Η περιβαλλοντική ευθύνη της Fjällräven συνεχίζει να λάμπει

Η περιβαλλοντική ευθύνη της Fjällräven συνεχίζει να λάμπει Facebook Twitter
0
ADVERTORIAL

Από το 1960, όταν και έκανε τα πρώτα της βήματα στην αγορά, η Fjällräven έχει χαράξει μια ξεχωριστή πορεία στη δημιουργία outdoor ρούχων και εξοπλισμού με έμφαση στην ανθεκτικότητα, τη λειτουργικότητα και τη βιωσιμότητα, ωστόσο τα τελευταία χρόνια ξεχωρίζει και σε άλλους τομείς πέρα από εκείνους της ένδυσης και της μόδας, όπως αυτός της βιωσιμότητας.

Το σουηδικό brand πρωτοστατεί στην ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, με τη δημιουργία διαχρονικών ρούχων και εξοπλισμών για μια ολόκληρη ζωή, με τη χρήση ανθεκτικών και εύκολα επισκευάσιμων υλικών. Η ανάδειξή της για τέταρτη συνεχή χρονιά ως το πιο βιώσιμο brand της Σουηδίας στην κατηγορία «Brands Ένδυσης και Μόδας» στον Δείκτη Βιωσιμότητας Εμπορικών Σημάτων (Sustainable Brand Index) του 2023 είναι η εκτίμηση της δουλειάς και ταυτόχρονα η αναγνώριση για το σεβασμό της εταιρείας προς το περιβάλλον από τους καταναλωτές. Περίπου 80 χιλιάδες άνθρωποι από 8  διαφορετικές χώρες μπήκαν στην εξίσωση του Sustainable Brand Index, σε μια εξέταση που εξετάζει πώς οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται τα βιώσιμα brands και το αποτέλεσμα έφερε την Fjällräven στην κορυφή της πυραμίδας σχεδόν 1600 brands από 36 χώρες.

Η περιβαλλοντική ευθύνη της Fjällräven συνεχίζει να λάμπει Facebook Twitter

Η περιβαλλοντική ευθύνη της Fjällräven είναι παράδειγμα προς όλους

«Τα μεγάλα outdoor brands δεν μπορούν να επιβιώσουν σήμερα χωρίς σταθερές πρακτικές βιωσιμότητας. Είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικό το γεγονός ότι η δουλειά που κάνει η Fjällräven γίνεται αντιληπτή και εκτιμάται από τους καταναλωτές», δήλωσε για τη διάκριση αυτή ο Martin Nordin, εκτελεστικός πρόεδρος του ομίλου Fenix Outdoor (στον οποίο ανήκει η Fjällräven) με τον CEO του brand, Martin Axelhed, να τονίζει πως:

«Το όραμά μας είναι να γίνουμε το πιο βιώσιμο και premium outdoor brand στον κόσμο, γι’ αυτό και χαιρόμαστε που οι καταναλωτές εμπιστεύονται τη Fjällräven και τις προσπάθειές μας να προωθήσουμε τη βιώσιμη καινοτομία και να θέσουμε αυστηρούς κανονισμούς για να εισάγουμε νέα πρότυπα βιωσιμότητας». Με δεδομένο ότι η καταναλωτική πλευρά των Σουηδών δίνουν μεγάλη έμφαση στη βιωσιμότητα, η ανάδειξη του brand ως κορυφαία του κλάδου στη χώρα αποδεικνύει ότι η εταιρία βαδίζει σε σωστά μονοπάτια.

Με τις τεχνικές παραγωγής ιδιαίτερων υφασμάτων της να είναι γνωστά σε ολόκληρο τον κόσμο, η Fjällräven  ετοιμάζεται για τα επόμενα βήματά της σε μια εποχή που η βιωσιμότητα είναι απαραίτητος παράγοντας για την επιβίωση κάθε επιχείρησης. Το σουηδικό brand έχει υιοθετήσει την αρχή της μακροζωίας, μία από τις πλέον υποτιμημένες πτυχές, σχεδιάζοντας υφάσματα τόσο ανθεκτικά που κρατάνε για μια ολόκληρη ζωή, ενώ δεν παραλείπει να εκπαιδεύει την παγκόσμια κοινότητά της από λάτρεις της υπαίθρου «διδάσκοντας» πώς να φροντίσουν τον εξοπλισμό τους. Αυτό συμβαίνει μέσω εκδηλώσεων «φροντίδας και επισκευής» σε καταστήματά της, οι οποίες με την πάροδο των χρόνων γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς.

Η περιβαλλοντική ευθύνη της Fjällräven συνεχίζει να λάμπει Facebook Twitter

Το τετράπτυχο της επιτυχίας

Για να πετύχει κανείς την μακροζωία των υφασμάτων πρέπει να έχει και τα κατάλληλα υλικά και στην Fjällräven ανακάλυψαν τους τέσσερις πυλώνες για να κινηθούν προς αυτή την κατεύθυνση, οι οποίοι αποτελούν οι υπερφθοράνθρακες, τα υφάσματα μαλλιού, πούπουλου και τα κατάλοιπα υφασμάτων.

Η αρχή έγινε το 2011 όταν ανέπτυξε Eco-Shell, το πρώτο αδιάβροχο υλικό που κατασκευάστηκε χωρίς τη χρήση επιβλαβών υπερφθορανθράκων (PFC) και μέχρι το 2015 η εταιρεία είχε καταργήσει σταδιακά όλους τους αντίστοιχους εμποτισμούς σε ολόκληρη τη σειρά ρούχων μέχρι σακιδίων ή και σκηνών.  σκηνές. Σήμερα, καλωσορίζει τους νέους νομικούς κανονισμούς και είναι ενθουσιασμένη που περισσότερα brands συμμετέχουν στο ταξίδι προς μια βιομηχανία outdoor χωρίς PFC.

Ύστερα δόθηκε προτεραιότητα στα υλικά ζωικής προέλευσης, με το μαλλί και τα πούπουλα να έχουν κυρίαρχο ρόλο στο συγκεκριμένο κομμάτι, κάτι που όμως συμβάδισε με τους αυστηρούς κανόνες της εταιρείας όσον αφορά τους προμηθευτές της.

Η περιβαλλοντική ευθύνη της Fjällräven συνεχίζει να λάμπει Facebook Twitter

Όσον αφορά το μαλλί, ένα πιλοτικό πρόγραμμα το 2014 με ένα τοπικό αγρόκτημα στη βόρεια Σουηδία επέτρεψε στο brand να προσδιορίσει βελτιωμένες διαδικασίες παραγωγής και να ορίσει τα δικά του πρότυπα για την καλή διαβίωση των ζώων και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα για την Fjällräven να συνεργάζεται σήμερα με την ZQ Wool, μια εταιρεία που διαπιστεύει και συνεργάζεται με φάρμες σε όλη τη Νέα Ζηλανδία και την Αυστραλία διασφαλίζοντας την προμήθεια, την ποιότητα και την ακεραιότητα του μαλλιού. Πάνω απ' όλα, όμως διασφαλίζει την καλή διαβίωση των ζώων, καθώς και την περιβαλλοντική και οικονομική βιωσιμότητα, τα οποία είναι όλα σύμφωνα με τα υψηλά πρότυπα που έχει ορίσει το σουηδικό brand.

Με δεδομένο ότι βασικό μέρος της προσέγγισης υλικών ζωικής προέλευσης  της Fjällräven είναι η ιχνηλασιμότητα, ήταν επόμενο κατά την αλυσίδα παραγωγής πούπουλων να πραγματοποιούνται αυστηροί και επαναλαμβανόμενοι έλεγχοι των προμηθευτών, έχοντας σαν προτεραιότητα την ευημερία των πτηνών αλλά και την υψηλή ποιότητα παραγωγής πούπουλων. Από το 2014 και έπειτα όταν μπήκε στην εξίσωση το Down Promise -δηλαδή 100% ιχνηλασιμότητα και γνώση για τη διαδικασία της προμήθειας του πούπουλου- η διαδικασία αυτή θεωρείται η καλύτερη και πιο διαφανής στη βιομηχανία outdoor.

Τέλος, τα κατάλοιπα υφασμάτων δεν σημαίνει ότι πρόκειται για σκουπίδια αλλά για ένα σημαντικό «καύσιμο» στην παραγωγή limited collection, που απαρτίζεται από περισσευούμενα υφάσματα συγκεντρώθηκαν από τα εργοστάσια της Fjällräven. Με την ονομασία Samlaren, ή αλλιώς «Συλλέκτης» στα ελληνικά, η συλλογή αναδεικνύει πώς οι πόροι αυτοί μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν με συνειδητό και βιώσιμο τρόπο σε τέτοιο βαθμό ώστε αυτό που αρχικά θεωρούταν «απόρριμμα» να μπορεί να μετατραπεί σε ένα πολύτιμο, συλλεκτικό αντικείμενο.

Η περιβαλλοντική ευθύνη της Fjällräven συνεχίζει να λάμπει Facebook Twitter

«Το επίκεντρο των προσπαθειών μας για τη βιωσιμότητα είναι να συμβάλλουμε θετικά στη φύση ή, όπως λέμε, να αφήσουμε τη ‘σκηνή’ μας σε καλύτερη κατάσταση από ό,τι την παραλάβαμε» όπως δήλωσε ο Aiko Bode, Chief Sustainability Officer της Fenix Outdoor, μοιάζει με την πλέον ελπιδοφόρα υπόσχεση που μπορούσε να δώσει ένα brand που συνεχώς καινοτομεί στον τομέα της βιωσιμότητας.

Αν λάβουμε υπ’ όψιν μας το Down Promise, στην Fjällräven τηρούν πάντα τις υποσχέσεις τους, ειδικά απέναντι στο περιβάλλον.

