Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter

Στο εργοστάσιο παιχνιδιών των Ακουαρόνε

0

Διαβάζω τους κανόνες του «Γκρινιάρη». Συμμετέχουν 2 έως 4 παίκτες. Στην αρχή του παιχνιδιού ο κάθε παίκτης παίρνει τέσσερις φιγούρες του ίδιου χρώματος από τις οποίες τις τρεις τις τοποθετεί στη βάση του, η οποία έχει το ίδιο χρώμα με αυτές, και την τέταρτη την τοποθετεί στην Αφετηρία. Στη συνέχεια ο κάθε παίκτης ρίχνει το ζάρι κι εκείνος ο οποίος φέρνει τον μεγαλύτερο αριθμό ξεκινάει πρώτος. Διαλέγω χρώμα. Θα πάρω το μπλε.

Στο «Παιχνίδι της Χήνας» προσπαθώ να φτάσω πρώτη στο τετράγωνο 63! Μετράω τη χήνα-πιόνι. Διάσταση: 5.5x6.5 εκ. Θα σε κερδίσω!

Στο πάτωμα σβούρες και ξύλινοι κύβοι με εικόνες από παραμύθια. Βρίσκω το πρόσωπο της Χιονάτης και το ένα από τα τρία γουρουνάκια. Βλέπω το καλάθι της Κοκκινοσκουφίτσας αλλά ο Παπουτσωμένος Γάτος κάπου μου έχει κρυφτεί.

Φτιάχνω μια πόλη με τουβλάκια. Κάνω όλα τα σπίτια κόκκινα και τις στέγες κίτρινες με μαύρο. Με πράσινο κάνω το πάρκο στο κέντρο. Να βάλω ή να μη βάλω συντριβάνι;

Στα ράφια τα μολυβένια στρατιωτάκια έτοιμα για μάχη. Τα κανόνια είναι στημένα. Το δωμάτιο μυρίζει μπαρούτι. Τα άλογα χλιμιντρίζουν και οι σημαίες ανεμίζουν στα στρατόπεδα. Αλλά τι δουλειά έχει ο Ναπολέων με τους αλεξιπτωτιστές;

Εργοστάσιον Παιχνιδιών. Θωμά Ακουαρόνε. Οδός Ερμού 39, Θεσσαλονίκη (εντός του τυπογραφείου).

Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου

Για την ιστορία

Το 1930 ο Θωμάς Ακουαρόνε δημιουργεί παιχνίδια από τα χρησιμοποιημένα μολυβένια υλικά του τυπογραφείου της οικογένειάς του. Η αρχή έγινε με την κατασκευή μινιατούρων από μολύβι, οι οποίες παρουσιάστηκαν στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης της εποχής. Κατασκευάζει συστηματικά μινατούρες και τα επόμενα χρόνια ακολουθούν σβούρες, ξύλινες κατασκευές, ξύλινα παζλ με ανάγλυφες εικόνες και ξύλινους κύβους με εικόνες από παραμύθια. Το μικρό εργαστήρι μεγαλώνει, προσλαμβάνονται υπάλληλοι, ενώ παράλληλα κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα επιτραπέζια παιχνίδια με μολυβένια πιόνια, όπως «το Παιχνίδι της Χήνας», «ο Γκρινιάρης», «το Ποδηλατοδρόμιο» και πολλά άλλα.

Το 1948 την επιχείρηση αναλαμβάνει ο Αιμίλιος, γιος του Θωμά. Η παραγωγή είναι τόσο αυξημένη, που τα προϊόντα του εργαστηρίου διανέμονται πλέον σε όλη την Ελλάδα. Από το 1956 η επιχείρηση μετονομάζεται σε «Παιχνίδια ΕΠΑ», με τον μικρότερο γιο, Ρενάτο, στο τιμόνι, ο οποίος και δίνει μια νέα ώθηση στο εργαστήρι.

Τη δεκαετία του ’70 η ΕΠΑ παράγει παιχνίδια με εξελιγμένο μηχανολογικό εξοπλισμό, συμμετέχει σε αμέτρητες εκθέσεις και το σήμα της είναι πλέον συνώνυμο με το ποιοτικό παιχνίδι. Την οικογενειακή επιχείρηση αναλαμβάνουν οι γιοι του Ρενάτο, Αιμίλιος και Θωμάς, οι οποίοι κρατούν μέχρι σήμερα τα προϊόντα της ΕΠΑ ψηλά στις προτιμήσεις των παιδιών, ενώ παράλληλα οι δραστηριότητες έχουν επεκταθεί και στην αποκλειστική αντιπροσώπευση επιλεγμένων οίκων παιχνιδιών του εξωτερικού.

Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου

Βάζω τα πιόνια στο ένα σακουλάκι και τα ζάρια στο άλλο. Διπλώνω καλά το ταμπλό δύο όψεων και το χαρτάκι με τους κανόνες. Να κλείσει καλά το καπάκι, να μην τσακίζουν οι άκρες στο κουτί. Αυτά τα παιχνίδια, λέει η μαμά, είναι διαχρονικά και για όλη την οικογένεια και πρέπει να τα προσέχουμε. Βάζω τα κουτιά στο πάνω μέρος της βιβλιοθήκης. Κάτω το μεγαλύτερο. Ένας μικρός πύργος από επιτραπέζια. Βρίσκω και τον Παπουτσωμένο Γάτο. Είχε πάει να φέρει ρούχα για τον μαρκήσιο του Καραμπά.

Σε αυτό το σπίτι το παιχνίδι δεν σταματάει ποτέ.

Αλλά ούτε και στο εργαστήριο των Ακουαρόνε!

Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter
Φωτ.: Έβελυν Φώσκολου
Στο εργοστάσιο των παιχνιδιών Facebook Twitter


 


 


 

Θέματα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με ποιους τρόπους ο αλγόριθμος διαβάζει τις σκέψεις μας;

Άκου την επιστήμη / Με ποιους τρόπους ο αλγόριθμος διαβάζει τις σκέψεις μας;

Ζούμε στην εποχή της επιστημονικής φαντασίας; Απειλεί η τεχνητή νοημοσύνη την απασχόληση στο άμεσο μέλλον; Και τι σημαίνει σήμερα να είμαστε άνθρωποι σε μια περίοδο που οι μηχανές κάνουν τόσο πολλά; Η καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Λίλιαν Μήτρου, εξηγεί στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Κατερίνα Στεφανίδη: Πάντα έπαιρνα τα πράγματα βήμα βήμα χωρίς να κοιτάζω τον τελικό στόχο

Αθλητισμός / Κατερίνα Στεφανίδη: Πάντα έπαιρνα τα πράγματα βήμα βήμα χωρίς να κοιτάζω τον τελικό στόχο

Η Ελληνίδα «βασίλισσα» των αιθέρων» Κατερίνα Στεφανίδη μιλά για την προετοιμασία της λίγες μέρες πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι, θυμάται τις ημέρες που ακολούθησαν μετά την κατάκτηση του χρυσού μεταλλίου στο Ρίο και επιβεβαιώνει την έμπρακτη υποστήριξη της Visa στην πορεία της.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Εμμανουήλ Καραλής: «Η αγάπη για το αγώνισμα είναι το μεγαλύτερο μου κίνητρο»

Αθλητισμός / Εμμανουήλ Καραλής: «Η αγάπη για το αγώνισμα είναι το μεγαλύτερό μου κίνητρο»

Ο Έλληνας πρωταθλητής του άλματος επί κοντώ Εμμανουήλ Καραλής μιλά για την αγάπη που έτρεφε από μικρό παιδί για τον στίβο, παρά τις διακρίσεις που δεχόταν λόγω του χρώματος του δέρματός του, ανυπομονεί για την κορυφή και νιώθει ευγνώμων που πλάι στις προσπάθειές του βρίσκεται η VISA.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Κατερίνα Λιόλιου, ποια είναι η πραγματική ιστορία πίσω από το «Νοικιάστηκε»;

Ρώτα με ό,τι θες / Κατερίνα Λιόλιου, ποια είναι η πραγματική ιστορία πίσω από το «Νοικιάστηκε»;

Ποιο είναι το πιο ακραίο πράγμα που έχει κάνει κάποιος θαμώνας για να της τραβήξει την προσοχή; Ποιο είναι το δικό της αγαπημένο τραγούδι; Η Κατερίνα Λιόλιου απαντά σε όλες τις ερωτήσεις του κοινού.
ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ & ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΓΚΟΖΗΣ
Μαριάννα Τουμασάτου, έχεις χάσει δουλειές επειδή τοποθετείσαι πολιτικά;

Ρώτα με ό,τι θες / Μαριάννα Τουμασάτου, έχεις χάσει δουλειές επειδή τοποθετείσαι πολιτικά;

Τι δουλειά θα έκανε αν δεν ήταν ηθοποιός; Της έχει στοιχίσει το γεγονός ότι τοποθετείται πολιτικά; Με τι κριτήρια ψηφίζει; Τι εννοεί πως έκανε bullying παλιότερα; Έχει ζητήσει συγγνώμη; Ποιες ήταν οι καλύτερες διακοπές της ζωής της; Η Μαριάννα Τουμασάτου απαντά στις ερωτήσεις του κοινού.
ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ & ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΓΚΟΖΗΣ
Mr Greekonomics, πόσο μας κοστίζει ο εργασιακός αποκλεισμός των ΑμεΑ;

Ζούμε, ρε! / Mr Greekonomics, πόσο μας κοστίζει ο εργασιακός αποκλεισμός των ΑμεΑ;

Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τον Κοσμά Μαρινάκη, καθηγητή του πανεπιστημίου της Σιγκαπούρης και δημιουργό του καναλιού Greekonomics στο YouTube, για το ενδεχόμενο κέρδος από τη συμμετοχή των ΑμεΑ στην οικονομική ζωή.
THE LIFO TEAM
Γιατί οι πόλεις θα είναι ο «μεγάλος ασθενής» της κλιματικής κρίσης;

Άκου την επιστήμη / Γιατί οι πόλεις θα είναι ο «μεγάλος ασθενής» της κλιματικής κρίσης;

Θα είναι οι καύσωνες και οι πλημμύρες η νέα κανονικότητα; Γιατί κινδυνεύουμε να χάσουμε πολλές από τις παραλίες μας; Ο καθηγητής Φυσικής Περιβάλλοντος στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Κωνσταντίνος Καρτάλης εξηγεί στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