Απεργία την Πρωτομαγιά

Αντιδράσεις για εκπαιδευτικό πρόγραμμα που συστήνει τη γουνοποιία σε μαθητές στην Καστοριά

Αντιδράσεις για εκπαιδευτικό πρόγραμμα που συστήνει τη γουνοποιία σε μαθητές στην Καστοριά Facebook Twitter
11

Για «παράνομη και αντιπαιδαγωγική ίδρυση Τοπικού Δικτύου Εκπαίδευσης για μαθητές στην Καστοριά» κάνει λόγο η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία σε επιστολή της την οποία στέλνει στο αρμόδιο Υπουργείο.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που ανακοινώθηκε πρόσφατα και όπως αναφέρει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς δια της Υπευθύνου Σχολικών Δραστηριοτήτων ιδρύει για το σχολικό έτος 2017-2018 Τοπικού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (ΤΔΠΕΠ) με θέμα: «Γούνα: περιβάλλον και πολιτισμός».

Το Δίκτυο υλοποιείται στα πλαίσια εκπόνησης προαιρετικών Πολιτιστικών και Περιβαλλοντικών Προγραμμάτων με την ίδια θεματολογία και στο πλαίσιο Περιβαλλοντικών και Πολιτιστικών δράσεων και απευθύνεται αρχικά σε όλους τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Καστοριας.

Η ΔΠΕ Καστοριάς, λαμβάνοντας υπόψη τη μεγάλη ανταπόκριση και παράλληλα το ενδιαφέρον που δείχνει η εκπαιδευτική κοινότητα, με την υλοποίηση κάθε χρόνο περιβαλλοντικών προγραμμάτων στη θεματική της προστασίας του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς αλλά και της ανάδειξής της, ιδρύει το Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (ΤΔΠΕΠ) «Γούνα: Περιβάλλον και πολιτισμός» για τη σχολική χρονιά 2017-2018 συνδυάζοντας την προστασία και ανάδειξη του περιβάλλοντος με την ανάγκη αναγνώρισης της γούνας ως "τοπικού προϊόντος", με πολιτιστικές, κοινωνικές και οικονομικές προεκτάσεις, έτσι ώστε οι εμπλεκόμενοι να εμφανίζονται περιβαλλοντικά εγγράμματοι και κοινωνικά συνειδητοποιημένοι όσον αφορά στην χρησιμότητα γνώσης της ιστορίας και του ρόλου που διαδραμάτισε η γούνα στην περιστασιακή οικονομική άνθιση της περιοχής αλλά και στην προοπτική προστασίας, ανάδειξης και ανάπτυξης ενός τόσο αναγνωρίσιμου προϊόντος παγκοσμίως.

Ωστόσο η φιλοζωική ομοσπονδία αντιδρά και σημειώνει μεταξύ άλλων πως το πρόγραμμα αυτό δεν προάγει τον πολιτισμό και δεν είναι κατάλληλο για μαθητές. 

Στην επιστολή υπογραμμίζεται μεταξύ άλλων πως «μια τέτοιου τύπου εκπαιδευτική δραστηριότητα είναι εγκληματική, ψυχοφθόρα και καταστροφική για τον ευαίσθητο ψυχισμό των μικρών μαθητών, και γυρίζοντας προς τα πίσω θα υπενθυμίσουμε την εγκύκλιο υπ. αρ. πρωτ. 1227/22-02-2016 του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, με την οποία επικαλούμενος τις δύο εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (υπ. αριθμ. Φ12/56/5440/Δ1/15-01-2016 και υπ. αριθμ. Φ12/383/29202/δ1/19-02-2016), ζητά « να αποτρέπονται επισκέψεις μικρών μαθητών σε χώρους όπου διαβιούν αιχμάλωτα ζώα (π.χ. εκτροφεία γουνοφόρων ζώων), αφού αυτό κρίνεται άκρως αντιεκπαιδευτικό και επιζήμιο για τη διαμόρφωση υγιούς αντίληψης των μικρών μας μαθητών, σχετικά με την προστασία του Περιβάλλοντος και της άγριας πανίδας του τόπου μας...».

