ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Reuters: Η πανδημία έκανε τους πλούσιους πλουσιότερους

Reuters: Η πανδημία έκανε τους πλούσιους πλουσιότερους Facebook Twitter
0

Δισεκατομμυριούχοι ιδιώτες, οικογενειακές επιχειρήσεις και hedge funds φέρεται να εκμεταλλεύθηκαν τη μαζική πτώση που σημείωσαν τα χρηματιστήρια ανά τον κόσμο τους πρώτους μήνες της πανδημίας της νόσου Covid-19 για να αγοράσουν φτηνές μετοχές και τελικά η αξία των επενδύσεών τους «εκτινάχθηκε».

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από σχετική έρευνα που εκπόνησε η UBS μεταξύ 120 οικογενειακών επιχειρήσεων με μέσο όρο πλούτου 1,6 δισ. δολαρίων.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, στελέχη της εν λόγω τράπεζας, που διαχειρίζεται τα κεφάλαια και τις οικονομικές υποθέσεις των πλουσιότερων hedge funds στον κόσμο, ανέφεραν πως οι πλουσιότεροι πελάτες της έσπευσαν να δανειστούν μεγάλα ποσά για να τοποθετήσουν δισεκατομμύρια στις αγορές που υποχωρούσαν. Τώρα αποσύρουν τα χρήματά τους από τις μετοχές και τοποθετούν τα κέρδη τους σε άλλα περιουσιακά στοιχεία.

Όπως αναφέρει η ελβετική τράπεζα, η στρατηγική αυτή βοήθησε πολλές επενδυτικές που διαχειρίζονται τα κεφάλαια πλούσιων hedge funds να σημειώσουν κέρδη πολύ μεγαλύτερα από τους στόχους τους.

«Στα μέσα Μαρτίου και στα μέσα Απριλίου μάς ζήτησαν ρεκόρ δανείων διάφορες οικογενειακές επιχειρήσεις, οι οποίες στη συνέχεια τοποθέτησαν τα κεφάλαια στην αγορά», δήλωσε στο Reuters ο Τζόζεφ Στάντλερ, διευθυντικό στέλεχος της UBS, της τράπεζας που είναι γνωστή ως «το φρούριο των δισεκατομμυριούχων». Ο ίδιος τόνισε πως οι πλουσιότεροι από τους πελάτες επενδύουν τώρα τα κέρδη τους σε ακριβά ακίνητα. Ορισμένοι τα χρησιμοποιούν για τη σύναψη επιχειρηματικών ή στρατηγικών συμφωνιών.

Υπογράμμισε μάλιστα πως «η πανδημία του κορωνοϊού κατέστησε σαφές ότι το παιχνίδι αυτή τη στιγμή είναι η διαφοροποίηση των χαρτοφυλακίων». Σύμφωνα με τον Στάντλερ, τα ακίνητα είναι πάντα ένας τομέας που προσελκύει τους επενδυτές όταν ενδιαφέρονται να διαφοροποιήσουν το χαρτοφυλάκιό τους». Δεδομένου, όμως, ότι η πανδημία προκάλεσε μεγάλη αβεβαιότητα σε ό,τι αφορά τη ζήτηση για χώρους γραφείων, όσοι διαθέτουν μεγάλα κεφάλαια έθεσαν στο στόχαστρό τους τις ακριβές κατοικίες.

Τι γίνεται στη αγορά ακινήτων

Όπως, άλλωστε, επισημαίνει σε σχετικό ρεπορτάζ του το Bloomberg, στη διάρκεια της πανδημίας και ιδιαιτέρως το χρονικό διάστημα που είχε ανασταλεί η οικονομική δραστηριότητα, οι τιμές των ακινήτων υποχώρησαν.

Μεταξύ άλλων, το Bloomberg αναφέρει την περίπτωση των δισεκατομμυριούχων αδερφών Ντέιβιντ και Σάιμον Ρόιμπεν που πλούτισαν από το εμπόριο των μετάλλων και στη συνέχεια στράφηκαν στα ακίνητα και στις μετοχές εταιρειών τεχνολογίας.

Έχουν, έτσι, αναδειχθεί στη δεύτερη πλουσιότερη οικογένεια της Βρετανίας. Μέσα στους μήνες της πανδημίας οι δύο κροίσοι αγόρασαν μια έκταση 900.000 τετραγωνικών μέτρων στις Βαλεαρίδες Νήσους, αλλά και ένα ακριβό κτίριο στο Μανχάταν κοντά στο κέντρο Ροκφέλερ έναντι περίπου 170 εκατ. δολαρίων. 

Οικονομία
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τράπεζα της Ελλάδος: Κόψτε τα επιδόματα για να μην εκτροχιαστεί η οικονομία με το νέο Σύμφωνο Σταθερότητας

Οικονομία / Τράπεζα της Ελλάδος: «Φρένο» σε επιδόματα και pass για να μην εκτροχιαστεί η οικονομία με το νέο Σύμφωνο Σταθερότητας

Στο εξής, για κάθε έκτακτη επιχορήγηση, θα πρέπει να έχει διασφαλιστεί εκ των προτέρων η χρηματοδότηση, επισημαίνει η ΤτΕ - «Θα πρέπει να τεθούν ξεκάθαρες προτεραιότητες κατά τη λήψη πιθανών νέων στοχευμένων μέτρων στήριξης στις πιο ευάλωτες εισοδηματικές ομάδες»
NEWSROOM
Οι πλούσιες χώρες χρωστούν 500 δισ. δολάρια τον χρόνο σε «ηθικό χρέος» στις φτωχές χώρες

Οικονομία / «Οι πλούσιες χώρες χρωστούν 500 δισ. δολάρια τον χρόνο σε "ηθικό χρέος" στις φτωχές χώρες»

Να αυξηθεί ο ελάχιστος φορολογικός συντελεστής στις πολυεθνικές και να φορολογηθούν οι μεγάλες περιουσίες προτείνει η βραβευμένη με Νόμπελ Οικονομίας Εστέρ Ντιφλό
NEWSROOM
Ποια προϊόντα περιλαμβάνει το «καλάθι των νονών» και ποια το «καλάθι του Πάσχα»

Οικονομία / Ποια προϊόντα περιλαμβάνει το «καλάθι του νονού» και ποια το «καλάθι του Πάσχα»

Στο καλάθι του νονού εντάσσονται 12 κατηγορίες προϊόντων και δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές που είναι νονοί ή γονείς μικρών παιδιών να κάνουν οικονομικότερες αγορές κατά την περίοδο του Πάσχα
NEWSROOM