Ciels Βyzantins (1997)
Το μαντήλι Βυζαντινοί Ουρανοί (Ελ.) είναι εμπνευσμένο από εξώφυλλα Ευαγγελίων της Βυζαντινής Συλλογής του Μουσείου Μπενάκη. Εξαιρετικά εκλεπτυσμένα μοτίβα παρουσιάζονται με ένα μοναδικό τρόπο. Μοτίβα επαναλαμβάνονται και δημιουργούν μια εικόνα σχεδίων και χρωμάτων.
Ciels Βyzantins (1997) Το μαντήλι Βυζαντινοί Ουρανοί (Ελ.) είναι εμπνευσμένο από εξώφυλλα Ευαγγελίων της Βυζαντινής Συλλογής του Μουσείου Μπενάκη. Εξαιρετικά εκλεπτυσμένα μοτίβα παρουσιάζονται με ένα μοναδικό τρόπο. Μοτίβα επαναλαμβάνονται και δημιουργούν μια εικόνα σχεδίων και χρωμάτων.

 

Στις 31 Ιουλίου ξεκινά στο ιστορικό ξενοδοχείο Ποσειδώνιο των Σπετσών, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη η έκθεση μαντηλιών της Γάλλο – Ελληνίδας σχεδιάστριας, κυρίας Ιουλίας Αμπαντή, για τον Οίκο Hermès. Τα θέματα των καρέ μαντηλιών είναι εμπνευσμένα από την Ελληνική Τέχνη & Ιστορία. Η επιμέλεια της έκθεσης είναι της Κριστίν 'Ολγα Σμίθ της Blue Fig Art. 

 

Η Ιουλία Αμπαντή συνεργάστηκε με το Μουσείο Μπενάκη, το 2013, όταν το Πωλητήριο γιόρτασε τα 35 χρόνια λειτουργίας του και διοργάνωσε μια μεγάλη, πρωτότυπη έκθεση με τίτλο «Το Μουσείο Αλλιώς: 35 χρόνια Πωλητήριο - Από την αρχαιότητα στο σύγχρονο design. Συγκεντρώνοντας τους καλλιτέχνες, οι οποίοι έχουν δημιουργήσει αντίγραφα ή εμπνευσμένες δημιουργίες, ήρθαν σε επαφή με την Julie Abadie, την Ελληνίδα καλλιτέχνη, η οποία έχει σχεδιάσει μαντήλια Hermès, και που είχε δωρίσει στο μουσείο αυτά που είναι εμπνευσμένα από την Βυζαντινή Τέχνη.

 

«Στο τέλος της δεκαετίας του '60», λέει η κυρία Αμπαντή, «κάποιοι φίλοι με σύστησαν στον πρόεδρο και ιδιοκτήτη  Ρόμπερτ Dumas του οίκου Hermes, ο οποίος είδε τα σχέδια που είχα κάνει στη Ecole Nationale Supérieure des Arts Appliqués Paris και μου ζήτησε να σχεδιάσω τη πρώτη της δημιουργία, το λεγόμενο φουλάρι, Tribord, για τον Οίκο, το οποίο βασιζόταν σε ένα έργο χαρακτικής του μουσείου Hermes στο Παρίσι.»

 

Το μαντήλι Σκύρος, έχει μια λεπτομέρεια από το κέντημα ενός νυφικού με παράσταση τσαλαπετεινού. Στο μαντήλι 1821, απεικονίζεται μια σύνθεση από Ιστορικά Κειμήλια του Μουσείου Μπενάκη, παλάσκες, σπάθες και πιστόλια και τρεις πολεμιστές πάνω σε μαύρα άλογα.

 

Η Ιουλία Αμπαντή γεννήθηκε στην Ελλάδα. Σπούδασε στην Ecole Nationale Supérieure des Arts Appliqués Paris, στο  Cleveland Institute of Art και στην Society of Illustrators στη Νέα Υόρκη. Έζησε στο Παρίσι και δημιούργησε για τον οίκο HERMES, μαντήλια, ενώ ως ζωγράφος έκανε σειρά εκθέσεων με θέματα εμπνευσμένα από τη ελληνική θάλασσα.

 

Η σειρά που εκτίθεται στους χώρους του ξενοδοχείου Ποσειδώνιον περιλαμβάνει τετράγωνα μεταξωτά μαντήλια με έμπνευση από την παράδοση, όπως το μαντήλι Σκύρος, στο οποίο υπάρχει μια λεπτομέρεια από το κέντημα ενός νυφικού με παράσταση τσαλαπετεινού, το 1821, αφιερωμένο στη Γαλλο-Ελληνική συμμαχία, στο οποίο απεικονίζεται μια σύνθεση από Ιστορικά Κειμήλια του Μουσείου Μπενάκη, παλάσκες, σπάθες και πιστόλια και τρεις πολεμιστές πάνω σε μαύρα άλογα, ο Θρίαμβος του Αγίου Γεωργίου, οι ουρανοί του Βυζαντίου εμπνευσμένο από εξώφυλλα Ευαγγελίων της Βυζαντινής Συλλογής του Μουσείου Μπενάκη, η Κρητική γεωμετρία, από τα γεωμετρικά σχέδια των κεραμικών σκευών του Μινωικού Πολιτισμού της Κρήτης.

