«Είμαστε όλοι αδελφές!». Από τον Θοδωρή Αντωνόπουλο.

«Είμαστε όλοι αδελφές!». Από τον Θοδωρή Αντωνόπουλο. Facebook Twitter
Θα αφήσουμε την Κοινωνία των Πολιτών κλοτσοσκούφι ανάμεσα σε αφιονισμένους μισάνθρωπους και οραματιστές οργουελιανών καθεστώτων; ... Φωτογραφία από το μακελειό στο Ορλάντο
9

Αν η βία είναι η μαμή της Ιστορίας, όπως το έθετε ο Κάρολος, αναρωτιέται κανείς τι σόι έκτρωμα κυοφορεί σήμερα η τυφλή της αδελφή. Πώς θα είναι, άραγε, ο αυριανός κόσμος, αν κάθε τόσο κάποια χαμένα κορμιά ανατινάζουν ή/και γαζώνουν ανθρώπους στον σωρό; Κολουμπάιν, Βοστώνη, Παρίσι, Βρυξέλλες, Σαν Μπερναρντίνο, Ιστανμπούλ, Βηρυτός, Βαγδάτη, Σαναά, Συρία, Αφγανιστάν, και στον μακρύ κατάλογο της φρίκης προστίθεται τώρα το Ορλάντο. Θα αφήσουμε την Κοινωνία των Πολιτών κλοτσοσκούφι ανάμεσα σε αφιονισμένους μισάνθρωπους και οραματιστές οργουελιανών καθεστώτων;


Πενήντα άγρια δολοφονημένοι άντρες και γυναίκες στο γκέι κλαμπ Pulse του Ορλάντο. Άλλοι τόσοι τραυματίες, κάποιοι-ες ακόμα χαροπαλεύουν. Ομοφυλόφιλοι-ες τα περισσότερα θύματα, με έναν νόμο αναχρονιστικό να εμποδίζει δεκάδες εθελοντές αιμοδότες-μέλη της LGBT κοινότητας να συνεισφέρουν. Είναι η μεγαλύτερη μαζική σφαγή στην ιστορία των ΗΠΑ, στην καρδιά μάλιστα του Ιουνίου, του διεθνώς καθιερωμένου Μήνα Περηφάνιας – ένα αμερικανικό «Μπατακλάν» στα χρώματα του ουράνιου τόξου, που στο εξής θα μνημονεύεται πλάι στο Stonewall και τον Matthew Shepard. Νεκρός από αστυνομικά πυρά και ο 30χρονος δράστης, επίσης πρώην ένστολος. Εκδήλωνε συχνά, λένε, βίαιες, αλλοπρόσαλλες και σεξιστικές συμπεριφορές, είχε κιόλας ανακριθεί από το FBI για επαφές με τζιχαντιστές. Δίχως, εννοείται, όλα αυτά να του αποστερήσουν το «ιερό» δικαίωμα της οπλοκατοχής που πολλοί Αμερικανοί –από ακροδεξιοί μέχρι φιλελεύθεροι– θεωρούν σημαντικότερο και από αυτό της ιδιοκτησίας. Που μήτε ο Ομπάμα κατάφερε να περιορίσει, αφού είναι πολλά τα λεφτά (των οπλοβιομηχάνων) κι ακόμα περισσότερα τα πυροβολημένα μυαλά. Εκτός, όμως, από προβληματικός, ο αφγανικής καταγωγής, γεννημένος στη Νέα Υόρκη Ομάρ Ματίν φαίνεται πως ήταν επίσης «κρυφός» – μαρτυρίες τον θέλουν να συχνάζει στο συγκεκριμένο κλαμπ και να διαθέτει προφίλ σε smartphone εφαρμογή «πονηρών» γνωριμιών. Καμία έκπληξη: είναι πια κοινός τόπος πως οι χειρότεροι «ομοφυλοφιλοφάγοι» είναι άνθρωποι που καταρχάς απεχθάνονται τον ίδιο τους τον καταπιεσμένο εαυτό.

