ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Αποστολή στις Κάννες: Ο Φατίχ Ακίν βάζει στο στόχαστρο τη Χρυσή Αυγή

Αποστολή στις Κάννες: Ο Φατίχ Ακίν βάζει στο στόχαστρο τη Χρυσή Αυγή Facebook Twitter
Μέσα από το δράμα της ηρωίδας, την οποία υποδύεται με δύναμη κι ευαισθησία η Νταϊάν Κρούγκερ, επανέρχεται η λανθάνουσα ροπή μιας μερίδας του γερμανικού λαού προς ένα έγκλημα που έχει παραμεριστεί μπροστά στη λαίλαπα του ISIS.
1

Δέκα χρόνια μετά το βραβείο για το σενάριο του«Edge of Heaven», ο τουρκικής καταγωγής Γερμανός σκηνοθέτης (και φίλος της Ελλάδας) Φατίχ Ακίν επιστρέφει στις Κάννες με ένα στοχευμένο, στρατευμένο δράμα με θέμα τον ανθρώπινο χειρισμό μιας βομβιστικής επίθεσης στην τουρκική γειτονιά του Αμβούργου από μια Γερμανίδα που έχασε τον τουρκικής καταγωγής σύζυγό της και τον γιο τους. Αμέσως μετά τις πρώτες στιγμές της συνειδητοποίησης της τραγωδίας, γίνονται οι προκαταρκτικές έρευνες εξακρίβωσης των δραστών, αποκλείονται οι αντικουρδικές ομάδες που τέθηκαν ανάμεσα στους υπόπτους, καθώς και οι μαφίες των ναρκωτικών (ο νεκρός σύζυγος είχε βεβαρημένο παρελθόν και είχε φυλακιστεί για drug dealing), και το πένθος της Κάτια Σερκέτζι διακόπτεται από τη διαδικασία της δίκης των ενόχων, ενός ζευγαριού νέων Γερμανών με δηλωμένη ναζιστική κοσμοθεωρία. Μέσα από το δράμα της ηρωίδας, την οποία υποδύεται με δύναμη και ευαισθησία η Νταϊάν Κρούγκερ (δεν θυμάμαι να την έχω ξανακούσει να μιλάει γερμανικά σε ταινία), επανέρχεται η λανθάνουσα ροπή μιας μερίδας του γερμανικού λαού προς ένα έγκλημα που έχει παραμεριστεί μπροστά στη λαίλαπα του ISIS. Ο Ακίν δεν αποκαλύπτει κάτι που δεν γνωρίζουμε και δεν εξηγεί τις προθέσεις των δραστών, θεωρώντας προφανώς τον φονικό φασισμό εγγενές χαρακτηριστικό. Αυτό που έχει ενδιαφέρον, ειδικά για εμάς, είναι ο εμβόλιμος συσχετισμός με τη χώρα μας: ο κύριος μάρτυρας υπεράσπισης είναι ένας Έλληνας, τον οποίο υποδύεται ο σκηνοθέτης Γιάννης Οικονομίδης, μέλος της Χρυσής Αυγής, ο οποίος παραθέτει ως άλλοθι την παραμονή του ζευγαριού των δραστών στο ξενοδοχείο του στην Ελλάδα. Το τρίτο μέρος της ταινίας γυρίστηκε στον Ωρωπό, στον Σχοινιά και στο Σούνιο και αποδίδει μια Ελλάδα γνώριμη, αλλά απογυμνωμένη από την καλοκαιρινή της φωτογένεια, με διαφορετική ενέργεια, που λειτουργεί ως λημέρι και όχι ως ταξιδιωτικός προορισμός – εξαιρετικό το location scouting από τον Ακίν, που δείχνει πως γνωρίζει βαθύτερα την όψη και τη δυναμική της Ελλάδας. Η προέκταση της ταινίας έξω από τη Γερμανία χαρίζει στο «In the Fade» μια πιο ανησυχητική διάσταση. Από τα δύο πιθανά φινάλε, όπως μάθαμε εκ των υστέρων, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε το σκληρότερο, πιέζοντας ακόμη περισσότερο το δάχτυλό του στο πρόβλημα, αντί να καταφύγει σε μια λυρική ή διφορούμενη λύση. Σε ένα πρώτο επίπεδο, κυρίως μέσα από το ίσιο, χωρίς χονδροειδείς επισημάνσεις σενάριό του, περνάει ατόφιο το μήνυμά του, αν και, όπως όλες οι ταινίες με μήνυμα, χωλαίνει στη βαθύτερη, πιο καλλιτεχνική, άρα και πιο ισχυρή επίγευση.

Αποστολή στις Κάννες: Ο Φατίχ Ακίν βάζει στο στόχαστρο τη Χρυσή Αυγή Facebook Twitter
Οθόνες
1

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΘΩΟΙ: Η ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΘΩΟΙ: Η ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ

Καθώς η Ελλάδα περιμένει με πρωτόγνωρη ένταση την απόφαση για τη δίκη της Χρυσής Αυγής, διατρέχουμε στην αθρογραφία της LIFO, που είναι πυκνή και επίμονη, όλα αυτά τα χρόνια, για το ζόφο της νεοναζιστικής οργάνωσης, τα θύματα και την νοσηρή ιδεολογία της, αλλά και τους ανθρώπους που την αντιμετώπισαν θαραλέα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια