Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

New York, New Wave: Σπάνιες φωτογραφίες από την θρυλική εικαστική σκηνή της Νέας Υόρκης στα ‘80s

Με κεντρικές φιγούρες τον Keith Haring και τον Jean-Michel Βasquiat, τους πρόωρα χαμένους σούπερ σταρ της νεοϋορκέζικης εικαστικής σκηνής στη δεκαετία του ’80, μια μεγάλη έκθεση συγκεντρώνει φωτογραφίες από εκείνες τις έντονες μέρες και τις ακόμα πιο έντονες νύχτες

Ο Keith Haring και ο Jean-Michel Βasquiat, οι δύο πιο διάσημοι ίσως εκπρόσωποι της θρυλικής εικαστικής σκηνής της Νέας Υόρκης στη δεκαετία του '80, έζησαν έντονα και πέθαναν νέοι, σαν αυτοκαταστροφικοί ροκ σταρ. Τέσσερις σχεδόν δεκαετίες μετά, αποτελούν το κεντρικό θέμα της έκθεσης με τίτλο "Keith Haring | Jean-Michel Basquiat: Crossing Lines" που ξεκίνησε την πρώτη του μήνα και θα συνεχιστεί μέχρι τον προσεχή Απρίλιο στην Εθνική Πινακοθήκη της Βικτόρια στη Μελβούρνη.

 

Οι φωτογραφίες αυτές, κάποιες από τις οποίες εμφανίζονται στη δημοσιότητα για πρώτη φορά, προσφέρουν μια μοναδική ματιά στις ζωές των δύο διάσημων καλλιτεχνών εκείνα τα χρόνια της μεγάλης ακμής του glamorous νεοϋορκέζικου underground, με επιφανείς γκεστ σταρ προσωπικότητες όπως ο Andy Warhol, η Grace Jones και η Madonna.

 

Οι φωτογραφίες αυτές, κάποιες από τις οποίες εμφανίζονται στη δημοσιότητα για πρώτη φορά, προσφέρουν μια μοναδική ματιά στις ζωές των δύο διάσημων καλλιτεχνών εκείνα τα χρόνια της μεγάλης ακμής του glamorous νεοϋορκέζικου underground

 

Πολλές από τις πολαρόιντ που παρουσιάζονται στην έκθεση τις είχε τραβήξει η κολλητή τους Maripol, εικαστικός επίσης αλλά και σχεδιάστρια μόδας, κινηματογραφικός παραγωγός και μυθική μορφή της κλαμπ κουλτούρας των '80s, που είχε μετακομίσει στα τέλη της δεκαετίας του '70 από την Γαλλία στη Νέα Υόρκη και αργότερα έγινε art director του Fiorucci και στυλίστρια της Madonna.

 

Ο Jean-Michel Basquiat και ο Keith Haring στα εγκαίνια της έκθεσης του Julian Schnabel στο Whitney Museum of American Art, Νέα Υόρκη, 1987
Ο Jean-Michel Basquiat και ο Keith Haring στα εγκαίνια της έκθεσης του Julian Schnabel στο Whitney Museum of American Art, Νέα Υόρκη, 1987

 

Polaroid της Grace Jones από την Maripol, αρχές 1980s, Νέα Υόρκη
Polaroid της Grace Jones από την Maripol, αρχές 1980s, Νέα Υόρκη

 

Grace Jones, Keith Haring και Andy Warhol στο κλαμπ Paradise Garage, Νέα Υόρκη, 1983
Grace Jones, Keith Haring και Andy Warhol στο κλαμπ Paradise Garage, Νέα Υόρκη, 1983

 

Ο Keith Haring φιλοτεχνεί το σώμα της Grace Jones, Νέα Υόρκη, 1985
Ο Keith Haring φιλοτεχνεί το σώμα της Grace Jones, Νέα Υόρκη, 1985
Ο Keith Haring επί τω έργω στον υπόγειο της Νέας Υόρκης, 1984
Ο Keith Haring επί τω έργω στον υπόγειο της Νέας Υόρκης, 1984

 

Polaroid του κρτιτικού τέχνης Rene Ricard -  συγγραφέα του πολύ σημαντικού άρθρου για τον Haring και τον Basquiat στο περιοδικό Art Forum to 1981 με τίτλο “The Radiant Child” -   από την Maripol, αρχές 1980s, Νέα Υόρκη
Polaroid του κρτιτικού τέχνης Rene Ricard - συγγραφέα του πολύ σημαντικού άρθρου για τον Haring και τον Basquiat στο περιοδικό Art Forum to 1981 με τίτλο “The Radiant Child” - από την Maripol, αρχές 1980s, Νέα Υόρκη

 

Polaroid του graffiti artist, σχεδιαστή και εικονογράφου Futura 2000 από την Maripol, αρχές 1980s, Νέα Υόρκη.
Polaroid του graffiti artist, σχεδιαστή και εικονογράφου Futura 2000 από την Maripol, αρχές 1980s, Νέα Υόρκη.

