Μετρό Θεσσαλονίκης: Τεχνικά αδύνατη η λειτουργία το 2020, λέει η κοινοπραξία κατασκευής

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τεχνικά αδύνατη η λειτουργία το 2020, λέει η κοινοπραξία κατασκευής Facebook Twitter
4

Καμπανάκι για το μετρό της Θεσσαλονίκης χτυπά η κοινοπραξία κατασκευής της βασικής γραμμής, επισημαίνοντας σε επιστολή της πως το χρονοδιάγραμμα του έργου έχει ανατραπεί και το αποτέλεσμα μπορεί να είναι νέες καθυστερήσεις.

Σύμφωνα με την εξειδικευμένη ιστοσελίδα ypodomes.com, η επιστολή που εστάλη στις 9 Αυγούστου, σημειώνει ότι ο προγραμματισμός του έργου έχει ανατραπεί λόγω του σταθμού «Βενιζέλου».

Μάλιστα όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται δείχνοντας την απελθούσα διοίκηση «συνεπώς οι δηλώσεις σας στον Τύπο ότι το έργο θα ολοκληρωθεί και θα λειτουργήσει το 2020, παρά το γεγονός ότι γνωρίζετε και έχετε επί μακρόν ενημερωθεί από τον ανάδοχο ότι αυτό πλέον είναι τεχνικώς αδύνατον, δεν ευσταθούν».

Στην επιστολή της 9ης Αυγούστου η Κοινοπραξία υποστηρίζει πως όσο δεν αποφασίζεται η τεχνική λύση του σταθμού Βενιζέλου, ο χρόνος ολοκλήρωσης του έργου είναι άγνωστος και η πρόοδος του έργου καθυστερεί με κύριες αιτίες τις παρακάτω:

1. Επανειλημμένες καθυστερήσεις στον σχολιασμό και έγκριση των μελετών σιδηροδρομικής επιδομής, παροχής ισχύος έλξης, παροχής μέσης τάσης και διανομής χαμηλής τάσης καθώς και τροχαίου υλικού που έχουν οδηγήσει σε αδυναμία ορθής διαχείρισης από μέρους του αναδόχου των σχετικών πόρων του.

2. Περαιτέρω, σημαντική είναι και η καθυστέρηση που έχει σημειωθεί από την ολοκλήρωση του ανασχεδιαμσού του σταθμού ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, λόγω της ανάγκης επανασχεδιασμού του σταθμού, λόγω των αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν στη βόρεια και νότια πρόσβαση αυτού, και της διατήρησης μέρους των αρχαιοτήτων στην βόρεια περιοχή. Μάλιστα υποστηρίζεται ότι καθυστέρησε 18 μήνες η κατασκευή της πλάκας μεσοπατώματος λόγω του επανασχεδιασμού (από 1.2.17 κατέστη δυνατό στις 3.7.18).

3. Αδυναμία να αποφασιστεί η τεχνική λύση στοnσταθμό Βενιζέλου. Μέχρι σήμερα, αναφέρεται, δεν έχει ληφθεί από την Α.Μ. ουδεμία απόφαση σχετικά με την κατασκευή του επανασχεδιασμένου σταθμού, παρότι έχουν παρέλθει περίπου 2 έτη από την κοινοποίηση των αρχικών αποφάσεων.

Ολοκληρώνοντας, η κοινοπραξία ρίχνει την αποκλειστική ευθύνη στην απελθούσα διοίκηση και υποστηρίζει πως λόγω των παραπάνω θα υπάρξουν επιβαρυντικές επιπτώσεις στις αποκλειστικές τμηματικές προθεσμίες του εγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος καθώς και στη συνολική προθεσμία του έργου «τα οποία τα γνωρίζετε εδώ και καιρό παρά τα όσα αβάσιμα ισχυρίζεσθε σχετικά μέσω διαφόρων δημοσιευμάτων στον τύπο».

Η κοινοπραξία προαναγγέλλει μάλιστα αίτημα παράτασης «μόλις οριστικοποιηθούν οι εγκρίσεις των μελετών (...) μόνο τότε θα είναι δυνατόν να συνταχθεί ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα. Τέλος σημειώνεται το δικαίωμα αποζημίωσης «για την ανόρθωση κάθε ζημίας που υφιστάμεθα από την υπαίτια και αντισυμβατική συμπεριφορά σας».

Ελλάδα
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

4 σχόλια
Δεν γίνονται μόνο στην Ελλάδα υπερβάσεις έργων, χαρακτηριστικό παράδειγμα το αεροδρόμιο του Βερολίνου. Θα πρέπει όμως να ερευνηθεί σε τί οφείλονται οι καθυστερήσεις. Τα αρχαιολογικά ευρήματα στο ιστορικό κέντρο μιας πόλης σαν την Θεσσαλονίκη είναι αναμενόμενα και συνήθως προβλέπονται στο χρονοδιάγραμμα.
Ποιος ευθυνεται για την διετη καθυστερηση στο Σταθμο Βενιζελου ; Μπορει καποιος να αναφερει το ονομα του οργανισμου και το ονομα του επικεφαλη του ; Θα γινει εξεταστικη ;;; Θα γινουν απολυσεις ; Ποιος ειναι υπευθυνος του ανασχεδιασμου στην Αγια Σοφια ;;; Ποιο ειναι το ονομα του οργανισμου και αυτο του υπευθυνου ;;; Θα γινει εξεταστικη γιατι αργησε 18 μηνες ;;; Που ειναι οι δημοσιογραφοι μας ;;;;; Τι κανουν οι πολιτικοι μας ;;;; Γιατι οι πανεπιστημιακοι μας δεν εχουν γραψει ακομη αρθρα για την καθυστερηση ;;;
Γιατί μόνο στην Ελλάδα έχουμε τον τρόπο να το κάνουμε αυτό!!! 1)Ελλάδα ="Ο πύργος τής Βαβέλ!!!2)Έλληνες:"Το μετρό θα βελτιώσει την Ζωή μου!" "Ναι ρε φιλε αλλά εμένα δε με συμφέρει!!!"'