Το LIFO.gr επικοινώνησε με την Δευτεροβάθμια Καστοριάς και την υπεύθυνη του προγράμματος. Η κα Ανδριανή Παπαδοπούλου ανέφερε πως ακόμη δεν έχει ενημερωθεί για την επιστολή και το περιεχόμενό της, αλλά δεν έδειξε ξαφνιασμένη. Όπως χαρακτηριστικά είπε, η Καστοριά και η βιομηχανία γούνας που είναι και η μοναδική της οικονομία αποτελούν πάντα το «κόκκινο πανί» για τους φιλόζωους. Ωστόσο διευκρίνισε πως το πρόγραμμα είναι εντελώς θεωρητικό και δεν περιλαμβάνει επισκέψεις μαθητών σε μονάδες παραγωγής γούνας.

«Οι μαθητές δεν πρόκειται να έρθουν σε επαφή με τη διαδικασία και να δουν πώς γίνεται η παραγωγή σε μονάδες ή τι γίνεται με τα ζώα» λέει χαρακτηριστικά  και τονίζει πως το πρόγραμμα είναι περισσότερο μια ιστορική αναδρομή.

Εκτός από την οικονομική ανάπτυξη του τόπου αλλά και την ανάδειξη της πολιτιστικής του συνέχειας και ευημερίας, το πρόγραμμα προσεγγίζει το θέμα περιβαλλοντικά, κοινωνικά, πολιτιστικά και οικονομικά, όπως αναφέρεται.


Η περιγραφή του προγράμματος αναφέρει πιο συγκεκριμένα: «Σκοπός λοιπόν του εν λόγω δικτύου με έδρα την Καστοριά αλλά και με την ελπίδα να μετασχηματιστεί σε εθνικό δίκτυο με τη συνεργασία της ΔΠΕ Κοζάνης την επόμενη σχολική χρονιά, είναι να εξοικειώσει όλους τους μαθητές με τη διαδικασία δημιουργίας μιας γούνας, από την εξοικονόμηση πρώτων υλών μέχρι τον σχεδιασμό και την παραγωγή του ρούχου. Επιπλέον, σκοπός μας είναι να φωτίσουμε τα σημεία σχετικά με την περιβαλλοντική σύνδεση όσον αφορά στην εκτροφή, εκμετάλλευση των ζώων αλλά και τη διαχείριση των αποβλήτων τους εξετάζοντας κάθε άποψη και αναδεικνύοντας την πραγματικότητα»

Ολόκληρη η επιστολή με την οποία αντιδρά η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία

Αξιότιμοι κύριοι,

Μια ιδιαίτερα ανησυχητική πληροφορία προς την Ομοσπονδία μας, σχετικά με την ίδρυση Τοπικού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (ΤΔΠΕΠ) στην Καστοριά με θέμα : Γούνα,Περιβάλλον και Πολιτισμός», μας φέρνει στη δυσάρεστη θέση να σας αποστείλουμε αυτή την επιστολή προκειμένου να επιστήσουμε την προσοχή σας επ' αυτού.

Συγκεκριμένα η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς ιδρύει το εν λόγω Τοπικό Δίκτυο εντάσσοντας στο πλαίσιο εκπαίδευσης μαθητών δημοτικού και νηπιαγωγείου του νομού, την παραγωγική δραστηριότητα που αφορά σε θανάτωση εκατομμυρίων ζώων κατόπιν βασανισμού τους, με σκοπό τη χρήση γούνας. Πρόκειται δηλαδή να εκπαιδευτούν και να ενημερωθούν μικρά παιδιά, πώς ως ενήλικες εργαζόμενοι- επιχειρηματίες, μη υπολογίζοντας τα ζώα ως συναισθανόμενα πλάσματα, αδιαφορώντας για το βασανισμό τους, και εξοικειωμένα πλέον με το έγκλημα, να προχωρήσουν χωρίς ηθικές αναστολές με σκοπό το κέρδος.

Πιστεύαμε ως πολίτες μιας κοινωνίας που προοδεύει και δεν οπισθοδρομεί, ότι αν μη τι άλλο έχει υποχρέωση η Πολιτεία να συμβάλλει μέσω της εκπαίδευσης, στη διαμόρφωση συνειδήσεων που σέβονται θεμελιώδεις ηθικές αξίες του ανθρώπου, που προάγουν τον Πολιτισμό και τα Πολιτιστικά ιδεώδη στη χώρα μας και δεν αντιμετωπίζουν τα άγρια ζώα ως εργαλεία και αντικείμενα προς βασανισμό και κακοποίηση. Αντί η Πολιτεία να καταδείξει λανθασμένες υπάρχουσες εγκληματικές πρακτικές και να προχωρήσει με στρατηγική σταδιακού τερματισμού αυτής της άθλιας και παντελώς χυδαίας επιχειρηματικής δραστηριότητας, συναινεί στην προτροπή και εκπαίδευση των πολιτών της αυριανής κοινωνίας, των ανθρώπων που θα χτίσουν τον αυριανό κόσμο, με γνώμονα τον αδίστακτο βασανισμό και τη θανάτωση άλλων μη ανθρώπινων όντων, χάριν της κερδοσκοπίας και της ανθρώπινης ματαιοδοξίας.

Επισημαίνουμε ότι μια τέτοιου τύπου «εκπαιδευτική» δραστηριότητα είναι εγκληματική, ψυχοφθόρα και καταστροφική για τον ευαίσθητο ψυχισμό των μικρών μαθητών, και γυρίζοντας προς τα πίσω θα υπενθυμίσουμε την εγκύκλιο υπ. αρ. πρωτ. 1227/22-02-2016 του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, με την οποία επικαλούμενος τις δύο εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (υπ. αριθμ. Φ12/56/5440/Δ1/15-01-2016 και υπ. αριθμ. Φ12/383/29202/δ1/19-02-2016), ζητά « να αποτρέπονται επισκέψεις μικρών μαθητών σε χώρους όπου διαβιούν αιχμάλωτα ζώα (π.χ. εκτροφεία γουνοφόρων ζώων), αφού αυτό κρίνεται άκρως αντιεκπαιδευτικό και επιζήμιο για τη διαμόρφωση υγιούς αντίληψης των μικρών μας μαθητών, σχετικά με την προστασία του Περιβάλλοντος και της άγριας πανίδας του τόπου μας...».

Οι χώροι βασανισμού ζώων, θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με γνώμονα την Ηθική, την Αλήθεια, τη Λογική και την αδιαμφισβήτητη υποχρέωσή μας Σεβασμού των δικαιωμάτων όλων των συναισθανόμενων όντων.

Θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με οπτική διόρθωσης, αλλαγής και προόδου και όχι στρουθοκαμηλισμού και συνέχισης. Για όλα τα ανωτέρω, παρακαλούμε άμεσα για τις ενέργειές σας ούτως ώστε να απαγορευτεί το γρηγορότερο η λειτουργία και δραστηριότητα του προαναφερθέντος Τοπικού Δικτύου στην Καστοριά.

Με εκτίμηση,

Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία

Ελλάδα
11

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

4 σχόλια
Αν θέλεις να κάνεις το παιδί σου φούρναρη, θα το πας σε έναν φούρνο να δει πως ψήνουν οι φουρνάρηδες το ψωμί. Ναι ή όχι;Αν θέλεις να κάνεις το παιδί σου μαραγκό, θα το πας σε ένα ξυλουργείο να δει τους μαραγκούς. Ναι ή όχι;Αν θες να το κάνεις αστροναύτη θα το πας στο μουσείο της nasa (όχι του παππά, την σωστή). Αν θέλεις να το κάνεις ναυτικό θα το βάλεις σε μια βάρκα, αν θέλεις να το κάνεις ηθοποιό θα το πας στο θέατρο.Γιατί λοιπόν αν θέλεις να το κάνεις γουναρά να μην του δείξεις τα σφαγεία; ΤΙ ΦΟΒΑΣΑΙ;Δεν είναι ο γουναράς ένα φυσιολογικό και αξιοπρεπές επάγγελμα; Δεν είναι τα γουναράδικα φυσιολογικά εργαστήρια; Δεν είναι η βιομηχανία της γούνας κάτι επιθυμητό; Που φέρνει μάλιστα και χοντρά λεφτά, εξασφαλίζει θέσεις εργασίας κλπ κλπ κλπ;Αφού όλο αυτό είναι κάτι τόσο ωραίο, παραγωγικό και αξιοθαύμαστο, γιατί δεν το δείχνετε στα παιδιά σας;Τι θα πάθει το εφτάχρονο από κάτι τόσο νορμάλ, αξιοθαύμαστο και καταπληκτικό όσο η μαζική σφαγή και το μαζικό γδάρσιμο ζώων;Τι πρόβλημα έχετε να δείξετε στα παιδιά σας το πως ζουν αυτά τα ζώα πριν τα σφάξουν;Όπως ξεσηκώθηκαν οι φιλόζωοι και ζητάνε να μην γίνουν τα παιδιά γουναράδες, έτσι οφείλουννα ξεσηκωθούν όλοι οι κρεατοφάγοι υπέρμαχοι της γούνας και να ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΝ από τον αρμόδιο υπουργό, οι επισκέψεις στα σφαγεία γούνας να γίνουν ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ (και οι ενήλικες θα είχαν πολλά να μάθουν, όχι μόνο τα παιδάκια).Αλλιώς είσαστε υποκριτές, διπρόσωποι και άθλιοι.
Με το ιδιο σκεπτικό είναι κακοποίηση ανηλίκου όταν οι κτηνοτρόφοι στην επαρχία αφήνουν τα παιδία τους να τους επισκεπτονται στην δουλειά!
Κακώς, κάκιστα δεν θα έρθουν τα μικρά παιδιά σε επαφή με την "διαδικασία παραγωγής" (η λέξη και μόνο δείχνει την αθλιότητα). Κάκιστα δεν θα επισκεφτούν τα εκδοροσσφαγεία.Γουναράδες δεν θέλετε να τα κάνετε; Αν δεν δουν τα ζώα να σφάζονται, πως θα μάθουν; Υποτίθεται ότι όλο αυτό είναι μια φυσιολογικότατη διαδικασία. Ε, βάλτε λοιπόν τα 7χρονα και τα 8χρονα (και τα 12χρονα και τα 15χρονα) να την δουν από κοντά.Και όχι μόνο να την δουν σε όλες τις λεπτομέρειες, αλλά να την βιντεοσκοπήσουν με τα κινητά τους και να την ανεβάσουν σε όλα τα μήντια. Μπορεί και κάποιο άλλο παιδάκι που δεν ζει εκεί κοντά να θέλει κι αυτό να γίνει γουναράς.Εμπρός λοιπόν, αφού όλα αυτά είναι μια όμορφη και φυσιολογική διαδικασία, δείξτε την στα ανήλικα παιδιά σας. Τι φοβόσαστε;
Το να είσαι γουναρας, είναι κάτι πολύ περισσότερο από την σφαγή ζώων. Εκτός και αν νομίζεις ότι το δέρμα/γούνα, βγαίνει με κουμπιά και φερμουάρ από το ζώο...
Υπεκφυγούλες και η μπάλα στην εξέδρα.Είτε δείχνεις όλες τις πτυχές ενός επαγγέλματος είτε όχι. Συμφωνείς ότι τα παιδιά πρέπει να δουν _και_ τα γδαρσίματα; Ενα απλό ναι/οχι αρεκεί.
Χάνεις το νόημα. Χρειάζεται ένας γουναρας να ξέρει πως παράγεται ηλεκτρισμός; Αφού τον χρησιμοποιεί στις ραπτομηχανες. Εάν η απάντηση είναι ναι, τότε πρέπει να δεις και την σφαγή του ζώου.
