Μόνο που ο Καρλ, πρώην οπαδός των Grateful Dead και μέλος πλέον του ποιμνίου του, γίνεται μάρτυρας αυτής της πράξης και τώρα βρίσκεται σε δίλημμα: να καταδώσει τον πάστορα ακολουθώντας τον δρόμο του θεού ή να προστατέψει τον πνευματικό του ηγέτη;

Από την εποχή του Elmer Gantry με τον Μπερτ Λάνκαστερ μέχρι σήμερα, το αμερικανικό σινεμά ασχολήθηκε με την ηθική εξουσία που παίρνουν στα χέρια τους οι αυτοαποκαλούμενοι θρησκευτικοί ηγέτες, καθώς και με τον τρόπο που αυτοί οι μοντέρνοι ψευδοπροφήτες παρασύρουν τους πιστούς μέσα σε μια λίμνη αυταπάτης, ηθικής διαφθοράς, ενίοτε και αίματος - ο Απόστολος του Ρόμπερτ Ντιβάλ ίσως είναι το πιο επιτυχημένο παράδειγμα, ένα πανούργο εκκρεμές μανίας και λύτρωσης. Ένα είναι σίγουρο: οι ηγέτες αυτοί είναι οι κακοί της υπόθεσης σε τέτοιο σημείο, που ακυρώνεται η όποια υπόθεση.

Η διαμάχη ανάμεσα στον αμαρτωλό «πάστορα» Νταν Ντέι και τον άθεο δόκτορα Πολ Μπλέιλοκ δεν είναι παρά ένα παιχνίδι χαμένο από χέρι, ειδικά όταν το σενάριο, βασισμένο σ’ ένα μυθιστόρημα του Λάρι Μπάινχαρτ, στριμώχνει για τα καλά τον Νταν μ’ ένα έγκλημα που πρέπει να θάψει για να επιβιώσει. Στην πλοκή εισβάλουν πολλοί χαρακτήρες και ισάριθμοι καλοί ηθοποιοί, που περισσότερο παρελαύνουν μπερδεμένα παρά συμβάλλουν δημιουργικά και αντάξια του ταλέντου και της πείρας τους. Το συμπέρασμα είναι προαναγγελθέν και η απόλαυση ψαλιδισμένη.