Good Living
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Don Julio Blanco & Reposado: Η διαχρονική κομψότητα της premium tequila και το νέο κεφάλαιο στο gifting

Good Living / Don Julio Blanco & Reposado: Η διαχρονική κομψότητα της premium tequila και το νέο κεφάλαιο στο gifting

Από τις πρώτες φυτείες αγαύης στο Jalisco μέχρι τις σύγχρονες εγκαταστάσεις αποστακτηρίων, κάθε μπουκάλι κουβαλά την κληρονομιά ενός ανθρώπου που τόλμησε να ονειρευτεί διαφορετικά.
THE LIFO TEAM
Η στιγμή, σου ανήκει: Πώς σχεδιάζεται η εμπειρία γύρω από τις μικρές, μεγάλες στιγμές των παικτών

Good Living / Η στιγμή, σου ανήκει: Πώς σχεδιάζεται η εμπειρία γύρω από τις μικρές, μεγάλες στιγμές των παικτών

Σε μια καθημερινότητα γεμάτη ερεθίσματα, η Stoiximan επιλέγει να επικεντρωθεί σε αυτό που τελικά μετρά περισσότερο: σε εκείνη τη μοναδική στιγμή που ο καθένας ζει με τον δικό του τρόπο.
THE LIFO TEAM
Empower Forward – Women in Sports: Ένα ταξίδι έμπνευσης και επιτυχίας που ενώνει γυναίκες και κορίτσια σε όλη την Ελλάδα

Good Living / Empower Forward – Women in Sports: Ένα ταξίδι έμπνευσης που ενώνει γυναίκες & κορίτσια σε όλη την Ελλάδα

Το πρόγραμμα, πρωτοβουλία εταιρικής υπευθυνότητας της Stoiximan σε συνεργασία με την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, ολοκλήρωσε την πορεία του έχοντας βρεθεί σε 10 πόλεις και έχοντας κινητοποιήσει πάνω από 1000 συμμετέχουσες.
THE LIFO TEAM
L’Oréal: H υπευθυνότητα γίνεται πυλώνας ομορφιάς, καινοτομίας και κοινωνικής δράσης

Good Business Directory 6 / L’Oréal: H υπευθυνότητα γίνεται πυλώνας ομορφιάς, καινοτομίας και κοινωνικής δράσης

Ο μεγαλύτερος όμιλος καλλυντικών παγκοσμίως χτίζει πάνω στη φιλοσοφία ότι οι άνθρωποί του αποτελούν το θεμέλιο κάθε προόδου και δημιουργεί τεχνολογίες που καθορίζουν την επόμενη μέρα της ομορφιάς.
THE LIFO TEAM
Deal maker και το 2025 ο κλάδος τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα

Good Business Directory 6 / Deal maker και το 2025 ο κλάδος τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα

Η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών δεν αποτελεί μόνο πεδίο επενδυτικής κινητικότητας αλλά είναι και ένας από τους πιο δραστήριους κλάδους στο πεδίο της έρευνας και της καινοτομίας.
ΑΝΝΑ ΔΙΑΝΑ
Φυσικό αέριο: «Χρυσές» επενδύσεις για την ελληνική οικονομία

Good Business Directory 6 / Φυσικό αέριο: «Χρυσές» επενδύσεις για την ελληνική οικονομία

Η προοπτική ανάδειξης της χώρας σε δίαυλο εφοδιασμού της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης με φυσικό αέριο δημιουργεί έδαφος για νέες επενδύσεις στην επεξεργασία και μεταφορά του αερίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΤΣΑΔΑΚΗΣ
Rebrain Greece | Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα: Πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα επαναπατρισμού στελεχών

Good Business Directory 6 / Rebrain Greece | Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα: Πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα επαναπατρισμού στελεχών

Οι εκδηλώσεις Rebrain Greece και Ημέρα Καριέρας λειτουργούν ως δίαυλος μεταξύ των επιχειρήσεων και της ελληνικής διασποράς, παρουσιάζοντας αλλαγές στο εργασιακό περιβάλλον, φορολογικά κίνητρα και νέες ευκαιρίες απασχόλησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΑΥΡΟΥΛΗ
Μανόλης Παπαπολύζος: Η δημιουργικότητα δεν χάθηκε, απλώς σταματήσαμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά

Good Business Directory 6 / Μανόλης Παπαπολύζος: Η δημιουργικότητα δεν χάθηκε, απλώς σταματήσαμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά

Ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος και πρόεδρος της DDB Athens βλέπει μια αγορά που προσπαθεί να ανασάνει μέσα σε νόμους, πίξελ και αλγόριθμους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ
Δημήτρης Ψαλτούλης: Τεχνολογία και ελληνικό ταλέντο στο επίκεντρο της παγκόσμιας πορείας της Dialectica

Good Business Directory 6 / Δημήτρης Ψαλτούλης: Τεχνολογία και ελληνικό ταλέντο στο επίκεντρο της παγκόσμιας πορείας της Dialectica

Οι αξίες που οδήγησαν την εταιρεία στην κορυφή, ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης και η δύναμη του ελληνικού ταλέντου που στηρίζει την παγκόσμια ανάπτυξή της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