ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

The Forsythe Company

The Forsythe Company Facebook Twitter
0

ΜΕ ΜΙΑ ΣΑΦH ΠΑΡAΦΡΑΣΗ του περίφημου σλόγκαν «Yes we can» της προεκλογικής καμπάνιας του Μπάρακ Ομπάμα, ο χορογράφος Γουίλιαμ Φόρσαϊθ, με το Yes we can’t, διεισδύει στον κόσμο του Μπέκετ για να τον αναπαράξει μέσα από τη δική του ερμηνεία. Στο έργο αυτό του 2008 επανέρχονται, χάρη στην εξαιρετική τους εκτέλεση από δεκαπέντε άντρες και γυναίκες χορευτές της Forsythe Company, όλοι οι αναγνωρίσιμοι κινησιολογικοί κώδικές του, όπως η επιταχυνόμενη αέναη κίνηση, το συνεχές άγγιγμα, οι σχεδόν βίαιες συγκρούσεις σωμάτων, με στόχο μια ακόμα απόπειρα να εξηγηθεί η εποχή μας. Στην περίπτωση του Yes we can’t, σατιρίζοντας τον πολιτικό λόγο, την πορεία από τον ξεσηκωτικό ενθουσιασμό μέχρι την εκκωφαντική πτώση που αναπόφευκτα ακολουθεί, εικονοποιεί τον δυϊσμό της κατάφασης και της άρνησης, την ανασφάλεια και την απομόνωση του κατακερματισμένου μας κόσμου. Έργο χαοτικό, μελαγχολικό αλλά και με στιγμές χιούμορ (σε μουσική των Dietrich Krüger, Niels Lanz και David Morrow), έχει παρουσιαστεί ήδη σε μερικά από τα μεγαλύτερα θέατρα της Ευρώπης. Άλλωστε, χορογραφίες του Αμερικανού αυτού ανανεωτή του μοντέρνου μπαλέτου, που από το 1976 είναι εγκατεστημένος στη Γερμανία, έχουν εντάξει στο ρεπερτόριό τους τα σημαντικότερα μπαλέτα και όπερες διεθνώς. Αμερικανός μεγαλωμένος στη Νέα Υόρκη, για μια εικοσαετία η δουλειά του στα Μπαλέτα της Φρανκφούρτης έδωσε νέα ώθηση στην ιδέα του σύγχρονου χορού, αποδομώντας το κλασικό μπαλέτο του 19ου αιώνα και επαναξιολογώντας την ουσία του χορού από τον κλασικισμό μέχρι σήμερα. Πρόκειται για μια ανανέωση που σάρωσε, μαζί με τον Γίρι Κίλιαν και πρωτίστως την Πίνα Μπάους, το σύνολο του ευρωπαϊκού και διεθνούς χορού. Δεν είναι η πρώτη φορά που έρχεται με παράσταση της ομάδας του στο Φεστιβάλ Αθηνών. Ήδη, διάσημες χορογραφίες του, όπως οι Impressing the Czar, Limbs Theorem, Three Atmospheric Studies, Heterotopia, έχουν παρουσιαστεί στο παρελθόν και τώρα, με το Yes we can’t, προστίθεται ακόμα μια από την πλέον ώριμη περίοδό του, την οποία, παράλληλα με τον χορό, συμπληρώνει με αρχιτεκτονικά installations και κινηματογραφικά projects. Χορογραφίες του, βέβαια, θα δούμε και από τη Σιλβί Γκιλέμ, η οποία έχει εμπνεύσει πολλές φορές τον Φόρσαϊθ ώστε να δημιουργήσει αποκλειστικά για εκείνη.

Διάφορα
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