 

Ο Jean-Michel Basquiat στο Mudd Club, Νέα Υόρκη, 1979
Ο Jean-Michel Basquiat στο Mudd Club, Νέα Υόρκη, 1979

 

Polaroid της στενής φίλης του Haring και του Basquiat και συνιδρύτριας της εμβληματικής Fun Gallery, Patti Astor, από την Maripol, αρχές 1980s, Νέα Υόρκη
Polaroid της στενής φίλης του Haring και του Basquiat και συνιδρύτριας της εμβληματικής Fun Gallery, Patti Astor, από την Maripol, αρχές 1980s, Νέα Υόρκη

 

Polaroid του Jean-Michel Basquiat, από την Maripol, αρχές 1980s, Νέα Υόρκη.
Polaroid του Jean-Michel Basquiat, από την Maripol, αρχές 1980s, Νέα Υόρκη.

 

Polaroid του κολλητού των Haring και Basquiat, επιμελητή εκθέσεων – είχε επιμεληθεί την θρυλική έκθεση “New York, New Wave”to 1981 με έργα των δύο καλλιτεχνών – αλλά και ιδιοκτήτη του Mudd Club, Diego Cortez και της Patti Astor, από την Maripol, αρχές 1980s, Νέα Υόρκη.
Polaroid του κολλητού των Haring και Basquiat, επιμελητή εκθέσεων – είχε επιμεληθεί την θρυλική έκθεση “New York, New Wave”to 1981 με έργα των δύο καλλιτεχνών – αλλά και ιδιοκτήτη του Mudd Club, Diego Cortez και της Patti Astor, από την Maripol, αρχές 1980s, Νέα Υόρκη.

 

H Madonna με τον Keith Haring, Νέα Υόρκη, 1985
H Madonna με τον Keith Haring, Νέα Υόρκη, 1985

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Από τα ημερολόγια του Keith Haring: «Είμαι χαρούμενος που είμαι διαφορετικός»
Η ζωή και το έργο αυτού του σπουδαίου καλλιτέχνη που ξεκίνησε κυριολεκτικά από τον δρόμο
"Pyro": Ο πίνακας του Ζαν Μισέλ Μπασκιά είναι μια έκρηξη της εικονογραφίας
Η πολυπολιτισμική Νέα Υόρκη της δεκαετίας του '80 μέσα από την τέχνη του Αμερικανού ζωγράφου
Ένας εκρηκτικός νέος έλληνας ζωγράφος που θυμίζει Μπασκιά και συζητιέται πολύ
Γνωριμία με τον πολλά υποσχόμενο ζωγράφο (και μουσικό) Γιάννη Ιωαννίδη, που μόλις αποφοίτησε από την Καλών Τεχνών.
«Μ' αρέσει ότι με θεωρούν κακό παιδί»: Ο δεκάλογος του Ζαν-Μισέλ Μπασκιά
Ένα νέο βιβλίο συγκεντρώνει αποφθέγματα αλιευμένα από τα έργα, τα σημειωματάρια και τις συνεντεύξεις του «τρομερού παιδιού» της σύγχρονης τέχνης που κάηκε τόσο πρόωρα

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Μαλβίνα στις πόλεις
Φωτογραφίες Σπύρος Στάβερης
Φωτογραφίζοντας το χιονισμένο τοπίο της Φινλανδίας
Ο Mikko Lagerstedt αποτυπώνει τα μοναδικά χρώματα του χιονισμένου περιβάλλοντος στη Φινλανδία
Λευτέρης Καλογυιός: Ένας φωτογράφος που βαδίζει στα όρια του ντοκιμαντέρ και της σκηνοθετημένης φωτογραφίας
«Το "κλικ" είναι αποκλειστικά μία υποσυνείδητη, ενστικτώδης κίνηση»
Βλέποντας Φραγκονάρ στο κινητό: η ινσταγκραμοποίηση της πραγματικότητας
Διλήμματα ενός δημοσιογράφου που φωτογραφίζει
Δυό ποντικοί «παίζουν μπουνιές» και άλλες απίθανες υποψηφιότητες για το LUMIX People's Choice Award
Tώρα μπορεί και το κοινό να ψηφίζει την αγαπημένη του φωτογραφία για τον παγκοσμίου φήμης διαγωνισμό Wildlife Photography of the Year.
Η πολύχρωμη αρχιτεκτονική της Τουρκίας
Ο φωτογράφος Yener Torun επιλέγει να δει μόνο τη σύγχρονη, πολύχρωμη αρχιτεκτονική πλευρά της Τουρκίας
Ειρήνη Μιχοπούλου: «Η φωτογραφία πορτρέτου πρέπει να γίνεται με δεξιότητα και υπομονή»
Μια από τις πρώτες συνεργάτιδες φωτογράφους της LiFO μάς λέει δυο λόγια για την τέχνη της.
«Υπνωτισμένοι από το μπλε φως της οθόνης»: Γνωστός φωτογράφος απεικονίζει την εξέλιξη του εθισμού στο κινητό
Την τελευταία δεκαετία, ο Άγγλος φωτογράφος Daffydd Jones, γνωστός για τις φωτογραφίες εκδηλώσεων και πάρτι της high society, έστρεφε όλο και πιο συχνά τον φακό του στους ανθρώπους που έμοιαζαν μονίμως απορροφημένοι από το κινητό τους
Στάθης Μαμαλάκης: «Η φωτογραφία πορτρέτου είναι μια στιγμιαία ισορροπία ανάμεσα στο θέμα και τον φωτογράφο»
Ο εκλεκτός συνεργάτης της LiFO μάς λέει δυο πράγματα που έχει κρατήσει από τις φωτογραφίσεις της στήλης «Οι Αθηναίοι»
Επίσκεψη στο λαό της Καρελίας
Ο φινλανδός φωτογράφος Pentti Sammallahti στον δρόμο που οδηγεί στην εποποιία της Kalevala
Παντελής Ζερβός: Small talk με έναν έξοχο φωτογράφο των Αθηναίων της LiFO
«Η φωτογραφία πορτρέτου είναι πρόκληση, γιατί πρέπει σε πολύ μικρό διάστημα να δημιουργήσεις μια σχέση με τον φωτογραφιζόμενο και μέσα από αυτήν να αποδώσεις σε μια στιγμή αυτό που βλέπεις μέσα από αυτήν τη σχέση».
Πάρις Ταβιτιάν: «Όταν φωτογραφίζεις, δεν διακρίνεις αν πρόκειται για δουλειά ή προσωπική ευχαρίστηση»
Ο σταθερός φωτογράφος της LiFO που συμμετέχει με πλήθος πορτρέτων στην έκθεση «Οι Αθηναίοι της LiFO στο Μουσείο Μπενάκη» μιλά για την τέχνη του και πώς αυτή συνδυάζεται με τις απαιτήσεις των media.
Πάνος Μιχαήλ: «Δεν υπάρχει τίποτα πιο αποκαλυπτικά ξεγυμνωτικό για έναν νάρκισσο από ένα close-up»
Ο ταλαντούχος φωτογράφος και συνεργάτης της LiFO εξηγεί πώς η τέχνη του «αγαπάει τους δύσκολους “λεκέδες”, που τόσο πολλοί φοβούνται»
Freddie F.: «Πιστεύω ότι η μεγαλύτερη πρόκληση σε οποιοδήποτε πορτρέτο είναι η εμπιστοσύνη»
Ο εξαιρετικός φωτογράφος και συνεργάτης της LiFO θυμάται ιστορίες πίσω από μερικά χαρακτηριστικά πορτρέτα της στήλης «Οι Αθηναίοι», που φέρουν την υπογραφή του.
Αναστασία Βουτυροπούλου: όχι styling, όχι επαγγελματικό μακιγιάζ, όχι photoshop
«Όταν φωτογραφίζεις πορτρέτα, είσαι ελεύθερος να κάνεις λάθη που μπορούν να σε πάνε κάπου όπου δεν έχεις φανταστεί»
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή