να φορολογηθούν οι πλούσιοι και να διωχθούν οι φοροφυγάδες. Από που και ως που λες πως δεν βλέπεις να είμαι αυστηρός με τους φραγκάτους;Η δική μου θέση είναι ξεκάθαρη: πως όλοι πρέπει να πληρώνουν όλους τους φόρους που τους αναλογούν για να μπορέσουμε να έχουμε δικαιοσύνη στην φορολογία και κράτος πρόνοιας. Οπότε και οι εφοπλιστές και οι βιομήχανοι αλλά και ο εστιάτορας σου πρέπει να πληρώσουν ότι τους αναλογεί.Το επιχείρημα ότι επειδή σε συνεργασία με τους πολιτικούς κάποιοι έχοντες αποφεύγουν να πληρώσουν φόρους, θα πρέπει να κάνουμε τα στραβά μάτια υπέρ της φοροδιαφυγής του εστιάτορα είναι αβάσιμο και παράλογο. Ελπίζω να το βλέπεις.
#6 Σωστή η βαφτισιμιά. Για τους περισσότερους ανθρώπους, η δουλειά δεν είναι τίποτα περισσότερο από το μέσον που τους επιτρέπει να κάνουν αυτά που θέλουν στον ελεύθερο χρόνο τους. Σίγουρα πρέπει να σου ταιριάζει και να έχεις τις ικανότητες που χρειάζονται για να την κάνεις καλά, αλλά αν δεν έχεις παθος να κάνεις κάτι πολύ συγκεκριμένο, το κριτήριο της επιβίωσης σε μία πρώτη φάση, και μίας σταθερής ζωής όσο είναι δυνατόν, είναι καλό κριτήριο για να επιλέξει κανείς. Αυτά που μας παθιάζουνε δεν είναι πάντα κατάλληλα επαγγέλματα.
1. Απλά μια άποψη, δεν την υποστηρίζω, δεν την απορρίπτωένα ξέρω, ότι τίποτα δεν ξέρω.http://www.apocalypsejohn.com/2012/11/kbantiki-theoria-yparksis-psyxis.htmlφυσικά, η λογική φωνάζει πως υπάρχουμε όσο ζούμε, τίποτα πριν , τίποτα μετά αλλά είναι ωραίο να ψάχνεσαι ακόμα και όταν ξέρεις ότι δεν πρόκειται να πάρεις απάντηση. Δεν ξέρω αν οι άνθρωποι ψάχνουν απαντήσεις από εγωισμό ή αδυναμία, εγώ όταν αναρωτιέμαι γιατί με ενοχλεί η σκέψη της ανυπαρξίας ( πέρα από το κλασσικό, πως δεν γίνεται να φανταστεί κάποιος την έλλειψη συνείδησης) καταλήγω στο ότι φταίει η μεγάλη αγάπη για τη ζωή.
Ακριβως, η ενέργεια που βρίσκεται μεσα στην ψυχή, όταν αυτή εγκαταλείπει το σώμα, δεν μπορεί παρά κάπου να διοχετεύεται.. Πως όμως να δεχτείς, και οχι απο εγωισμό, οτι αγαπημένα πρόσωπα που έχουν πεθάνει, έχει πάψει να υπάρχει η ψυχή τους; Τι γίνεται όλο αυτό που τους καθόριζε και τους προπορευε, όλο αυτό χάνεται με τον αφανισμό τους; Πως κάτι τόσο δυνατό και ισχυρό που τους έδινε ζωη μετα χάνεται;