Η Γιαννακάκη λέει ότι ο Μπενίνι παραχάραξε την ιστορία στο "Η Ζωή Είναι Ωραία". Kάνει λάθος

Η Γιαννακάκη λέει ότι ο Μπενίνι παραχάραξε την ιστορία στο "Η Ζωή Είναι Ωραία". Kάνει λάθος Facebook Twitter
13
Η Γιαννακάκη λέει ότι ο Μπενίνι παραχάραξε την ιστορία στο "Η Ζωή Είναι Ωραία". Kάνει λάθος Facebook Twitter
Η Μαρία Γιαννακάκη μάλλον δεν θυμάται καλά την ταινία του Ρομπέρτο Μπενίνι...

Με αφορμή τις κόντρες σχετικά με τα εγκλήματα (ή μη) κάποιων κομμουνιστικών καθεστώτων, η μπάλα πήρε και το σινεμά. 

Η Μαρία Γιαννακάκη, η συνήθως χρήσιμη και δραστήρια πολιτικός, είναι γενική γραμματέας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, και ο προϊστάμενός της είναι ο Σταύρος Κοντονής, που ήταν στις ειδήσεις επειδή αρνήθηκε να πάει στο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Προεδρίας για τα εγκλήματα κομμουνιστικών καθεστώτων, την Ευρωπαϊκή ημέρα υπέρ της μνήμης των θυμάτων του Σταλινισμού και του Ναζισμού.

  

Η κα Γιαννακάκη στήριξε τον προϊστάμενό της, κατηγορώντας τους Εσθονούς ως φιλοναζιστές (!) και στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ μίλησε για τους Σοβιετικούς που απελευθέρωσαν την Ευρώπη απ' τους Ναζί. Η ιστορία έχει γραφτεί με χρυσά γράμματα» είπε, και κανείς δεν μπορεί να την παραχαράξει. «Ο Σοβιετικός Στρατός ήταν αυτός που απελευθέρωσε την Ευρώπη από τον παραλογισμό του Ναζισμού» συμπλήρωσε, λες και δεν έπαιξε ρόλο κανένας άλλος στρατός ή καμία συμμαχική δύναμη. 

(Όλη η εν λόγω συνέντευξη στον ΣΚΑΪ)


Εκτός απ' την παραχάραξη της ιστορίας, η κα Γιαννακάκη ακούγεται στο παραπάνω ηχητικό απόσπασμα να συνεχίζει με παραχάραξη της ταινίας "Η Ζωή είναι Ωραία": «Έχουν γυριστεί και ταινίες που προκειμένου να πάρουν Όσκαρ έχουν παραχαράξει την Ιστορία. Θυμόμαστε το Η Ζωή είναι Ωραία του Μπενίνι, όπου βλέπουμε τον... Αμερικανικό Στρατό να απελευθερώνει το Άουσβιτς.»

Όχι δεν το θυμόμαστε. Γιατί απλούστατα η ταινία δεν διαδραματίζεται στο Άουσβιτς (το οποίο όντως απελευθέρωσαν οι Σοβιετικοί).

Η Γιαννακάκη λέει ότι ο Μπενίνι παραχάραξε την ιστορία στο "Η Ζωή Είναι Ωραία". Kάνει λάθος Facebook Twitter

Το Στρατόπεδο Συγκέντρωσης του φιλμ είναι κινηματογραφικής επινόησης. Είναι «ένα Στρατόπεδο Συγκέντρωσης» και γι' αυτό παραμένει ανώνυμο. Πάντως σίγουρα δεν ήταν το Άουσβιτς, αφού δεν περιέχει κανένα απ' τα σύμβολα που θα βοηθούσαν έστω και έναν απρόσεκτο σινεφίλ να το μπερδέψει με αυτό. Είναι ένα οποιοδήποτε στρατόπεδο που θα μπορούσαν να είχαν κάλλιστα απελευθερώσει οι Αμερικανοί ή οι Βρετανοί, ή οι Σοβιετικοί. (Υπάρχει η αίσθηση πως το συγκεκριμένο κινηματογραφικό στρατόπεδο συγκέντρωσης ίσως να είναι εμπνευσμένο σε ένα βαθμό απ' το Μπέργκεν-Μπέλζεν. Ακόμα βέβαια κι αν το Μπέργκεν-Μπέλζεν υπήρχε έστω υποσυνείδητα στο μυαλό των δημιουργών του φιλμ, να σημειώσουμε πως απελευθερώθηκε από Βρετανούς, άρα πάλι σε καμία περίπτωση απ' τη Σοβιετική Ένωση.) 

Πριν λίγο διάβασα στο Facebook του κ. Απόστολου Δοξιάδη κάτι που θα ήταν χρήσιμο να διαβαστεί και απ' την κα Γιαννακάκη:

«Δυστυχώς, δεν ξέρω την κυρία Γιαννακάκη, αλλά από τα σχόλιά της οδηγούμαι στο ασφαλές συμπέρασμα ότι α) δεν ξέρει τα ιστορικά γεγονότα, β) δεν έχει καμία διάθεση να τα μάθει--αλλά και αμφιβάλλω αν θα τα δεχθεί, αν δεν της τα πει κάποιος φίλος ή ομοϊδεάτης της.


Δε μπαίνω στον κόπο να σχολιάσω τα λεγόμενά της εν γένει, καθώς και το τι σήμαινε ο όρος «απελευθέρωση» εν προκειμένω, σε κάθε περίπτωση--που είναι ένα ζήτημα. Από εκεί και πέρα, η αλήθεια είναι ότι τα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης απελευθερώθηκαν από τρεις στρατούς, δηλαδή (αλφαβητικά) τον αμερικάνικο, τον βρετανικό και τον σοβιετικό, ανάλογα με τη γεωγραφική τους θέση και την περιοχή προέλασης του στρατού τους. Κυρίως οι σοβιετικοί απελευθέρωσαν αυτά που ήταν στην Πολωνία και τις χώρες της Βαλτικής, ενώ οι Αμερικάνοι και οι Άγγλοι στη Γερμανία.


Συγκεκριμένα απελευθέρωσαν τα στρατόπεδα ως εξής (αναφέρω τα πιο γνωστά):


ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ:
Buchenwald
Dora-Mittelbau
Flossenbürg
Dachau
Mauthausen


ΟΙ ΒΡΕΤΑΝΟΙ:
Neuengamme
Bergen-Belsen

ΟΙ ΣΟΒΙΕΤΙΚΟΙ:
Majdanek
Belzec
Sobibor
Treblinka
Auschwitz
Stutthof
Sachsenhausen
Ravensbrueck


Κλείνω με τις καλύτερες ευχές μου στην κυρία Γιαννακάκη, που μπορεί να ησυχάσει. Ο Ρομπέρτο Μπενίνι δεν παραχάραξε την ιστορία, οπότε μπορεί και να μετριάσει το πάθος της κατά του χαριτωμένου και ευφυέστατου ιταλού κωμικού. Για να κοιμάται μάλιστα καλύτερα τα βράδια, της λέω ότι, εκτός από τον Ρομπέρτο Μπενίνι, ο πιο φημισμένος στην Ελλάδα κρατούμενος που απελευθερώθηκε από τους Αμερικάνους ήταν ο Νίκος Ζαχαριάδης, ΓΓ του ΚΚΕ, που κρατείτο στο Dachau. Μπορεί κάλλιστα να το δει σε όποια ιστορία του ΚΚΕ των ετών εκείνων, την οποία ελπίζω να εμπιστεύεται.»

