Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Μια Ελληνίδα φωτογράφος αποτυπώνει το καλοκαίρι στις Κυκλάδες

Η Έλλη Τσάτσου, μαθήτρια του Nick Knight και του Ryan McGinley, απομονώνει εικόνες από το φωτογραφικό της αρχείο εμπνευσμένες από την ατμόσφαιρα του καλοκαιριού στο Αιγαίο

Η φωτογραφική έκθεση της Έλλης Τσάτσου με τίτλο "Eye" αποτελείται από εικόνες εμπνευσμένες από τις Κυκλάδες: Το Τηνιακό λατομείο πράσινου μαρμάρου, η αρχοντική Πορτάρα στη Νάξο, το απέραντο γαλάζιο της Αμοργού, το απόκοσμο Σαρακήνικο της Μήλου και το φεγγάρι πάνω από τον Αργοσαρωνικό κόλπο είναι μερικά από τα τοπία του Αιγαίου που συγκροτούν την εν λόγω σύνθεση.

 

"'Eye"είναι ο τίτλος και της πρώτης φωτογραφίας που βλέπει κανείς καθώς εισέρχεται στον χώρο της αίθουσας Γαΐτη, με τον χορευτή αδερφό μου Στέλιο στην κορυφή ενός γιγάντιου μαρμάρινου κύβου στο λατομείο πράσινου μαρμάρου στο Μαρλά της Τήνου. Καθώς αυτή η εικόνα "οδηγεί' την έκθεση, αποφάσισα να ονομάσω έτσι κι όλη αυτή την παρουσίαση στο νησί. Δεν αποτελεί δηλαδή τίτλο ενός project ή μιας θεματικής σειράς. Η συγκεκριμένη φωτογραφία πήρε αυτό το όνομα γιατί ο άνθρωπος εκεί μοιάζει να ισορροπεί τέλεια σε ένα ψηλό σημείο/παρατηρητήριο, και να ετοιμάζεται να κοιτάξει με στωικότητα και ευθύτητα, σαν άγριο ζώο, το τοπίο που απλώνεται από κάτω. Θέλησα να δώσω έμφαση στην όραση και την παρατηρητικότητα, καθώς οι περισσότερες φωτογραφίες που παρουσιάζονται στην συγκεκριμένη σύνθεση εστιάζουν σε λεπτομέρειες τοπίων και μεμονωμένα σημεία.", λέει η ίδια η φωτογράφος.

 

Αν μπορούσα να συνοψίσω μία συμβουλή, κάπως κοινή κι από τους δύο, σε μία φράση, θα ήταν το "keep showing up". Να μην αφήσω την αγάπη αυτή να ξεθωριάσει. Να δουλεύω για την Φωτογραφία, όχι για εμένα.

 

Παρατηρώντας κανείς τις εικόνες της Έλλης Τσάτσου διαπιστώνει πως τείνει να εστιάζει σε λεπτομέρειες, να επικεντρώνονται σε κοντινά πλάνα περισσότερο από μακρινά και να αφαιρεί στοιχεία που γεμίζουν το κάδρο με άμεσα αναγνωρίσιμη καθημερινή πληροφορία. "Μακάρι να κατορθώνω έτσι μία καθαρότητα και απλότητα στις εικόνες", λέει.

 

©Ellie Tsatsou
©Ellie Tsatsou
©Ellie Tsatsou
©Ellie Tsatsou

 

«Η μητέρα μου κατάγεται από τη Νάξο και έτσι η μισή οικογενειακή μας ιστορία είναι παρούσα στην περιοχή των Κυκλάδων. Μεγάλο μέρος του τί σημαίνει καλοκαίρι για εμένα έχει πλαστεί εδώ. Το φόντο του είναι λευκό, μπλε και magenta. Οι Αυγουστιάτικες αναμνήσεις μου είναι γεμάτες από Κυκλάδες. Στην Τήνο, βρέθηκα πέρισυ για δεύτερη φορά μετά από πάρα πολλά χρόνια και αμέσως μου έκανε εντύπωση η ομορφιά των χωριών του νησιού, το πόσο δραστήριοι καλλιτεχνικά είναι οι άνθρωποι εδώ - επισκέπτες και ντόπιοι-, τα φεστιβάλ τέχνης και μουσικής, οι μαρμαρογλύπτες σχεδόν σε κάθε χωριό, η σχολή Καλών Τεχνών, τα μουσεία, ο Πύργος και ο Βώλαξ, και έτσι αποφάσισα να επιστρέψω και φέτος μαζί με τα έργα! Με κέρδισε αμέσως και εξακολουθώ να την ανακαλύπτω.»

