«Όταν μάθαμε ότι βρισκόμαστε στα 50 καλύτερα bars του κόσμου, νιώσαμε απίστευτα χαρούμενοι. Είμαστε ένα bar που δεν άνοιξε ποτέ με αυτοσκοπό τη διεθνή διάκριση, γι’ αυτό και μας γεμίζει ακόμη περισσότερο το ότι αυτό συνέβη τόσο οργανικά», λέει η ομάδα του Bar in front of the Bar.
Αν και πρόκειται για μεγάλη διάκριση, η κατάταξη του μπαρ στο νούμερο 47 της λίστας The World's 50 Best Bars που ανακοινώνεται κάθε φθινόπωρο, δεν ήταν ακριβώς έκπληξη για τους δημιουργούς του -στα σχεδόν 5 χρόνια λειτουργίας του, το μαγαζί σκαρφάλωσε από τη θέση 98 στο Top 100, στην 51 πέρυσι για να ανέβει φέτος άλλες 4 θέσεις. «Φυσικά θέλουμε να συνεχίσουμε να είμαστε μέρος της κορυφαίας παγκόσμιας σκηνής, αλλά για εμάς το σημαντικότερο είναι να παραμείνουμε ένα πραγματικά καλό bar – με ό,τι σημαίνει αυτό – για τους νέους επισκέπτες μας και για όλους όσους είναι δίπλα μας αυτά τα χρόνια».
«Το όραμά μας από την αρχή ήταν να δημιουργήσουμε ένα αυθεντικό bar με χαρακτήρα, καλό service και πραγματική φιλοξενία»
Η αφοσίωση και η ενέργεια που έβαλε η ομάδα (Αλέξανδρος Τσελεπής, Κωνσταντίνος Θεοδωρακόπουλος, Συμεών Παπανικολάου) στην αθηναϊκή κοινότητα ήταν εκεί from day one. Και σίγουρα ήταν ένα από τα στοιχεία που έκαναν το κοινό της πόλης να δίνει ραντεβού ξανά και ξανά στην οδό Πετράκη, γεμίζοντας τον πεζόδρομο μπροστά από το μπαρ με ζωή και ρυθμό και δημιουργώντας έναν νέο θεσμό στις βραδινές εξόδους του ιστορικού κέντρου.
Από την άλλη, ίσως έπαιξε ρόλο και το ότι η ιδέα για το μπαρ προέκυψε φυσικά και αυθόρμητα, από μία πραγματική ανάγκη. «Η ιδέα για το “The Bar in Front of the Bar” γεννήθηκε την περίοδο του Covid. Εκείνη την εποχή έλειπε από όλους η άμεση επαφή με το bar — κάτι που για εμάς είναι βασικό στοιχείο της φιλοξενίας. Έτσι αποφασίσαμε να “φέρουμε το bar στον δρόμο”. Ξεκινήσαμε σε έναν χώρο μικρότερο από 8 τ.μ. και με πολύ χαμηλό budget, κάτι που μας οδήγησε σε πιο δημιουργικούς τρόπους επικοινωνίας. Έτσι προέκυψαν τα matrix με τις συνεχώς εναλλασσόμενες φράσεις, επηρεασμένα από μια έκθεση της Jenny Holzer -ένας τρόπος να εκφράζουμε την ταυτότητά μας χωρίς παραδοσιακή διαφήμιση. Η αρχική ομάδα αποτελούνταν από έξι άτομα (συμπεριλαμβανομένων των Εμίρ και του Άλεξ), όμως πολύ γρήγορα χρειάστηκε να μεγαλώσει. Το πρώτο άτομο που προσλάβαμε ήταν ο Πάνος, ενώ στα τέλη Αυγούστου ήρθε και ο Νίκος — οι οποίοι σήμερα είναι πλέον και συνέταιροι».
Πράγματι, catchy φράσεις όπως «something to talk to your therapist about», ή «we serve humans too» έδωσαν από την αρχή χαρακτήρα και vibes στο κατά τα άλλα μίνιμαλ μπαρ και αντιστάθμισαν την έλλειψη εσωτερικού χώρου του πρώτου καιρού, όσο το εσωτερικό μπαρ ετοιμαζόταν.
«Το εξωτερικό bar ξεκίνησε ως ένα pop-up έξι μηνών, όσο ετοιμάζαμε το κύριο concept, που ήταν το εσωτερικό bar. Τελικά, ο κόσμος αγάπησε τόσο πολύ το εξωτερικό bar, που αποφασίσαμε να τα κρατήσουμε και τα δύο. Έτσι προέκυψε και το όνομα “The Bar in Front of the Bar”: δύο bars σε έναν ενιαίο χώρο, δύο εμπειρίες που συνυπάρχουν. Με βάση αυτή τη διπλή ταυτότητα, αλλά και με τις παγκόσμιες διακρίσεις που ήρθαν στη συνέχεια —Pinnacle Guide, World’s 50 Best Bars, Top 500 Bars— συνεχίζουμε με την ίδια φιλοσοφία που ξεκινήσαμε».