Στήλες
13

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

9 σχόλια
Λοιπόν , κυρία Γιαννακάκη κράτα σημειώσεις να ψάξεις ... Μεγάλος λιμός της Ουκρανίας δεκαετία 30 με εκατομύρια νεκρούς, εκτελέσεις 30.000 στρατιωτικών και διανοούμενων στην Πολωνία (Κατύν) από την NKVD ,εισβολή και καταστολή της Ουγγρικής επανάστασης το 1956,(forradalom) ,της άνοιξης της Πράγας το 1968 , έγερση του τείχους του Βερολίνου το 1961 και αποκλεισμός της μισής πόλης επί ποινής θανάτου, εισβολή το 1979 στο Αφγανιστάν και πολλές μικρές εκκαθαρίσεις εθνοτικών μειονοτήτων στον Καύκασο ( και ελλήνων ποντίων ) και άλλα πολλά . Α και να μην ξεχνάμε το δόγμα κάθε γειτονιά και ρουφιάνος , κάθε οικογένεια και φάκελος. Για τα παραπάνω θα βρείς χιλίόμετρα στοιχείων στα αρχεία των STASI , SIGURIMI , SECURITATE ,SB , NKVD-KGB και άλλων πολλών δημοκρατικών υπηρεσιών!
Δεν λέει κάτι καινούριο η Γιαννακάκη για την ταινία του Μπενίνι, ούτε το έβγαλε από το μυαλό της. Όποιος είναι μιας κάποιας ηλικίας και παρακολουθούσε τα του σινεμά, σίγουρα θα θυμάται πως το αμερικανόφιλο απελευθερωτικό φινάλε του Μπενίνι είχε δημιουργήσει και τότε ένα μίνι κινηματογραφικό "σκάνδαλο" και μεταφράστηκε ως προσπάθεια του δημιουργού να ευλογήσει τα γένια της Ακαδημίας -άποψη μάλιστα που είχε στοιχειοθετηθεί αρκετά επιτυχημένα σε άρθρα της εποχής, αναφορικά κυρίως με το προφίλ του Μπενίνι και ότι τόσο με το ποιος στρατός απελευθέρωσε τι και που, αν και υπήρξαν και ακραίες αντιδράσεις περί παραχάραξης της ιστορίας.Από εκεί και έπειτα, αυτό που τις τελευταίες ημέρες όλοι νομίζουν ότι δίνουν τη μάχη του αυτονόητου αλλά ο καθένας από τη σκοπιά του ισοπεδώνει τα πάντα με ξεπερνάει, και από την πλευρά της κυβέρνησης (σκοταδισμός, άγνοια, η γνωστή κομματική ιδεοληπτική κασέτα στο play) και από την πλευρά των πεφωτισμένων πολέμιών της. Η ύπαρξη πάντως και μόνο "κοινής μέρας μνήμης κατά ναζισμού/κομμουνισμού" μπάζει από παντού, λογικά, ιστορικά, ιδεολογικά και πολιτικά. Το άλλοθι της αντιπαράθεσης του Β' παγκοσμίου δεν αρκεί για μια τέτοια ταύτιση. Θα το καταλάβαινα αν απλώς μιλούσαμε για μια μέρα κατά της βίας συνολικά, οπότε ναι, πρώτο τραπέζι πίστα και Χίτλερ και Στάλιν και λοιποί συγγενείς, όμως κοινή μέρα κατά εγκλημάτων ναζισμού-κομμουνισμού στα δικά μου αυτιά ακούγεται το ίδιο εξωφρενικό με την κοινή μέρα κατά των Ερυθρών Χμερ του Πολ Ποτ και του Αμερικανικού Ιμπεριαλισμού. Καμία λογική. Εύλογα οι "πατερούληδες" φαντάζονται συνωμοσίες ισοπεδωτικής ταύτισης και απαξίωσης, γιατί ακριβώς αυτός είναι και ο στόχος. Τάχα μου είμαστε κατά της βίας, αλλά ας προπαγανδίσουμε και την πολιτική μας ατζέντα.