 

Στην έκθεση που λαμβάνει χώρα αυτές τις μέρες στην Αίθουσα Γαΐτη στον Πύργο της Τήνου παρουσιάζεται και η φωτογραφική εργασία από το εργαστήριο του μαρμαρογλύπτη Ονούφριου Δεσύπρη που έκανε η φωτογράφος στα Υστέρνια. «Τον Ονούφριο τον γνώρισα πέρισυ το καλοκαίρι σε μία βόλτα μας στα Υστέρνια. Ενώ αρχικά η πρόθεση μας ήταν να χαιρετήσουμε περνώντας έξω από το εργαστήριό του, ο ίδιος ήταν τόσο γλυκός και ανοιχτός που καταλήξαμε να περάσουμε παρέα ένα ολόκληρο μεσημέρι /απόγευμα εκεί, μαζί και με κάποιους φίλους του σπουδαστές από την σχολή Καλών Τεχνών κι άλλους καλλιτέχνες. Σε εκείνη την πρώτη μου επίσκεψη στον χώρο του, και εν μέσω ρακής και συζήτησης για την μαρμαρογλυπτική, την δημιουργική του διαδικασία και τις εμπειρίες του με το μάρμαρο, έβγαλα τις φωτογραφίες της σειράς αυτής που αποτυπώνουν ένα από τα πιο αυθεντικά και λιτά εργαστήρια που έχω συναντήσει. Είναι και ο ίδιος απολύτως αυθεντικός και η συνεργασίας μας με γεμίζει χαρά.»

 

©Ellie Tsatsou
©Ellie Tsatsou

 

«Έχετε μαθητεύσει δίπλα στο βρετανό φωτογράφο Nick Knight και τον αμερικάνο Ryan McGinley. Τι μάθατε από τον καθένα τους ξεχωριστά; Έχετε να θυμάστε κάποια εμπειρία ή κάτι που σας είπαν;», την ρωτώ όλο περιέργεια.

 

«Θυμάμαι να πηγαίνω στη δουλειά με κέφι και να μην με νοιάζει η ώρα, η ημέρα, το πρόγραμμα. Θυμάμαι να αντλώ πειθαρχία από μέσα μου και ταυτόχρονα να νιώθω μια έντονη αίσθηση ελευθερίας δουλεύοντας. Θυμάμαι να είναι και οι δύο πολύ γενναιόδωροι μαζί μου, δίνοντας μου συνεχές feedback. Θυμάμαι να νιώθω ευγνωμοσύνη κάθε ημέρα. Όλη αυτή την ατμόσφαιρα προσπαθώ να την διατηρώ ακόμη και σήμερα, όπου και αν βρίσκομαι.

Αν μπορούσα να συνοψίσω μία συμβουλή, κάπως κοινή κι από τους δύο, σε μία φράση, θα ήταν το 'keep showing up'. Να συνεχίζω δηλαδή να φωτογραφίζω μέσα στα χρόνια - και όχι απλώς μόνο τον πρώτο καιρό μετά τις σπουδές και τις πρακτικές, με τον φρέσκο ενθουσιασμό του ξεκινήματος. Να μην αφήσω την αγάπη αυτή να ξεθωριάσει. Να δουλεύω για την Φωτογραφία, όχι για εμένα. It's all about the long game.»

 

©Ellie Tsatsou
©Ellie Tsatsou
©Ellie Tsatsou
©Ellie Tsatsou

 

©Ellie Tsatsou
©Ellie Tsatsou

 

©Ellie Tsatsou
©Ellie Tsatsou

 

©Ellie Tsatsou
©Ellie Tsatsou
©Ellie Tsatsou
©Ellie Tsatsou

 

Από το εργαστήριο του μαρμαρογλύπτη Ονούφριου Δεσύπρη
Από το εργαστήριο του μαρμαρογλύπτη Ονούφριου Δεσύπρη
Από το εργαστήριο του μαρμαρογλύπτη Ονούφριου Δεσύπρη
Από το εργαστήριο του μαρμαρογλύπτη Ονούφριου Δεσύπρη

 

Από το εργαστήριο του μαρμαρογλύπτη Ονούφριου Δεσύπρη
Από το εργαστήριο του μαρμαρογλύπτη Ονούφριου Δεσύπρη
Από το εργαστήριο του μαρμαρογλύπτη Ονούφριου Δεσύπρη
Από το εργαστήριο του μαρμαρογλύπτη Ονούφριου Δεσύπρη

 

Άποψη της έκθεσης
Άποψη της έκθεσης

 

Info:

Eye - Φωτογραφική Έκθεση Έλλης Τσάτσου

Αίθουσα Γαΐτη, Πύργος, Τήνος

Διάρκεια Έκθεσης: 21- 30 Ιουλίου 2017

 

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: [email protected]

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

 Πανκ και αισθητική του 18ου αιώνα: Ο Nick Knight φωτογραφίζει τα νέα εκρηκτικά Comme des Garçons
Η σχεδιάστρια Rei Kawakubo δημιουργεί αντλώντας έμπνευση από εποχές ανατροπών και επαναστάσεων
Ecce Homo: Η τολμηρή φωτογραφική σειρά της Natalia Evelyn Bencicova
Απρόσωπα, άφυλα σώματα ποζάρουν στον φακό της ταλαντούχας φωτογράφου
Τα ομοερωτικά καλοκαίρια στους αμμόλοφους του Fire Island (ΝSFW)
Η φωτογραφική κολεκτίβα PaJaMa, φωτογράφισε τα γεμάτα υπόγειο ερωτισμό καλοκαίρια της στο Fire Island της Νέας Υόρκης του περασμένου αιώνα
Οι κάπως ανορθόδοξες φωτογραφίες του Γουίλιαμ Μπάροουζ
Η φωτογραφική δημιουργική διαδικασία σε μία από τις πιο πρωτότυπες και αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ου αιώνα.
Εικόνες από την πρώιμη καριέρα του Ryan McGinley
Η φρέσκια αλλά και ενίοτε ριψοκίνδυνη απεικόνιση των νιάτων του Lower East Side της εποχής του George W. Bush

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ειρήνη Μιχοπούλου: «Η φωτογραφία πορτρέτου πρέπει να γίνεται με δεξιότητα και υπομονή»
Μια από τις πρώτες συνεργάτιδες φωτογράφους της LiFO μάς λέει δυο λόγια για την τέχνη της.
«Υπνωτισμένοι από το μπλε φως της οθόνης»: Γνωστός φωτογράφος απεικονίζει την εξέλιξη του εθισμού στο κινητό
Την τελευταία δεκαετία, ο Άγγλος φωτογράφος Daffydd Jones, γνωστός για τις φωτογραφίες εκδηλώσεων και πάρτι της high society, έστρεφε όλο και πιο συχνά τον φακό του στους ανθρώπους που έμοιαζαν μονίμως απορροφημένοι από το κινητό τους
Στάθης Μαμαλάκης: «Η φωτογραφία πορτρέτου είναι μια στιγμιαία ισορροπία ανάμεσα στο θέμα και τον φωτογράφο»
Ο εκλεκτός συνεργάτης της LiFO μάς λέει δυο πράγματα που έχει κρατήσει από τις φωτογραφίσεις της στήλης «Οι Αθηναίοι»
Επίσκεψη στο λαό της Καρελίας
Ο φινλανδός φωτογράφος Pentti Sammallahti στον δρόμο που οδηγεί στην εποποιία της Kalevala
Παντελής Ζερβός: Small talk με έναν έξοχο φωτογράφο των Αθηναίων της LiFO
«Η φωτογραφία πορτρέτου είναι πρόκληση, γιατί πρέπει σε πολύ μικρό διάστημα να δημιουργήσεις μια σχέση με τον φωτογραφιζόμενο και μέσα από αυτήν να αποδώσεις σε μια στιγμή αυτό που βλέπεις μέσα από αυτήν τη σχέση».
Πάρις Ταβιτιάν: «Όταν φωτογραφίζεις, δεν διακρίνεις αν πρόκειται για δουλειά ή προσωπική ευχαρίστηση»
Ο σταθερός φωτογράφος της LiFO που συμμετέχει με πλήθος πορτρέτων στην έκθεση «Οι Αθηναίοι της LiFO στο Μουσείο Μπενάκη» μιλά για την τέχνη του και πώς αυτή συνδυάζεται με τις απαιτήσεις των media.
Πάνος Μιχαήλ: «Δεν υπάρχει τίποτα πιο αποκαλυπτικά ξεγυμνωτικό για έναν νάρκισσο από ένα close-up»
Ο ταλαντούχος φωτογράφος και συνεργάτης της LiFO εξηγεί πώς η τέχνη του «αγαπάει τους δύσκολους “λεκέδες”, που τόσο πολλοί φοβούνται»
Freddie F.: «Πιστεύω ότι η μεγαλύτερη πρόκληση σε οποιοδήποτε πορτρέτο είναι η εμπιστοσύνη»
Ο εξαιρετικός φωτογράφος και συνεργάτης της LiFO θυμάται ιστορίες πίσω από μερικά χαρακτηριστικά πορτρέτα της στήλης «Οι Αθηναίοι», που φέρουν την υπογραφή του.
New York, New Wave: Σπάνιες φωτογραφίες από την θρυλική εικαστική σκηνή της Νέας Υόρκης στα ‘80s
Με κεντρικές φιγούρες τον Keith Haring και τον Jean-Michel Βasquiat, τους πρόωρα χαμένους σούπερ σταρ της νεοϋορκέζικης εικαστικής σκηνής στη δεκαετία του ’80, μια μεγάλη έκθεση συγκεντρώνει φωτογραφίες από εκείνες τις έντονες μέρες και τις ακόμα πιο έντονες νύχτες
Αναστασία Βουτυροπούλου: όχι styling, όχι επαγγελματικό μακιγιάζ, όχι photoshop
«Όταν φωτογραφίζεις πορτρέτα, είσαι ελεύθερος να κάνεις λάθη που μπορούν να σε πάνε κάπου όπου δεν έχεις φανταστεί»
Κάποτε στο Παλέρμο: Η σικελική μαφία μέσα από τις εικόνες της σπουδαίας φωτογράφου Λατίτσια Μπατάλια
Σπύρος Στάβερης: Ο σπουδαίος Έλληνας φωτογράφος σε μια σπάνια εξομολόγηση για την τέχνη του
«Με το είδος αυτό του θράσους που αποκτάς στον δρόμο συντελείται μια μετάλλαξη, αποκτάς άλλη αυτοπεποίθηση, μαθαίνεις να ελίσσεσαι σε οποιεσδήποτε συνθήκες και να ξεπερνάς τις αναστολές σου».
Οι Αθηναίοι  της LIFO: 70 φωτογραφίες από τα λαμπρά μας εγκαίνια στο Μουσείο Μπενάκη
Η μεγάλη βραδιά της LIFO ήταν λαμπερή, επιτυχημένη και συγκινητική -πέρα από κάθε προσδοκία.
Τα χωριά της Ηπείρου τη δεκαετία του 1920 μέσα από τον φακό της Margaret Hasluck
Η Σκωτσέζα γεωγράφος και αρχαιολόγος ταξίδεψε στην Αλβανία του μεσοπολέμου πραγματοποιώντας ανθρωπολογική έρευνα
Αντί για νέο άλμπουμ, η Rihanna μόλις έβγαλε ένα βιβλίο για τη ζωή της
Το πολυτελές λεύκωμα έχει τίτλο απλώς “Rihanna” και εκτός από πλήθος εντυπωσιακών φωτογραφιών περιλαμβάνει και κάποια στοιχεία και στιγμιότυπα από την παιδική της ηλικία στα Μπαρμπάντος.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή