Ανακυκλώνουμε τις συσκευασίες μας στους Μπλε Κάδους και Μπλε Κώδωνες για έναν κόσμο βιώσιμο

Η ανακύκλωση δεν είναι επιλογή αλλά ουσιαστική πράξη ευθύνης προς το περιβάλλον Facebook Twitter
0
ADVERTORIAL

Σε κάθε γειτονιά της χώρας μας, πίσω από την καθημερινή ρουτίνα, υπάρχουν  οι Μπλε Κάδοι. Είναι εκεί, διακριτικοί, αλλά πολύτιμοι. Και όμως, παρότι τους  συναντάμε, συχνά δεν γνωρίζουμε πώς να τους  χρησιμοποιούμε σωστά ή υποτιμάμε τη σημασία τους.

Στην πραγματικότητα, οι Μπλε Κάδοι δεν είναι απλώς ένα σημείο ανακύκλωσης — είναι ένας σύμμαχος στον αγώνα για έναν πιο καθαρό και βιώσιμο τρόπο ζωής.

Η ανακύκλωση δεν είναι επιλογή αλλά ουσιαστική πράξη ευθύνης προς το περιβάλλον Facebook Twitter

Ποιοι είναι οι Μπλε Κάδοι και Mπλε Κώδωνες, και ποιος ο ρόλος τους στην Ανακύκλωση Συσκευασιών;

Οι περισσότεροι νομίζουμε ότι οι Μπλε Κάδοι και Μπλε Κώδωνες είναι απλώς μια υποδομή στην άκρη του δρόμου.Eδώ και 24 χρόνια, έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην Ανακύκλωση Συσκευασιών. Το Σύστημα των Μπλε Κάδων και Μπλε Κωδώνων οργανώνεται από την Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (ΕΕΑΑ). Το 2024, η ΕΕΑΑ πέτυχε την ανακύκλωση 504 χιλιάδων τόνων συσκευασίας, έναντι υποχρέωσης 330 χιλιάδων τόνων, αγγίζοντας το 152% του στόχου της.

Και δεν είναι μόνο αυτό! Από την ίδρυσή της, το 2001,  έως και σήμερα, έχει διαθέσει 427 εκατομμύρια ευρώ για επενδύσεις και λειτουργικές δαπάνες, ώστε το Σύστημά της να καλύπτει αποτελεσματικά το 99% του πληθυσμού της χώρας.

Τι μπορούμε, όμως, να ανακυκλώσουμε στους Μπλε Κάδους και Μπλε Κώδωνες;

Οι Μπλε Κάδοι δέχονται αποκλειστικά συσκευασίες από:

χαρτί-χαρτόνι (π.χ. από ηλεκτρικές συσκευές, γάλα, χυμούς, δημητριακά, πίτσα, μπισκότα, ζάχαρη, απορρυπαντικά, χαρτοσακούλες),

πλαστικό (π.χ. μπουκάλια και δοχεία από νερό, αναψυκτικά, γιαούρτι, βούτυρο, λάδι, απορρυπαντικά, είδη καθαρισμού, σαμπουάν, αφρόλουτρα),

γυαλί (π.χ. μπουκάλια και βαζάκια,  από νερό, αναψυκτικά),

αλουμίνιο (π.χ. από αναψυκτικά, μπύρες),

λευκοσίδηρο (π.χ. από γάλα εβαπορέ, τόνο, ζωοτροφές, τοματοπολτό).

Όταν υπάρχει διαθέσιμος Μπλε Κώδωνας κοντά στον Μπλε Κάδο, η σωστή επιλογή για τις γυάλινες συσκευασίες είναι ο Μπλε Κώδωνας, καθώς συλλέγει αποκλειστικά γυαλί.

Πως Ανακυκλώνουμε σωστά στους Μπλε Κάδους;

Η διαδικασία είναι πολύ απλή και εύκολη. Ακολουθούμε 4 απλά βήματα:

• Διαχωρίζουμε καθημερινά τις συσκευασίες από τα υπόλοιπα απορρίμματα.

• Αδειάζουμε τις συσκευασίες από τα υπολείμματα.

• Διπλώνουμε τα  χαρτοκιβώτια.

• Ρίχνουμε χύμα τα υλικά και όχι μέσα σε δεμένες σακούλες.

Προσοχή: Δεν πετάμε ποτέ σκουπίδια στους Μπλε Κάδους και Μπλε Κώδωνες.

Γιατί να ανακυκλώσουμε τις συσκευασίες μας;

Η Ανακύκλωση Συσκευασιών δεν είναι επιλογή. Είναι ουσιαστική πράξη ευθύνης προς το περιβάλλον, τον συνάνθρωπο και τις μελλοντικές γενιές.

Με την Ανακύκλωση Συσκευασιών μπορούμε να πετύχουμε περισσότερα από όσα πιστεύουμε:

Εξοικονομούμε ενέργεια,  φυσικούς πόρους και ενισχύουμε την κυκλική οικονομία. Συνεισφέρουμε στην αλλαγή του μοντέλου παραγωγής και κατανάλωσης, αλλαγή που είναι αναγκαία για την προστασία του πλανήτη.

Περιορίζουμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, συμβάλλοντας στην αντιμετώπιση των αποτελεσμάτων της κλιματικής  κρίσης.

Προστατεύουμε το περιβάλλον. Μειώνουμε τον όγκο των απορριμμάτων τα οποία καταλήγουν στους Χώρους Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ) με αποτέλεσμα να επιμηκύνεται ο χρόνος ζωής των πολύτιμων  αυτών υποδομών.

Δημιουργούμε και συντηρούμε νέες θέσεις εργασίας στον τομέα της συλλογής και διαλογής των αποβλήτων συσκευασίας σε τοπικό επίπεδο.

Αναβαθμίζουμε την ποιότητα ζωής στις πόλεις και τις γειτονιές μας και ενισχύουμε συνολικά την περιβαλλοντική συνείδηση και συμπεριφορά όλων μας.

Δείχνουμε πολιτισμό. Η σωστή διαχείριση των απορριμμάτων είναι δείκτης κοινωνικής και πολιτιστικής ωριμότητας.

Μια καθημερινή πράξη με μεγάλη αξία

Η Ανακύκλωση Συσκευασιών ξεκινά από εμάς. Από μια συνειδητή επιλογή που κάνουμε στο σπίτι, στο γραφείο, στη βόλτα, στις διακοπές και σε όλες μας τις δραστηριότητες. Κάθε συσκευασία που πετάμε σωστά στους Μπλε Κάδους και Μπλε Κώδωνες είναι ένα βήμα προς ένα «πράσινο» μέλλον.

Η Ανακύκλωση Συσκευασιών δεν είναι απλώς μια συνήθεια – είναι μια πράξη ευθύνης απέναντι στο περιβάλλον, τις μελλοντικές γενιές και τον ίδιο μας τον εαυτό.

Ας εντάξουμε όλοι μαζί αυτή την απλή αλλά ουσιαστική πράξη στην καθημερινότητά μας  γιατί το μέλλον του πλανήτη μας ξεκινά από τις δικές μας επιλογές.

Μάθετε περισσότερα για το έργο της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (ΕΕΑΑ)

Website: www.herrco.gr

Facebook: www.facebook.com/mplekados

LinkedIn: hellenic-recovery-recycling-corporation

YouTube: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ

Good Living
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Don Julio Blanco & Reposado: Η διαχρονική κομψότητα της premium tequila και το νέο κεφάλαιο στο gifting

Good Living / Don Julio Blanco & Reposado: Η διαχρονική κομψότητα της premium tequila και το νέο κεφάλαιο στο gifting

Από τις πρώτες φυτείες αγαύης στο Jalisco μέχρι τις σύγχρονες εγκαταστάσεις αποστακτηρίων, κάθε μπουκάλι κουβαλά την κληρονομιά ενός ανθρώπου που τόλμησε να ονειρευτεί διαφορετικά.
THE LIFO TEAM
Η στιγμή, σου ανήκει: Πώς σχεδιάζεται η εμπειρία γύρω από τις μικρές, μεγάλες στιγμές των παικτών

Good Living / Η στιγμή, σου ανήκει: Πώς σχεδιάζεται η εμπειρία γύρω από τις μικρές, μεγάλες στιγμές των παικτών

Σε μια καθημερινότητα γεμάτη ερεθίσματα, η Stoiximan επιλέγει να επικεντρωθεί σε αυτό που τελικά μετρά περισσότερο: σε εκείνη τη μοναδική στιγμή που ο καθένας ζει με τον δικό του τρόπο.
THE LIFO TEAM
Empower Forward – Women in Sports: Ένα ταξίδι έμπνευσης και επιτυχίας που ενώνει γυναίκες και κορίτσια σε όλη την Ελλάδα

Good Living / Empower Forward – Women in Sports: Ένα ταξίδι έμπνευσης που ενώνει γυναίκες & κορίτσια σε όλη την Ελλάδα

Το πρόγραμμα, πρωτοβουλία εταιρικής υπευθυνότητας της Stoiximan σε συνεργασία με την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, ολοκλήρωσε την πορεία του έχοντας βρεθεί σε 10 πόλεις και έχοντας κινητοποιήσει πάνω από 1000 συμμετέχουσες.
THE LIFO TEAM
L’Oréal: H υπευθυνότητα γίνεται πυλώνας ομορφιάς, καινοτομίας και κοινωνικής δράσης

Good Business Directory 6 / L’Oréal: H υπευθυνότητα γίνεται πυλώνας ομορφιάς, καινοτομίας και κοινωνικής δράσης

Ο μεγαλύτερος όμιλος καλλυντικών παγκοσμίως χτίζει πάνω στη φιλοσοφία ότι οι άνθρωποί του αποτελούν το θεμέλιο κάθε προόδου και δημιουργεί τεχνολογίες που καθορίζουν την επόμενη μέρα της ομορφιάς.
THE LIFO TEAM
Deal maker και το 2025 ο κλάδος τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα

Good Business Directory 6 / Deal maker και το 2025 ο κλάδος τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα

Η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών δεν αποτελεί μόνο πεδίο επενδυτικής κινητικότητας αλλά είναι και ένας από τους πιο δραστήριους κλάδους στο πεδίο της έρευνας και της καινοτομίας.
ΑΝΝΑ ΔΙΑΝΑ
Φυσικό αέριο: «Χρυσές» επενδύσεις για την ελληνική οικονομία

Good Business Directory 6 / Φυσικό αέριο: «Χρυσές» επενδύσεις για την ελληνική οικονομία

Η προοπτική ανάδειξης της χώρας σε δίαυλο εφοδιασμού της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης με φυσικό αέριο δημιουργεί έδαφος για νέες επενδύσεις στην επεξεργασία και μεταφορά του αερίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΤΣΑΔΑΚΗΣ
Rebrain Greece | Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα: Πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα επαναπατρισμού στελεχών

Good Business Directory 6 / Rebrain Greece | Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα: Πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα επαναπατρισμού στελεχών

Οι εκδηλώσεις Rebrain Greece και Ημέρα Καριέρας λειτουργούν ως δίαυλος μεταξύ των επιχειρήσεων και της ελληνικής διασποράς, παρουσιάζοντας αλλαγές στο εργασιακό περιβάλλον, φορολογικά κίνητρα και νέες ευκαιρίες απασχόλησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΑΥΡΟΥΛΗ
Μανόλης Παπαπολύζος: Η δημιουργικότητα δεν χάθηκε, απλώς σταματήσαμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά

Good Business Directory 6 / Μανόλης Παπαπολύζος: Η δημιουργικότητα δεν χάθηκε, απλώς σταματήσαμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά

Ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος και πρόεδρος της DDB Athens βλέπει μια αγορά που προσπαθεί να ανασάνει μέσα σε νόμους, πίξελ και αλγόριθμους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ
Δημήτρης Ψαλτούλης: Τεχνολογία και ελληνικό ταλέντο στο επίκεντρο της παγκόσμιας πορείας της Dialectica

Good Business Directory 6 / Δημήτρης Ψαλτούλης: Τεχνολογία και ελληνικό ταλέντο στο επίκεντρο της παγκόσμιας πορείας της Dialectica

Οι αξίες που οδήγησαν την εταιρεία στην κορυφή, ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης και η δύναμη του ελληνικού ταλέντου που στηρίζει την παγκόσμια ανάπτυξή της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