Εφόσον το στρατόπεδο είναι ανώνυμο και δεν έχει κανένα χαρακτηριστικό υπαρκτού στρατοπέδου, η επιλογή του Μπενίνι να επιλέξει Αμερικανούς απελευθερωτές ήταν μάλλον εμπορική κίνηση, αλλά σε καμία περίπτωση παραχάραξη της ιστορίας. Μάλλον τις (λανθασμένες) αντιδράσεις από τότε θυμόταν η Γιαννακάκη, παρά την ίδια την ταινία λοιπόν... Η κοινή μέρα κατά του Σταλινισμού και Ναζισμού είναι όντως φριχτή ανοησία. Θα μπορούσαν να ήταν ξέχωρα. Είναι όπως ακριβώς τα λες μετά το "Καμία λογική". Δικαίως ενοχλούνται οι Κομμουνιστές απ' το τσουβάλιασμα.
Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Σαφέστατα όσον αφορά το στρατόπεδο της ταινίας πρόκειται για το Άουσβιτς καθώς: 1. Ο Μπενίνι επηρεάστηκε από το βιβλίο 'In the End, I Beat Hitler' του Ιταλοεβραίου Rubino Romeo Salmoni που διηγείται την προσωπική του ιστορία στο Άουσβιτς. (http://www.telegraph.co.uk/history/world-war-two/8631266/Life-Is-Beautiful-Nazi-death-camp-survivor-dies-aged-91.html)2. Η συντριπτική πλειοψηφία των Ιταλοεβραίων που στάλθηκαν απο τους Ναζί σε στρατόπεδα συγκέντρωσης, στάλθηκαν στο Άουσβιτς, στην πραγματικότητα σχεδόν όλοι (https://www.ushmm.org/wlc/en/article.php?ModuleId=10005455)Τώρα, φυσικά, επειδή δεν αναφέρει το στρατόπεδο ονομαστικά, έχει δικαίωμα να δείχνει ότι το απελευθέρωσαν και οι Ελβετοί...Επίσης είναι γεγονός αναμφισβήτητο και από τη Δύση ότι από τις νίκες του Κόκκινου Στρατού άρχισε να αλλάζει άρδην η έκβαση του 2ουΠΠ και καθώς οπισθοχωρούσαν οι Γερμανοί από το Ανατολικό Μέτωπο εγκατέλειψαν τα Βαλκάνια, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας και απελευθέρωσαν όλη την Ανατολική Ευρώπη.Επίσης κε Δημοκίδη, αν ακούσετε προσεκτικά το ηχητικό απόσπασμα που παραθέτετε, η Γιαννακάκη δεν είπε ποτέ ότι "Οι Εσθονοί είναι φιλοναζί" όπως εσφαλμένα γράφετε, είπε "Όποιοι βάζουν στην ίδια εξίσωση τον ναζισμό με τον κομμουνισμό είναι συμπαθούντες στον ναζισμό"
Το επινοημένο, κινηματογραφικό στρατόπεδο, δεν είναι το Άουσβιτς, κι ας πήραν έμπνευση από βιβλία και ζωές. Αν με κάποιο στρατόπεδο μοιάζει -όπως αναφέρω και στο άρθρο- είναι το Bergen-Belsen, στο οποίο ο πατέρας του Μπενίνι πέρασε τρία χρόνια (όχι, δεν πήγαν όλοι οι Ιταλοί στο Άουσβιτς). Η ιστορία του πατέρα του στο Bergen-Belsen ήταν η μεγαλύτερη έμπνευση για τον Μπενίνι ώστε να γυρίσει το φιλμ και να φτιάξει την ιστορία. ("Benigni's father had spent three years in a concentration camp in Bergen-Belsen, and La vita è bella is based in part on his father's experiences". Σε κάθε περίπτωση, η βεβαιότητα της Γιαννακάκη ότι "είναι το Άουσβιτς" είναι απλά λανθασμένη και δείχνει ότι δεν είδε την ταινία, ή δεν την θυμάται. Όντως τους είπε βλακωδώς συμπαθουντες των Ναζί που σε απλά ελληνικά σημαίνει φιλοναζί. Δεν ήταν η ακριβής της φράση αλλά η δική μου ερμηνεία και φυσικά γι' αυτό και δεν ήταν σε εισαγωγικά. Για το ότι ο Κόκκινος Στρατός βοηθήσε αποφασιστικά στη νίκη κατά του Ναζισμού δεν νομίζω ότι υπάρχει καμία αμφιβολία.
Ο Κοκκινος Στρατος κυριε Δημοκιδη δεν βοηθησε αποφασιστικα στη νικη απλα! Χυθηκε πολυ αιμα απο τους Σοβιετικους για να απαλαχθουμε απο το ναζισμο. Ο Κοκκινος Στρατος ηταν αυτος που σταματησε το ναζισμο. Ο Κοκκινος Στρατος σταματησε το Χιτλερ. Αν δεν ηταν ο Κοκκινος Στρατος ο Χιτλερ θα συνεχιζε.
Σύντροφοι,Οι εγκληματίες κρίνονται σύμφωνα με το πόσο κακό έχουν κάνει στην Ελλάδα, σας ενημέρωσε νωρίτερα ο εξαίρετος συνάδερφος ο Γιώργος ο Κυρίτσαρος, ας μην επανερχόμεθα. Τέλος, το Κόμμα σας ανακοινώνει ότι ο Κόκκινος Στρατός απελευθέρσε μόνος του την Ευρώπη. Οι Άγγλοι, οι Γάλλοι και οι Γερμανοί είναι φασίστες καπιταλιστές άρα δεν έσωσαν τον κόσμο, μόνο η μάνα πατρίδα σας έσωσε. Θα σέβεστε καθάρματα. ================
Φυσικά, ο Μπενίνι ήξερε ότι αν επέλεγε Σοβιετικούς απελευθερωτές αντί Αμερικανούς, αυτό θα του κόστιζε (το Όσκαρ τουλάχιστον). Αλλά την ιστορία όντως δεν τη διαστρέβλωσε.
Και μιας και βλέπω τις (αναμενόμενες) αρνητικές ψήφους στο σχόλιό μου, πώς θα αντιδρούσατε αν ο οδηγός του τανκ ήταν ένας εξίσου όμορφος, γελαστός, καλόκαρδος, αγγελικός κτλ. Σοβιετικός απελευθερωτής; Τυπικά και πάλι δεν θα υπήρχε διαστρέβλωση της ιστορίας, αλλά αυτό δεν θα αναιρούσε τις προπαγανδιστικές προθέσεις του σκηνοθέτη. Ο Μπενίνι έκανε μια πολύ ωραία ταινία - ας το ομολογήσουμε ότι έγλειψε και λιγάκι τους Αμερικανούς για να πάρει το βραβειάκι.https://www.youtube.com/watch?v=OnuK6B-TMZo
Μιλάνε για παραχάραξη της ιστορίας εκείνοι που έστησαν μνημείο για τους νεκρούς της ΕΡΤ και κουβαλήσανε και παπάδες για τρισάγιο να τους τιμήσουν όπως πρέπει!Που ζήσαμε προχτές αυτά τα γεγονότα και δεν ντράπηκαν να μας δουλεύουν μέσα στη μούρη μας!Βγαίνουν αυτές τις μέρες και ακυρώνουν τον αγώνα χιλιάδων ανθρώπων,που αντιστάθηκαν,πολέμησαν τους ναζί.Για εκείνους μόνο οι κομμουνιστές ήταν απέναντί τους.Και φυσικά η ιστορία πάγωσε και απομονώνεται στα χιόνια του ρωσικού χειμώνα εκείνη τη στιγμή.Η όποια κριτική για τα κομμουνιστικά καθεστώτα κρύβει οπωσδήποτε αντικομμουνιστική προπαγάνδα και φιλοναζιστικά αισθήματα.Λένε ό,τι τους κατέβει πια και για να το στηρίξουν,θα την πληρώσει μέχρι κι ο Μπενίνι.