Η Rosemary Ferguson από την Corinne Day για το Penthouse, 1997. Aπό το αρχείο της Corinne Day.
Η Rosemary Ferguson από την Corinne Day για το Penthouse, 1997. Aπό το αρχείο της Corinne Day.

 

Το Penthouse και η Corinne Day είναι δύο ονόματα που δεν περιμένεις να συναντήσεις στην ίδια πρόταση. Το 1997 η διάσημη φωτογράφος (της οποίας το ωμό στιλ συνδυάζει τον κόσμο της μόδας και του ντοκιμαντέρ και όρισε μια ολόκληρη image-making εποχή στην Βρετανία μέχρι το θάνατό της το 2010)  δέχτηκε μια δουλειά για την ανανεωμένη τότε έκδοσης του soft-core περιοδικού. Στο τιμόνι τότε ήταν η Michelle Olley του Skin Two, ενός λονδρέζικου φετιχιστικού περιοδικού, που είχε αναλάβει να κάνει κουλ πορνό.

 

Παρά τις καλές προθέσεις της Olley, η νέα έκδοση του Penthouse δεν κράτησε πολύ (έτρεχε μέχρι το τέλος του 1998, ενώ η ίδια αποχώρησε μετά από τέσσερις μήνες) αν και ίσως αυτή η αίσθηση βραχυβιότητας που κάνει αυτές τις εικόνες να ξεχωρίζουν. Προέρχονται από μια στιγμή αισιοδοξίας στο τέλος της δεκαετίας των 90s, από την αποφασιστικότητα να ανακτηθεί η αντρική ματιά στην πορνογραφία και να συμφιλιωθεί με την τέχνη, την ομορφιά και την ενέργεια του Λονδίνου εκείνη την περίοδο. Εδώ, η Olley, η στυλίστρια Tara St Hill και η hairstylist Neil Moodie επανεξετάζουν την σειρά, με μια φωτογράφιση στην Ουαλική ύπαιθρο.

 

Tara St Hill, Στυλίστρια

«Το πορνό εκείνη την εποχή είχε γίνει ευτελές και λίγο αστείο -δεν είχε την ιδιαίτερη εστίαση των φωτογραφιών των 70s που θυμόμαστε, ήταν πιο σκληρό και αδιάφορο. Η Corinne συνάντησε τον εκδότη του Penthouse στο πάρτι της Vivienne Westwood και γύρισε σπίτι ενθουσιασμένη λέγοντας μου ότι της ζήτησαν να φωτογραφίσει για το περιοδικό. Η ιδέα του πρότζεκτ μας άρεσε και αμέσως ξεκινήσαμε να προτείνουμε ιδέες.

 

Κοιτάξαμε περιοδικά Penthouse από τα 60s και τα 70s. Κάποιες εικόνες ήταν πολύ εντυπωσιακές, όχι μόνο κορίτσια με άσχημα εσώρουχα, με τα πόδια ανοιχτά που τραβάνε το στήθος τους- ο φωτισμός ήταν χαμηλός και οι εικόνες καλλιτεχνικές. Αποφασίσαμε να αποτιμήσουμε φόρο τιμής σε εκείνη την εποχή και θέλαμε να φωτογραφίσουμε κορίτσια topless, αλλά αποφασίσαμε ότι θέλαμε οι φιγούρες να δείχνουν αντρικές.  Η Rosemary Ferguson ήταν τέλεια- πολύ όμορφη, με εκπληκτική παρουσίας και τέλειο σώμα για αυτό που θέλαμε.

 

Αποφασίσαμε να πάμε στην Ουαλία και είπαμε στον φίλο μας, Andy Frank, τον τραγουδιστή της μπάντας Pusherman να μας πάει με το αυτοκίνητο. Μείναμε σε ένα μικρό εξοχικό σπίτι και το περιβάλλον ήταν όμορφο. Η μόνη διαφορά (σε αυτή την φωτογράφιση) ήταν ότι αντί να φορέσουμε ρούχα στην Rose, την θέλαμε topless. Θυμάμαι ότι η Rose είχε νιώσει περίεργα για αυτό ζήτησε από όλους - την Corinne, την Neil, τον εαυτό μου και τον Andy- να γδυθούν και να μείνουν με τα εσώρουχα. Ήταν τόσο αστείο που έγινε πολύ φυσικά. Το stylling ήταν πολύ απλό και έμοιαζε φυσικό και όχι στημένο- μερικά βίνταζ μαγιό με λουλούδια ή Levi τζιν, και λίγες κορδέλες στον καρπό της. 

