Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ

Επιχείρηση Mustang: Πώς το εμβληματικό μοντέλο της Ford βρέθηκε στην κορυφή του Empire State Building

Η MUSTANG ΠΟΥ «ΣΚΑΡΦΑΛΩΣΕ», ΤΟ 1965, ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΟΥ ΤΟΤΕ ΨΗΛΟΤΕΡΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΗΤΑΝ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ.

Η Mustang στο παρατηρητήριο του Empire State Building στη Νέα Υόρκη το 1965.
Η Mustang στο παρατηρητήριο του Empire State Building στη Νέα Υόρκη το 1965.

Όταν άνοιξε το Empire State Building το 1931 ως το υψηλότερο κτίριο στον κόσμο –τίτλο που διατήρησε για σχεδόν 40 χρόνια– κανείς δεν οραματιζόταν να ανεβάσει στην οροφή του ένα αυτοκίνητο. Όμως το φθινόπωρο του 1965 ο Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής του κτιρίου Robert Leury κάλεσε τον William Benton, τον Εμπορικό Διευθυντή της Ford, για μια συνάντηση. Εκείνη την περίοδο επικρατούσε φρενίτιδα με τις Mustang και ο Leury είχε μια ιδέα.

 

Ο Benton πήγε στα κεντρικά γραφεία της Ford και οργάνωσε μια ομάδα 8 ατόμων οι οποίοι προσπάθησαν να βρουν τρόπο ώστε να ανεβάσουν μια Ford Mustang του 1966 στον 86ο όροφο του ψηλότερου κτιρίου στον κόσμο.

 

Το συγκεκριμένο εγχείρημα ήταν μεγάλη πρόκληση αφού, εξαιτίας της ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής του Empire State Building με το εξαιρετικά επικλινές πάνω μέρος, ήταν πολύ περίπλοκο και επικίνδυνο να προσεγγιστεί από ελικόπτερο. 

 

Οι μηχανικοί της Ford ταξίδεψαν στη Νέα Υόρκη και μέτρησαν λεπτομερώς τους εσωτερικούς χώρους του κτιρίου, τους διαδρόμους, τις πόρτες, τα δωμάτια και τα ασανσέρ. Έτσι κατέληξαν στον τρόπο που θα ανέβαζαν το αμάξι στην οροφή. Θα το έκοβαν σε κομμάτια, θα το ανέβαζαν με τους ανελκυστήρες και θα το συναρμολογούσαν ξανά πάνω στο παρατηρητήριο.

 

Ήταν μια επιχείρηση που χρειαζόταν λεπτούς χειρισμούς ώστε να μη γίνουν ζημιές στο αυτοκίνητο και να μοιάζει σα να μην τεμαχίστηκε ποτέ. 

 

Το θέαμα που δημιουργήθηκε στο Empire State ήταν μεγάλης αποτελεσματικότητας μάρκετινγκ που λειτούργησε και προσέλκυσε τους ανθρώπους στις εκθέσεις της Ford εκείνη τη χρονιά.

 

Το αμάξι είχε 4,5 μέτρα μήκος και έπρεπε να βρουν τρόπο να το χωρέσουν σε ασανσέρ με ύψος 2 μέτρα. Έκοψαν το αμάξωμα του λευκού κάμπριο αυτοκινήτου σε τέσσερα κύρια κομμάτια – παρμπρίζ, μπροστινό, κεντρικό και πίσω μέρος. 

 

Ντυμένοι με πεντακάθαρες λευκές ολόσωμες φόρμες, μια ομάδα «χειρουργών» αυτοκινήτων ξεφορτώνει μια ολοκαίνουργιο Ford Mustang.
Ντυμένοι με πεντακάθαρες λευκές ολόσωμες φόρμες, μια ομάδα «χειρουργών» αυτοκινήτων ξεφορτώνει μια ολοκαίνουργιο Ford Mustang.

 

Για να διευκολύνουν την είσοδο, η κεντρική κονσόλα και οι πόρτες αφαιρέθηκαν και στη συνέχεια έκαναν το ίδιο με το κιβώτιο ταχυτήτων, τον κινητήρα και τον άξονα. Για να επανασυναρμολογήσουν το αυτοκίνητο, είχαν σχεδιάσει και κατασκευάσει μια σειρά αγκυλών έτσι ώστε τα κομμάτια να μπορούν να κουμπώσουν εύκολα ξανά και να βιδωθούν στη θέση τους. Για να μετακινήσουν τα βαριά κομμάτια, έφτιαξαν ένα καρότσι για να τα μεταφέρουν μέσα και έξω από τους ανελκυστήρες. Είχαν κάνει πρακτικές δοκιμές σε παρόμοια ασανσέρ στα κεντρικά γραφεία της Ford στο Dearborn και όλα φαινόταν πως θα πήγαιναν όπως είχαν προγραμματιστεί.

 

Η επιχείρηση ορίστηκε για τις 20 Οκτωβρίου του 1965, στις 10:30 το βράδυ. Η ομάδα, φορώντας άσπρες στολές, άρχισε να αποσυναρμολογεί το αμάξι στο ισόγειο του κτιρίου και ξεκίνησαν το ανέβασμα του αυτοκινήτου στην οροφή. 

 

Τα καθίσματα, η κεντρική κονσόλα και οι πόρτες αφαιρέθηκαν.
Τα καθίσματα, η κεντρική κονσόλα και οι πόρτες αφαιρέθηκαν.

 

Πάνω που φαινόταν πως όλα πηγαίναν όπως είχαν σχεδιάσει, το μπροστινό μέρος ήταν ελάχιστα πιο ψηλό από όσο μπορούσε να χωρέσει στον ανελκυστήρα. Με μερικές τροποποιήσεις κατάφεραν να το χωρέσουν κι έτσι όλα πήραν τον δρόμο τους.

 

Μόλις ανέβασαν όλα τα κομμάτια, ξανασυναρμολόγησαν το αμάξι γύρω στις 4:30 τα ξημερώματα ενώ φυσούσαν άνεμοι που έφταναν τα 40 μίλια/ώρα. Ελικόπτερα πετούσαν πάνω από το κτίριο ώστε να ξεκινήσουν τη φωτογράφηση. Στις 11 το πρωί οι φωτογραφίες είχαν τραβηχτεί και το όχημα αποσυναρμολογήθηκε ξανά και συναρμολογήθηκε στον εσωτερικό χώρο του παρατηρητηρίου, όπου και παρέμεινε, κι έτσι μπορούσαν να το θαυμάζουν οι επισκέπτες του κτιρίου.

 

Εκείνη τη μέρα μόνο υπολογίζεται πως το είδαν 14.000 επισκέπτες και σίγουρα πολλές χιλιάδες ακόμα τους μήνες που ακολούθησαν. 

 

Το θέαμα που δημιουργήθηκε στο Empire State ήταν μεγάλης αποτελεσματικότητας μάρκετινγκ που λειτούργησε και προσέλκυσε τους ανθρώπους στις εκθέσεις της Ford εκείνη τη χρονιά. Το 1966, η Ford πούλησε τον εντυπωσιακό αριθμό των 607.568 Mustang, τις περισσότερες που έχουν πουληθεί ποτέ σε έναν χρόνο. Μέχρι τον Μάρτιο του 1967, ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα πουλήθηκαν από την κυκλοφορία της, περίπου την ίδια στιγμή που η συγκεκριμένη Mustang αποσύρθηκε από τον υψηλότερο εκθεσιακό χώρο που υπήρξε ως τότε.

 

Η επέμβαση για τoν διαχωρισμό μιας ολόκληρης Mustang σε τέσσερα κύρια τμήματα και πολλά μικρότερα κομμάτια μπαίνει σε κρίσιμο στάδιο. Η καλά εκπαιδευμένη ομάδα ειδικών χωρίζει με επιδεξιότητα τα δύο τμήματα. Ο διαχωρισμός σε τέσσερα τμήματα προχώρησε ομαλά και η εργασία ολοκληρώθηκε με επιτυχία σε περίπου μία ώρα.
Η επέμβαση για τoν διαχωρισμό μιας ολόκληρης Mustang σε τέσσερα κύρια τμήματα και πολλά μικρότερα κομμάτια μπαίνει σε κρίσιμο στάδιο. Η καλά εκπαιδευμένη ομάδα ειδικών χωρίζει με επιδεξιότητα τα δύο τμήματα. Ο διαχωρισμός σε τέσσερα τμήματα προχώρησε ομαλά και η εργασία ολοκληρώθηκε με επιτυχία σε περίπου μία ώρα.

 

Τέσσερα μέλη της ομάδας που αποσυναρμολόγησαν το αυτοκίνητο χαλαρώνουν μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της επιχείρησης.
Τέσσερα μέλη της ομάδας που αποσυναρμολόγησαν το αυτοκίνητο χαλαρώνουν μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της επιχείρησης.

 

Σε αυτήν τη φωτογραφία φαίνεται ο τρόπος που έβαζαν τα κομμάτια στον ανελκυστήρα.
Σε αυτήν τη φωτογραφία φαίνεται ο τρόπος που έβαζαν τα κομμάτια στον ανελκυστήρα.

 

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ρεκόρ σε δημοπρασία: 3,4 εκατ. για την Mustang του «Bullitt» - Μία από τις πιο θρυλικές καταδιώξεις σε ταινία
Η Mustang της ταινίας Bullitt πουλήθηκε για 3,4 εκατ. δολάρια
Η νέα Ford Mustang Mach-E «ηλεκτρίζει» και το Λονδίνο
Το εντυπωσιακό ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Ford αναμένεται να προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως και 600 χιλιομέτρων.
Το ηλεκτρικό μέλλον της Ford είναι συναρπαστικό
Μέχρι το τέλος του 2020 η Ford θα διαθέτει 14 εξηλεκτρισμένα μοντέλα στη γκάμα της, όπως η Mustang Mach-E και το νέο Puma.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η τέχνη του καμουφλάζ με την υπογραφή της Skoda
Με εξαντλητικές δοκιμές νέων μοντέλων να πραγματοποιούνται σε δημόσιους δρόμους για μεγάλο χρονικό διάστημα, το καμουφλάζ είναι απαραίτητο.
Το Renault Kadjar είναι το πιο ολοκληρωμένο SUV
Το γαλλικό μοντέλο διακρίνεται για τη φινέτσα του, ενώ πλέον είναι διαθέσιμο στην ασυναγώνιστη τιμή των 21.760 ευρώ.
4 κοντινοί προορισμοί για διακοπές με το αυτοκίνητο
Ανακαλύψτε 4 μοναδικούς καλοκαιρινούς προορισμούς για road trip κι αποκτήστε την ασφάλιση του αυτοκινήτου σας με 10% έκπτωση από την Anytime.
Nissan Ariya: Το ηλεκτρικό crossover της νέας εποχής
Η τεχνογνωσία της Nissan στα ηλεκτρικά οχήματα διανθίζεται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και ευφάνταστη σχεδίαση.
Στην Ελλάδα το νέο Honda Jazz με τιμή από 21.700 ευρώ
Η νέα γενιά του δημοφιλούς ιαπωνικού μοντέλου, αποτελεί την εκκίνηση της ηλεκτροκίνητης εποχής για τη Honda.
Το ταξίδι του συλλεκτικού Abarth 695 70° Anniversario συνεχίζεται
Μετά την υποχρεωτική στάση λόγω πανδημίας, ο «Σκορπιός» βρυχάται εκ νέου και συνεχίζει να σαρώνει την Ευρώπη.
Tα πρώτα Plug-in υβριδικά μοντέλα της Jeep έρχονται στην Ελλάδα
Το λανσάρισμα των νέων Renegade 4xe και Compass 4xe στη χώρα μας αναμένεται να πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο.
Νέα diesel έκδοση με πλούσιο εξοπλισμό για το Renault Clio
Το γαλλικό μοντέλο στην επιλογή με τον diesel κινητήρα 1.5 Blue dCi, είναι πλέον διαθέσιμο με την πλούσια έκδοση Expression Plus.
Τα ηλεκτρικά μοντέλα της Volvo θα φορτίζουν σε όλη την Ευρώπη
Η Volvo Cars και η Plugsurfing προσφέρουν μία νέα πανευρωπαϊκή υπηρεσία φόρτισης σε 200.000 σημεία ανά την Ευρώπη.
Το νέο Nissan Juke διαθέτει τη δική του playlist τραγουδιών
Η ιαπωνική φίρμα ανεβάζει τη διάθεση των οδηγών του νέου Juke, εν όψει των καλοκαιρινών τους εξορμήσεων.
Η Volkswagen μας καλωσορίζει  στην εποχή της ηλεκτροκίνησης
Το αμιγώς ηλεκτρικό Volkswagen ID.3 έρχεται στην Ελλάδα με αυτονομία από 330 έως 550 χιλιόμετρα.
Avis: Η κορυφαία επιλογή για leasing αυτοκινήτου
Η Avis προσφέρει πλήρη γκάμα υπηρεσιών και προσφορών leasing, καλύπτοντας κάθε ανάγκη όσων αναζητούν το επόμενο αυτοκίνητό τους.
Αυτή είναι η συλλεκτική BMW Σειρά 8 Golden Thunder Edition
Όταν η πολυτέλεια της Σειράς 8 συναντά την αποκλειστική σχεδίαση και τον εξοπλισμό της BMW Individual, το αποτέλεσμα είναι χάρμα ιδέσθαι.
Volkswagen T-Roc Cabriolet:  Το καλοκαίρι είναι εδώ
Με 2+2 θέσεις το νέο κάμπριο μοντέλο της γερμανικής φίρμας αποτελεί το ιδανικό όχημα για τους καλοκαιρινούς μήνες
Η στροφή στην ηλεκτροκίνηση είναι πλέον γεγονός
Tα τελευταία χρόνια η συζήτηση γύρω από την ηλεκτροκίνηση έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις, καθώς η πλειονότητα των μελλοντικών μοντέλων που παρουσιάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ηλεκτρικά και υβριδικά ή ακόμα και αυτόνομα οχήματα.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή