Στο σημερινό ‘Α, μπα’: είμαστε γαϊδούρια ή απλά ειλικρινείς;

Στο σημερινό ‘Α, μπα’: είμαστε γαϊδούρια ή απλά ειλικρινείς; Facebook Twitter
55


________________
1.


αυτά τα εκπληκτικά χρηματοδοτούμενα ερευνητικά προγράμματα που με απόλυτη διαύγεια και αξιοκρατική προσέγγιση χορηγούνται σε νέους επιστήμονες, τι κουκουλώνουν;...γιατί -μεταξύ μας-δεν παίζει τέτοια απλοχεριά!- celia

Aπλοχεριά;


Πόσους νέους επιστήμονες ξέρεις που έβγαλαν λεφτά από την έρευνά τους;


Χαμός, ε; Δε φαντάζεσαι σε πόσα κότερα νέων επιστημόνων έχω πάει. Και τα πάρτι των καθηγητών πανεπιστημίου, άλλο πράγμα. Χαβιάρια, σαμπάνιες, ζωντανές τίγρεις, γυναίκες, της τρελής.


Το εθνικό μας σπορ, η εγγενής καχυποψία, είναι η εύκολη έξοδος για να μην ασχοληθείς τελικά με τίποτα και να παραμείνεις αδαής αλλά με άρωμα ψαγμένου. Αν υποψιάζεσαι τα πάντα, σε κάποια θα πέσεις μέσα, οπότε θα έχεις μια ζωή τη δικαιολογία να λες «τα 'λεγα εγώ». Βέβαια, θα ακούσεις μόνο για τα σκάνδαλα, γιατί αυτά σε ενδιαφέρουν. Τι ενδιαφέρον έχει να ασχοληθείς με το τι είναι αυτά τα εκπληκτικά χρηματοδοτούμενα ερευνητικά προγράμματα, ποιος τα πληρώνει, γιατί, και με ποιες διαδικασίες δίνονται; Πω πω βαρεμάρα, αυτό έχει πολύ διάβασμα. Σίγουρα κάτι ψόφιο παίζει, κάτι κουκουλώνουν, για βάλε τώρα να δούμε τι έχει η τηλεόραση.


Τα πράγματα ποτέ δεν είναι ρόδινα. Φυσικά πάντα εμφανίζεται κάποιος που θα προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί το οτιδήποτε για να κερδίσει χρήματα, δόξα, δεν ξέρω τι. Από αυτό το δεδομένο μέχρι του να λες ότι «τα ερευνητικά προγράμματα», γενικώς και αορίστως, σε όλες τις περιπτώσεις κουκουλώνουν «κάτι»....


Η επένδυση στην έρευνα είναι η πιο αντισέξι επένδυση. Πολύ απίθανο να βγάλεις κέρδος από αυτό, ή έστω να πάρεις τα λεφτά σου πίσω. Γι' αυτό οι περισσότερες χώρες δεν δίνουν λεφτά. Επειδή όμως η έρευνα είναι αυτή που τώρα μας έχει χαρίσει και τη δυνατότητα να γράφουμε τι φάγαμε σήμερα στο ίντερνετ, κάποιες χώρες ή κάποιοι οργανισμοί προσπαθούν και δίνουν, γιατί αν σου πετύχει το ένα ερευνητικό πρόγραμμα, τύφλα να έχουν τα χίλια αποτυχημένα.


Και τώρα, όσο χιλιάδες (εκατομμύρια) άνθρωποι δουλεύουν ουσιαστικά για τη χαρά της γνώσης πάνω από οθόνες προσπαθώντας να πάνε την παγκόσμια κληρονομιά ένα βηματάκι παραπάνω, ας συνεχίσουμε να λέμε τις βλακείες μας στο απέραντο διαδίκτυο.


________________
2.


Υστερα από λίγη ψυχοθεραπεία, βρίσκεις το σθένος να ξεκαθαρίσεις την θέση σου απέναντι σε μία απαιτητική φίλη, που θέλει να είναι πάντοτε η πρώτη σου επιλογή. Που επί χρόνια καταπίεζες τις ελευθερίες σου για να μην την στενοχωρήσεις. Που σε εκβίαζε ψυχολογικά παίρνοντάς σου ακριβά δώρα για να σου γίνεται ολοένα και πιο αρεστή. Και τώρα απλά δηλώνεις οτι δεν μπορείς άλλο να κάνεις τα "κέφια' των άλλων και πως προτεραιότητα έχουν οι δικές σου ανάγκες. Οτι μέχρι εκεί μπορείς να δώσεις και οτι καλό θα κάνουν όλοι να το αποδεχθούν. Να αποδεχθούν οτι αυτη είσαι και όποιος έχει πρόβλημα με αυτό ας το κρατήσει για τον εαυτό του. Και ξαφνικά νιώθεις ελεύθερη. Και κάπου εκεί σκέφτηκα αυτό που έχεις πει. Οτι αυτοί που λένε όχι (κι ας γίνονται κακοί) τέλικά κερδίζουν τον σεβασμό των άλλων και την ψυχική τους ηρεμία. Ειμαστε παρτάκηδες και γαιδούρια ή απλά ειλικρινείς?- εκείνη

Οι «απλά ειλικρινείς» είναι στην ουσία παρτάκηδες και γαϊδούρια.


Όταν είσαι για χρόνια έτσι και μετά γίνεσαι γιουβέτσι, περνάς από μια φάση που αντιδράς σπασμωδικά, προσπαθώντας να πάρεις το αίμα σου πίσω και να ξανακερδίσεις το χαμένο έδαφος. Σε αυτή τη φάση προσαρμογής νομίζεις ότι φαίνεσαι συνειδητοποιημένος, αλλά στους άλλους φαίνεσαι επιθετικός και παράλογος – συνήθως, είσαι κι όλας. Είναι σα να σου έχουν δώσει ένα όπλο το οποίο δεν ξέρεις πώς να χειριστείς και η αίσθηση ότι το έχεις επιτέλους στα χέρια σου είναι μεθυστική – και όποιον πάρει ο χάρος.


Τα όρια που προσπαθείς να επαναπροσδιορίσεις τώρα, για να λειτουργούν, δεν μπορεί να είναι μια μονομερής συμφωνία. Τα όρια είναι ένα σημείο συνεχούς διαπραγμάτευσης. Όχι, δεν είναι «εγώ μέχρι εδώ μπορώ και να πάτε στο διάολο». Μπορεί να χρειαστεί να το πεις κι αυτό στη ζωή σου, αλλά αν θέλεις να συντηρείς μακροχρόνιες σχέσεις με τους άλλους, αυτό είναι το τελευταίο καταφύγιο. Μερικές φορές, προτεραιότητα έχουν οι ανάγκες των άλλων. Μερικές φορές πρέπει να λες «ναι» ενώ από μέσα σου λες «όχι». Μερικές φορές πρέπει να κάνουμε τα κέφια των άλλων.


