ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Κάθε Ακαδημία έχει τη Δημουλά που της αξίζει

Κάθε Ακαδημία έχει τη Δημουλά που της αξίζει Facebook Twitter
96

Στην αρχή σκέφτεσαι ότι δεν μπορεί να έγιναν έτσι τα πράγματα. Δεν μπορεί, δηλαδή, μία, η όποια ποιήτρια, να κάνει τέτοιου είδους δηλώσεις σε μια εκδήλωση στην Κυψέλη. Είναι αδύνατον η θεραπαινίδα μιας τέχνης που έχει στο επίκεντρό της τον άνθρωπο και την ψυχή να αναλώνεται σε απλουστευτικά ξενοφοβικά τσιτάτα, copy paste από φυλλάδιο της Χρυσής Αυγής για την τρίτη ηλικία.


Πώς είναι δυνατόν μια ποιήτρια, η όποια ποιήτρια, να αναλώνεται μιλώντας για τον χώρο που της πιάνουν οι μετανάστες στα παγκάκια; Ας υποθέσουμε ότι πράγματι βγήκε βόλτα μια μέρα και είχαν καταλάβει τον ζωτικό «παγκακιακό» χώρο τρεις από αυτούς. Δεν της πέρασε ούτε στιγμή από το μυαλό να αναρωτηθεί από πού είναι; Να φανταστεί την οδύσσεια που τους έφερε ως εδώ; Δεν έχει δει ποτέ αυτές τις εικόνες με τους εκατοντάδες μετανάστες που ναυαγούν στα νερά της Ιταλίας; Με τις μάνες που χάνουν τα παιδιά τους 100 μέτρα από τις ακτές της Μυτιλήνης; Δεν έχει ακούσει ότι ξεκινά στο Μόναχο η δίκη μιας τρομοκρατικής ομάδας νεοναζί που δολοφόνησε 9 ανθρώπους, έναν Έλληνα ανάμεσά τους –αν γι' αυτήν έχει ξεχωριστή σημασία–, μόνο και μόνο επειδή ήταν μετανάστες; Στο μαύρο παγκάκι της ψυχής της δεν υπήρχε μια θέση για τίποτε από αυτά;


Αυτό που ενοχλεί εδώ δεν είναι το ρατσιστικό, όπως έσπευσαν πολλοί να κατακρίνουν. Δεν πρόκειται, άλλωστε, για ρατσιστικές δηλώσεις. Η κ. Δημουλά δεν είπε ότι οι μετανάστες θα πρέπει να κάθονται κατάχαμα για να θρονιάζονται στα παγκάκια οι ανώτεροι Ελληνάρες. Αυτό που ξαφνιάζει είναι η ρηχότητα. Και ο Έζρα Πάουντ κάποια στιγμή, και πολύ κακώς, εκθείασε τον φασισμό, αλλά ως ποιητής. Όχι ως φοβισμένη κυρία που της κλέψανε δυο τετραγωνικά παγκάκι. Αν ασχολείσαι με τα τόσο μικρά, πώς μπορείς να ασχοληθείς, ως ποιήτρια, με τα μεγάλα;


Τελικώς, όλα είναι θέμα διαμετρήματος. H κ. Δημουλά δεν είναι κακή ποιήτρια, αλλά στην εποχή των media και των δημοσίων σχέσεων υπερεκτιμήθηκε. Κυρίως χάρη στις επαφές με το σύστημα ανακηρύχθηκε σπουδαία, για να εκτοξευθεί εκεί που δεν έγιναν δεκτοί ο Καρούζος, ο Λειβαδίτης, ο Αναγνωστάκης και τόσοι άλλοι άξιοι, στην Ακαδημία Αθηνών. Κάθε χώρα –ή, καλύτερα, κάθε Ακαδημία– έχει τη Δημουλά που της αξίζει.

Κάθε Ακαδημία έχει τη Δημουλά που της αξίζει Facebook Twitter
Κική Δημουλά

Θα σεβόμασταν απόλυτα την επιλογή της κ. Δημουλά να ασχολείται στα ποιήματά της αποκλειστικά με τον εσωτερικό της πόνο, αν μας άφηνε κι εμάς στον πόνο μας. Γιατί κανείς δεν έχει το δικαίωμα να ασχολείται με τα όποια κενά μιας ποιήτριας, αν η τελευταία δεν ασχολείται με τα κοινά. Αλλά πότε οι δηλώσεις για τους μετανάστες της Κυψέλης και άλλοτε παλιότερα κείμενα εναντίον του λαϊκισμού και της ανευθυνότητας, τα οποία υπέγραψε από κοινού με προσωπικότητες και πολιτικούς, όπως ο σημερινός υπουργός Οικονομικών κ. Στουρνάρας, δείχνουν ότι επιφυλάσσει στον εαυτό της και ρόλο παρέμβασης στις εξελίξεις.


Από αυτή την άποψη, η κατάσταση δεν είναι απλώς μέτρια, όπως στο ποιητικό μέρος, αλλά απογοητευτική. Γιατί το μεγάλο έλλειμμα είναι ακριβώς αυτό: ο ποιητής(τρια) που, όπως όλοι οι μεγάλοι ποιητές της Ελλάδας, θα τραγουδήσει την τραγωδία της χώρας. Όχι το ναι ή το όχι στο μνημόνιο (δίλημμα στο οποίο η κ. Δημουλά έχει πάρει, για πρώτη φορά, θέση: προτιμά το ναι). Αυτός που θα μιλήσει για τον φόβο στις ψυχές των ανθρώπων, για το «ζητείται ελπίς» και τις σκιές που περπατάνε στις νύχτες στην Αθήνα, ψάχνοντας τα σκουπίδια, για την παράδοση στους ξένους και την ηθική κατάρρευση, για τους σπόρους του αλληλοσπαραγμού που φυτρώνουν, για τους νέους και τις νέες που δεν βρίσκουν δουλειά και αξιοπρέπεια και φεύγουν στο εξωτερικό.


Όσο για την κ. Δημουλά, που φέρεται να αρνήθηκε μια θέση στο ψηφοδέλτιο επικρατείας της ΝΔ το 2004, ποτέ δεν είναι αργά. Στο άδειο παγκάκι της Βουλής έχουν πιάσει θέσεις και άλλα κόμματα.

Στήλες
96

ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

20 σχόλια
Ρε δε μας παρατατε ολοι που σας χαλασε το πως χαλασαν την Αθηνα οι μεταναστες... το πως χαλασατε την Αθηνα τρια εκατομυρια βλαχοι, το αναρωτηθηκατε ποτε; Καλα να παθετε τωρα, ετσι να δειτε πως νιωθαμε ολα αυτα τα χρονια εμεις οι πραγματικοι Αθηναιοι...
Από την πόλη έρχομαι και στην κορφή κανέλλα...Ίκαρε, τα τρία εκατομύρια βλάχοι που ήρθαν μετά το '50 στην Αθήνα δεν σε έδειραν ούτε σου στέρησαν παγκάκι να κάτσεις. Άσε που σου έδωσαν και ευκαιρία να νοιώθεις κοινωνικά ανωτερος και να το διαλαλείς, γιατί δεν σε κόβω να ήσουν ικανός να διακριθείς για τίποτε άλλο μεταξύ των "πραγματικών" (σιγά μην φύγει κανένας πόντος) Αθηναίων.
Αν ήμουν Κούλογλου, ο μόνος λόγος που θα έγραφα ένα τέτοιο άρθρο, θα ήταν για να διαβάσω τα σχόλια που προκάλεσε το συγκεκριμένο. Πραγματική ψυχική ανάταση. Ευτυχώς δεν γίναμε όλοι πρόβατα ακόμα.
Επισης κάθε Κοινωνία έχει τους δημοσιογράφους που της αξίζουν.. Δυστυχώς έχουμε γίνει όλοι πολύ καλοί στο να κρίνουμε αυτά που λένε οι άλλοι αλλά πολύ κακοί στο να κάνουμε οτιδήποτε θα μπορούσε να μας κάνει λίγο πιο υγιεις σε αυτή την αρρωστημενη κοινωνία. Ας κάνουμε κάτι πιο δημιουργικό απο το να ασχολούμαστε με τις δηλώσεις της Κυρίας Δημουλά. Έλεος πραγματικά με αυτο τον πνευματικό αυνανισμό.Και επειδή δε μπορώ να μη το σχολιάσω, τα "μικρά" όπως τα χαρακτηρίζεται, απο πότε δεν πρέπει να ανήκουν στη σφαίρα προβληματισμού και ενασχόλησης του καλλιτέχνη.. εγω αντιθέτως πίστευα ότι απο εκεί ξεκινά κανείς για να φτάσει στα μέγαλα.. αλλα εγω θα μου πείτε δεν ειμαι καλλιτεχνης.. ουτε καν δημοσιογράφος. Πραγματικά ντρεπομαι.
Προς lifo. Δυο φορές έγραψα (χθές και σήμερα) το ίδιο αρνητικό σχόλιο για τον Κούλογλου, και δεν το αναρτήσατε γιατί; Βλέποντας τα άλλα σχόλια που είναι εναντίον του, το δικό μου είναι αθώο περιστέρι, ποιό είναι το πρόβλημα;
Στρατευμένη Δημοσιογραφία-Προς τα που για τη Μεροληψία;Κύριε Κούλογλου, έβλεπα ανελιπώς τις εκπομπές σας στην κρατική και είχα στενοχωρηθεί όταν για πολιτικούς λόγους διακόπηκαν.Αλλά φαίνεται ότι αυτά που σας κάνουν, τα κάνετε σε άλλους κρίνοντας με χυδαία ευκολία μία ποιήτρια που απηχεί στον ΚΟΣΜΟ και εκδίδεται από το YALE. Θα ξέρετε καλύτερα για να εργάζεστε σε αυτόν το χώρο ότι οι γνωριμίες παίζουν ρόλο στα επαγγέλαματα αλλά ΔΕΝ αντικαθιστούν το ταλέντο, την εργατικότητα και το ψυχικό σθένος.Από ένα ολόκληρο λόγο μιας ηληκιωμένης κυρίας, είναι σχεδόν πρόστυχο να απομονένεται μία φράση και να κατακεραυνώνεται την προσωπικότητά της βάσει αυτού.Θα πρέπει να ξέρετε ότι οι μεγαλύτεροι φιλόσοφοι, συγγραφείς, ποιητές, επιστήμονες είχαν φθηνές στιγμές, μικρές μικρότατες...μίλααγαν για γκόμενες, ποδόσφαιρο, ψωνίζονταν σε πάρκα, έπιναν όντες αλκοολικοί, αλλά αυτό δεν αφαιρούσε τίποτα από τη σημαντικότητα της ύπαρξής τους, αλλά συμπλήρωνε την ανθρώπινη εκδοχή της προσωπικότητάς τους.Οι δημοσιογράφοι επειδή δεν έχουν ταλάνετο να γράψουν λογοτεχνία και ποίηση βγάζουν ένα κόμπλεξ που πιο πολύ τους ίδιους δηλητηριάζει.Τα ποιήματα της Δημουλά θα μας δίνουν τροφή για συναίσθηση και στο μέλλον,
Το κακό με τον κ.Κούλογλου, όπως με πολλούς δημοσιογράφους, είναι ότι παραμονεύουν, περιμένουν , την έχουν στημένη και όταν βρουν ευκαιρία χτυπάνε. Με άλλα λόγια, θέλουν να πούνε κάτι, εδώ π,χ. ο κ. Κούλογλου ως αριστερός δεν συμφωνεί με την επιλογή της κ.Δημουλά ως Ακαδημαϊκού και με αφορμή τις όντως ατυχείς, αλλά αρκετά παραπλανητικά δοσμένες από τα μέσα, δηλώσεις της προτάσσει ως πιο σημαντικούς ποιητές τον Αναγνωστάκη, τον Λειβαδίτη, τον Καρούζο..όλοι αριστεροί κατά περίεργο λόγο με διώξεις, εξορίες κτλ..Συνεπώς χτυπάει την Δημουλά, εντελώς άγαρμπα και βιαστικά, βγάζοντας αριστερίστικο φανατισμό και αρκετή προκατάληψη λόγω του δεξιού παρελθόντος της ποιήτριας.ΥΓ: Γιατί όλη η αριστερά πνευματική ελίτ και οι συν αυτώ θεωρεί τους απέναντι ιδεολογικά κάτι το κατώτερο και τους αντιμετωπίζει περίπου ως αποπαίδια και τους ρίχνει επί ασπαλάθων;;ΥΓ:Επίσης η έξωσή του από το ΔΣ της ΕΡΤ δεν είναι τυχαία ούτε η μη συνέχιση της εκπομπής του..
Αυτό που έγινε σαφώς είναι αφενός η κακή μνήμη και η προχειρότητα της Δαμιανίδη και αφετέρου η κακή δημοσιογραφια του κουλογλου που έγραψε ένα κείμενο που αποκαλύπτει περισσότερα για αυτόν και τις ιδεοληψίες του παρα για την Δημουλά.
Δεν ξέρω αν πρέπει να κλάψω ή να γελάσω με το παραπάνω άρθρο και την περίτεχνη προσπάθεια να απαξιωθεί η Κική Δημουλά. Τέτοια μικροψυχία και μικρόνοια. Μικρή ποιήτρια (αμφιβάλω αν ο Κούλογλου έχει διαβάσει έστω και ένα στοίχο της), μέλος της Ακαδημίας, δεξιά, όλα του κόσμου τα κακά!!!
Τον άνθρωπο/πολίτη κρίνετε ή τον ποιητή?Δηλαδή όταν ακούω Χατζηδάκι ή διαβάζω Καβάφη και Ταχστή τι πρέπει να σκεφτώ. Αντε ρε, τις παλιοαδερφάρες!Νομίζω ότι τα μπλέξατε, κύριε Κούλογλου.
Πόσο υπέροχα ασχολούμαστε με δημιουργικά θέματα σε τούτον τον τόπο. Και πώς αποκτήσαμε εύκολα ρόλο κριτή των πράξεων και των λόγων των άλλων. Διότι ως προσωπικότητες και ως πολίτες έχουμε ωριμάσει τω οντι. Γιατί η Δημουλά στην Ακαδημία κι όχι ο Αναγνωστάκης; Κύριε Κουλογλου,αφαιρουμενου του τίτλου δημοσιογράφου,καθώς σε αυτό το άρθρο περιορίζεστε σε απλουστευτική υποκειμενική κριτική("μαύρο παγκάκι της ψυχής της"), αντιπαραβάλλω τον τίτλο του άρθρου σας, κάθε χώρα έχει τον Κούλογλου που της αξίζει. Και ειλικρινά κύριε, ποιος είναι ο Τζον Γκολτ;