Δεν είναι απαραίτητο για έναν Καστοριανό γουνοποιό, να γνωρίζει, πού/πως εξετράφει ένα γουνοφόρο ζώο. ούτε πώς θανατώθηκε ή γδάρθηκε.Όπως ακριβώς και ένας κατασκευαστής παπουτσιών ή ζωνών ή δερμάτινων ρούχων, δεν γνωρίζει από που και πώς προήλθε το κατεργασμένο δέρμα που δουλεύει. Ούτε ο μόδιστρος είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει πώς εξάγεται το μαλλί ή το μετάξι.Το δέρμα της γούνας έρχεται με τη μορφή υφάσματος, σε τεμάχια ή πλήρως κατεργασμένα γουνοδέρματα. Τα εκτροφεία και τα βυρσοδεψεία βρίσκονται στις πλέον οικολογικα ανεπτυγμένες χώρες όπως η Σουηδία, η Φινλανδία, η Ολλανδία, Καναδάς και ΗΠΑ.Εκεί γίνονται και οι δημοπρασίες, όπου οι Καστοριανοί αγοράζουν τα κατεργασμένα γουνοδέρματα.Με άλλα λόγια η εργασία του γουναρά, είναι πιο κοντά στην εργασία του μόδιστρου και του κατασκευαστή ενδυμάτων και και δεν έχει καμία σχέση με την εργασία του χασάπη.
Θέλω να είμαι καλοπροαίρετος, γι αυτό υποθέτω ότι πρόκειται για τερατώδη άγνοια (αλλιώς θα ήταν συνειδητό ψέμα). Η άγνοια θεραπεύεται πάντως με ένα απλό ψάξιμο στο γκουγκλ.Στην Καστοριά λοιπόν κατοικοεδρεύει ο Πανελλήνιος Συλλογος ΕΚΤΡΟΦΕΩΝ γουνοφόρων ζώων. Με ιστοσελίδα, με σκοπό την διάδοση της ΕΚΤΡΟΦΗΣ (άρα και στου σφαξίματος) και τσεπώνει και τις επιδοτησούλες του. Έτος ίδρυσης 1984.Είτε λοιπόν πετάνε φαντάσματα στην Καστοριά, είτε αυτοί οι καλοί κύριοι τσεπώνουν παράνομα επιδοτήσεις εκτροφής εδώ και 40 χρόνια (και πρέπει να τους συλλάβουμε) είτε εσείς κάνετε ένα τερατώδες λάθος όταν μας λέτε ότι "οι γούνες έρχονται από την Σουηδία".Εκτός αν δεν πρόκειται για λάθος αλλά για κάτι χειρότερο.Αλλά ακόμα και αν όλες οι γούνες έρχονταν από το εξωτερικό (που δεν), ακόμα και τότε ο κάθε τεχνίτης οφείλει να γνωρίζει το πως παράγεται αυτό που του δίνει ψωμί.Πρόκειται για επαγγελματική υποχρέωση. Ένας γουναράς που δεν ξέρει πως ζουν και πως σφάζονται τα ζώα θα φαλιρήσει πάρα πολύ γρήγορα.
Επεκτεινοντας τον συλλογισμό σου, ο γουναρας πρέπει να ξέρει από μαχαίρια, να ξέρει πως σφάζονται τα ζώα. Και φυσικά, πως φτιάχνετε το μέταλλο, αφού το μαχαίρι είναι βασικό συστατικό της σφαγής.Τώρα να μην ξέρει και πως γίνεται εξόρυξη μετάλλου από τα ορυχεία. Πες μου μόνο, που να τραβήξω την γραμμή.
Δυστυχώς για σένα Harlan είμαι ΠΟΛΥ σχετικός. H παραγωγή γουνοφόρων ζώων από εκτροφεία στην περιοχή Καστοριάς - Σιατίστης απέτυχε παταγωδώς.Η ποιότητα του δέρματος δεν μπόρεσε να πιάσει τα Standards που θέτουν οι μεγάλοι οίκοι δημοπρασιών του εξωτερικού, λόγω κλίματος κυρίως, αλλά και των δολοφονικών επιδρομών "οικολόγων" οι οποίοι πριν χρόνια απελευθέρωσαν χιλιάδες ζωάκια mink, τα οποία αργοπέθαναν, αδυνατώντας να προσαρμοστούν στο ντόπιο οικοσύστημα και προκαλώντας τεράστιες καταστροφές στην πανίδα της περιοχής.Αν σε ενδιαφέρει μπορείς να ψάξεις για:SAGAKOPENHAGEN FURNAFAAMERICAN LEGEND BLACKGLAMA(http://www.businessoffur.com/auction-houses/)Η ντόπια παραγωγή (όση υπάρχει), είναι πολύ κακής ποιότητας και μετα βίας αντιστοιχεί στο 1-2% του συνόλου των γουνοδερμάτων.Όσο για τις επιδοτήσεις είναι μια άλλη ιστορία η οποία έχει γονατίσει την ντόπια κοινωνία και τους γουναράδες που αδυνατούν να αποπληρώσουν τα πανωτόκια.Ο καλός γουναράς σαφώς και μπορεί να διακρίνει την καλή ποιότητα ενός γουνοδέρματος και την καταγωγή του, αλλά εκ πείρας μιλώντας, η συντριπτική πλειοψηφία, δεν έχει δει ποτέ στη ζωή του το χώρο εκτροφής, θανάτωσης και επεξεργασίας του γουνοδέρματος.
Το political correct, έχει πιάσει ταβάνι.Να απαγορεύεται να δούμε πως γίνεται και η παραγωγή γάλακτος, δεν είναι σωστά πράγματα να βυζαινουνε τις αγελάδες. Ουτε φυσικές πως κουρεύουμε τα πρόβατα, για να γίνει εκείνο το υπέροχο πλεκτό που φορούσε η Κική...