Δεν λέω ότι κακώς αντιδράς έτσι με τη συγκεκριμένη φίλη. Αν νιώθεις ότι έκανες υπερβολικά πολλές υποχωρήσεις, καλώς άρχισες να λες τα όχι. Μην ξεχνάς όμως ότι σε αυτή την ιστορία ήσουν συνεργός. Μπορεί η φίλη να είναι τάδε και δείνα, αλλά εσύ συμμετείχες. Αν θέλεις να θυμώσεις και αν θέλεις τόσο πολύ να είσαι ειλικρινής, πρέπει να είσαι ειλικρινής και με τον εαυτό σου.

________________
3.


Αγαπητή Αμπα,
Τον τελευταίο καιρό παρατηρώ πως ζω πολύ συναισθηματικά. Τα πράγματα έχουν ως εξής: Μένω Σκοτία και είμαι στο δεύτερο χρόνο. Γενικώς, περνάω πολύ όμορφα. Μένω με το φίλο μου, έχω παρέες, σε λίγες μέρες ξεκινάω μια δουλειά που πιστεύω πως θα μου αρέσει πολύ. Όλα καλά. Μου αρέσει να ζω τα πράγματα έντονα. Πολλές φορές όταν περνάω ωραία λέω στον εαυτό μου «ρε φίλε, τι τέλεια που περνάς τώρα! Να το θυμάσαι!». Το θέμα είναι πως τον τελευταίο καιρό νιώθω πως κάπως με κουράζει όλο αυτό. Μια φορά σκεφτόμουν πως όταν περνάς καλά έχεις τις έντονες αναμνήσεις και τη νοσταλγία να σε κυνηγούν και κάπου λίγο σε θλίβουν. Σκέψου, για παράδειγμα, περνάς μια βδομάδα τέλεια και μετά την αναπολείς με χαμόγελο αλλά και με μια μικρή πίκρα. Τι γίνεται ρε συ Αμπα; Νοσταλγώ πολύ. Μέρη, πρόσωπα, στιγμές. Όχι μόνο από την Ελλάδα. Είναι καλό τελικά να περνάς πολύ όμορφα; Σίγουρα, ναι, αλλά πώς μπορεί μετά κανείς να διαχειριστεί τα συναισθήματά του όταν είναι κάπως πιο δυνατά; Ταξιδεύω, γνωρίζω κόσμο, δοκιμάζω καινούργια πράγματα, αλλά μου είναι δύσκολο να πω «τέρμα, ως εδώ. Πέρασες καλά, τελείωσε, προσανατολίσου αλλού». Και να έχεις και τα αντίο, τις φωτογραφίες, τα διαφορετικά αρώματα, τα τοπία, όλα να μη σε αφήνουν σε ησυχία. Είναι δύσκολη η ενηλικίωση από μια ηλικία και μετά! :-P
Σε φιλώ και take care.- φσιτ- μπόινγκ

Σου προτείνω να αγοράσεις παπούτσια δύο νούμερα μικρότερα, για να έχεις κάτι χειροπιαστό για να υποφέρεις. Δεν είναι δικό μου, είναι του Καζαντζάκη.


«Απλοϊκός επαρχιώτης, όλο χνούδι ακόμα, που πρώτη φορά περπατούσε ολομόναχος και λεύτερος στην ξενιτιά, και τόσο πολλή η χαρά μου που κάποτε, θυμούμαι, με κυρίευε φόβος, γιατί, τό 'ξερα καλά, οι θεοί ζηλεύουν, κι είναι ύβρις να 'σαι ευτυχής και να το ξέρεις.


Για να ξορκίσω το κακό μάτι τους κατέφευγα σε κωμικά τεχνάσματα να ελαττώσω την ευτυχία μου.
Θυμούμαι στη Φλωρεντία ήμουν τόσο ευτυχισμένος που κατάλαβα πως αυτό πια ξεπερνάει τ' ανθρώπινα δικαιώματα και πρέπει να βρω τρόπο να υποφέρω. Πήγα λοιπόν κι αγόρασα ένα ζευγάρι παπούτσια πολύ στενά μου, τα 'βαζα το πρωί, και πονούσα τόσο πολύ που δεν μπορούσα να περπατήσω, πηδοκοπούσα σαν το κοράκι, όλο το πρωί, ως το μεσημέρι, ήμουν δυστυχής, μα το απόγεμα που άλλαζα παπούτσια κι έβγαινα να σεριανίσω, τι ευτυχία ήταν εκείνη! περπατούσα ανάλαφρος, πετούσα, ο κόσμος ξαναγίνουνταν παράδεισος, σεριάνιζα στους όχτους του Άρνου, περνούσα τα γεφύρια, ανέβαινα στο Σαν Μινιάτο, και το βραδάκι φυσούσε ένα αγεράκι δροσερό κι οι ανθρώποι περνούσαν μέσα στις στερνές αχτίδες του ήλιου, ντυμένοι κατάχρυσα.


Μα την άλλη μέρα το πρωί, ξανάβαζα τα στενά παπούτσια, ξαναγίνουμουν δυστυχής, κι οι θεοί δεν είχαν πια λόγο να επέμβουν, πλέρωνα, μαθές, κι εγώ τον φόρο του ανθρώπου.»


Από το «Αναφορά στον Γκρέκο»

________________
4.

είμαι από τις περιπτώσεις που ξεκίνησα με μια πολύ δυνατή σχέση σε μικρή ηλικία μέχρι τα 26, που μου έδινε τα πάντα, ήμουν ήρεμη κι ο εαυτός μου, ήξερα ότι και στην άλλη άκρη της γης να βρισκόμουν θα έκανε τα πάντα για εμένα, όπως κι εγώ για εκείνον. Ήταν μια σχέση που είχε δοκιμαστεί κι από προβλήματα υγείας και από την εναντίωση των γονιών μου (λόγω διηπειρωτικής διαφοράς κουλτούρας) που καθόλου δεν το καταλάβαινα γιατί είχαμε μεγαλώσει και οι δύο Ελλάδα. Μετά από αυτή την τόσο πλήρη σχέση, εγώ αποφάσισα σιγά σιγά ότι ήθελα να πάρω το ρίσκο και με άλλες σχέσεις, είχε επέλθει λίγο η βαρεμάρα, λίγο η απροθυμία. Με τον άνθρωπο αυτό μιλάω ακόμα και πάντα θα μας δένει κάτι πολύ δυνατό κι όχι ερωτικό, γιατί μου έδειξε πραγματικά πως νιώθεις όταν σε αγαπάνε κι εγώ το ίδιο σ εκείνον. Αναλώθηκα σε αρκετές σχέσεις μετά από αυτή, καμία δεν έμοιαζε με την προηγούμενη, αλλά ήταν σαν η μία να ήταν χειρότερη από την άλλη, ώσπου η τελευταία ήταν εφιάλτης. Αποφάσισα να μείνω μόνη μου εδώ και σχεδόν 2 χρόνια και κοιτώντας όλη μου την πορεία είναι σα να ήρθαν όλα με ανάποδη σειρά...ή τα πήρα εγώ ανάποδα, δυστυχώς δε μπορώ να καταλάβω το πως το έκανα αν το έκανα εγώ-από πάνω

