Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter

Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70

3

Έχοντας στο σακίδιο τους τις ανέσεις του Δυτικού κόσμου και τις νεανικές τους προσδοκίες ατρόμητοι και ονειροπόλοι Ευρωπαίοι και Αμερικάνοι naifs οδηγήθηκαν κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960 και '70 στην Νότια Ασία. Μέσα από ένα ανεπίσημα οργανωμένο δίκτυο φτηνών ξενώνων και λεωφορείων γνωστό ως Hippie Trail, επιδίωξαν να γνωρίσουν εμπειρίες κυρίως συνυφασμένες με τη φτώχεια, την ελευθερία, και ίσως με μια αίσθηση κινδύνου, και να βρεθούν σ' έναν κόσμο που κανείς δεν ξέρει το όνομά τους. Όλοι τους ήλπιζαν να βρουν ένα είδος πνευματικότητας -και ναρκωτικών- για να δώσουν στην αστική τους ύπαρξη μια άλλη διάσταση. Από την Τουρκία μέχρι το Ιράν, το Αφγανιστάν, το Νεπάλ και την Ινδία, οι νεαροί αυτοί ταξιδιώτες βρήκαν προσωρινή ανακούφιση στα τοπικά έθιμα και τις νοοτροπίες του Παγκόσμιου Νότου, επιβιώνοντας χάρη στα δυνατά τους νομίσματα. Οι ίδιοι αυτοκαλούνταν οι "Ατρόμητοι" και για μία δεκαετία -πριν οι γεοπολιτικές καταστάσεις καταστήσουν αυτές τις περιοχές εχθρικές για τους Δυτικούς-  απολάμβαναν τον ήλιο και την αίσθηση μιας διαφορετικής ταυτότητας στον μετά την δεκαετία του '60 κόσμο. Το Hippie Trail ήταν η τελευταία αναλαμπή της αντικουλτούρας τους.

Το 1971 το Paris Match έστειλε τον φωτογράφο Jack Garofalo για να δει από κοντά και να καταγράψει τις περιπέτειες των δυτικών νεαρών. Οι φωτογραφίες του αποτυπώνουν τον ιδεαλισμό αλλά και τον κόπο, το δέος και τις τρυφερές στιγμές που μοιράζονται οι νέοι ταξιδιώτες στο μονοπάτι τους. Ο Garofalo εκθέτει επίσης τη αφέλειά που εμπεριέχει η πίστη τους στην εξωτική αυθεντικότητα που στην καλύτερη περίπτωση είναι λανθασμένη και, στη χειρότερη μια παράλογη εκδήλωση πολιτιστικής ανυπαρξίας. —Μαρούσα Θωμά

Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Ένα ζευγάρι από τη Γαλλία και την Αυστραλία περπατούν σε παραλία της Γκόα. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Πορτρέτο ενός χίπι, του ‘Sadou’ στο Varanasi, Ινδία, 1971. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Ένας ταξιδιώτης διαβάζει ενώ γύρω του άποροι Ινδοί κοιμούνται στο πάτωμα, Ινδία, 1971. Φωτογραφία: Jack Garofalo
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Σε έναν λόφο με θέα το Kathmandu, ένας μοναχός από το Θιβέτ μιλάει για τον Βουδισμό σε μία ομάδα νεαρών. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Χίπις από τη Βοστώνη, ντυμένοι με τοπικές ενδυμασίες παίζουν pungi—ένα μουσικό όργανο που χρησιμοποιούν οι γητευτές φιδιών. Ινδία, 1971. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Νεαρή σε φυτεία μαριχουάνας στο Κατμαντού, Νεπάλ, 1971. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Ομάδα Γάλλων καπνίζουν χασίς στο δωμάτιο του ξενοδοχείου τους στην Καμπούλ, Αφγανιστάν, 1971. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Χίπι ετοιμάζεται να χτυπήσει ηρωίνη σε μία παραλία στη Γκόα, Ινδία, 1971. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Τρεις ταξιδιώτες σε μπαρ στη Γκόα, Ινδία, 1971. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Ζευγάρι κάνει μπάνιο σε χωριό της Γκόα, Ινδία, 1971. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Αμερικάνοι ταξιδιώτες του Hippie Trail από τη Βοστώνη, στο Βαρανάσι της Ινδίας το 1971. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Στεφανωμένη με λουλούδια, καπνίζοντας χασίς και κρατώντας μια γάτα μία νεαρή κάθεται με ντόπιους σε εστιατόριο στην Ινδία. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Νεαροί ντυμένοι με αφγανικές ενδυμασίες σε πανηγύρι στην Καμπούλ το 1971. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Μία ομάδα από χίπις στην οροφή ενός λεωφορείου στην Καμπούλ, Αφγανιστάν 1971. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Μια νεαρή κάνει γυμνή μπάνιο στο Γάγγη. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 11.8.2017

Φωτογραφία
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Το φωτογραφικό έργο της Ανιές Βαρντά σε μια νέα έκθεση/ Το Παρίσι της Ανιές Βαρντά έχει χιούμορ/ Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία/ Το ανορθόδοξο και διψασμένο για ζωή βλέμμα της Ανιές Βαρντά

Φωτογραφία / Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία

Μία νέα έκθεση στο Μουσείο Καρναβαλέ στο Παρίσι παρουσιάζει το ελάχιστα γνωστό φωτογραφικό έργο της σπουδαίας Γαλλίδας σκηνοθέτριας της Νουβέλ Βαγκ, αναδεικνύοντας τη λοξή και χιουμοριστική ματιά της στην πόλη του Παρισιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM
Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM
Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT
Αγκαλιές και φιλιά στο τέλος του κόσμου. H τρυφερή μελαγχολία στις εικόνες του Spyros Rennt

Spyros Rennt / «Το κουίρ είναι το βάρος που σηκώνουμε απέναντι στην κοινωνία που δεν μας αγκαλιάζει»

Φίλοι, γνωστοί, άγνωστοι, εραστές: Στο τέταρτο φωτογραφικό του βιβλίο «Intertwined», ο Έλληνας καλλιτέχνης Spyros Rennt στρέφει το βλέμμα του προς μια πιο ήσυχη πλευρά της κουίρ επαφής.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ

σχόλια

2 σχόλια
Τι εποχές!!!!!To Varanasi συνεχίζει να έχει μία ατμόσφαιρα πολύ ιδιαίτερη και αξίζει πραγματικά να το επισκευτεί κάποιος.Οσο για τη Goa...τι να λέμε...ξεχάστε την..μαζικός τουρισμός κι΄αγιος ο Θεός και φυσικά πολύ αλκοόλ και drugs.
Στη Goa πάντα υπήρχε αλκοόλ και ναρκωτικά και είναι η Μέκκα των ψυχεδελικών πάρτι από την δεκαετία του 70 εως και σήμερα και όποιος πάει εκεί πάει αποκλειστικά γι αυτό, οπότε είναι πολύ άκυρο αυτό που λες (ξεχάστε την και μαζικός τουρισμός).