Ο κος Κούλογλου προφανώς έχει το μέτρο (και) της ποίησης οπότε άλλη φορά θα ζητάμε την έγκρισή του για το ποιοι ποιητές μας αρέσουν, εμάς τους πτωχούς τω πνεύματι. Ακολούθως και οι ίδιοι οι ποιητές, εγκεκριμένοι και μη, θα του στέλνουν τις δημόσιες ομιλίες τους - από το super-market μέχρι τα φιλικά σουαρέ για κουμ-καν και πινάκλ - προς έγκριση. Διότι, mon Dieu, πως είναι δυνατόν μια Ποιήτρια να ασχολείται με τόσο ευτελή και τετριμμένα θέματα σε μια χαλαρή κουβέντα για την γειτονιά της, όπως είναι η βόλτα στην γειτονιά της και η ξεκούραση σ'ένα παγκάκι. Όχι πες μου, δεν έπρεπε να μιλήσει για το ανθρώπινο αδιέξοδο;Η ουσία είναι μία: ψαχνόμαστε για καβγά έχοντας χρίσει εαυτούς υπερασπιστές της δημοκρατίας. Είμαστε έτοιμοι να ξεσκίσουμε τις σάρκες οποιουδήποτε δεν ταιριάζει στα δικά μας ιδεολογικά standards. Και αυτό είναι τελικά ότι αντιδημικρατικότερο.
ω ρε πίκρααααααααα.....ακούς εκεί η Δημουλά να εκφράζεται για τα δημόσια! και χωρίς να αναγνωρίζει ΤΗΝ ΗΘΙΚΗ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ και την ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΟΥΣ ΞΕΝΟΥΣ...μιλώντας για τα οποία, Στέλιο από Ρωσία πέρασες καθόλου τώρα τελευταία;
Πέρα από το τι έχει διαβάσει κανείς, αν ήταν η απομαγνητοφωνημενη ομιλία της κυρίας Δημουλα ή όχι από όλους αυτούς του "κριτές" ήταν κανένας εκεί; Μου κάνει τρομερή εντύπωση, μέχρι πρότινος ανεξαρτητε στο μυαλό μου κύριε Κουλογλου. Ο συναδελφος σας και συντακτης αυτης της εφημεριδας ο κύριος Βαλλατος που ήταν εκεί και έγραψε μάλιστα διθυραμβικο άρθρο αμέσως μετά την εκδήλωση στη LIFO, σας διαβίβασε ανάλογα σχόλια; Είναι άξιο απορίας πως μόλις δημοσίευσε το άρθρο της η κα Δαμιανιδη ένα πλήθος ανθρώπων οι οποίοι στηρίχθηκαν σε ένα άρθρο έγιναν όχλος και άρχισαν να καννιβαλιζουν. Με λύπησε πολύ η κατάσταση και η διάσταση που πήρε γιατί είχα παραβρεθεί σε αυτή την εκδήλωση και ένιωσα ξανά την ελπίδα για αγνά πράγματα. Αυτή η διάσταση με υποψιασε και νομίζω μετά το δικό σας συγκεκριμένα άρθρο, πιστεύω ότι για άλλη μια φορά αυτή η ρημαδα η η πολιτική εκμετάλλευση δεν θα αφήσει αχτίδα ελπίδας σε αυτή την χώρα. Μια ερώτηση κύριε Κουλογλου. Πιστεύετε ότι αν ο κόσμος που ήρθε να δει αυτούς τους ανθρώπους αν ήξερε ότι η Δημουλα στήριζε το μνημόνιο, ο Κουμανταρεας αφοριζε τον πρώην δήμαρχο ή ότι άλλο εκφραζαν, δεν θα έρχονταν; Ε λοιπόν κάνετε λάθος. Κύριε Κουλογλου, ΒΑΡΕΘΗΚΑΜΕ! Ποτέ θα το αντιληφθείτε και εσείς και οι συνάδελφοι σας οποιουδήποτε χρώματος!
Σύμφωνα με τον Στ. Κούλογλου η Κ. Δημουλά μπορεί να μην είναι ρατσίστρια (κατά την ερμηνεία της Δαμιανίδου), αλλά ειναι όμως άκαρδη, ανάλγητη και κατώτερη (ως ποιήτρια) των περιστάσεων. Θα έπρεπε σύμφωνα με το δημοσιογράφο, η Δημουλά όπου σταθεί και όπου βρεθεί να αναφέρεται αποκλειστικά στα δεινά των μεταναστών. Είτε μιλάει για τη ζωή της στην Κυψέλη του χθες και του σήμερα, είτε αναφέρεται στα ψώνια του σούπερ μάρκετ. Αυτό και αν ειναι καταναγκασμός στην έκφραση άποψης!