Μπορεί να ήταν ατυχία. Μπορεί να είχες την ατυχία να βρεις κάτι καλό πρώτο πρώτο, και αυτό να σε κάνει να νομίζεις ότι έτσι θα είναι η ζωή από δω και πέρα, έτσι και ακόμη καλύτερη, γιατί όταν είμαστε μικροί, είναι αυτονόητο ότι η ζωή μας χρωστάει μόνο τα καλύτερα.


Μπορεί. Μπορεί να συμβαίνει όμως και κάτι άλλο. Όταν είσαι μικρός, είναι πολύ πιο εύκολο να κάνεις μια αρμονική σχέση. Ακόμη δεν ξέρεις τα όρια σου και ανέχεσαι πολλά – είσαι αδιάφορος γιατί δεν πιστεύεις ότι αυτό που έχεις πρέπει να κρατήσει για πάντα – νομίζεις ότι θα έρθουν καλύτερα, οπότε δεν απογοητεύεσαι εύκολα από το παρόν – η ζωή έχει λίγες απαιτήσεις ακόμα και η σχέση δεν δοκιμάζεται σε ιδιαίτερα δύσκολες καταστάσεις. Το χειρότερο που μπορεί να πάθει είναι να μην εγκρίνουν οι γονείς, το οποίο ξεπεράσετε.


Οπότε, το να συγκρίνεις μια σχέση που έκανες στα 20 με μια που έκανες στα 27, δεν είναι σωστό. Δε συγκρίνεται. Ήσουν άλλος άνθρωπος με άλλες προσδοκίες και εμπειρίες. Όπως και να έχει, το να αναπολείς το παρελθόν δεν σε βοηθάει σε τίποτα. Για να αντλήσεις κάτι από το παρελθόν, η νοσταλγία είναι ο χειρότερος τρόπος.

________________
5.


Γνώρισα πριν δύο βδομάδες ενα παιδί και τον ερωτεύτηκα πολύ και αυτός το ίδιο .Και πλέον είμαστε σε σχέση .Τι μπορώ να κάνω για να μείνει ζωντανή αυτή η σχέση και να μην χαθεί αυτή η μαγεία που έχω μαζί του??- Λίζα

Η «μαγεία» που έχεις μαζί του είναι το γεγονός ότι δεν έχεις ιδέα ποιος είναι, και ό,τι λέει και ό,τι κάνει τα ερμηνεύεις κατά πώς σε βολεύει περισσότερο. Η μαγεία είναι μέσα στο κεφάλι σου και θα διαλυθεί όπως διαλύεται ο καπνός στον αέρα. Αυτή η μαγεία όμως είναι όπως τα κουνέλια που βγάζει ο ταχυδακτυλουργός από το καπέλο. Η αληθινή μαγεία είναι όταν συντονίζεις τη ζωή σου και τις σκέψεις σου και τις ανησυχίες σου με έναν άλλον άνθρωπο μέσα από ένα μονοπάτι στρωμένο με αγάπη, θαυμασμό και κατανόηση.

________________
6.


Είναι κακό δηλαδή που δεν με ενδιαφέρει να χρεωθώ με ένα δάνειο μέχρι τα 70 μου και να αγοράσω μία σπιταρόνα" ένα κεραμμίδι πάνω από το κεφάλι μου" , κάτι "για να αφήσω στα παιδιά μου" (που δεν έχω και δεν ξέρω αν θα αποκτήσω) , και προτιμώ να βάζω κάποια λεφτά στην άκρη και να πηγαίνω ένα δύο ταξίδια στο εξωτερικό το χρόνο? Πώς μπορούν αυτοί οι άνθρωποι να μην πηγαίνουν πουθενά, όχι μόνο ταξίδια αλλά και σε ένα εστιατόριο με φίλους να περάσουν καλά, ένα θέατρο ή οτιδήποτε άλλο τους αρέσει, να στερούνται όλα αυτα που θα θελαν να κάνουν, περνώντας όλη την ζωή τους κλεισμένοι μέσα στο σπίτι που θα γίνει δικό τους μετα από 30 χρόνια??? Εχει περάσει στο DNA των Ελλήνων τελικά η απόκτηση ακινήτων?? Μα χάνουν τόσα άλλα όμορφα πράγματα τα οποία θα μπορούσαν να κάνουν τα χρήματα τους..Ποια είναι η γνώμη σου?- Εκείνη


Ότι ο καθένας είναι ελεύθερος να ξοδεύει τα λεφτά του εκεί που του αρέσει, και οι υπόλοιποι δεν έχουμε λόγο σ' αυτό. Οι συζητήσεις πέρα από αυτό είναι κουτσομπολιό.

________________
7.


είμαι 39 στα 40 και μόνη. εδώ και πολύ καιρό. δεν το δραματοποιώ. μια χαρά περνάω. έχω φίλους και παρέες, βγαίνω έξω, διασκεδάζω, ταξιδεύω, γυμνάζομαι, φροντίζω τον εαυτό μου, δουλεύω.
δεν ονειρεύτηκα ποτέ να βάλω νυφικό ή να κάνω παιδιά. Μάλλον δεν ήταν ποτέ ελκυστική η ιδέα. δεν ξέρω γιατί. ακόμα δεν είναι.
φυσικά, αισθάνομαι μοναξιά. θέλω να ερωτευτώ. συχνά αναρωτιέμαι τι λάθος έκανα ή συνεχίζω να κάνω και είμαι μόνη μου.
αυτό που με θλίβει όμως, είναι ότι συχνά με κοιτούν (ζω σε μικρή επαρχιακή πόλη...) με συμπόνια, "την καημενούλα ...δεν παντρεύτηκε, δεν έκανε παιδιά..." .
Και ενώ εγώ δεν έχω τέτοια θέματα, ή έτσι πιστεύω τουλάχιστον, γιατί καταφέρνουν να με κάνουν να αισθάνομαι ανάπηρη και κοινωνικά λειψή και κακομοιρούλα ; αυτό με κάνει έξαλλη!!! και με στενοχωρεί....- πάστα φλώρα

Τα έχεις μπερδέψει λίγο;


Έχεις ταυτίσει το γάμο και τα παιδιά με τη συμβατικότητα; Νομίζεις ότι λέγοντας «δεν ονειρεύτηκα νυφικό» δηλώνεις ότι «δεν έχεις τέτοια θέματα;» Ποια είναι αυτά τα «θέματα;»


Ο γάμος μεταξύ δύο ανθρώπων, τα παιδιά και η οικογένεια, δεν είναι ένα «θέμα» ή μια σκέτη παράδοση ή μια γιορτή σαν την 25η Μαρτίου. Ο γάμος και τα παιδιά είναι ό,τι θέλει ο καθένας να είναι. Κάθε οικογένεια είναι όπως επιλέγει να είναι: μικροαστική, απελευθερωμένη, αρμονική ή δυσλειτουργική, όλα αυτά μαζί... ό,τι θέλει, και ό,τι μπορεί, τελικά.


Δεν είναι συντηρητικό να θέλεις συντροφικότητα, ούτε ξεπερασμένο, ούτε μικροαστικό. Αυτό είναι ο γάμος, αν αυτό θέλεις να είναι. Εντάξει, μην παντρεύεσαι, αλλά έχουμε πολλά, πάρα πολλά χρόνια μπροστά μας μέχρι να ξεφύγουμε από την οργάνωση της κοινωνίας πέρα από την οικογένεια. Εκατοντάδες, ίσως. Έτσι πιστεύεις ότι διαφοροποιείσαι από το κατεστημένο;


Επειδή τα έχεις μπερδέψει, και επειδή λογοκρίνεις τον εαυτό σου, και επειδή αυτοί που λένε «την καημενούλα» χτυπάνε ένα ευαίσθητο νεύρο σου, που δεν ξέρεις και πού βρίσκεται, γι' αυτό γίνεσαι έξαλλη.

55

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

17 σχόλια
#3 Το απόσπασμα του Καζαντζάκη περί ορίων ευτυχίας είναι υψηλής λογοτεχνικής αξίας, χωρίς καμιά επιφύλαξη. Άλλωστε, θεωρώ την "Αναφορά στο Γκρέκο" αν όχι το καλύτερό του βιβλίο, σίγουρα ένα από αυτά (χωρίς να τα έχω διαβάσει όλα, είναι αλήθεια, το ομολογώ). Αλλά, όπως είπε και η alpha2zeta, ενώ ως απάντηση ταιριάζει γάντι στο περιεχόμενο της ερώτησης, το αν συμφωνείς ή διαφωνείς με αυτό είναι ένα άλλο θέμα. Προσωπικά, διαφωνώ και θεωρώ κορυφαίες τις απαντήσεις της ΕraTess στο θέμα, με καλύπτουν πλήρως. Και μιας και αρκετούς σχολιαστές αυτής της ανάρτησης τους παρέσυρε ο τρελός χορός της αυθεντίας, ας παραθέσω και 'γω με τη σειρά μου το λόγο μιας άλλης προς αντιπαράθεση. Ο γίγαντας Camus, αν δεν κάνω λάθος, είχε πει "Δεν είναι ντροπή να προτιμάμε την ευτυχία.".
Περί αυτού πρόκειται ούτως ή άλλως (ελαφρύτερων ή βαρύτερων μαζοχιστικών τάσεων ανεξαρτήτως προέλευσης). Πέθανε σε αυτοκινητικό στα 46 του. Υποθέτω με το χαμόγελο, δεδομένου ότι αυτό συνέβη μετά από πολλαπλές συναπτές καλλιτεχνικές επιτυχίες και υπέρτατη διεθνή αναγνώριση (καθώς και ένα βραβείο Nobel λογοτεχνίας), οικογενειακή ευτυχία και διάφορες προσωπικές επιτυχίες (όπως το ξεπέρασμα της φυματίωσης που τον ταλαιπωρούσε στα νιάτα του). Η ειρωνία (ως προς αυτό που ρωτάς) είναι ότι μετά το θάνατό του εκδόθηκε το πρώτο του φιλοσοφικό μυθιστόρημα (ανέκδοτο κατ' επιλογήν του μέχρι τότε) με τίτλο "Α Happy Death"(!).
1. Εξαιρετική απάντηση και προσέγγιση. Υπόψη οτι η επιστήμη της ψυχολογίας βασίζεται σε έρευνες. Έρευνα δε σημαίνει κάνω γκάλοπ, οποιος έχει γνώση τι σημαίνει είναι σίγουρος ότι πρόκειται για μια δύσκολη διαδικασία.
#7 Για ρίξε μια ματιά εδώ http://www.theparisreview.org/interviews/4444/the-art-of-fiction-no-35-simone-de-beauvoirμε έμφαση στην απάντηση τι εννοεί όταν λέει ότι αισθάνεται "swindled" και τι έχουν καταλάβει οι άλλοι.Προσωπικά δε νομίζω ότι τα έχεις μπερδέψει καθόλου, άλλο πράγμα η δημιουργία οικογένειας (που δε σου λείπει όπως λες) και άλλο η ανάγκη για συντροφικότητα (που αναγνωρίζεις ότι αισθάνεσαι). Δε βλέπω κανένα μπέρδεμα. Ασ'τους να λένε και καλή τύχη!
Να ΄σαι καλά Σανάνθη!Αφού σε ενδιαφέρει, ρίξε και μια ματιά στις απόψεις της Simone για τη Brigitte Bardot(ήταν φαν σαν εσένα:)).Αφιερωμένο: http://thedarkanddisposessed.blogspot.gr/2012/02/brigitte-bardot-lolita-syndrome-simone.html
Σ'ευχαριστώ πολύ για την αφιέρωση, Αγνοδίκη!Merci beaucoup! Η Σιμόν και η Μπριζίτ είναι δύο μόνο από τις αδυναμίες μου αλλά δεν ήξερα ότι η πρώτη ήταν φαν της δεύτερης (και μάλιστα για τους ίδιους σχεδόν λόγους που είμαι κι εγώ). C'est si bon, γλυκιά μου, καλό ΣΚ με ένα τραγουδάκιhttp://youtu.be/B691ciqDMpE:) :)
#7 Σχεδόν όποιος θελει να παντρευτεί παντρεύεται! Προσωπικά δεν εχω γνωρίσει ούτε έναν που να το ήθελε πολύ και να μην κατάφερε να το κάνει. Δεν ειναι λόγος πραγματικά αυτός για να σε λυπάται κανείς. Σκέψου όμως και να παντρευτεί κάποιος αρχίζουν: "γάμος χωρις παιδια; Ποτέ θα κάνετε παιδια; Μια γνωστή μου τα κατάφερε και ηταν 43..." Λένε, λένε... οι αδιάκριτοι άνθρωποι δεν σταματούν ποτέ. Και να κανεις ενα παιδί πρεπει να κανεις και δεύτερο, γιατί ενα ίσον κανένα (το εχω ακούσει και αυτο!). Αν τύχει πάλι και χωρίσεις σε παρακινούνε να "ξαναφτιάξεις την ζωή σου" προφανώς για κάποιους η ζωη χωρις γάμο ειναι χαλασμένη! Το θέμα ειναι να σκεφτείς γιατί σε επηρεάζει αυτό. Ίσως να διανύεις μια φάση της ζωής σου που αναθεωρείς πράγματα, που μετανιώνεις για ό,τι έκανες ή δεν έκανες, ίσως είναι που πλησιάζεις τα 40 και οι περισσότεροι μια κρισούλα την βιώνουν πριν αλλάξουν δεκαετία. Εσύ ξέρεις...
Kαι εκεί που χάζευα αμέριμνη τη σημερινή ανάρτηση διάβασα το απόσπασμα του Καζαντζάκη και ξέσπασα σε κλάμματα.Μίλησε στην ψυχή μου, γιατί και εγώ το ίδιο βάρος κουβαλάω. Επειδή νιώθω ότι όλα είναι καλά στη ζωή μου, θα τιμωρηθώ, γιατί αυτός είναι ο φόρος των ανθρώπων. Σε ευχαριστώ, ήταν υπέροχο το κείμενο...
#7: Πάστα Φλώρα, να μη σε ενοχλεί η συμπόνοια που (νομίζεις ότι) βλέπεις στα μάτια των άλλων. Είναι η λεγόμενη "συμπόνοια του δευτερολέπτου"- σε λίγο θα έχει εξατμιστεί σαν την πρωινή δροσιά στη ζέστη της μέρας, καθώς μετά από λίγο ο καθένας θα βράζει πάλι στο καζάνι των δικών του προβλημάτων. Ίσως μάλιστα να μην είναι καν συμπόνοια αυτό που νομίζεις ότι βλέπεις (ένας λόγος παραπάνω για να μην ασχολείσαι). Αυτοί "φαντάζονται" πως μπορεί να νιώθεις εσύ, εσύ πάλι "φαντάζεσαι" τί νιώθουν αυτοί για σένα. Δεν αξίζει λοιπόν να χαλάς την ψυχούλα σου για αποκυήματα φαντασίας. Απ'ό,τι κατάλαβα είχες πάντα στη ζωή σου τις δικές σου προτεραιότητες κι ανάγκες και με βάση αυτές βάδισες και βαδίζεις το δικό σου μονοπάτι. Για να συναντηθείς με το μονοπάτι κάποιου άλλου και να βαδίσετε μαζί, θα πρέπει,εκτός όλων των άλλων,να λάβεις υπόψη σου τα παιχνίδια της τύχης και της χρονικής συγκυρίας. Και αυτοί που σήμερα σε "συμπονούν", δεν ξέρουν οι ίδιοι τί παιχνίδια τους ξημερώνει η ζωή αύριο...
#6μαλλον η καθυστερηση των απαντησεων μας εχει παει στην προηγουμενη δεκαετια...ΠΟΥ ΤΑ ΕΙΔΕΣ ΤΑ ΔΑΝΕΙΑ ΤΩΝ 70 ΧΡΟΝΩΝ ΓΙΑ ΣΠΙΤΑΡΩΝΕΣ ΚΟΥΚΛΙΤΣΑ ΜΟΥ????
#5και μονο που μπηκες στο αγχος να αναρωτιεσαι απο τωρα, χανεις και το λιγο που εχεις.την εντυπωση οτι βρηκες κατι μοναδικο και τελειο...θα μπορουσες να το εχεις για λιγο και να το ζησεις με ολη του την ενταση, μεχρι να διαλυθουν οι ψευδαισθησεις, αλλα επιλεγεις να το σκοτωσεις εν τη γεννέσει του.your choice...
#7. Χε, είμαι σε λίγο παρόμοια κατάσταση, μείον τη μοναξιά μάλλον, και βρίσκω πολύ αποτελεσματικό, απέναντι σε τέτοιες συμπεριφορές (που ομολογουμένως δεν είναι συχνές, ούτε και μ' ενοχλούν γιατί στη βάση τους δεν βλέπω κάτι κακό, απλώς μια (περι)ορισμένη αντίληψη για τη ζωή, ότι ευτυχία βρίσκει ο άνθρωπος μόνο ζευγαρωμένος με παιδιά), να υιοθετώ την οπτική τους: ναι βρε παιδί μου, τι να κάνουμε, υπάρχουν και οι ατυχίες στη ζωή, ε, δεν πειράζει, την υγειά μας νά 'χουμε κλπ. Δοκίμασέ το, θα δεις πόσο γρήγορα θα αφοπλιστεί η κουτσομπολίστικη ή τυχόν κακεντρεχής πλευρά του πράγματος (γιατί όλο αυτό έχει να κάνει και με τη διαφορά, αν δείξεις ότι δεν διαφέρεις από άποψη, αλλά από ατυχία, είναι πολύ πιθανό να μην ξανασχοληθούν μαζί σου). Και αν όντως κάτι αγγίζει η κριτική τους, η στάση αυτή θα σου δώσει χώρο και χρόνο να κάνεις τις επιλογές σου χωρίς να πιέζεσαι από τους καλοθελητές. Καλά να περάσεις!
#3 (λίγο) άσχετο,", πλέρωνα, μαθές, κι εγώ τον φόρο του ανθρώπου "ξέρουμε ότι ο Καζαντζάκης έχει μεταφραστεί σε τόσες γλώσσες,αλλά τι έχει μεταφραστεί ;η κρητική διάλεκτος,η χροιά οι ιδιωματισμοί, το πλάσιμο των προτάσεων , η κρητική επίγευση, δεν είναι στην ουσία ο Καζαντζάκης ;και μήπως αυτό που βλέπουμε τόσο καθαρά στον Καζαντζάκη, ισχύει και για τις μεταφράσεις των ξένων λογοτεχνών... ;(υποψιάζομαι πως ισχύει αν και δεν έχω διαβάσει και τίποτα στο ξένο πρωτότυπο)
δύσκολη περίπτωση ο Καβάφης..Είχα ακούσει ότι κάποιοι θέλουν να μάθουν ελληνικά μόνο και μόνο για να διαβάσουν Καβάφη στο πρωτότυπο.όπως στο παρακάτω λινκ, όπου συγκρίνει λέξη προς λέξη τρεις μεταφράσεις !http://readingtheend.com/tag/cp-cavafy/
Έχει κάνει εξαιρετική μετάφραση του Καβάφη ο Mendelsohn. Κόπιασα πολύ να την βρω, αλλά μεταφέρει αυτό που αγνοούν σχεδόν εξ'ολοκλήρου οι άλλοι μεταφραστές: την μείξη λόγιας και ιδιωματικής γλώσσας που χρησιμοποιούσε ο Καβάφης.Την πήρα δώρο σε μια φίλη μου Αγγλόφωνη. Όταν πριν λίγα χρόνια μετανάστευσε κάπου στην Άπω Ανατολή, πήρε μαζί της δυο βιβλία: την αγία γραφή της και τον Καβάφη. :)
Εγω που προσκυνω τον Καμιλερι και δεν εχω ιδεα με τι μπορει να μοιαζει η σικελικη διαλεκτος... Ουτε με τα ιταλικα εχω καμια σχεση, με την απορια θα μεινω... (οκ, ξεφυγαμε απο το θεμα, αλλα ηθελα να πω τον πονο μου).
Ας μη μιλήσουμε εμείς, ας μιλήσει ένας από τους μεγαλύτερους ερευνητές του 20ού αιώνα:"Έφυγα από την Ελλάδα με σπασμένα φτερά και νόμιζα πως δεν θα μπορούσα πια ποτέ να πετάξω. Όλοι γύρω μου με θεωρούσαν ως ένα ναυαγισμένο ιδεοπαθή και άρχισα σιγά σιγά να το πιστεύω και εγώ ο ίδιος... Ευτυχώς εδώ βρήκα άλλο κόσμο, άλλους ανθρώπους με πλατύτερες ιδέες με ευγενέστερα αισθήματα με υψηλότερα ιδεώδη και μπόρεσα να μπω πάλιν εις τον δρόμον μου. Για πρώτην φορά στην ζωήν μου ημπορώ να πω πως είμαι ευχαριστημένος. Έχω γύρω μου ζωήν που κοιτάζει μπροστά εις το μέλλον και όχι οπίσω εις το παρελθόν. Η Ελλάς είναι ένα παμμέγιστον νεκροταφείον επάνω εις το οποίον είναι στημένα τα πέτρινα αγάλματα των αρχαίων σοφών. Πίσω,πίσω, πίσω. Η έρευνα είναι η ψυχή της προόδου. Ο αμερικανός ή ο ευρωπαίος όταν του πω ότι είμαι επιστήμων και δεν κάνω τίποτε άλλο από το να ερευνώ με θεωρεί όχι μόνον ως χρήσιμον στοιχείο, αλλά ως κάτι ανώτερο από τους κοινούς ανθρώπους. Ο έλλην με θεωρεί απεναντίας ως ένα άχρηστον όν και όχι μόνον άχρηστον αλλά και επικίνδυνον ως ένα είδος φρενοπαθούς, ο οποίος έχεικαταληφθεί από μανίαν μέσα εις το νεκροταφείον του και απειλεί να τους σπάσει κάποιο είδωλο, κάποιο άγαλμα του παλαιού καιρού." Γεώργιος Ν.Παπανικολάου(Από το ομώνυμο βιβλίο-βιογραφία της Μαρίας Κόκορη, εκδόσεις Κέδρος)
Όταν όλοι συμφωνούμε απόλυτα σε κάτι τότε έχουμε γίνει Λερναία Ύδρα. Ένα τέρας, κεφάλι με πολλά πανόμοια πλοκάμια που συνθλίβουν το διαφορετικό."It is unwise to be too sure of one's own wisdom. It is healthy to be reminded that the strongest might weaken and the wisest might err."Mahatma Gandhi #1 Υπάρχουν πληροφορίες και γίνεται έρευνα αρχικά στην Ιταλία και μετά σε άλλες χώρες για μεγάλες καταχρήσεις στα ερευνητικά προγράμματα της Ε.Ε. με την συνεργασία υπαλλήλων της Ε.Ε.
@ Anonymous LibertyΑπό αυτό που ρωτά η ερώτηση σε αυτό που απαντάς εσύ υπάρχει τεράστια απόσταση. Δεν κάνουμε μια αόριστη συζήτηση εδώ. Απαντήσαμε σε συγκεκριμένο ερώτημα. Σε οτιδήποτε αναμιγνύονται άνθρωποι και χρήματα υπάρχει δυνατότητα και πιθανότητα για ένα ποσοστό διαφθοράς.Κανένας μας δεν θεωρεί αδιάφθορο το 100% των ερευνητών ούτε φαντασιωνόμαστε ότι ζούμε σε κάποια ιδανική ουτοπία.Αλλά να φτάσεις να πιστεύεις ότι κάτι κρύβεται επειδή χρηματοδοτείται για να ερευνήσει η αφρόκρεμα της παγκόσμιας επιστημονικής νεολαίας... αυτό είναι απλά βλακώδες.