Ωστόσο, η ομοφοβία και η μισαλλοδοξία δεν αρκούν για να εξηγήσουν το «παράδοξο» αφενός τα LGBT άτομα να κερδίζουν διαρκώς σε ορατότητα, δικαιώματα κι ελευθερίες, αφετέρου να στοχοποιούνται ακόμα περισσότερο. Υπάρχει κάτι περισσότερο: ο συμπλεγματικός φθόνος.

Άγνωστο ακόμα αν κινήθηκε αυτόβουλα ή αν ο ISIS, αναλαμβάνοντας πρόθυμα την ευθύνη, κυριολεκτεί ή απλώς μπλοφάρει για να δημιουργήσει κλίμα. Το βέβαιο είναι πως η ισλαμοφοβία, στην οποία επενδύει πολιτικά ο τραμπούκος Τραμπ, είναι η εντελώς λάθος (αλλά και προσβλητική για εκατομμύρια μουσουλμάνους που απεχθάνονται εξίσου όσους εγκληματούν στο όνομά τους) απάντηση στην ομοφοβία, η οποία άλλωστε δεν διακρίνει μόνο το «κακό» Ισλάμ. Την ίδια μέρα στην Καλιφόρνια συνελήφθη λευκό, ξανθό και πιθανότατα χριστιανό Αμερικανάκι με ένα αμάξι-κινητό οπλοστάσιο, κατηγορούμενο ότι σκόπευε να επιτεθεί στο Pride της Πόλης των Αγγέλων. Αν αυτό αληθεύει κι ο 20χρονος Τζέιμς Χόουελ πρόφταινε να δράσει, θα εστιάζαμε ακόμα στους «ομοφοβικούς μουσουλμάνους»; Στο δε YouTube έκανε θραύση βίντεο όπου Αμερικανός ευαγγελιστής πάστορας συγχαίρει τον μακελάρη του Ορλάντο, εφόσον «υπάρχουν πια πενήντα λιγότεροι παιδόφιλοι» (εν τέλει ο παροχέας το κατέβασε, επικαλούμενος ρητορική μίσους, αντίθετα με την Ελλάδα, όπου τέτοιες «αγαπητικές» συμπεριφορές παραμένουν σκανδαλωδώς ατιμώρητες, παρά τον αντιρατσιστικό). Στην Ουκρανία, πάλι, νεοναζί απειλούν ανοιχτά να αιματοκυλήσουν το Pride του Λβιβ. Και πάει λέγοντας...


Ωστόσο, η ομοφοβία και η μισαλλοδοξία δεν αρκούν για να εξηγήσουν το «παράδοξο» αφενός τα LGBT άτομα να κερδίζουν διαρκώς σε ορατότητα, δικαιώματα κι ελευθερίες, αφετέρου να στοχοποιούνται ακόμα περισσότερο. Υπάρχει κάτι περισσότερο: ο συμπλεγματικός φθόνος. Κάποιοι –όχι απαραίτητα φασίστες ή θρησκόληπτοι, υπάρχουν δυστυχώς και άτομα από προοδευτικούς, υποτίθεται, χώρους που σκέφτονται αντίστοιχα– θεωρούν ότι η διευρυμένη, εύρωστη και σε μεγάλο βαθμό αλληλέγγυα LGBT κοινότητα των ημερών μας διαθέτει άφθονο χρήμα, απεριόριστη δύναμη και απολαμβάνει ειδικά προνόμια, ενώ απαιτεί διαρκώς περισσότερα, διαφημίζοντας κιόλας ξεδιάντροπα τις «πομπές» της. Είναι, συνήθως, οι ίδιοι που θεωρούν ότι το «σύστημα» (δηλαδή η νεωτερικότητα) ευνοεί τάχατες τους γκέι, τους μετανάστες, τους άνεργους, τους ρέμπελους κ.λπ. κοινωνικούς «παρίες», ενώ οι καθωσπρέπει νοικοκυραίοι που δημιουργούν οικογένειες, γεννάνε παιδιά «φυσιολογικά», εργάζονται σκληρά, υπακούουν στους κανόνες και διαθέτουν το σωστό θρησκευτικό και εθνικό φρόνημα παραμερίζονται, καταδυναστεύονται και υπερφορολογούνται για χάρη των πρώτων – η λαϊκίστικη αφήγηση περί του δήθεν ηρωικού, αλλά μονίμως ριγμένου καθημερινού, «φυσιολογικού» ανθρώπου ήταν ανέκαθεν η καλύτερη μαγιά του φασισμού. Είναι οι ίδιοι που αποσιωπούν τη λέξη «γκέι» από το τραγικό συμβάν, που δεν θα φώναζαν ποτέ για συμπαράσταση πως «απόψε είμαστε όλοι πούστηδες», που οικτίρουν τα Pride επειδή «προκαλούν» και «σοκάρουν». Είθε την επόμενη φορά να φροντίσουν, τουλάχιστον, να το βουλώσουν.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην έντυπη LIFO.

