Θέμα παιδείας (κι αυτό που συνέβη στο Pride με τους "κατα-διωκόμενους" αστυνομικούς)

Θέμα παιδείας (κι αυτό που συνέβη στο Pride με τους "κατα-διωκόμενους" αστυνομικούς) Facebook Twitter
Οι συγκεκριμένοι, μετρημένοι στα δάκτυλα ένστολοι είναι από εκείνους που από αφέλεια, ρομαντισμό, πραγματισμό, υστεροβουλία κ.λ.π., έχουν την πεποίθηση ότι η αστυνομία μπορεί να αλλάξει, να «μετεκπαιδευτεί», να πάψει να κατατρέχει κατ' εξοχήν τον αδύναμο και τον διαφορετικό. Φωτο: Dimitris Rapakousis / SOOC
18

Η παρουσία ενστόλων (άνευ στολής, αλλά με ενδεικτικό μπλουζάκι) από τη Δράση Αστυνομικών Ενάντια στον Ρατσισμό στην παρέλαση (γκέι και όχι μόνο) και η παρέμβαση μερικών δεκάδων αριστεριστών και Α/Α (queer και μη) που επιχείρησαν – και το κατάφεραν - να τους πετάξουν έξω από αυτή ήταν το συμβάν που συζητήθηκε περισσότερο στο φετινό 13ο Athens Pride, με τις αντιπαραθέσεις, τις διενέξεις και τους καβγάδες να συνεχίζονται έκτοτε στα σόσιαλ μίντια και όπου αλλού.


Οι συγκεκριμένοι, μετρημένοι στα δάκτυλα ένστολοι είναι από εκείνους που από αφέλεια, ρομαντισμό, πραγματισμό, υστεροβουλία κ.λ.π., όπως το βλέπει κανείς ανάλογα την οπτική γωνία του, έχουν την πεποίθηση ότι η αστυνομία και μάλιστα μία αστυνομία με τόσο κακόφημο, αυταρχικό, ρατσιστικό, φασίζον υπόβαθρο σαν την ελληνική όπου στις ειδικές της δυνάμεις ειδικά η Χρυσή Αυγή αλωνίζει μπορεί να αλλάξει, να «μετεκπαιδευτεί», να πάψει να κατατρέχει κατ' εξοχήν τον αδύναμο και τον διαφορετικό ή να χρησιμοποιείται σαν μοχλός βίαιης εφαρμογής αντιλαϊκών πολιτικών. Από όσο γνωρίζω, έχουν αναλάβει αντιρατσιστικές εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες και δράσεις υπέρ ΛΟΑΤΚΙ, προσφύγων, Ρομά κ.λπ., ορισμένοι μάλιστα εξ αυτών έχουν θαρραλέα δηλώσει δημόσια τη «διαφορετικότητά» τους προκαλώντας το δούλεμα, την αντιπάθεια ή και την οργή πολλών συναδέλφων τους. Ό,τι να πεις, αυτό που κάνουν δεν είναι το ευκολότερο πράγμα στον κόσμο, ούτε το πιο ανώδυνο είτε σε προσωπικό, είτε σε επαγγελματικό επίπεδο.

Δεν πάμε να αποκομίσουμε πολιτική υπεραξία χαλώντας το Pride που για να φτάσει στη σημερινή καταξίωση κι αποδοχή σε μια χώρα σαν την Ελλάδα χρειάστηκε να περάσει από χίλια κύματα, ούτε υψώνουμε κωλοδάκτυλα σε γκέι μπάτσους για να λάβουμε την πληρωμένη απάντηση «μα τι μου δείχνεις, αφού εκεί κάθομαι!».


Η lgbtq+ κοινότητα είναι από εκείνες τις κοινωνικές ομάδες που ιδίως στο παρελθόν (αλλά και σήμερα σε αρκετές περιπτώσεις) έχουν ζήσει στο πετσί τους τι σημαίνει αστυνομική βαρβαρότητα είτε αυτή αφορά λεκτική προσβολή, ξεφτίλα και διαπόμπευση είτε και σωματική βία. Ο ίδιος ο θεσμός των Pride αφετηρία έχει τις ταραχές του Stonewall (ξεκίνησαν στις 28/6/1969) που ξεκίνησαν σαν αντίδραση στις συχνές αστυνομικές επιδρομές σε γκέι στέκια. Απόλυτα κατανοητή, οπότε, η επιφυλακτική έως εχθρική στάση μεγάλου μέρους της κοινότητας απέναντι σε έναν φύσει αυταρχικό θεσμό που έχει κατατρέξει κατά καιρούς πολλά από τα πιο ευάλωτα, κυρίως, μέλη της. Από το Stonewall πέρασαν βέβαια δεκαετίες. Πολλά ήθη, νοοτροπίες και συνειδήσεις άλλαξαν έκτοτε στον ανεπτυγμένο τουλάχιστον κόσμο, ακόμα και φύσει συντηρητικοί εξουσιαστικοί θεσμοί όπως ο στρατός και η αστυνομία γινήκανε πιο "gay friendly", οι αστυνομικοί κατεβαίνουν μέχρι με δικά τους άρματα στα κατά τόπους Pride, συνεργάζονται με τις εκεί κοινότητες για την καλύτερη αντιμετώπιση ρατσιστικών ή εγκληματικών επιθέσεων εναντίον μελών τους. Κάποια ελάχιστα από τα «φώτα» εκείνα φτάσανε μέχρι αυτή την εσχατιά των Βαλκανίων.

Όσο και να μη γουστάρουμε κάποιοι-ες τους «μπάτσους», όσα απωθημένα κι αν τους έχουμε, αυτό δεν παύει να είναι μια πρόοδος σε επίπεδο πραγματικότητας. Αν με ρωτάτε, φυσικά και θα προτιμούσα μια κοινωνία χωρίς αστυνομεύσεις, επειδή όμως η ανθρώπινη φύση δεν είναι ακριβώς αγγελική, η αυτοδικία μαχαίρι δίκοπο και η επανάσταση που θα μας αλλάξει αυθημερόν συνειδήσεις μάλλον αργεί και μάλλον δεν θα έχει τόσο «μαγικές» ικανότητες – αμφιβάλλω δε για το πόσο οπωσδήποτε δημοκρατικότερες θα ήταν οι λαϊκές πολιτοφυλακές –, προσπαθώ να δω το τώρα. Δυσκολεύομαι οπότε να φανταστώ ότι προτιμάμε να έχουμε αποκλειστικά σαδιστές, σεξιστές, ρατσιστές, βασανιστές κ.λπ. μπάτσους, ότι αγωνιούμε μην τυχόν και δεν αποδειχθούν όσο βάρβαροι καταπιεστές τους θέλουμε. Αν πάντως ο μη γένοιτο ποτέ τους χρειαστώ – γιατί αν με χτυπήσουν, ληστέψουν, εκβιάσουν, πάθω αυτοκινητικό κ.λπ. σε αυτούς αναγκαστικά θα απευθυνθώ κι εκείνοι θα είναι υποχρεωμένοι από το νόμο να επέμβουν, όχι ο Μπάτμαν ή τίποτα υπερεπαναστάτες τιμωροί -, σαφώς θα προτιμούσα να έχω να κάνω με ανθρώπους, έστω ένστολους, όχι με τελειωμένους Robocop. Ύστερα η αστυνομία δεν ενεργεί αυτόβουλα (παρεκτός σε κάποιες περιπτώσεις που παραπέμπουν σε «βαθύ κράτος» αλλά αυτό είναι θέμα για άλλο άρθρο), συγκεκριμένες εντολές από τον εκάστοτε πολιτικό της προϊστάμενο λαμβάνει.


Πάμε τώρα στο «ζουμί»: Έπρεπε ή όχι να συμμετέχουν οι ένστολοι στο Pride; Είχαν ή δίκιο ή άδικο οι αντιδιαδηλωτές; Προσωπικά θα δυσκολευόμουν να συμπορευτώ ή να φωτογραφηθώ ακόμα και με την «καλή» τους εκδοχή, έχω κι ελόγου μου πολλά απωθημένα με το Σώμα συν κάποια βιώματα. Μπορώ πια, ωστόσο, να δω ακομπλεξάριστα και πάνω από τον φράκτη του δικού μου «στρατοπέδου». Αν, λοιπόν, μιλάμε για ένα Pride μαζικό, συλλογικό, που σε όλους να απευθύνεται και όλους να τους χωράει πλην προφανώς των κάθε λογής φασιστόμουτρων σαν τα "Αβγά" που επιχείρησαν το μεσημέρι του Σαββάτου στο Σύνταγμα να εκφοβίσουν τους λίγους ακόμα παριστάμενους ναι, σαφώς και έχουν θέση όπως συμβαίνει σε πολλά Pride στο εξωτερικό. Δεν αντιπροσώπευαν άλλωστε την εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα ΕΛΑΣ, επρόκειτο για μια δική τους πρωτοβουλία χωρίς καν πολλές συμπάθειες στον χώρο τους. Από 'κει και πέρα, δεκτή η οποιαδήποτε κριτική για το πόσο ειλικρινείς είναι, πόσο στ΄αλήθεια μπορούν να αλλάξουν πράγματα τέτοιες πρωτοβουλίες, αν πρόκειται για καλοπροαίρετο, έστω, «ξέπλυμα» κ.λπ. Κι αν κάποιοι-ες αισθάνθηκαν άβολα με την παρουσία τους στο Σύνταγμα, οι περισσότεροι-ες την είδαν νομίζω μάλλον θετικά.

Θέμα παιδείας (κι αυτό που συνέβη στο Pride με τους "κατα-διωκόμενους" αστυνομικούς) Facebook Twitter
Φωτο: Aggelos Barai / SOOC


Θεμιτή η αντισυγκέντρωση, θεμιτό ακόμα και το «επιθετικό» της πανό («Στο διάολο το έθνος, οι μπάτσοι και οι στρατοί», έγραφε), βρήκα όμως απαράδεκτο να φτάσουν να «κυνηγούν» οι φουριόζοι εκείνοι υπερεπαναστάτες μέσα στην πορεία επί εκατοντάδες μέτρα τους εν λόγω αστυνομικούς απαιτώντας να φύγουν με φωνές, σπρωξίματα, βρισιές κιόλα εντελώς σεξιστικές, παρέμβαση που στη συνέχεια μετατράπηκε σε... αντιμνημονιακό μένος ένεκα η παρουσία του συριζαίικου μπλοκ όπου οι τελευταίοι κατέφυγαν με τα χειρότερα, ευτυχώς, να αποφεύγονται. Σε αντίθεση δε με το Δίστομο, εκεί δεν βρέθηκε κάποιος Γλέζος! Η χαιρέκακη καζούρα που φάγανε από τους ίδιους τους συναδέλφους τους για το «πάθημά» τους, ήταν δε, έμαθα, εκείνο που τους πείραξε περισσότερο. Δεν γίνομαι απολογητής κανενός, αναρωτιέμαι όμως με ποιο δικαίωμα κάποιοι αποφάσισαν ετσιθελικά να παρεμποδίζουν μια παρέλαση χιλιάδων ανθρώπων κάθε λογής υποδυόμενοι τους αυτόκλητους κινηματικούς ασφαλίτες, τους λαϊκούς δικαστές, τους τιμητές που θα ελέγχουν ποιοι δικαιούνται να συμμετάσχουν στο Athens Pride και ποιοι όχι. Εδώ δίνουμε τόπο στην ανοχή, τη συνύπαρξη και στον διάλογο άνθρωποι που ενδεχομένως έχουμε χαραγμένους στις μνήμες μας πολύ περισσότερους λόγους να τα αρνηθούμε από τους όψιμους Τσε Γκεβάρα του ουράνιου τόξου, εκείνοι τι παριστάνουν; Κι αν αύριο αποφασίσουν αυτοί ή κάποιοι άλλοι ότι δεν γουστάρουν την τάδε ή τη δείνα άτομο, πρωτοβουλία, οργάνωση,  συλλογικότητα θα έχουμε τι, "εμφύλιο" με διαιτητές τα ΜΑΤ;"Το Athens Pride είναι μια γιορτή διεκδίκησης ανοιχτή σε όλα τα άτομα και όλες τις ομάδες που θέλουν να διεκδικήσουν μαζί μας την ορατότητα και τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα της LGBTQI+ κοινότητας... με δεδομένη τη βία που δεχόμαστε ως κοινότητα, συνειδητά έχουμε αποφασίσει ότι αυτή τη βία δε θα την αναπαράξουμε. Υπάρχει και θα υπάρχει πάντα χώρος για κριτικές, μη βίαιες παρεμβάσεις", αναφέρει η καταδικαστική της επίθεσης ανακοίνωση που εξέδωσε το Athens Pride κι άδικο δεν της βρίσκω, μολονότι θα μπορούσε να προλάβει τα γεγονότα. Τη δε απαίτηση «τους δεχόμαστε μόνο αν παραιτηθούν από το Σώμα», θα την προσυπέγραφα σε συνθήκες χούντας, αλλά σε σημερινές ακούγεται παρελκυστική – ας το παλέψουν από μέσα αν πράγματι πιστεύουν ότι κάτι θα καταφέρουν κι εδώ θα είμαστε να τους κρίνουμε.

«Επίσημη Ανακοίνωση: Η Πολιτική Ομάδα και η Οργανωτική Επιτροπή του #AthensPride καταδικάζουν απερίφραστα και κατηγορηματικά τη χτεσινή επίθεση και βίαια προσπάθεια εκδίωξης της ομάδας αστυνομικών "Δράση αστυνομικών ενάντια στο ρατσισμό" από την παρέλαση του pride.

Το Athens Pride είναι μια γιορτή διεκδίκησης ανοιχτή σε όλα τα άτομα και όλες τις ομάδες που θέλουν να διεκδικήσουν μαζί μας την ορατότητα και τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα της LGBTQI+ κοινότητας.

Με δεδομένη τη βία που δεχόμαστε ως LGBTQI+ κοινότητα, συνειδητά έχουμε αποφασίσει ότι αυτή τη βία δε θα την αναπαράξουμε. Υπάρχει και θα υπάρχει πάντα χώρος για κριτικές, μη βίαιες παρεμβάσεις.

Εκφράζουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας απέναντι στην ομάδα "δράση αστυνομικών ενάντια στο ρατσισμό". Θα στηρίξουμε κάθε προσπάθεια της αστυνομίας για καταπολέμηση ομοφοβικών και τρανσφοβικών συμπεριφορών μέσα και έξω από αυτή αλλά και για εκδημοκρατισμό και αποσυντηρητικοποίησή της.

Ανεξάρτητα από την όποια βάσιμη κριτική για το ρόλο και τη δράση της αστυνομίας απέναντι στην κοινότητα, καλούμε όλες τις οργανώσεις και ομάδες της κοινότητάς μας να καταδικάσουν το γεγονός.»

 
Άμα τώρα απαξιώνουμε γενικά το κυρίαρχο, «κατεστημένο» Pride (και πολύ καλά κάνουμε αν έτσι νομίζουμε, η συζήτηση δεν γίνεται επ' αυτού κι αν γίνει μπορεί να συμφωνήσουμε σε πολλά αλλά αυτό είναι άσχετο), στήνουμε ένα δικό μας όπως ακριβώς το φανταζόμαστε. Δεν πάμε να αποκομίσουμε πολιτική υπεραξία χαλώντας το ήδη υπάρχον που για να φτάσει στη σημερινή καταξίωση κι αποδοχή σε μια χώρα σαν την Ελλάδα χρειάστηκε να περάσει από χίλια κύματα, ούτε υψώνουμε κωλοδάκτυλα σε γκέι μπάτσους για να λάβουμε την πληρωμένη απάντηση «μα τι μου δείχνεις, αφού εκεί κάθομαι!». Διαφορετικά, τι να πω, ας εξαφανίσουμε και τους Village People από την γκέι δισκογραφία αφού ως γνωστό ένας τους έβγαινε στη σκηνή ντυμένος αστυνομικός.

Casus Belli
18

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

O πρώτος ανοιχτά gay Έλληνας αστυνομικός μιλά στο LIFO.gr

Lgbtqi+ / O πρώτος ανοιχτά gay Έλληνας αστυνομικός μιλά στο LIFO.gr

Ο αξιωματικός του Τμήματος Αντιμετώπισης Ρατσιστικής Βίας, Μιχάλης Λώλης, μιλά για τα καθήκοντά του, την απόφασή του να βγει μπροστά κάνοντας coming out στην πιο συντηρητική υπηρεσία, καθώς και για την παθογένεια της Ελληνικής Αστυνομίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Αλβανός «λάθρο» εξομολογείται

Ο ελληνικός ρατσισμός / Ένας Αλβανός «λάθρο» εξομολογείται

Η αλβανική μετανάστευση στην Ελλάδα και το αντίκτυπό της σε Έλληνες κι Αλβανούς μέσα από τη συγκινητική αυτοβιογραφία του Φατός Ρόσα «Εγώ, ο Λαθρομετανάστης» (εκδ. Ελεύθερος Τύπος), μια μαρτυρία δυνατή που καθηλώνει με την παραστατικότητα, την αμεσότητα και την ευστοχία της
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η αθώωση των αστυνομικών που συμμετείχαν στην εκκένωση του Συντάγματος το '11 έχει πολλές σημασίες

Casus Belli / Γιατί η αθώωση των αστυνομικών που συμμετείχαν στην εκκένωση του Συντάγματος το '11 έχει πολλές σημασίες

Η αθωωτική απόφαση των δεκαοκτώ αστυνομικών που κατηγορούνταν για βιαιότητες κατά την επιχείρηση εκκένωσης της κατειλημμένης πλατείας Συντάγματος τον Ιούλιο του ’11 δεν εξέπληξε κανέναν και απογοήτευσε όποιον τυχόν έλπιζε σε ένα νέο ύφος και ήθος από πλευράς εξουσίας
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tι πρέπει να διδαχτούμε από την περιπέτεια της Ηριάννας και του Περικλή

Casus Belli / Tι πρέπει να διδαχτούμε από την περιπέτεια της Ηριάννας και του Περικλή

Κάθε άνθρωπος που δίκαια διασώζεται από τα νύχια ενός συστήματος εξουσίας βαθιά διεφθαρμένου, αυταρχικού κι ανάλγητου είναι κέρδος για την κοινωνία, αλλά τι θα συμβεί αν στην περίπτωσή της Ηριάννας και του Περικλή βρεθούν κάποιοι λιγότερο νέοι και ωραίοι;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τις εξεγέρσεις δεν τις κάνουνε πάντα οι «διαβασμένοι» κύριε Μακρόν

Casus Belli / Τις εξεγέρσεις δεν τις κάνουνε πάντα οι «διαβασμένοι» κύριε Μακρόν

Το παλιομοδίτικο, δασκαλίστικο κήρυγμα του εκνευρισμένου Γάλλου προέδρου σε νεαρό σπουδαστή που τάχα τον ειρωνεύτηκε αντικατοπτρίζουν απόλυτα το ύφος, το ήθος αλλά και τους μύχιους φόβους της εξουσίας σήμερα διεθνώς
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η προοπτική αναδοχής παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια και ο συντηρητισμός του πολιτικού συστήματος

Casus Belli / Η προοπτική αναδοχής παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια και ο συντηρητισμός του πολιτικού συστήματος

Σκέψεις σχετικά με το επίμαχο νομοσχέδιο αναδοχής για τα ζευγάρια που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, με αφορμή την 6η Γιορτή Οικογενειών Ουράνιο Τόξο στην Ακαδημία Πλάτωνος
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Πόσο πιθανό είναι το σενάριο ενός Γ' Παγκοσμίου Πολέμου;

Casus Belli / Πόσο πιθανό είναι το σενάριο ενός Γ' Παγκοσμίου Πολέμου;

Από την κεντρική Αφρική ως την Αραβική χερσόνησο, από την Άπω ως τη Μέση Ανατολή κι από τον Καύκασο ίσαμε τη «δικιά μας» γειτονιά μυρίζει μπαρούτι. Πόσο πιθανός είναι άραγε ένας μεγάλος, τοπικός ή και παγκόσμιος πόλεμος και τι μορφή θα έχει; Κι αν έχει ήδη ξεκινήσει;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεροληπτεί η ελληνική δικαιοσύνη υπέρ της ακροδεξιάς;

Αρχείο / Μεροληπτεί η ελληνική δικαιοσύνη υπέρ της ακροδεξιάς;

Κρίνουν άραγε οι δικαστές τους κατηγορούμενους για πολιτική βία και τρομοκρατικές ενέργειες ισότιμα κι αντικειμενικά ή ανάλογα, εν πολλοίς, με την ιδεολογική τους προέλευση; Δύο ευαισθητοποιημένοι στα κοινά δικηγόροι και ο πρώην γ.γ. Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καταθέτουν την άποψή τους
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μερικές ασυναγώνιστες χοντράδες που έχει πει κατά καιρούς ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Casus Belli / Μερικές ασυναγώνιστες χοντράδες που έχει πει κατά καιρούς ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Ο Τσίπρας έχει επίσης βέβαια κάνει μεγάλες γκάφες, όμως ο Κυριάκος που πλασάρεται ως πιο σπουδαγμένος, πιο εκλεπτυσμένος και πιο σοβαρός τερματίζει το «γκαφόμετρο»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Εξοπλίζοντας εγκληματίες πολέμου: σκέψεις περί «ηθικής» στο εμπόριο όπλων

Casus Belli / Εξοπλίζοντας εγκληματίες πολέμου: σκέψεις περί «ηθικής» στο εμπόριο όπλων

Το να εξοπλίζεις ένα καθεστώς όπως το (θεωρητικά σύμμαχο) σαουδαραβικό, που εμπλέκεται σε εγκλήματα πολέμου στην Υεμένη, είναι κραυγαλέα ανήθικο, έστω κι αν αποδειχθεί καθ΄όλα νόμιμο
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελικά ο «ανώμαλος»;

Casus Belli / Ποιος είναι τελικά ο «ανώμαλος»;

Οι εννέα ομοφυλόφιλοι πολίτες που μήνυσαν τον Καλαβρύτων Αμβρόσιο για κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος καθώς και δημόσια υποκίνηση βίας και μίσους ευελπιστούν σε μια καταδίκη-ανάχωμα στον μισαλλόδοξο λόγο που συχνά διατυπώνουν με περισσή χολή όχι μόνο κάποιοι αφιονισμένοι ρασοφόροι αλλά και η ίδια η επίσημη Εκκλησία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μια «ακτινογραφία» της υπόθεσης του μικρού Αμίρ και μερικά άβολα συμπεράσματα

Στήλες / Μια «ακτινογραφία» της υπόθεσης του μικρού Αμίρ και μερικά άβολα συμπεράσματα

Η «κλεμμένη» σημαία, το φασιστικό χτύπημα, η προπαγάνδα του ψέματος και μια πρωθυπουργική πρωτοβουλία που θα ήταν θαυμάσια αν είχε την ανάλογη συνέχεια και συνέπεια
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΟΔΩΡΗ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟ
Περί σεξουαλικής παρενόχλησης, εφηβικού ερωτισμού και άλλων δαιμονίων

Στήλες / Περί σεξουαλικής παρενόχλησης, εφηβικού ερωτισμού και άλλων δαιμονίων

Μερικές ενδεχομένως ανόσιες σκέψεις πάνω στην ερωτική επιθυμία -από την αθωότερη ως την απεχθέστερη εκδοχή της- καθώς και τις κοινωνικές νόρμες με αφορμή το πρόσφατο «Χόλιγουντγκεϊτ»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

11 σχόλια
Τελευταίο σχόλιο-πριν το δικό μου-5 μήνες πριν..1 μέρα μετά το συμβάν..Τόσο κράτησε η "ανοιχτή στη διαφορετικότητα" ευαισθησία;Όλοι αυτοί που υπερασπίζονταν το γκέι αστυνομικό σε άρθρο πριν λίγο καιρό για το πραγματικά απίστευτο θάρρος του,δεν είχαν το ανάλογο θάρρος;
Ε, εδώ γίνονται αυτά... Σε ένα παράλληλο σύμπαν γίνονται αυτά... https://www.facebook.com/NorthYorkshirePolice/photos/pcb.10155232400381070/10155232397546070/?type=3&theater... Έχει κι άλλες φωτό, αν έχετε όρεξη. Σε 100, 200, 300 χρόνια ή κάποτε βρε αδερφέ θα πλησιάσουμε κι εμείς..
Όλα δείχνουν πως οι σοβαροί τριγμοί που διαφαινόντουσαν καιρό τώρα (και δια μέσου των διεργασιών συζήτησης για οργάνωση ενός ανεξάρτητου pride) θα οδηγήσουν σε μία ρήξη, που θα είναι πλέον και τυπική. Ήταν το θέμα μία αυτόματη αντίδραση- ένας κοινωνικός αυτοματισμός που ακόμη και οι "χαζές" συγκυρίες (όπως ας πούμε η εσφαλμένη τοποθέτηση των αστυνομικών στα "άγρια" μετόπισθεν κι όχι προς την αρχή: θέμα της διοργάνωσης αυτό) βοήθησαν να συμβεί; Ή θα συνέβαινε, ούτως η άλλως, by strategy? Κεραυνός εν αιθρία; Not really. Το κλίμα δεν ήταν τόσο απροβλημάτιστο, γενικώς: διαφορετική (γνωστή κ πιο mainstream) οργάνωση, από τους εκλαμβανόμενους ως αντιτιθέμενους, είχε ασκήσει βέτο στην συμμετοχή των αστυνόμων με περίπτερο ή σε ομιλία/χαιρετισμο στην πλατεία, διαχωρίζοντας, όμως την θέση της από μία εκδίωξη των αστυνομικών απ’ την πορεία. Θα συμφωνούσα κι εγώ με την ύπαρξη ενός επιπλέον αυτοδιοργανωμένου pride, χωρίς πολιτικά πρόσωπα, χορηγίες, και που να απευθύνεται και στην μαινόμενη φτωχοποίηση/ημεδαπά προβλήματα-ιδιαιτερότητες κι όχι, μόνο, στις «απέξω φερτές τάσεις» και στα «εύκολα» αντισύμβολα: φασιστες/μπάτσοι (...είναι και το νεαρό της ηλικίας των εν λόγω που αντιδρούν) -αλλά- μου φαίνεται εντελώς Άτοπη, Αντικοινωνική και Αντιεπικοινωνιακή η κίνηση που έγινε, και που παραλίγο να επιφέρει παρελκόμενα ...ξύλου [αν δεν έγινε αυτό ήδη, βάσει κάποιων μαρτυριών (μεταξύ του μπλοκ του σύριζα και των α/α etc)], μία κίνηση, επίσης, που -κακά τα ψέματα- δεν θα είχε με το μέρος της σοβαρό κοινωνικό έρεισμα, για να μπορεί να υποστηριχθεί κιόλας.__________________Τέλος, ένα διαφορετικό σκηνικό στο οποίο ήμουν μάρτυρας, μετά το πέρας της λήξης του pride … στα απόνερα που λέμε και ήταν άκρως δυσάρεστο + συνάμα αγχωτικό ήταν η σώματοποιημένη βία (με τη μορφή σπρωξιμάτων-τραβηγμάτων/γραπώματος και φωνών) που ασκήθηκε από κοπέλα σε κοπέλα. Η αφορμή ήταν, πιθανότατα, διαπροσωπικής φύσεως και δεν μπορώ να ξέρω τι προηγήθηκε: Όμως ξέρω ότι αυτό που είδα ήταν ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ on plain view, δεν θέλω να φαντάζομαι τι μπορεί να συμβαίνει κεκλισμένων των θυρών.Απευθύνω έκκληση για συνειδητοποίηση και διαφυγή από τοξικές σχέσεις, απευθύνω έκκληση στο να μην μισεί κανείς τον εαυτό του, κατέχοντας τον ρόλο είτε του θύματος, είτε του θύτη ή και των δύο ταυτόχρονα. Ακόμη απευθύνω έκκληση στο να μην αφήνεται η ψυχική υγεία στην τύχη. Peace out
Στην πόλη που έχει τη μικρότερη συμμετοχή της λοατ κοινότητας στο pride αναλογικά με τον πληθυσμό της, τα δυο ή τρία pride είναι μάλλον αστείο. Καποιοι πρεπει να καταλάβουν το πόσο πολύμορφη, πολυσχιδής και κυρίως πολυπληθής είναι η κοινότητα και ότι δεν μπαίνει σε καλούπια. Ας αναλογοστούμε πάλι σοβαρά τι σημαίνει το 10% του γενικού πληθυσμού.
…Φανοί και σήματα ημέρας προς αποφυγή συγκρούσεων στην θάλασσα :-)Ανεξάρτητα απ' το αν συμφωνεί κανείς ή όχι, τίποτε δεν αποκλείεται. Η Θεσσαλονίκη φέτος έχει 2 pride, η Πάτρα και το Ηράκλειο έχουν αυτοοργανωμένα.Δεν είναι, μόνο, τα πληθυσμιακά κριτήρια και οι (κατ’ απόλυτη σύμβαση) 10% αναλογίες επί του γενικού πληθυσμού, αλλά και τα "ποιοτικά" χαρακτηριστικά. Κάποιοι -που είτε επιλέγουν να συμμετέχουν συμβιβαστικά, είτε σταμάτησαν να συμμετέχουν- δεν είναι ευχαριστημένοι με τα "ποιοτικά" χαρακτηριστικά κι αυτό δεν είναι -καν- κάτι το καινούργιο, διότι όπως πολύ ορθώς επισημαίνεται οι lgbtqi+ δεν είμεθα ένας ομοιόμορφος χυλός: Στα 11 συναπτά χρόνια που παρακολουθώ το pride, βλέπει κανείς τις τάσεις και τις εκάστοτε προσθαφαιρέσεις, καθώς και την γέννηση και διάλυση ομάδων. Τώρα, φαίνεται, να είναι ένα ακόμη κομβικό σημείο, δοθείσης της συγκεκριμένης αφορμής, αλλά μπορεί και να ξεφουσκώσει η φάση, χωρίς κάποιο συγκεκριμένο αποτέλεσμα: είδομεν!
Αυτό το περιστατικό όχι απλώς αμαυρώνει την προσπάθεια του Pride αλλά σηματοδοτεί την αποτυχία της, στους μάλλον σημαντικότερους στόχους της: αποδοχή στη διαφορετικότητα, ανοχή, συνύπαρξη.Δε μπορώ να προσπεράσω το γεγονός της σωρρείας των πρόσφατων άρθρων που εξηγούσαν το πόσο λάθος είναι το "Δεν έχω τίποτα με τους gay αλλά..." - που η ορθότητά του είναι αδιαπραγμάτευτη - και να μην παρατηρήσω ότι η αντίδραση στο Pride, έστω κι από μια μικρή μερίδα, ήταν πολύ κοντά σ' αυτό. Και δεν εννοώ τα ορκς που καταδίωξαν τους αστυνομικούς παρά μερίδα αυτών που τους υποστήριξαν. Το ίδιο το άρθρο μου βγάζει μια υπόννοια "Αν και γενικά δεν τους αξίζει, σ' αυτό το περιστατικό ίσως είναι καλό να τους στηρίξουμε".Και μιλάμε για ανθρώπους/αστυνομικούς που προσπαθώντας να κάνουν το σωστό και το αυτονόητο, δεν έχουν πραγματικά που να πατήσουν, βάλλονται από παντού, κρίνονται στερεοτυπικά, διώκονται γι αυτό που πιστεύουν. Τελικά βρέθηκαν μέσα στον αγώνα που εκφράζει τα δικά τους πιστεύω κι εκεί τους είπαν ότι δεν είναι "αρκετά δικοί". Αυτούς τους ανθρώπους θα έπρεπε να αγκαλιάσει το Pride και να σταματήσει να υποθάλπτει τους "αυτόκλητους υπερασπιστές" που προφανώς συμπτωματικά βρέθηκαν από αυτή τη μεριά και κάτω από άλλες συγκυρίες θα ήταν άνετα μέλη των απέναντι.Μπράβο σ' αυτούς τους υπάλληλους της αστυνομίας και χαρά στο κουράγιο τους για τη συμμετοχή τους. Εύχομαι ολόψυχα να μείνουν σ' αυτό το μονοπάτι και να μην απογοητευτούν από ένα μαύρο γεγονός. Όλη η κοινωνία θέλει να δει αυτή τη βελτιωμένη έκδοση της αστυνομίας και κάθε αρχής που ρόλος της είναι η υπηρεσία προς τον πολίτη.
Το νόημα του Pride είναι η συμμετοχή. Οι διοργανωτές θα 'πρεπε να προστατεύουν τη γιορτή τους από τέτοια περιστατικά και αυτόκλητες ομάδες υπερασπιστών. Επίσης θα περίμενα και μια ανακοίνωση από τους διοργανωτές που να καταδικάζει τον προπηλακισμό των αστυνομικών.
Αν εσείς, κ. Αντωνόπουλε, "προσωπικά θα δυσκολευόσασταν να συμπορευτείτε ή να φωτογραφηθείτε ακόμα και με την «καλή» τους εκδοχή", τι απαιτήσεις να έχουμε από τα ακατοίκητα, αντιανθρώπινα, αναρχο-κομπλεξο-χρυσαύγουλα που τους έκραξαν; Τελικά, πολύ δύσκολο πράγμα η συνύπαρξη στην πράξη. Στη θεωρία και στο μπλα μπλα όλα φαντάζουν εύκολα. Όντως, είναι θέμα ουσιαστικής παιδείας και καλλιέργειας.
Η γνωστή ηγεμονία η οποία έχει δηλητηριάσει κάθε τομέα της κοινωνικής ζωής, δε θα μπορούσε να λείπει από το Pride. Και μόνο που ο αρθρογράφος νιώθει υποχρεωμένος να δώσει διαπιστευτήρια αντιπάθειας προς την αστυνομία, πριν καταδικάζει τα μπαχαλοούγκανα είναι λυπηρό. Να είσαι gay ή gay friendly αστυνομικός στην Ελλάδα που εδώ είναι Βαλκάνια, δεν είναι παίξε-γέλασε...Μου θυμίζει τους στίχους του ποντιακού άσματος «σα ξένα είμαι Έλληνας και σην Ελλάδαν ξένος». Υ.Γ. Πριν κάποιους μήνες η Lifo είχε μια συνέντευξη ενός αστυνομικού που πρωτοστατούσε σε αυτά τα θέματα, μήπως να του ζητούσατε να σχολιάσει και τώρα;
Συμφωνώ απολύτως, Citellus.όσο για το υστερόγραφό σου: Τι να σχολιάσει ο άνθρωπος; Είναι αυτός: http://www.lifo.gr/articles/lgbt_articles/137464Δες τώρα και τη φωτογραφία των ανθρώπων που τραμπουκίστηκαν στο Pride (εδώ, πριν τα έκτροπα):https://i0.wp.com/www.presspublica.gr/wp-content/uploads/2017/06/%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%85%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF-%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%B1-%CF%81%CE%B1%CF%84%CF%83%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%8D.jpg?fit=960%2C720Είναι ο τέρμα δεξιά, τον αναγνώρισα αμέσως. Σε αυτή την συνέντευξη μιλάει για την προσπάθεια να εκπροσωπηθεί το σώμα στο Pride, πόσο σημαντικό θα ήταν, πόσα προσκόμματα βρίσκει από τους συντηρητικούς κύκλους στην αστυνομία. Και τα καταφέρνει και γίνεται αυτό. Πόση απογοήτευση θα ένιωσε αυτό το παιδί και όσοι τον ακολούθησαν;
Κάθε χώρα έχει την αστυνομία,τους πολιτικούς, την δημοκρατία που της αξίζει. Έτσι και στην Ελλάδα όπως και παντού δηλαδή, έχουμε και τους lgbt που μας αξίζουν. Αν θέλετε , κάθε τι αντικατοπτρίζει την ποιότητα του λαού μας. Κάθε κλάδος κάθε ομάδα κοινωνική επαγγελματική ακριβώς επειδή προέρχεται από τα σπλάχνα της κοινωνίας μας δεν αποτελεί κάτι διαφορετικό ή κάτι τρομερά απόμακρο από την βάση από την οποία προέρχεται. Ήμουν είμαι και θα είμαι πάντα υπέρμαχος της κοινότητας και των δικαιωμάτων τους πολλές φορές με προσωπικό κόστος (χωρίς ποτέ να με ένοιαξε) όχι επειδή έμαθα ότι αυτό είναι το σωστό αλλά γιατί από τότε που με θυμάμαι δεν βρήκα ποτέ ούτε ένα λόγο να μην στηρίξω ένα συνάνθρωπο μου λόγω του σεξουαλικού του προσανατολισμού. Απλά δεν πάει το μυαλό μου πως θα μπορούσα να σκεφτώ αλλιώς. ΟΜΩΣ ο τραμπουκισμος των αστυνομικών δυστυχώς λέει πολλά πράγματα. Πρώτον χάνεται μια μεγάλη ευκαιρία να έχεις μια ημιεπισημη συμπαράσταση από την αστυνομία και να δώσεις την ευκαιρία για μια νέα μέρα σε αστυνομικούς lgbt. ( Το t στην προκειμένη μάλλον δεν χρειαζόταν.) Δεύτερον το συγκεκριμένο pride δεν είναι παρέλαση για να περνάει η ώρα. Πρεσβεύει τρομερά σημαντικές αξίες και αρχες. Προωθεί την ανεκτικότητα την διαφορετικότητα. Εδώ είχαμε κυνηγητό και προπηλακισμούς λόγω επαγγελματικής ιδιότητας. Αυτό δεν είναι ρατσισμός με γνώμονα την επαγγελματική ιδιότητα? Και στην τελική ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τι σκεφτόταν τα άτομα που προέβησαν σε αυτές τις ενέργειες. Δεν φαντάστηκαν ότι ίσως ακόμα και οι συγκεκριμένοι αστυνομικοί μπορεί να ήταν ομοφυλόφιλοι ? Οπότε τι? Δεν πας να καταπιεζεσαι λόγω του προσανατολισμού σου , αφού είσαι μπάτσος να φύγεις γιατί είσαι φασίστας? Δεν βγάζω νόημα. Σε ποιο gey parade σοβαρης χώρας και πρωτοπόρας σε αυτά τα ζητήματα έχετε δει τέτοιες εικόνες.Για αυτό ακριβώς πιστεύω ότι ακόμα και στην κοινότητα lgbt οπως σε όλα τα πράγματα κάθε λαός έχει αυτή που του αναλογεί.
Θοδωρή, όταν ξεκίνησα το άρθρο έλεγα "θα το ανεβάσω στον τοίχο μου. Είναι ότι πρέπει." Μετά όμως με θλίψη διαπίστωσα πως ήταν σαν να διάβαζα σχόλιο στο facebook από ανθρώπους που έχουν απωθημένα, κόμπλεξ και μίσος απέναντι σε ΟΛΗ την αστυνομία γιατί υπάρχει μια μειοψηφία (ή πλειοψηφία κατά πολλούς) που τους έχει στραβώσει. Κρίμα, καθώς βλέπω το βιογραφικό σας κάτω απ' την άποψη σας.Ειδικότερα η πρόταση "Προσωπικά θα δυσκολευόμουν να συμπορευτώ ή να φωτογραφηθώ ακόμα και με την «καλή» τους εκδοχή" μου έκατσε, καθώς αν το πάμε έτσι, γιατί ο εκάστοτε αστυνομικός να γίνει καλός αν και πάλι δεν τους γουστάρει κανείς;Με το περιστατικό στο Pride μέχρι και απόψεις τύπου "μισώ (όλους) τους μπάτσους γιατί κάποτε με χτυπήσε ένας(!)", μου δίνει να καταλάβω πως μέλη της Χ.Α. δεν είναι τα μόνα άτομα που είναι φασίστες και ρατσιστές.Υπάρχουν (δυστυχώς) και στις ομάδες που πολεμάνε τον φασισμό και τον ρατσισμό. Κρίμα...
Ακριβώς αυτό είναι και το πρόβλημα. Δυστυχώς, δεν είναι κάτι που λύνεται μόνο με παιδεία, μάλλον απαιτείται ψυχοθεραπεία. Κατ' επανάληψη τους αποκαλεί ένστολους αν και ΔΕΝ ήταν εκεί με στολή! Δηλαδή, τι θα γίνει αν εμφανιστεί κάποιος ιερωμένος; Ίσως επιτραπεί να συμμετέχει, φτάνει να βγάλει το ράσο... κι η μουσουλμάνα τη μαντήλα της.
"Ένστολοι" λέγονται αυτοί που υπηρετούν σε σώματα ασφαλείας / ένοπλες δυνάμεις (εν αντιθέσει με τους «πολίτες»). "Ένστολος" νοείται κι ο αστυνομικός, που δεν βρίσκεται σε ώρα υπηρεσία και κοιμάται το βράδυ στο σπίτι του, φορώντας τις πιτζάμες του.
Συμφωνώ με το άρθρο σας, είναι λανθασμένη η στοχοποίηση αυτών των ατόμων, αν ήταν θέμα παιδείας, όπως ήταν και το κεντρικό σύνθημα, οι καταδιώκτες τους δεν θα έπρεπε να επιδείξουν παιδεία;;;;
Δουλειά της αστυνομίας δεν είναι ούτε να κατατρέχει ούτε να προστρέχει στον αδύναμο. Είναι να κυνηγάει τον παράνομο.Υποτίθεται ότι ένα οργανωμένο κράτος έχει άλλες δομές αρωγής να βοηθούν τους αδύναμους και τους αναξιοπαθούντες.Αυτά τα γενικευμένα στερεότυπα ότι ο μπατσος βαράει, ο μπάτσος πουλάει πρέζα, είναι τόσο παρωχυμένα και μπανάλ που δεν προσφέρουν τίποτα.Επίσης καλό θα είναι να σταματήσει η ειρωνία για το πνευματικό επίπεδο των αστυνομικών.Εδώ και πολλά χρόνια, αν δεν το γνωρίζετε, οι εισαγωγή στις σχολές γίνεται με πανελλαδικές με πολύ υψηλά μόρια και κόπο.
Εδώ και 17 χρόνια οι περισσοτεροι αστυνομικοί που είναι στο δρόμο κυριως, είναι ειδικοί φρουροί, χωρίς πανελλήνιες, με εκπαίδευση 2 μήνες, απολυτήριο λυκείου και δίπλωμα για μηχανάκι. Και φυσικα γι αυτό δε φταίει η ίδια η αστυνομία.