Το ερώτημα του/της celia δυστυχώς δεν ήταν πιο συγκεκριμένο. Δεν αναφέρθηκε σε ερευνητικά προγράμματα και σε ποια χώρα. Υπάρχει όμως συγκεκριμένα μεγάλη διαφθορά στα προγράμματα της ΕΕ και ιδιαίτερα στα ερευνητικά. Δυστυχώς η γραφειοκρατία της ΕΕ είναι τόσο αργή να ερευνήσει βρει όλες τις ύποπτες συναλλαγές, πολλές φορές για προγράμματα μαϊμού. Χρηματοδοτήθηκαν "ερευνητικά προγράμματα" που ούτε ένα ευρώ δεν πήγε για έρευνα. Πολύ προχωρημένη απάτη με εταιρίες και θυγατρικές που μόνο σκοπό έχουν την εξαφάνιση εκατοντάδων εκατ. ευρώ με εξαπάτηση ή και με την συνεργασία των υπαλλήλων της ΕΕ.Το 2011 η αρμόδια υπηρεσία της ΕΕ για καταπολέμηση της Απάτης, European Anti-Fraud Office (OLAF), ανακάλυψε ολόκληρα δίκτυα στην Ιταλία με σκοπό τις απάτες σε ερευνητικά προγράμματα. Άλλες πέντε έξη χώρες συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας είχαν προβλήματα με εκατοντάδες χρηματοδοτήσεις. Δυστυχώς ο μέσος όρος διερεύνησης μιας τέτοιας παράνομης χρηματοδότησης μέχρι να φτάσει στο δικαστήριο είναι δυόμιση χρόνια. Δεν μπορούμε να πούμε ότι γίνεται απάτη ή κατάχρηση στην πλειοψηφία των επιδοτούμενων από την ΕΕ ερευνητικών προγραμμάτων αλλά είναι τόσες πολλές και τόσο καλά οργανωμένες αυτές οι ψευδοεταιρίες και παίρνει τόσο χρόνο για την απόδειξη ενοχής ή αθωότητας που η υποψία παραμένει και είναι δικαιολογημένη.
@ Anonymous LibertyΞαναλέω πως Σε οτιδήποτε αναμιγνύονται άνθρωποι και χρήματα υπάρχει δυνατότητα και πιθανότητα για ένα ποσοστό διαφθοράς.Επειδή είμαι άνθρωπος των στοιχείων θα με ενδιέφερε το ποσοστό των ερευνητικών προγραμμάτων που ανήκουν στις κατηγορίες που αναφέρεσαι: 0.1 % ή 30% πχ. Υποπτεύομαι (βάσιμα) ότι θα είναι πάρα πολύ μικρά τα ποσοστά. Το εκατοντάδες που αναφέρεις για Ελλάδα, σε τι στοιχεία βασίζεται; Για τι χρονικό διάστημα μιλάμε (χρόνια; δεκαετίες;). Τα ποσά που χάθηκαν τι ποσοστό από το συνολικό ετήσιο ποσό που δόθηκε για έρευνα ήταν; Η απώλεια των ποσών πως συγκρίνεται σε σχέση με το τελικό όφελος από όλους τους υπόλοιπους που πράγματι εργαστήκαν και συντέλεσαν στην πρόοδο της επιστήμης.Συνειδητοποιείς φυσικά ότι όποιος ερευνητής συλληφθεί, έστω και μετά από 5-10 χρόνια, να έχει καταχραστεί χρήματα που του δόθηκαν για έρευνα δεν θα ξαναβρεί εργασία ούτε σε περίπτερο.... Κλέφτες και παράσιτα υπάρχουν παντού, αλλά ας μην ισοπεδώνουμε έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες της ανθρώπινης προόδου, επειδή διαβάσαμε μια αναφορά για κάποια σάπια μήλα. Επίσης σκέψου το εξής, τα αληθινά λεφτά στην έρευνα ποτέ δεν είναι από το λεφτά των grants, αλλά είναι όταν με αυτά τα λεφτά βρεις κάτι νέο και ενδιαφέρον.
Οι επιστήμονες απατεώνες και αντιγραφείς (κλέβουν κι αυτοί) είναι περισσότεροι από ότι νομίζεις.Διάβασε το ακόλουθο άρθρο που μπαίνει στον νου ενός απατεώνα επιστημονικής έρευνας:"The mind of a con man"http://www.nytimes.com/2013/04/28/magazine/diederik-stapels-audacious-academic-fraud.html?pagewanted=all&_r=0Και το http://retractionwatch.com/ αφιερωμένο ... ο τίτλος τα λέει όλα.
Α, μπα σε συγχαίρω πραγματικά για τις απαντήσεις σε όλες τις ερωτήσεις, ειδικά τις 1, 3 & 6.Μια μικρή αντίρρηση για την 7 μόνο: Συμφωνώ μεν με αυτά που γράφεις, διαφωνώ δε με την ερμηνεία σου για τη χρήση της λέξης "θέματα" από την 'πάστα φλώρα'. Από το σημείο που βρίσκεται η φράση "εγώ δεν έχω τέτοια θέματα" προσωπικά συμπεραίνω ότι εννοέι "από μόνη μου δεν έχω κόμπλεξ, δεν αντιμετωπίζω εαυτήν ως κακομοίρα γεροντοκόρη που έμεινε στο ράφι, είμαι συμφιλιωμένη με τις επιλογές μου" και απλώς αναρωτιέται πώς το κοινωνικό στίγμα την κάνει να ντρέπεται τελικά για κάτι που δε θεωρεί από μόνη της ντροπή.Το να αντιμετωπίζει το γάμο ως μικροαστική κοινωνική σύμβαση, την οποία σνομπάρει, δεν το αποκλείω. Δεν νιώθω ωστόσο ότι αυτό είναι το κεντρικό νόημα του γράμματος.Κι αν είναι να συμπεράνουμε από κάπου την - πιθανώς - αφ'υψηλού στάση της έναντι του γάμου, δεν είναι από τη λέξη "θέματα" αλλά από τη φράση "να βάλω νυφικό", αντί για ένα απλό "να παντρευτώ". Σε αυτήν την αναφορά στο νυφικό υποφώσκει ίσως οπτική "η γυναίκες ονειρεύοντα να γίνουν νυφούλες για την τουαλέτα και το παραμύθιασμα της γιορτής, ενώ εγώ είμαι ανεξάρτητη και υπεράνω". Ίσως, λέω. Μπορεί απλώς έτσι να της βγήκε της κοπέλας - μπορεί κι από αντίδραση στις κοινωνικές πιέσεις που λέγαμε πριν.
Καλημέρα κι από εμένα (ωραία που είναι η Κυριακή)! Πολύ ενδιαφέρουσες όλες οι απόψεις που γράφτηκαν για το θέμα. Θα ήθελα να διατυπώσω ένα γενικότερο σχόλιο που αφορά όλο τον κόσμο που αγχώνεται/στεναχωριέται/ενοχλείται από το "τί θα πει ο άλλος": Δεν χρειάζεται να αποδείξετε τίποτα και σε κανέναν και μην ακούτε κανέναν που σας λέει τα αντίθετα.Για τους άλλους ζούμε; Θέλετε π.χ. να παντρευτείτε (και μπορείτε), κάντε το, δεν θέλετε, και πάλι ΟΚ. Θέλετε π.χ.να γιορτάσετε με το μισό χωριό στην εκκλησία; Δεν θέλετε; ΄Ο,τι και να θέλετε, προσέξτε να το θέλετε ΜΟΝΟ κατόπιν δικής σας ωρίμου σκέψεως κι επιθυμίας (να μην προκύπτει δηλαδή ούτε από πίεση, ούτε από παραμύθιασμα, ούτε από αντίδραση).Μετά τα 18, είστε οι μοναδικοί υπόλογοι για τις πράξεις και τις παραλείψεις σας. Μια ζωή την έχετε, ζήστε την όπως μπορείτε καλύτερα. Χωρίς άγχος -είναι μια καλή αρχή, τουλάχιστον!
Συγγνώμη τώρα, αλλά με τρώνε τα χέρια μου, και μου κάνει εντύπωση που το έβαλε και η Λένα. Ποιοι θεοί και ποια ύβρις; Από πότε είναι όμορφη η ενοχοποίηση της ευτυχίας; Τις ειλικρινείς μου ευχές για περαστικά σε όσους χρειάζονται στενά παπούτσια για να ξεχνάνε τους αταβιστικούς φόβους με τους οποίους μας προίκισαν οι πρόγονοί μας από τις σαβάνες τις Αφρικής - και όλες οι θρησκείες έκτοτε φρόντισαν να ταΐσουν επ' ωφελεία τους.
Μα καθόλου δεν έχει να κάνει με τη θρησκεία αλλά με την ανθρώπινη συνθήκη και ας μιλάει για θεούς και τιμωρίες ο Καζαντζάκης- νομίζω ότι ο λόγος του είναι μεταφορικός και ποιητικός.Λίγο να σκεφτεί κανείς και να παρατηρήσει γύρω του πόσο εύκολα ανατρέπονται σε μια στιγμή τα πάντα, στην απίθανη αυτή ζωή που ζούμε, πόση δυστυχία και πόνος και αρρώστια και ξαφνικοί και τραγικοί θάνατοι και εγκατάλειψη και προδοσία και και και... υπάρχουν μέσα στις ζωές μας ( ο ανθρώπινος φόρος) που ναι, μοιάζει με ύβρι η τόση πολλή ευτυχία! Αυτό δεν καθιστά την ευτυχία ένοχη φυσικά.... Απλά κάποιοι άνθρωποι ίσως έχουν ανάγκη να φοράνε σε στιγμές μεγάλης ευτυχίας στενά παπούτσια (κυριολεκτικά ή μεταφορικά) για να θυμούνται ότι η ζωή είναι πανέμορφη είναι όμως και τραγική.
Μήπως βοηθάει στην συνειδητοποίηση των όσων περιγράφεις στη δεύτερη παράγραφο πολύ σωστά;Γιατί σίγουρα γνωρίζεις ότι η μερίδα του λέοντος τον όσων πράττουμε βρίσκεται στο υποσυνείδητο. Και είναι πολύ δύσκολο να το επηρεάσουμε.
Πες τα EraTess!!!!!!!!! Τι είναι τώρα αυτό;;;;Yπάρχουν άνθρωποι με όλα τους τα προβλήματα λυμένα,που ζουν χαρούμενοι κ ευχαριστημένοι από τη ζωή γενικά κ νιώθουν ενοχές γι'αυτό;;;Τι άλλο θα ακούσουμε....Συνέλθετε μωρέ κ χαρείτε το όσο κρατάει!!! Άιντε!!!
ευχαριστουμε για τα περαστικα. σου ευχομαι με τη σειρα μου καποια στιγμη να νιωσεις κ εσυ την υπερτατη ευτυχια που τοσο ομορφα περιγραφει ο καζαντζακης γιατι προφανως δεν εχεις ιδεα για τι πραγμα μιλαει.
Λένα, δεν μου διέφυγαν φυσικά, αλλά δεν τα θεωρώ αρκετά για να δικαιώσουν το ιδεολογικό του υπόβαθρο, με το οποίο ο Καζαντζάκης γενικότερα δεν νομίζω ότι αστειεύεται ιδιαίτερα. Αλλά de gustibus ως γνωστόν...
Πάντως το απόσπασμα ταιριάζει "γάντι" στην ερώτηση. Αν συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς με τον Καζαντζάκη, είναι άλλο θέμα.Είναι πραγματικά σπάνιο φαινόμενο στη ζωή μας, να κοντοστεκόμαστε και να λέμε "περνάω καλά τώρα, νιώθω ευτυχία, μήπως μου βγει ξινό;". Τις περισσότερες φορές αναλωνόμαστε σε τόσα παροδικά προβλήματα και μελλοντικούς στόχους, που την ευτυχία την αντιλαμβανόμαστε κατόπιν εορτής, όταν πια η μνήμη μας έχει "λειάνει" τις πρόσκαιρες δυσκολίες, και λέμε, "για δες, καλά περνούσαμε τότε".
#3Περισσότερο μου κάνει σαν αίσθηση διαχειρίσεως και προσαρμογής του "comming down" από "high" στιγμές/περιόδους. Μίας διαχείρισης ρουτίνας της καθημερινότητας που φαντάζει μπανάλ στη γράφουσα και άρα οι "high" παρελθοντικές αναμνήσεις μοιάζουν να κωλυσιεργούν, να αργοπορούν να αποχωρήσουν από το 1ο επίπεδο της σκέψη της, λειτουργώντας ως "ενέσεις ενίσχυσης" μεν, αλλά σαφώς ως "υποκατάστατο" του "the real thing". Aυτό που γράφει: "Είναι καλό τελικά να περνάς πολύ όμορφα;", προσωπικά τουλάχιστον, δεν με παραπέμπει στο: "περνάω καλά τώρα, νιώθω ευτυχία, μήπως μου βγει ξινό;", αλλά στο: "θέλω κι ΑΛΛΟ, κι ΑΛΛΟ, κι ΑΛΛΟ!".
Πόσο άστοχο σχόλιο EraTess.... δικαιολογείται μόνο αν έχεις πλήρη άγνοια του τι εστί Καζαντζάκης. Και σε αυτή την περίπτωση υπάρχει και το πάσο....δεν χρειάζεται να απαντάμε σε όλα, για να εντυπωσιάζουμε τα πλήθη με τους αταβιστικούς τους φόβους :)
Αν όχι τίποτα άλλο σε κάτι χρησίμευσε αυτή η προίκα των προγόνων από τις σαβάνες στην επιβίωση του ανθρώπινου είδους ενώ τόσα άλλα εξαφανίστηκαν. Η ευτυχία δεν είναι διαρκές αγαθό. Βρίσκεται πάντα σε έλλειψη. Την απολαμβάνετε καλύτερα αλλά και προετοιμάζεστε ψυχικά για το μέλλον όταν έχετε συνειδητοποίηση αυτής της σπανιότητας. Πες το στενόχωρη προσγείωση στην πραγματικότητα. Οι Αγγλοσάξωνες το λένε "short term pain for long term gain". Αυτό που οι αυτόχθονες αντιστρέψαμε σε "short term gain for long term pain". Τώρα γιατί ο Καζαντζάκης χρησιμοποίησε ένα ζευγάρι στενά παπούτσια για έμφαση δεν γνωρίζω. Είχε μεγάλα πόδια και δεν έβρισκε το στυλάκι που του άρεσε στο νούμερο του; Δεν έχει σημασία γιατί ωραίο βγήκε το γραφτό του και ταιριάζει στην συγκεκριμένη περίπτωση γάντι. Ευτυχία χωρίς συνείδηση:"There are seven sins in the world: Wealth without work, Pleasure without conscience, Knowledge without character, Commerce without morality, Science without humanity, Worship without sacrifice and politics without principle. Mahatma Gandhi (1869 - 1948)