9

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Αλβανός «λάθρο» εξομολογείται

Ο ελληνικός ρατσισμός / Ένας Αλβανός «λάθρο» εξομολογείται

Η αλβανική μετανάστευση στην Ελλάδα και το αντίκτυπό της σε Έλληνες κι Αλβανούς μέσα από τη συγκινητική αυτοβιογραφία του Φατός Ρόσα «Εγώ, ο Λαθρομετανάστης» (εκδ. Ελεύθερος Τύπος), μια μαρτυρία δυνατή που καθηλώνει με την παραστατικότητα, την αμεσότητα και την ευστοχία της
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η αθώωση των αστυνομικών που συμμετείχαν στην εκκένωση του Συντάγματος το '11 έχει πολλές σημασίες

Casus Belli / Γιατί η αθώωση των αστυνομικών που συμμετείχαν στην εκκένωση του Συντάγματος το '11 έχει πολλές σημασίες

Η αθωωτική απόφαση των δεκαοκτώ αστυνομικών που κατηγορούνταν για βιαιότητες κατά την επιχείρηση εκκένωσης της κατειλημμένης πλατείας Συντάγματος τον Ιούλιο του ’11 δεν εξέπληξε κανέναν και απογοήτευσε όποιον τυχόν έλπιζε σε ένα νέο ύφος και ήθος από πλευράς εξουσίας
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tι πρέπει να διδαχτούμε από την περιπέτεια της Ηριάννας και του Περικλή

Casus Belli / Tι πρέπει να διδαχτούμε από την περιπέτεια της Ηριάννας και του Περικλή

Κάθε άνθρωπος που δίκαια διασώζεται από τα νύχια ενός συστήματος εξουσίας βαθιά διεφθαρμένου, αυταρχικού κι ανάλγητου είναι κέρδος για την κοινωνία, αλλά τι θα συμβεί αν στην περίπτωσή της Ηριάννας και του Περικλή βρεθούν κάποιοι λιγότερο νέοι και ωραίοι;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τις εξεγέρσεις δεν τις κάνουνε πάντα οι «διαβασμένοι» κύριε Μακρόν

Casus Belli / Τις εξεγέρσεις δεν τις κάνουνε πάντα οι «διαβασμένοι» κύριε Μακρόν

Το παλιομοδίτικο, δασκαλίστικο κήρυγμα του εκνευρισμένου Γάλλου προέδρου σε νεαρό σπουδαστή που τάχα τον ειρωνεύτηκε αντικατοπτρίζουν απόλυτα το ύφος, το ήθος αλλά και τους μύχιους φόβους της εξουσίας σήμερα διεθνώς
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η προοπτική αναδοχής παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια και ο συντηρητισμός του πολιτικού συστήματος

Casus Belli / Η προοπτική αναδοχής παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια και ο συντηρητισμός του πολιτικού συστήματος

Σκέψεις σχετικά με το επίμαχο νομοσχέδιο αναδοχής για τα ζευγάρια που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, με αφορμή την 6η Γιορτή Οικογενειών Ουράνιο Τόξο στην Ακαδημία Πλάτωνος
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Πόσο πιθανό είναι το σενάριο ενός Γ' Παγκοσμίου Πολέμου;

Casus Belli / Πόσο πιθανό είναι το σενάριο ενός Γ' Παγκοσμίου Πολέμου;

