Στο ιντερνετικό γκάλοπ μας ψήφισαν μέχρι στιγμής πάνω από 2.800 αναγνώστες μας
Στο ιντερνετικό γκάλοπ μας ψήφισαν μέχρι στιγμής πάνω από 2.800 αναγνώστες μας

Σε προηγούμενο άρθρο μου, χωρίς να πάρω θέση, παρουσίασα τις δύο βασικές απόψεις που υπάρχουν σχετικά με τις μηνύσεις για ρητορική μίσους. 

  

Η αφορμή ήταν η μη εφαρμογή της διαδικασίας του αυτόφωρου για τον Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ. Παρότι του έγινε μήνυση την Παρασκευή για κάτι που είπε στην τηλεόραση δεν αναζητήθηκε τελικά όπως υποστήριζαν πληροφορίες -προφανώς λόγω της ειδικής δωσιδικίας - πράγμα που είχε γίνει και με τον Κώστα Πρέκα που δεν απολάμβανε καμία ειδική δωσιδικία. Αντιθέτως, για κάτι που είπε στην τηλεόραση η Τατιάνα Στεφανίδου (και της έκανε μήνυση ο υπόδικος για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση Λαγός της Χ.Α.) το αυτόφωρο εφαρμόστηκε και περιπολικά πήγαν και στο σπίτι και στο κανάλι για να τη συλλάβουν. 

  

Άποψη 1: Υπέρ της μήνυσης / σύλληψης

Πρέπει, επιτέλους, να σταματήσουμε να κλείνουμε τα μάτια (και να γυρνάμε το άλλο μάγουλο) όταν κάποιοι κηρύττουν το ρατσισμό, αλλά να αντιστεκόμαστε.

Ο νόμος υπάρχει για να τηρείται, και αν όλοι οι μισάνθρωποι ξέρουν ότι οι επιθέσεις τους πληγώνουν και επιπλέον θα τους δημιουργούν προβλήματα με την αστυνομία, ίσως να το σκέφτονται λίγο καλύτερα.

Ο αντιρατσιστικός νόμος φτιάχτηκε για την προστασία των στοχοποιημένων μειονοτήτων και πρέπει να εφαρμοστεί - και ο Σεραφείμ να περάσει μια νύχτα στο αυτόφωρο.

 

Άποψη 2: Κατά της μήνυσης / σύλληψης

Η ελευθερία του λόγου, ό,τι κι αν έχει ειπωθεί, δεν πρέπει να αγγίζεται γιατί μετά μπορεί αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί και με τον αντίστροφο τρόπο.

Δεν πετυχαίνεται κάτι πολεμώντας τους με τον αντιρατσιστικό νόμο γιατί γίνονται "ήρωες": πρέπει να υπάρξει αντιπαράθεση στο πεδίο των ιδεών ώστε να προσπαθούμε να πείσουμε περισσότερο κόσμο απ' ό,τι πείθουν αυτοί.

Ο αντιρατσιστικός περιορίζει την ελευθερία της έκφρασης και δεν πρέπει να εφαρμόζεται. Με το να μπει ο Σεραφείμ στη φυλακή οι υποστηρικτές του θα περιχαρακωθούν ακόμα περισσότερο κι ο ίδιος θα παρουσιαστεί ως θύμα.

 

Στο γκάλοπ μας ψήφισαν μέχρι στιγμής πάνω από 2.800 αναγνώστες και το αποτέλεσμα είναι το εξής: 

 

 

 

 

Να μερικές απ' τις απόψεις που εκφράστηκαν:

 

"Καταγγέλω" δημοσιογράφους, παραγωγούς και hosts εκπομπών (τηλεοπτικών κ ραδιοφωνικών) που δίνουν εδώ κ 3 δεκαετίες βήμα στις πιο ακραίες φωνές (ακροδεξιούς κ λυσσαλέους παπάδες) βάζοντάς τους σε πάνελ (κοντινά και απομακρυσμένα) με lgbt ακτιβιστές, δημιουργώντας εικονικές κυνομαχίες. Έχει δίκιο ο πέτρος: Επιτέλους στοπ! Όλα στο βωμό της τηλεθέασης κ της ακροαματικότητας!

Τι με ενδιαφέρει κυρά μου, που την λες (και καλά) στον σεραφείμ, τον άνθρωπο που έχει δηλώσει ανοιχτά πως έκανε νοητικές ασκήσεις σεξουαλικής αποστροφής-φανταζόμενος γυναίκες με βγαλμένο δέρμα, όταν του δίνεις και όταν όλοι του δίνετε για πολλοστή φορά βήμα;

(βλαχάκι, το)

 

Ακόμη και να αναδεικνύονται όλες οι εξωφρενικές πτυχές των απόψεων που εκφράζει, πόσοι από αυτούς που συμφωνούν με τον εκφραζόμενο ρατσιστικό λόγο είναι πιθανόν να αλλάξουν στάση; Πολλοί από αυτούς δεν είναι σε θέση ή δεν έχουν τη διάθεση να καταβάλουν την παραμικρή προσπάθεια να ακούσουν ένα αντίθετο επιχείρημα, να ακολουθήσουν έναν απλό συλλογισμό, να ενδιαφερθούν σχετικά με το τι έχει πει η επιστήμη (π.χ. ψυχολογία). Από την άλλη, η απάθεια του κράτους μπορεί να πιστοποιεί αυτόν τον λόγο και τις εκφράσεις του στην πράξη ως επιτρεπτές. Ίσως πρέπει να ζυγίσουμε από τη μια πόσοι και κατά πόσο μετακινούνται από την ρατσιστική θέση τους, όταν αυτή αποδομείται με λογικά επιχειρήματα, κι από την άλλη πόσοι νιώθουν ακόμη πιο άνετα με αυτήν και πόσοι -μη ρατσιστές- μετακινούνται κοντύτερά της βλέποντας το κράτος να αδρανεί.

(Orestis Vravosinos)

 

1) Όταν κάποιος λέει λόγια, χρειάζεται να είναι και ο άλλος ικανός και ώριμος να απαντήσει και να πείσει τους δέκτες ότι η δική του άποψη είναι καλλίτερη.

2) Αν κάποιος κάνει πράξη (χτυπήσει, κλέψει), τότε μπορούμε ως πολιτεία να κάνουμε μια πράξη (σύλληψη κτλ).

3) Αλλά όταν κάποιος λέει κάτι, και εμείς κάνουμε κάτι, είναι ακατανόητο και περιορίζει την ελευθερία της εκφράσεως. Επίσης, δείχνει ότι μερικοί δεν έχουν την ικανότητα να αντικρούουν επιχειρήματα και να παραθετούν δικά τους.

"Διαφωνώ με αυτό που λες, αλλά θα υπερασπιστώ το δικαίωμα σου να το λες" --> Διαφωτισμός

(Σπύρος Μάλλιος)

 

Μεγαλύτερη μπούρδα από το τάχα φιλελεύθερο επιχείρημα της ελευθερίας του λόγου δεν υπάρχει.

Η ελευθερία του λόγου δεν είναι η μόνη θεμελιώδης αρχή της ελευθερίας και της ισότητας μεταξύ των ανθρώπων. Ο σεβασμός στα δικαιώματα του κάθε συνανθρώπου μας αποτελεί ύψιστη - επίσης - αρχή της ισότητας και της διασφάλισης της ελευθερίας του ατόμου. Δεν μπορεί να επικαλούμαστε με τρόπο τόσο υπεραπλουστευτικό την προάσπιση της ελευθερίας του λόγου ως αντεπιχείρημα σε ρατσιστικές συμπεριφορές, που θίγουν άλλη θεμελιώδη αρχή, αυτή της ισότητας. Είναι βλακώδες επιχείρημα.

Αν κάποιος προτρέπει με τον δημόσιο λόγο του κάποιον ή ένα σύνολο ατόμων να στραφεί σε εγκληματική δραστηριότητα τι θα πούμε; Αααα όχι, μην τον φιμώνετε, έχουμε ελευθερία λόγου;

Η ιεράρχηση των ηθικών αξιών μίας κοινωνίας είναι σίγουρα ένα φοβερά περίπλοκο ζήτημα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν υπεραπλουστεύεται με το να βάζουμε μεμονωμένες ελευθερίες πάνω από αξίες που θεωρούμε ότι πρέπει να διέπουν μία πραγματικά ελεύθερη κοινωνία.

(skeletor)



Σαφέστατα υπέρ της δεύτερης άποψης. Οι μηνύσεις όχι μόνο δεν λύνουν το πρόβλημα αλλά το διογκώνουν περισσότερο. Νομίζει κανείς ότι ο Σεραφείμ θα φοβηθεί μια μήνυση και μια δικαστική διαμάχη; Όχι βέβαια. Αντίθετα αν καταφέρει να βγεί νικητής (έστω ηθικά στα μάτια των οπαδών του) μετά δεν θα τον σταματήσει τίποτα.

Γενικά ο αντιρατσιστικός νόμος και η πολιτική ορθρότητα είναι μεγάλο θέμα συζήτησης αλλά δεν είναι ανάγκη να το λύσουμε εδώ, φοβάμαι όμως ότι ο αντιρατσιστικός νόμος θα φέρει στο τέλος τα αντίθετα αποτελέσματα...

(Double Helix)

 

Ολοι ξερουμε ότι νεοι, ευαίσθητοι ανθρωποι έχουν συχνα οδηγηθει στην αυτοκτονια εξ αιτίας αυτου του σκοταδισμου και του ανελέητου πολεμου που δεχτηκαν απο κάτι νταήδες, παιδια της εκκλησιας. Σιγα μη λυπόμασταν αν περνουσε ο Πειραιως ενα βράδυ μέσα αλλα αυτόν δεν τον αγγίζουν ουτε νόμοι ούτε αυτόφωρα. 

(παλιοσκυλο)

 

Nα μη συλληφθεί διότι μετά θα δώσουμε το δικαίωμα στην άλλη πλευρά να απαιτεί τη σύλληψη του κάθε "Παστίτσιου" επειδή πρόσβαλλε τα ιερά και τα όσια. Και ίσως να οδηγήσει και στην απαγόρευση εξαιρετικών μουσικών συγκροτημάτων όπως οι Rotting Christ (Σαπισμένος Χριστός).

Πρέπει να καταλάβετε επιτέλους όλοι ότι η ελευθερία του λόγου έχει ορισμένες "παρενέργειες". Ότι μπορούν οι άλλοι να λένε πράγματα που εμάς μας ενοχλούν αλλά πρέπει να το ανεχθούμε.

Η τιμωρία του Μητροπολίτη δεν μπορεί να είναι άλλη από τη χλεύη μας, καθώς και από την πλήρη αποδόμηση των σαθρών επιχειρημάτων του.

(Κόμης Δράκουλας)

 

Κατά τη γνώμη μου, ο αντιρατσιστικός νόμος καλώς θεσπίστηκε. Όμως, τα πλαίσια εφαρμογής του πρέπει να είναι στενά, διότι όπως αναφέρεται και στο κείμενο ελλοχεύει ο κίνδυνος περιστολής της ελευθερίας έκφρασης.
Ως εκ τούτου, κατ' εμέ, ο κος ηθοποιός έχει κάθε δικαίωμα να εκφράζει την αηδία του για τα ομοφυλόφιλα άτομα. Αυτός έχει το πρόβλημα, άλλωστε, όχι τα μη ετεροφυλόφιλα άτομα. Ομοίως, ο κος ιερέας έχει κάθε δικαίωμα να εξισώνει την ομοφυλοφιλία με την κτηνοβασία και την παιδεραστία. Αυτός έχει το πρόβλημα ορθολογικής κρίσης, όχι τα μη ετεροφυλόφιλα άτομα.
Δεν έχει νόημα, λοιπόν, να διώκεται μήτε ο αποτροπιασμός μήτε η στρεβλή εξίσωση του ομοερωτισμού με την κτηνοβασία και την παιδεραστία.
Νόημα έχει οι αρχές να επεμβαίνουν όποτε ο λόγος ξεφεύγει, όταν, λ.χ., υποδαυλίζονται οι διακρίσεις σε βάρος των μειονοτήτων («Είναι δυνατόν γκέυ να είναι δάσκαλοι και καθηγητές των παιδιών μας;»), όταν υποκινείται η βίαιη συμπεριφορά εναντίον τους, κ.τ.λ. .
Όπως προείπα, δεν έχω ιδέα τι ακριβώς ειπώθηκε. Το να εύχεται, πάντως, κανείς την πλήρη εξάλειψη των γκέυ δεν θάπρεπε να διώκεται. Κι εγώ εύχομαι να εκλείψουν οι ηλίθιοι από τον κόσμο μας. But that's just wishful thinking. It ain't gonna happen

(Το μπασταρδάκι της Skłodowska)

 

Οχι μονο εκαναν καλα που του εκαναν-επιτελους μηνυση-αλλα θα επρεπε και οι απλοι πολιτες που θεωρουν οτι θιγονται να του κανουν μηνυση . Κανεις δεν ειναι υπερανω του νομου και οι νομοι πρεπει επιτελους να εφαρμοζονται. Καλως ή κακώς ο νομος εχει ψηφιστει, καλυπτει και τετοιες περιπτωσεις κ οφειλει να εφαρμοστει. Επισης συμφωνω με την μηνυση στις αστυνομικες αρχες για την ολιγωρια τους. Ο νομος-πρεπει να το καταλαβουνε- ειναι το ασφαλεστερο καταφυγιο ολων μας. Πρεπει να μαθουμε να τον εμπιστευομαστε και να τον αξιοποιουμε.

(ManosMonos)