Απαντώ: οι ξεναγοί-απόφοιτοι λυκείου είναι σήμερα πλέον ελάχιστοι, μην τους φέρνετε συνεχώς ως παράδειγμα... Η πλειονότητα των ενεργών ξεναγών είναι πτυχιούχοι, και μάλιστα πολλαπλώς καταρτισμένοι, ΣΥΝ την συστηματική εκπαίδευση που έλαβαν στη σχολή. Όσο για τα παραδείγματα που θίγετε: Οι αρχαιότητες μπορεί να μην είναι πλέον το μόνο ζητούμενο, συμφωνούμε απολύτως, αλλά θα παραμείνουν ΠΑΝΤΑ μεταξύ των ενδιαφερόντων των περισσότερων επισκεπτών. Επομένως, ο ξεναγός ΠΡΕΠΕΙ να είναι σε θέση να ανταπεξέλθει και σχετικά με αυτές. Τον Βαλσαμάκη -που δίνετε ως παράδειγμα- οι ξεναγοί τον γνωρίζουν άριστα, μεταξύ άλλων ως αρχιτέκτονα κάποιων ΑΜΑΛΙΑ, όπως αντίστοιχα και τον Δημήτρη Πικιώνη Πικιώνη... Για το Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης σας ενημερώνω -για παράδειγμα ότι ως φοιτήτρια ιστορίας της τέχνης στο Παρίσι (πέραν άλλων σπουδών και ειδικοτήτων) διδάχτηκα εκτενώς ισλαμική τέχνη, ενώ επίσης και αιγυπτιολογία, με βασικές αρχές ιερογλυφικής γραφής. Μην αμφιβάλλετε λοιπόν τόσο σθεναρά για τις δυνατότητες των ξεναγών. Ο αιγυπτιολόγος, ιστορικός τέχνης, αρχιτέκτονας και ιστορικός ας μπορεί να παρουσιάζει τα θέματα ειδίκευσής του, αλλά να μην διεκδικεί μια πανελλαδικής ισχύος άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος, που προϋποθέτει σφαιρικές γνώσεις πολλών επιπέδων, που δεν διαθέτει. Μην συγχέουμε διαφορετικά πράγματα...
Σχολιάζει ο/η