Ο CARLO ABARTH λάτρευε τα αγωνιστικά μοντέλα, τα οποία άλλωστε κατακτούσαν νίκες με σημαντικά ρεκόρ, ωστόσο διατηρούσε αντίστοιχη συμπάθεια και για τα αρκετά πιο κομψά GT (Gran Turismo).


Όλα τα μοντέλα με σήμα τον «Σκορπιό» αποτέλεσαν σχεδιαστικά αριστουργήματα, όμως μόνο ένα εξ αυτών ταίριαξε με τον ιδιοφυή και ταυτόχρονα δύσκολο χαρακτήρα του ιδρυτή της ιταλικής φίρμας. Ας ξετυλίξουμε από την αρχή το κουβάρι μας ιδιαίτερα ενδιαφέρουσας ιστορίας.

 

Το 1961 η Fiat παρουσίασε το νέο 2300 και ο Abarth δεν έχασε την ευκαιρία να αναβαθμίσει τη σειρά των GT αυτοκινήτων του, με το Abarth 2400 Coupé Allemano.


Το 1959 Carlo Abarth, αποφάσισε πως είχε έρθει η κατάλληλη ώρα να λανσάρει μια σειρά μοντέλων GT, τα οποία θα ξεχώριζαν για την κομψότητα και τη φινέτσα τους, αλλά παράλληλα θα είχαν και εξαιρετικές επιδόσεις όπως τα αγωνιστικά.


Άλλωστε, η ίδια η έννοια του «Gran Turismo» κρύβει μέσα της την ταχύτητα και την σπορ αίσθηση. Αφετηρία για το νέο εγχείρημα του Abarth αποτέλεσαν και πάλι τα μοντέλα της Fiat. Αρχικά δημιούργησε τέσσερις κομψές εκδόσεις βασισμένες στη ναυαρχίδα της μάρκας, το Fiat 2100.

 

Ο αριθμός των Abarth 2400 Coupé Allemano που κυκλοφόρησαν παραμένει άγνωστος, όμως σίγουρα ήταν διψήφιος.
Ο αριθμός των Abarth 2400 Coupé Allemano που κυκλοφόρησαν παραμένει άγνωστος, όμως σίγουρα ήταν διψήφιος.


Τα 850 Coupé Scorpione, 850 Spider Riviera και τα 2200 Coupé και Cabriolet βασίζονταν σε μηχανικό επίπεδο στο 6κυλινδρο Fiat, αλλά για το σχεδιασμό του αμαξώματος, ο Abarth επέλεξε τον θρυλικό Giovanni Michelotti και για την παραγωγή το Studio Allemano.


Φτάνοντας στο 1961, η Fiat παρουσίασε το νέο 2300 και ο Abarth δεν έχασε την ευκαιρία να αναβαθμίσει τη σειρά των GT αυτοκινήτων του δημιουργώντας, το Abarth 2400 Coupé Allemano.


Η αύξηση της χωρητικότητας του 6κυλινδρου κινητήρα στα 2.323 κυβικά εκατοστά, η τοποθέτηση ενός εντελώς ανασχεδιασμένου συστήματος εξαγωγής και η εφαρμογή τριών διπλών καρμπυρατέρ της Weber, ανέβασαν την ιπποδύναμη στους 142 ίππους, χαρίζοντας τελική ταχύτητα άνω των 200 χλμ./ώρα στο κομψό κουπέ που σχεδίασε επίσης ο Michelotti.

 

Η αγάπη του Carlo Abarth για το Abarth 2400 Coupé Allemano παρέμεινε δυνατή και μετά το τέλος της παραγωγής του.
Η αγάπη του Carlo Abarth για το Abarth 2400 Coupé Allemano παρέμεινε δυνατή και μετά το τέλος της παραγωγής του.


Κανείς δεν γνωρίζει πόσα ακριβώς Abarth 2400 Coupé Allemano κατασκευάστηκαν, σίγουρα όμως ο αριθμός ήταν διψήφιος. Και φτάνουμε στο «ζουμί» της υπόθεσης, καθώς ένα από αυτά ο Carlo Abarth το κράτησε για προσωπική του χρήση και αποτέλεσε το αγαπημένο αυτοκίνητο παραγωγής του ιδρυτή της θρυλικής μάρκας.


Το χρησιμοποιούσε για τις καθημερινές του μετακινήσεις στο Τορίνο, καθώς και για τις διακοπές με την τρίτη σύζυγο του Anneliese, στη γενέτειρα του (Αυστρία). Η αγάπη του δύστροπου Abarth για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν τόσο μεγάλη που αποφάσισε να το εκθέσει στο περίπτερο της μάρκας στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1964, δύο χρόνια αφού είχε ολοκληρωθεί η παραγωγή του μοντέλου!


Σήμερα, η Abarth με μοντέλα όπως το νέο 595 Scorpioneoro το οποίο παρουσιάστηκε πρόσφατα, εξακολουθεί να δηλώνει ότι το στιλ και η σπορ αίσθηση αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της φιλοσοφίας της, όπως ακριβώς θα ήθελε και ο ίδιος ο Carlo Abarth.

 

Το νέο Abarth 595 Scorpioneoro παρουσιάστηκε πρόσφατα και αποτελεί άξιο συνεχιστή της παράδοσης της ιταλικής φίρμας.
Το νέο Abarth 595 Scorpioneoro παρουσιάστηκε πρόσφατα και αποτελεί άξιο συνεχιστή της παράδοσης της ιταλικής φίρμας.