 

Μου αρέσει η φωτογράφιση, είναι μια από τις αγαπημένες μου. Έχει μια ξεχωριστή θέση στην καρδία μου γιατί έχω πολλές και αστείες αναμνήσεις και οι φωτογραφίες βγήκαν όπως ελπίζαμε. Υπάρχει μια διαχρονική αξία στις εικόνες και η Rose δείχνει εκπληκτική. Πάντα ξέραμε ότι το περιοδικό θα τα χάσει όταν δει το μοντέλο που θα είχε μια αντρική μορφή και όχι το τυπικό σώμα που έχουμε συνηθίσει στο πορνό αλλά αυτό για μένα ήταν αυτό που του έδωσε ταυτότητα- ήταν η ενέργεια και η προσωπικότητά της που στο τέλος έκαναν αυτές τις φωτογραφίες τόσο ξεχωριστές».

 

Η Rosemary Ferguson από την Corinne Day για το Penthouse, 1997. Aπό το αρχείο της Corinne Day.
Η Rosemary Ferguson από την Corinne Day για το Penthouse, 1997. Aπό το αρχείο της Corinne Day.

 

Michelle Olley, Αναπληρώτρια αρχισυντάκτης

«Ήταν το 1997, όταν οι Συντηρητικοί έχασαν την κυριαρχία τους και τα ινία της εξουσίας και έτρεξαν στον Michael Jackson στα Brits, οπότε ήμασταν αρκετά αισιόδοξοι πως οτιδήποτε μπορούσε να συμβεί. Αν θυμάμαι καλά, θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα περιοδικό που θα αγόραζαν οι άντρες αλλά θα διάβαζαν και θα απολάμβαναν επίσης και οι κοπέλες τους- ένα όμορφο, αστείο περιοδικό που θα συμβάδιζε με την εποχή, χωρίς να προσβάλει την νοημοσύνη ή την αισθητική οποιουδήποτε λογικού και ανοιχτόμυαλου ανθρώπου. Στην αρχή γυρίζαμε το Λονδίνο μιλώντας για μια εκ νέου ανακάλυψη της πορνογραφίας- ανόητα νιάτα.

 

H δουλειά της Corinne έμοιαζε αληθινή και όμορφη και έρχονταν σε αντίθεση με τα παραδοσιακά pin ups- και ταίριαζε ωραία με την αυθεντική αισθητική του Penthouse. Όταν ο Bob Guccione ξεκίνησε το Penthouse, ήταν ένα επαναστατικό περιοδικό των 60s που λειτουργούσε ως αντίδοτο στην δομημένη και περιποιημένη ομορφιά του Playboy των 50s. Εκείνη την περίοδο ήταν ριζοσπαστικό να βλέπεις φυσική ομορφιά- και εφηβικές τρίχες! Θέλαμε να προκαλέσει το πνεύμα και η Corinne ήταν ο κατάλληλος άνθρωπος για να το κάνει αυτό. Δεν μπορούσαμε να πιστέψουμε ότι συμφώνησε να το κάνει! Ήταν τεράστια επιτυχία για το πρώτο μας τεύχος!
 

Θυμάμαι ότι δώσαμε στην Corinne να κοιτάξει πολλά αυθεντικά Penthouses που βρήκαμε σε ένα παλιό «βιβλιοπωλείο» στο Soho. Ήταν ενθουσιασμένη με τον φωτισμό και με το γεγονός ότι οι περισσότερες φωτογραφίες ήταν τραβηγμένες σε εξωτερικούς χώρους».