Από την κεντρική Αφρική ως την Αραβική χερσόνησο, από την Άπω ως τη Μέση Ανατολή κι από τον Καύκασο ίσαμε τη «δικιά μας» γειτονιά μυρίζει μπαρούτι. Πόσο πιθανός είναι άραγε ένας μεγάλος, τοπικός ή και παγκόσμιος πόλεμος και τι μορφή θα έχει; Κι αν έχει ήδη ξεκινήσει;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεροληπτεί η ελληνική δικαιοσύνη υπέρ της ακροδεξιάς;

Αρχείο / Μεροληπτεί η ελληνική δικαιοσύνη υπέρ της ακροδεξιάς;

Κρίνουν άραγε οι δικαστές τους κατηγορούμενους για πολιτική βία και τρομοκρατικές ενέργειες ισότιμα κι αντικειμενικά ή ανάλογα, εν πολλοίς, με την ιδεολογική τους προέλευση; Δύο ευαισθητοποιημένοι στα κοινά δικηγόροι και ο πρώην γ.γ. Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καταθέτουν την άποψή τους
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μερικές ασυναγώνιστες χοντράδες που έχει πει κατά καιρούς ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Casus Belli / Μερικές ασυναγώνιστες χοντράδες που έχει πει κατά καιρούς ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Ο Τσίπρας έχει επίσης βέβαια κάνει μεγάλες γκάφες, όμως ο Κυριάκος που πλασάρεται ως πιο σπουδαγμένος, πιο εκλεπτυσμένος και πιο σοβαρός τερματίζει το «γκαφόμετρο»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Εξοπλίζοντας εγκληματίες πολέμου: σκέψεις περί «ηθικής» στο εμπόριο όπλων

Casus Belli / Εξοπλίζοντας εγκληματίες πολέμου: σκέψεις περί «ηθικής» στο εμπόριο όπλων

Το να εξοπλίζεις ένα καθεστώς όπως το (θεωρητικά σύμμαχο) σαουδαραβικό, που εμπλέκεται σε εγκλήματα πολέμου στην Υεμένη, είναι κραυγαλέα ανήθικο, έστω κι αν αποδειχθεί καθ΄όλα νόμιμο
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελικά ο «ανώμαλος»;

Casus Belli / Ποιος είναι τελικά ο «ανώμαλος»;

Οι εννέα ομοφυλόφιλοι πολίτες που μήνυσαν τον Καλαβρύτων Αμβρόσιο για κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος καθώς και δημόσια υποκίνηση βίας και μίσους ευελπιστούν σε μια καταδίκη-ανάχωμα στον μισαλλόδοξο λόγο που συχνά διατυπώνουν με περισσή χολή όχι μόνο κάποιοι αφιονισμένοι ρασοφόροι αλλά και η ίδια η επίσημη Εκκλησία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μια «ακτινογραφία» της υπόθεσης του μικρού Αμίρ και μερικά άβολα συμπεράσματα

Στήλες / Μια «ακτινογραφία» της υπόθεσης του μικρού Αμίρ και μερικά άβολα συμπεράσματα

Η «κλεμμένη» σημαία, το φασιστικό χτύπημα, η προπαγάνδα του ψέματος και μια πρωθυπουργική πρωτοβουλία που θα ήταν θαυμάσια αν είχε την ανάλογη συνέχεια και συνέπεια
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΟΔΩΡΗ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟ
Περί σεξουαλικής παρενόχλησης, εφηβικού ερωτισμού και άλλων δαιμονίων

Στήλες / Περί σεξουαλικής παρενόχλησης, εφηβικού ερωτισμού και άλλων δαιμονίων

Μερικές ενδεχομένως ανόσιες σκέψεις πάνω στην ερωτική επιθυμία -από την αθωότερη ως την απεχθέστερη εκδοχή της- καθώς και τις κοινωνικές νόρμες με αφορμή το πρόσφατο «Χόλιγουντγκεϊτ»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

7 σχόλια
Και αν το δούμε και και λίγο ειρωνικά στην τραγικότητά του, μεγαλύτερη ορατότητα δεν έχει ξαναεπιτευχθεί από ότι με την αφιερωματική και επιμνημόσυνη κυκλοφορία της λίστας των θυμάτων με φωτογραφίες και βίντεο...Φαίνεται μάλλον ακόμα πως μόνο ως θύμα ή απειλή μια αδερφή στέκει ίση...
Ούτε όλοι Γάλλοι είμαστε ,ούτε όλοι Τούρκοι είμαστε ,ούτε όλοι αδελφές είμαστε ,ούτε τίποτα που παίζει σαν προκάτ συνθηματάκι συμπαράστασης για να βγει η υποχρέωση ντεμέκ φιλανθρωπίας μέχρι τις επόμενες μέρες να ξαναγίνουμε μπροστά στην τιβι τρώγοντας πίτσα ,κάτι που χάθηκε άδικα και βίαια ενώ το προηγούμενο κάτι έχει γίνει ήδη ξεχασμένο γεύμα σκουλικιών.
Ένας μουσουλμάνος παίρνει τηλέφωνο το FBI και δηλώνειοπαδός του ΙΣΙΣ και λέει πως θα σκοτώσει ένα μάτσο γκέι. Γιατί; Μα γιατί το κάνει ο ΙΣΙΣ και καμιά δεκαριά μουσουλμανικές χώρες. Και μετά πηγαίνει και το κάνει. Να λοιπόν μια ωραία ευκαιρία να μιλήσουμε για οπλοκατοχή, ομοφοβία και ισλαμοφοβία. Κοινώς να αποσπάσουμε την προσοχή από τις πραγματικές αιτίες για τις οποίες συνέβη κάτι τέτοιο και να κατηγορήσουμε τη Δύση και βεβαίως τον Τραμπ, που αν δεν υπήρχε, οι λεγόμενοι προοδευτικοί θα έπρεπε να τον εφεύρουν. Δηλαδή, εδώ υπάρχει ένα πρόβλημα Α , ας μιλήσουμε λοιπόν για το πρόβλημα Β. The regressive logic...
Κατά τα άλλα, φταίει μόνον ο "συμπλεγματικός φθόνος των μικροαστών" που δεν φώναξαν δυνατά τα προκάτ που λέει και ο ΤΣΟΛΙΑΣ (όχι πως δεν υπάρχει αλλά μην τρελαθούμε...). Άσε που μπερδεύτηκε κιόλας το ζήτημα:Κάποιοι βρέθηκαν σε εσωτερική πρωτόγνωρη σύγκρουση:Να μιλήσω κυρίως για Ισλαμοφοβία ή για ομοφοβία;;
Αν από το πληκτρολόγιο ή από την πλατεία φωνάξω αυτό θα σταματήσω την βλακεία και την ομοφοβία;Όπως την σταματούσα όταν θα φώναξα για τους bb (bourgeois-bohème) του Μπατακλάν και την μετακόμισα παραπλεύρως στις Βρυξέλλες.Εμένα με ενοχλούν το όλοι!!!Είμαστε όλοι Γκέι ή είναι όλοι τζιχαντιστές, άπιστοι, μάγισσες, αιρετικοί, κουμουνιστές, ταραξίες, ή ότι άλλο θέλεις που ανάλογο την εποχή ή την χώρα θα σε έκανε να χάσω το κεφάλι μου ή τα δικαιώματα μου.Τουλάχιστον διαβάζοντας λίγο από την ιστορία-δηλαδή την ιστορία της Ευρώπης κυρίως- αυτό βλέπω.
Αν από το πληκτρολόγιο ή από την πλατεία φωνάξω αυτό θα σταματήσω την βλακεία και την ομοφοβία;Όπως την σταματούσα όταν θα φώναξα για τους bb (bourgeois-bohème) του Μπατακλάν και την μετακόμισα παραπλεύρως στις Βρυξέλλες.Εμένα με ενοχλούν το όλοι!!!Είμαστε όλοι Γκέι ή είναι όλοι τζιχαντιστές, άπιστοι, μάγισσες, αιρετικοί, κουμουνιστές, ταραξίες, ή ότι άλλο θέλεις που ανάλογο την εποχή ή την χώρα θα σε έκανε να χάσω το κεφάλι μου ή τα δικαιώματα μου.Τουλάχιστον διαβάζοντας λίγο από την ιστορία-δηλαδή την ιστορία της Ευρώπης κυρίως- αυτό βλέπω.
Η τυφλή ισλαμοφοβία δεν είναι φυσικά η απάντηση, όπως εξάλλου η συνολική, άνευ διακρίσεων καταδίκη τεράστιων, ανομοιογενών ομάδων με κριτήριο ένα μόνο χαρακτηριστικό τους δεν είναι ποτέ η σωστή προσέγγιση.Από τούδε μέχρι να προσπαθούμε -όπως παρατηρώ συχνά από πολλούς φερόμενους ως προοδευτικούς- να αποσιωπήσουμε ει δυνατόν και τελείως τις θρησκευτικές πεποιθήσεις και καταβολές δραστών τέτοιων εγκλημάτων, διανύεται μεγάλη απόσταση...Το επιχείρημα "δεν είναι όλοι οι μουσουλμάνοι δολοφόνοι" στέκει ως απάντηση μόνο απέναντι σε κάποιον που θα πει "όλοι οι μουσουλμάνοι είναι δολοφόνοι". Προφανέστατα δεν είναι. Στην πλειοψηφία τους, δεν είναι.Πρέπει να προσπαθούμε να αγνοούμε όμως το ρόλο που έπαιξε η ισλαμική νοοτροπία στα κίνητρα; (Τις ιδέες του πατέρα τους τις διαβάσατε; Το πώς μεγάλωσε αυτός ο άνθρωπος;)Με την ίδια νοοτροπία, μπορώ να πω το εξής: δεν είναι όλοι οι ομοφοβικοί δολοφόνοι. Αυτό κι αν είναι βέβαιο. Ξέρω ομοφοβικούς που, όχι να σκοτώσουν, όχι να χτυπήσουν, ούτε να πετάξουν μια προσβλητική κουβέντα κατάμουτρα σε γκέι δεν έχουν τολμήσει. Και παραμένουν πολύ, πολύ, πολύ ομοφοβικοί.Θα έστεκε άρα να πω: "Ας μη επιμένουμε στο κίνητρο της ομοφοβίας, τόσα εκατομμύρια ομοφοβικοί υπάρχουν που δεν είναι εγκληματίες!"Ούτε το να θέσουμε το Ισλάμ προ των ευθυνών του σημαίνει να δώσουμε άφεση στις υπόλοιπες καταπιεστικές θρησκείες.Μιλάμε για ένα τεράστιο, ένα απονενοημένο έγκλημα. Πίσω από τέτοια πράξη δεν κρύβεται μόνο ένα κίνητρο. Ο φονιάς αυτός ήταν 50 πράγματα. Ήταν άντρας, ήταν (φαινομενικά) στρέιτ, ήταν (πολύ πιθανόν) καταπιεσμένος γκέι, ήταν αμερικάνος, ήταν αφγανός, ήταν μουσουλμάνος, ήταν γόνος μεταναστών, ήταν ομοφοβικός, ήταν λάτρης των όπλων, ήταν βίαιος κυκλοθυμικός χαρακτήρας, ήταν (όπως φαίνεται) ψυχικά ασθενής.Για κάθε ένα από αυτά τα πράγματα μπορούμε να πούμε "όλοι οι [insert group] δεν είναι δολοφόνοι". Ο δολοφόνος όμως δεν ήταν ένα πράγμα, ήταν όλα αυτά μαζί, και ήταν ο εκρηκτικός συνδυασμός όλων μαζί που έφερε το τελικό αποτέλεσμα. Αν έλειπε μόνο ένα από αυτά τα συστατικά -ποιος ξέρει ποιο; οποιοδήποτε- ίσως να μην είχε φτάσει εδώ. Ας μη βιαστούμε να θεωρήσουμε κανένα από αυτά ως άσχετο με την τραγική κατάληξη.
Ακούγεται κλισέ αλλά νομίζω πως το πρόβλημα που περιγράφεις συνοψίζεται και εκφράζεται σε δύο λέξεις: Πολιτική ορθότητα. Ποτέ άλλοτε στον δημόσιο λόγο ελεύθερων κοινωνιών δεν αποσιωπήθηκαν αλήθειες με τέτοιο ολοκληρωτισμό (υποτίθεται για να αποφύγουμε κάποιον άλλο ολοκληρωτισμό-θαρρείς και δεν υπάρχει η μέση λύση της ρητορικής με τακτ)