Η φιλοσοφία from seed to table
Φυσικά, η τοποθεσία, τα vibes και οι έξυπνες φράσεις δεν θα αρκούσαν για να γίνει το Bar in front of the Bar ένα από τα πιο πολυσυζητημένα μπαρ της Αθήνας. Έχοντας μεγάλη εμπειρία πίσω από μπάρες διαφορετικών στιλ, η ομάδα του Bar, αποφάσισε να κάνει κάτι πρωτότυπο: να σερβίρει καθημερινά δύο διαφορετικά κλασικά cocktails, «σε μια προσπάθεια να εκπαιδευτεί τόσο το κοινό όσο και η ομάδα του bar σε ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια αυτής της της δουλειάς: τα classics». Παράλληλα, το bar λειτουργεί με ημερήσιο menu, ακολουθώντας τη λογική «ό,τι έχει το ψυγείο» και δουλεύοντας αυστηρά με την εποχικότητα των υλικών.
Η έμφαση στην καλή πρώτη ύλη και στην αυθεντικότητα των προϊόντων τους οδήγησε στο να περάσουν και στο στάδιο της παραγωγής, δημιουργώντας το premium τσίπουρο Rocks n Grapes, τα Druids cordials και το herbal blend Mount Supreme.
«Το “farm to table” μπορεί να έγινε τάση τα τελευταία χρόνια στο εξωτερικό, αλλά στην Ελλάδα υπήρχε σχεδόν από πάντα. Είναι μια οικεία εικόνα για όλους μας: η ταβέρνα στο χωριό που φτιάχνει το δικό της κρασί, έχει τα δικά της ζώα και καλλιεργεί τα δικά της βότανα. Αυτή η αυθεντικότητα ήταν για εμάς μεγάλη πηγή έμπνευσης. Με αυτό το σκεπτικό, από την πρώτη μέρα λειτουργίας του bar διατηρούμε απευθείας σχέση με παραγωγούς και συνεργαζόμαστε μόνο με ανθρώπους που εμπιστευόμαστε. Στη νέα μας εποχή, κάνουμε το επόμενο βήμα: το μεγαλύτερο μέρος των προϊόντων που χρησιμοποιούμε θα είναι πλέον δικής μας παραγωγής», εξηγούν.
Μάλιστα, απέκτησαν και τον δικό τους χώρο καλλιέργειας και παραγωγής. «Ξεκινάμε λοιπόν το concept “From seed to glass”, δηλαδή την καλλιέργεια των πρώτων υλών μας σε δικό μας χώρο λίγο έξω από την Αθήνα και την παρακολούθηση ολόκληρης της διαδικασίας, από το Α έως το Ω. Είναι ο πιο άμεσος τρόπος να εξασφαλίσουμε ποιότητα, συνέπεια και ταυτότητα σε κάθε ποτό που φτάνει στο ποτήρι».
Το project Bart
Ο χώρος παραγωγής του Bar in front of the Bar, είναι στην πραγματικότητα κομμάτι ενός μεγαλύτερου project που «πιάνει» όλες τις πτυχές της bar κουλτούρας. Του project Bart.
«Μετά από αρκετά χρόνια τριβής με την εστίαση, συνειδητοποιήσαμε ότι υπάρχουν πολλά διαφορετικά πεδία στα οποία μπορούσαμε να προσφέρουμε αξία. Έτσι δημιουργήσαμε την Bart, μια πολυδιάστατη εταιρεία που παρέχει υπηρεσίες και καλύπτει πολλές από τις πραγματικές ανάγκες της σύγχρονης bar και hospitality σκηνής».
Εκτός από το δικό της lab, η ομάδα του Bart παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες και αναλαμβάνει τη διοργάνωση events.
«Στο consulting αναλαμβάνουμε τον σχεδιασμό και το στήσιμο bars, τη δημιουργία μενού, την εκπαίδευση προσωπικού και γενικότερα την καθοδήγηση επιχειρήσεων που θέλουν να εξελιχθούν. Παράλληλα, οργανώνουμε bar events και αναλαμβάνουμε projects που απαιτούν τεχνογνωσία και δημιουργικότητα και, στον χώρο παραγωγής, εκτός από το να δημιουργούμε προϊόντα όπως το Mount Supreme και τα Druids cordials, κάνουμε έρευνα και ανάπτυξη (R&D) για προϊόντα όπως το τσίπουρο Rocks n Grapes. Ουσιαστικά, η Bart είναι ο τρόπος μας να ενώνουμε εμπειρία, τεχνική και δημιουργικότητα σε έναν οργανισμό που μπορεί να προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις, από το concept μέχρι το προϊόν», λένε.
Με τόσα «πεδία δράσης» ανοιχτά, το Bar in front of the Bar αποδεικνύει ότι ποτέ δεν το ενδιέφερε να είναι απλώς ένα cool μπαρ του κέντρου. «Το όραμά μας από την αρχή ήταν να δημιουργήσουμε ένα αυθεντικό bar με χαρακτήρα, καλό service και πραγματική φιλοξενία. Αυτό το όραμα δεν άλλαξε ποτέ, απλώς εξελίχθηκε μέσα στον χρόνο». Και συνεχίζει να εξελίσσεται.
Bar in front of the bar, Πετράκη 1, Σύνταγμα
Instagram: The Bar In Front Of The Bar


- Facebook
- Twitter
- E-mail
0