 

Neil Moodie, Hairstylist

«Θυμάμαι όταν η Corinne επικοινώνησε με όλους και είπε: «Λοιπόν, μου ζητήθηκε να φωτογραφίσω για το Penthouse- θα σας ενδιέφερε;» και όλοι είπαμε, «Ναι, τέλεια!» Θυμάμαι ότι ήμασταν έκπληκτοι - οι εικόνες είναι πολύ θολές και αναρωτιόμασταν αν ταίριαζαν στο Penthouse, αλλά νομίζω ότι η Corinne άρπαξε την ευκαιρία.

 

Δεν ήταν καν σίγουρη αν η Rosemary θα το δεχόταν, αλλά τελικά δέχτηκε με χαρά γιατί η Corinne ήθελε να είναι καλαίσθητο, είπε «Δεν θέλω να είναι πρόστυχο για κανένα λόγο». Πάντα θαύμαζε τα γυναικεία σώματα και την ομορφιά. Σαν γυναίκα φωτογράφος, είπε ότι οι άνδρες δεν φωτογραφίζουν γυναίκες με τον ίδιο τρόπο που το κάνουν οι γυναίκες, οι άνδρες τις βλέπουν περισσότερο σαν σεξουαλικά αντικείμενα, ενώ οι γυναίκες βλέπουν την ομορφιά της γυναικείας μορφής.

 

Η Corinne είχε δει κάποιες τυχαίες φωτογραφίες από εκείνο το σπίτι στην Ουαλία- για εκείνη ήταν η επιτομή της βρετανικής εξοχής, που δεν πίστευε ότι μπορούσε να έχει έξω από το Λονδίνο. Πάντα θυμόμουν ότι το βασικό θέμα ήταν πως θα κάναμε την Rosemary να μοιάζει λίγο με ένα κορίτσι των 70s, αλλά σε πιο μοντέρνα εκδοχή- αυτή ήταν η προϋπόθεση, πραγματικά.

 

Ήμασταν πολύ καλοί φίλοι και πραγματικά ήταν σαν να είχαμε πάει εκδρομή και όχι σαν να είχαμε πάει για φωτογράφιση! Επειδή περάσαμε ένα ολόκληρο σαββατοκύριακο στην Ουαλία βγαίνοντας έξω, κάνοντας πλάκα και βγάζοντας φωτογραφίες. Μεθούσαμε τα βράδια- υπάρχουν μερικές φωτογραφίες από εκεί- με την Τάρα να διακοσμεί μια Χριστουγεννιάτικη κάρτα!

 

Συμβολίζει μια περίοδο για μένα που έκανα παρέα με την Corinne και ήταν πολύ καλή μου φίλη. Ξέρεις, όταν κοιτάω πίσω απλά θυμάμαι πόσο πολύ πλάκα είχε να δουλεύω μαζί της. Πολλές από τις φωτογραφίσεις της ήταν έτσι, ποτέ δεν ήταν αγγαρεία.  Υπάρχουν πολύ ωραίες φωτογραφίες και δεν μοιάζουν πορνογραφικές για μένα- τις βλέπω και νιώθω ότι περνούσαμε πολύ ωραία και βγάζαμε πολύ ωραίες φωτογραφίες. Εμένα μου θυμίζουν μια στιγμή, ένα σαββατοκύριακο. Και τι ωραίο που είναι όλο καταγεγραμμένο και έχουμε όλες αυτές τις αναμνήσεις τώρα, ειδικά τώρα που η Corinne απεβίωσε. Μπορούμε να τις κοιτάζουμε και να μας θυμίζουν εκείνη την περίοδο».

 

Η Rosemary Ferguson από την Corinne Day για το Penthouse, 1997. Aπό το αρχείο της Corinne Day.
Η Rosemary Ferguson από την Corinne Day για το Penthouse, 1997. Aπό το αρχείο της Corinne Day.

 

Η Rosemary Ferguson από την Corinne Day για το Penthouse, 1997. Aπό το αρχείο της Corinne Day.
Η Rosemary Ferguson από την Corinne Day για το Penthouse, 1997. Aπό το αρχείο της Corinne Day.

 

Η Rosemary Ferguson από την Corinne Day για το Penthouse, 1997. Aπό το αρχείο της Corinne Day.
Η Rosemary Ferguson από την Corinne Day για το Penthouse, 1997. Aπό το αρχείο της Corinne Day.

 

via Dazed