― Αργυρώ Μποζώνη

 

Kosmima (1994)
Το μαντήλι, Κόσμημα (Ελ.) είναι μια πλούσια σύνθεση από κοσμήματα των μόνιμων συλλογών του Μουσείου Μπενάκη. Κοσμήματα από την Αρχαία και Ρωμαϊκή συλλογή, όπως το χρυσό μυκηναϊκό περιδέραιο, τη Βυζαντινή Συλλογή, όπως το βαρύτιμο ιερατικό εγκόλπιο με ρουμπίνια, ζαφείρια και σμαράγδια και τη συλλογή του Νεοελληνικού Πολιτισμού, όπως το βαρύτιμο ιερατικό εγκόλπιο σε σχήμα καραβέλας από την Πάτμο.
Kosmima (1994) Το μαντήλι, Κόσμημα (Ελ.) είναι μια πλούσια σύνθεση από κοσμήματα των μόνιμων συλλογών του Μουσείου Μπενάκη. Κοσμήματα από την Αρχαία και Ρωμαϊκή συλλογή, όπως το χρυσό μυκηναϊκό περιδέραιο, τη Βυζαντινή Συλλογή, όπως το βαρύτιμο ιερατικό εγκόλπιο με ρουμπίνια, ζαφείρια και σμαράγδια και τη συλλογή του Νεοελληνικού Πολιτισμού, όπως το βαρύτιμο ιερατικό εγκόλπιο σε σχήμα καραβέλας από την Πάτμο.

1821 (1971)
Το μαντήλι 1821 είναι αφιερωμένο στη Γάλλο-Ελληνική συμμαχία και παρουσιάζει εικόνες από το κίνημα του Αγώνα για την Ελληνική Ανεξαρτησία. Είναι μια σύνθεση από Ιστορικά Κειμήλια του Μουσείου Μπενάκη, παλάσκες, σπάθες και πιστόλια. Απεικονίζονται, επίσης, τρεις πολεμιστές πάνω σε μαύρα άλογα. Οι παλάσκες των δύο χωρών βρίσκονται σε κάθε γωνιά του μαντηλιού, καθώς και μια χρυσή σέλα που είναι ζωγραφισμένη τρεις φορές.
1821 (1971) Το μαντήλι 1821 είναι αφιερωμένο στη Γάλλο-Ελληνική συμμαχία και παρουσιάζει εικόνες από το κίνημα του Αγώνα για την Ελληνική Ανεξαρτησία. Είναι μια σύνθεση από Ιστορικά Κειμήλια του Μουσείου Μπενάκη, παλάσκες, σπάθες και πιστόλια. Απεικονίζονται, επίσης, τρεις πολεμιστές πάνω σε μαύρα άλογα. Οι παλάσκες των δύο χωρών βρίσκονται σε κάθε γωνιά του μαντηλιού, καθώς και μια χρυσή σέλα που είναι ζωγραφισμένη τρεις φορές.

Le Triomphe de Paladin (1999)
Το μαντήλι Ο Θρίαμβος του Αγίου Γεώργιου (Ελ.) είναι εμπνευσμένο από τη Βυζαντινή Συλλογή του Μουσείου Μπενάκη, συγκεκριμένα τον Άγιο Γεώργιο τον Δρακοντοκτόνo. Είναι μια σύνθεση από ζωγραφισμένα μοναστήρια εικόνων του Αγίου Γεώργιου, του Αγίου Δημητρίου και της Ιερουσαλήμ. Οι ζωγραφιές αυτές οριοθετούνται με ζωγραφισμένα ρουμπίνια, ζαφείρια και σμαράγδια.
Le Triomphe de Paladin (1999) Το μαντήλι Ο Θρίαμβος του Αγίου Γεώργιου (Ελ.) είναι εμπνευσμένο από τη Βυζαντινή Συλλογή του Μουσείου Μπενάκη, συγκεκριμένα τον Άγιο Γεώργιο τον Δρακοντοκτόνo. Είναι μια σύνθεση από ζωγραφισμένα μοναστήρια εικόνων του Αγίου Γεώργιου, του Αγίου Δημητρίου και της Ιερουσαλήμ. Οι ζωγραφιές αυτές οριοθετούνται με ζωγραφισμένα ρουμπίνια, ζαφείρια και σμαράγδια.

Geometrie Cretoise (2012)
Το μαντήλι Κρητική Γεωμετρία (Ελ.) παρουσιάζει γεωμετρικά σχέδια εμπνευσμένα από κεραμικά σκεύη του Μινωικού Πολιτισμού της Κρήτης.
Geometrie Cretoise (2012) Το μαντήλι Κρητική Γεωμετρία (Ελ.) παρουσιάζει γεωμετρικά σχέδια εμπνευσμένα από κεραμικά σκεύη του Μινωικού Πολιτισμού της Κρήτης.

Jeux d’Hermes (2013)

Το μαντήλι Jeux d’Hermes παρουσιάζει μια σύνθεση από αθλητικά παιχνίδια, τη σημαία των Ολυμπιακών Αγώνων και ένα (αρχαίο) στάδιο στίβου. Παρουσιάζει επίσης τα τρία μετάλλια των νικητών, με επίκεντρο το χρυσό, όπου είναι ζωγραφισμένος ο Πήγασος. Στο κάτω μέρος του σχεδίου, δεξιά και αριστερά, παρουσιάζει τα άλλα δύο μετάλλια, το ασημένιο και το χάλκινο, τα οποία έχουν επάνω τους ζωγραφισμένη τη Νίκη να στεφανώνει τους νικητές. Στο κέντρο επίσης έχει ένα στεφάνι από κλαδιά ελιάς, το στεφάνι του νικητή.
Jeux d’Hermes (2013) Το μαντήλι Jeux d’Hermes παρουσιάζει μια σύνθεση από αθλητικά παιχνίδια, τη σημαία των Ολυμπιακών Αγώνων και ένα (αρχαίο) στάδιο στίβου. Παρουσιάζει επίσης τα τρία μετάλλια των νικητών, με επίκεντρο το χρυσό, όπου είναι ζωγραφισμένος ο Πήγασος. Στο κάτω μέρος του σχεδίου, δεξιά και αριστερά, παρουσιάζει τα άλλα δύο μετάλλια, το ασημένιο και το χάλκινο, τα οποία έχουν επάνω τους ζωγραφισμένη τη Νίκη να στεφανώνει τους νικητές. Στο κέντρο επίσης έχει ένα στεφάνι από κλαδιά ελιάς, το στεφάνι του νικητή.

Spinnakers (1983)
Το μαντήλι Spinnakers είναι εμπνευσμένο από την καλλιτέχνη, η οποία το δημιούργησε ύστερα από ένα ταξίδι που έκανε στη Σάντα Μόνικα της Καλιφόρνιας. Το μαντήλι αυτό είναι μια πολύ σύγχρονη σύνθεση. Το σχέδιο παρουσιάζει ένα ναυτικό μοτίβο ιστιοφόρου. Το Spinnaker είναι ένα μοναδικό είδος πανιού ιστιοπλοϊκού, το οποίο γεμίζει με τον άνεμο, σα μπαλόνι.
Spinnakers (1983) Το μαντήλι Spinnakers είναι εμπνευσμένο από την καλλιτέχνη, η οποία το δημιούργησε ύστερα από ένα ταξίδι που έκανε στη Σάντα Μόνικα της Καλιφόρνιας. Το μαντήλι αυτό είναι μια πολύ σύγχρονη σύνθεση. Το σχέδιο παρουσιάζει ένα ναυτικό μοτίβο ιστιοφόρου. Το Spinnaker είναι ένα μοναδικό είδος πανιού ιστιοπλοϊκού, το οποίο γεμίζει με τον άνεμο, σα μπαλόνι.

Les Tropheés de Venise (2001)
Το μαντήλι Τα Λάφυρα της Βενετίας (Ελ.), παρουσιάζει βυζαντινά σχέδια του Καθεδρικού Ναού, Αγίου Μάρκου της Βενετίας. Παρουσιάζει τέσσερα άλογα στο κέντρο της σύνθεσης, εμπνευσμένα από τα τέσσερα χαλκόχρυσα άλογα, τα οποία βρίσκονται στο προστώο του ναού.
Les Tropheés de Venise (2001) Το μαντήλι Τα Λάφυρα της Βενετίας (Ελ.), παρουσιάζει βυζαντινά σχέδια του Καθεδρικού Ναού, Αγίου Μάρκου της Βενετίας. Παρουσιάζει τέσσερα άλογα στο κέντρο της σύνθεσης, εμπνευσμένα από τα τέσσερα χαλκόχρυσα άλογα, τα οποία βρίσκονται στο προστώο του ναού.

Skyros (1985)
Το μαντήλι Σκύρος (Ελ.) παρουσιάζει μια λεπτομέρεια από το κέντημα ενός νυφικού σεντονιού της Σκύρου, με παράσταση τσαλαπετεινού, κέντημα από τη συλλογή του Νεοελληνικού Πολιτισμού του Μουσείου Μπενάκη. Τα κεντήματα της Σκύρου είναι από τις πλουσιότερες και καλύτερα μελετημένες ενότητες των νεοελληνικών κεντημάτων.
Skyros (1985) Το μαντήλι Σκύρος (Ελ.) παρουσιάζει μια λεπτομέρεια από το κέντημα ενός νυφικού σεντονιού της Σκύρου, με παράσταση τσαλαπετεινού, κέντημα από τη συλλογή του Νεοελληνικού Πολιτισμού του Μουσείου Μπενάκη. Τα κεντήματα της Σκύρου είναι από τις πλουσιότερες και καλύτερα μελετημένες ενότητες των νεοελληνικών κεντημάτων.