Τι απέγινε η Ζανέτ Καπούγια ;

Facebook Twitter
0

"Ζανέτ, ποιά; Τί μας λέει τώρα αυτός;" θα αναρωτηθούν ενοχλημένοι οι σημερινοί εικοσάρηδες και γρήγορα γρήγορα θα προχωρήσουν στο επόμενο site. Και όμως, επιλήσμονες και ασεβείς νεανίες, υπήρχε μια εποχή που αυτή η τραγουδίστρια με το εξωτικό όνομα θεωρούνταν το ανερχόμενο αστέρι της ελληνικής ποπ σκηνής, κάτι σαν τη Χρύσπα ή την Τάμτα της σήμερον.
 


Όμως για να πάρουμε την ιστορία από την αρχή, πρέπει να γυρίσουμε πολλά χρόνια πίσω. Βρισκόμαστε στο 1990! Η "άνοιξη" της ιδιωτικής ραδιοφωνίας ήταν πραγματικότητα ακόμη και για τη μικρή πόλη όπου μεγάλωσα. Για μια οικογένεια δεξιών πολιτικών πεποιθήσεων σαν τη δική μου, η ίδρυση τόσων ραδιοφωνικών σταθμών θεωρούνταν μια όαση ελευθερίας ύστερα από δέκα χρόνια σκληρού πασοκικού μονοπωλίου στα Μ.Μ.Ε. Καθώς δεν "πιάναμε" ακόμη τους νέους αθηναϊκούς ιδιωτικούς σταθμούς, η βελόνα του οικογενειακού τρανζίστορ ήταν καθηλωμένη σε ένα τοπικό δεξιόστροφο ραδιοφωνικό σταθμό.
 

 
Το πρόγραμμα του περιελάμβανε αιχμηρά σχόλια εναντίον του Ανδρέα Παπανδρέου και του ΠΑ.ΣΟ.Κ., πασπαλισμένα με άφθονη ελληνική ποπ μουσική της εποχής. Αν θυμάστε, η άνοιξη της ραδιοφωνίας συνέπεσε και με την σύντομη άνοιξη της ελληνικής ποπ. Μετά την τεράστια επιτυχία που γνώρισε η Αλέξια με "Τα Κορίτσια ξενυχτάνε" , δεκάδες μικρά ποπ είδωλα είχαν ξεπηδήσει. Τα ανάλαφρα και πανομοιότυπα τραγούδια τους ήταν εμπνευσμένα από το τότε κυρίαρχο μουσικό στυλ που είχαν λανσάρει πρώτοι οι "θρυλικοί" δημιουργοί Κώστας Χαριτοδιπλωμένος και Γιώργος Μίτσιγκας ( Οι Έλληνες Stock, Aitken&Waterman όπως τους αποκαλούσε μουσικό περιοδικό της εποχής!). Για να συνδυάσω τις μουσικές με τις πολιτικές εξελίξεις της εποχής, σκέφτομαι πως εάν οι αριστεροί της δεκαετίας του '60, έκαναν αντίσταση με τα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη, η Δεξιά στα τέλη της δεκαετίας του '80, έκανε τη δικιά της αντίσταση με μουσική υπόκρουση τη Φανή Πολυμέρη, το Γιώργο-"Είμαι Έλληνας πολίτης ,μα στο σεξ Ανατολίτης"-Λιναρδάκη και τη Ζανέτ Καπούγια!
 


Και σε αυτή την τελευταία θέλω να σταθώ! Η χυμώδης Ζανέτ με καταγωγή από τη μακρινή Ουρουγουάη , είχε κυκλοφορήσει εκείνη την εποχή το ποπ με λάτιν στοιχεία δίσκο της "Έλα Τώρα" σε μουσική Χάρη Χαλκίτη (μπαμπά της Βικτώριας). Ο δίσκος περιείχε τις αλησμόνητες επιτυχίες :"Σαν Βραζιλιάνα είμαι θέρμη, έλα τώρα, με ταξιδεύεις σε άλλη γη, έλα τώρα" και το "Μη μ' εκνευρίζεις, μη με τρελαίνεις για ξεκαθάρισε τι θέλεις τι ζητάς Όσο μαζί μου ακόμα μένεις θέλω στα μάτια όπως εγώ να με κοιτάς."
 
 
Η Ζανέτ Καπούγια με τις καυτές εμφανίσεις της και την έντονη θηλυκότητα της, πλάσαρε την εικόνα της φλογερής και παθιασμένης Λατινοαμερικάνας. Ο συγκεκριμένος ραδιοφωνικός σταθμός της είχε μια αδυναμία και έτσι ακούγαμε το κάθε τραγούδι της 10, 15 ή και 20 φορές την ημέρα! Μπορεί, λοιπόν, η Ζανέτ Καπούγια να γνώρισε μια μέτρια επιτυχία στην Αθήνα, στο δικό μου όμως μουσικό μικρόκοσμο ,έχοντας υποστεί όλη αυτή την πλύση εγκεφάλου, ήταν η απόλυτη pop star που επισκίαζε ακόμη και τη Madonna, μια φιγούρα που σημάδεψε ανεξίτηλα τη μουσική μου παιδική ηλικία. H δύναμη των Μ.Μ.Ε, βλέπεις!



Τα χρόνια πέρασαν, οι επιλογές μας διευρύνθηκαν, οι αθηναϊκοί ραδιοφωνικοί σταθμοί ήρθαν και στην πόλη μας και έτσι είχαμε την ευτυχία , να ξυπνάμε με τον Τέρενς Κουϊκ, και να διασκεδάζουμε με τις μουσικές εκπομπές της Ναταλίας Γερμανού και του Ποσειδώνα Γιαννόπουλου! Ο μικρός τοπικός σταθμός έχασε την αίγλη του. Η Ζανέτ δεν έκανε άλλη επιτυχία! Εγώ μεγάλωσα και στράφηκα σε άλλα μουσικά μονοπάτια και το πιο εμπορικό άκουσμα που επέτρεπα στον εαυτό μου ήταν η Λένα Πλάτωνος.
 

 
Και όμως η Ζανέτ Καπούγια στοίχειωνε ακόμη τις μουσικές μου αναμνήσεις . Δεν την είχα ξεχάσει! Κανένας όμως πια δεν τη θυμόταν. Όποτε άνοιγα διστακτικά κουβέντα γι αυτή (απ'εξω, απέξω, για να μη με πάρουν χαμπάρι) , διαπίστωνα απόλυτη άγνοια . Είχα πια απογοητευτεί. Το είχα πάρει πια απόφαση πως η sexy Ζανέτ θα έμενε μια θολή ανάμνηση της παιδικής μου ηλικίας! Ωσπου ένα βράδυ, πριν λίγα χρόνια , ενώ βρισκόμουν στο Μοναστηράκι , την προσοχή μου τράβηξε μια αφίσα. Και ναι, το όνομα που σημάδεψε τις μουσικές παιδικές αναμνήσεις ήταν εκεί: "H Πρεσβεία της Αργεντινής σας προσκαλεί σε βραδιά Τάνγκο με τη Ζανέτ Καπούγια και το συγκρότημα της". Ενθουσιασμένος που επιτέλους ανακάλυπτα τα ίχνη της ύστερα από τόσα χρόνια αλλά και έκπληκτος με την αναπάντεχη τροπή που είχε πάρει η καριέρα της, άρχισα να ψάχνω μανιωδώς στο internet για περισσότερες πληροφορίες! (Το internet πάντα έπαιζε ένα ρόλο "Ερυθρού Σταυρού" για τα εξαφανισμένα minor celebrities της παιδικής μου ηλικίας)!

Η Ζανέτ Καπούγια, είχε δικό της site! Eκεί ανακάλυψα προς μεγάλη μου έκπληξη μια άλλη Ζανέτ, τελείως διαφορετική από τη "θερμή Βραζιλιάνα" των παιδικών μου χρόνων! Συνεργασίες με τον Μίκη Θεοδωράκη, προγράμματα με μουσική Astor Piazzolla. ".Και δε μένει μόνο εκεί, αλλά διδάσκει σε σεμινάρια και ωδεία! Όπως γράφει η προσωπική της ιστοσελίδα :"Η ανάγκη της για να μεταδώσει την μεγάλη της εμπειρία και την βαθειά της εσωτερικότητα, αποτελεί μοναδική αφορμή για να εξωτερικεύσει και την ανάγκη της για διδασκαλία. Έχει συνεργαστεί κατά καιρούς με διάφορα ωδεία και διδάσκει φωνητική τοποθέτηση, ερμηνεία και κινησιολογία, καθώς και ζωγραφική". Δεν πίστευα στα μάτια μου! Για τη Ζανέτ Καπούγια διάβαζα ή για την Αλίκη Καγιαλόγλου; Μάλιστα, η Ζανέτ έχει και προσωπική σελίδα στο my space, όπου μεταξύ άλλων της έχει αφήσει μήνυμα και η Αλέξια, το άλλο αρχετυπικό ποπ είδωλο της δεκαετίας του '80,που προσπαθεί κι αυτή να ξεχάσει το αμαρτωλό ποπ παρελθόν της!
 


Και ξέρετε κάτι; Xωρίς να είμαι ειδικός στο τάνγκο, η φωνή της , όπως την ακούω στη σελίδα της στο my space, είναι πράγματι πολύ καλή! Και επιπλέον , βλέπω στις φωτογραφίες πως εχει ωριμάσει πολύ όμορφα .Μπράβο λοιπόν στη Ζανέτ και ίσως να πάω να την ακούσω κάποια στιγμή. Αλλά να εξομολογηθώ την αμαρτία μου...Εκείνη η μπριόζα Ζανέτ των 80s, που με τα χαζοχαρούμενα τραγουδάκια της και το φλογερό λατινοαμερικάνικο ταμπεραμέντο της, έβαζε φωτιά στα ερτζιανά της πόλης μου ,να ,πώς να το πω, μου λείπει κάπως...
 
 
 
 
bonustrack
(από Πάνο Μιχαήλ)
 
 
Έχει τραγουδήσει και Άκη Πάνου Τηλέμαχε;-)
 
 
 
 

Αρχείο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