Περίπου 4.000 επιχειρήσεις πρέπει να κατοχυρώσουν το brand name «Μακεδονία»

Περίπου 4.000 επιχειρήσεις πρέπει να κατοχυρώσουν το brand name «Μακεδονία» Facebook Twitter
EUROKINISSI
1

Περίπου 4.000 είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν στην εταιρική τους ταυτότητα ή στα προϊόντα τους τον όρο «Μακεδονία» και θα πρέπει να σπεύσουν να κατοχυρώσουν το σήμα αυτό στις διεθνείς αγορές, προκειμένου να μην έχουν προβλήματα μετά τη συμφωνία των Πρεσπών για το ονοματολογικό των Σκοπίων.

Όπως αποκάλυψε χθες ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, Αθανάσιος Σαββάκης, οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τον όρο Μακεδονία είτε στην εταιρική τους ταυτότητα είτε σε προϊόντα τους θα πρέπει, μέχρις ότου ξεκινήσει η διαδικασία δημιουργίας επιτροπής που θα εξετάζει το εν λόγω ζήτημα και η οποία προβλέπεται στη συμφωνία των Πρεσπών, να κινηθούν άμεσα και να κατοχυρώσουν διεθνώς την επωνυμία τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις 24 επιχειρήσεις από τις 4.000 που χρησιμοποιούν την ονομασία προέλευσης ή την επωνυμία έχουν προχωρήσει σε κατοχύρωση κι αυτή μόνο στο ευρωπαϊκό μητρώο.

Τα στοιχεία έδωσε στη δημοσιότητα χθες σε συνάντηση που είχε με τους δημοσιογράφους ο πρόεδρος του ΣΒΒΕ, αναγνωρίζοντας ότι αυτές οι επιχειρήσεις θα πρέπει να σπεύσουν να κατοχυρώσουν διεθνώς τα σήματά τους και τις επωνυμίες τους για να μην αντιμετωπίσουν προβλήματα στις εξωτερικές αγορές.

Απηύθυνε μάλιστα έκκληση στις επιχειρήσεις να κινηθούν άμεσα σε αυτή την κατεύθυνση αξιοποιώντας τη δωρεάν νομική συνδρομή που παρέχει ο ΣΒΒΕ. Ο Σύνδεσμος ανέλαβε πρωτοβουλία για δωρεάν νομική και διαδικαστική βοήθεια σε όλες τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις – και όχι μόνο τα μέλη του – προκειμένου να κατοχυρώσουν τις επωνυμίες τους, καθώς η ολιγωρία μπορεί να κοστίσει θέσεις εργασίας και μερίδια αγοράς.

Όπως ανέφερε, η κατοχύρωση στο παγκόσμιο μητρώο κοστίζει περί τις 8.000 ευρώ ενώ στο ευρωπαϊκό περί τις 2.000 ευρώ.

Επεσήμανε μάλιστα ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν επιδείξει σοβαρή ολιγωρία στο θέμα και ανέφερε ότι στο γραφείο της Γενεύης δεν υπάρχει ούτε μία ελληνική κατοχύρωση ονόματος, ενώ υπάρχουν δύο από εταιρείες των Σκοπίων, και στο ευρωπαϊκό μητρώο του Αλικάντε έχουν καταχωρισθεί μόλις 24 ελληνικές εταιρείες με ονομασία προέλευσης ή με επωνυμία τον όρο «Μακεδονία».

Για το ονοματολογικό με την ΠΓΔΜ, ο κ. Σαββάκης τόνισε ότι κάθε συμφωνία έχει θετικά και αρνητικά, όμως το θέμα έπρεπε να λυθεί, καθώς σε επιχειρηματικό επίπεδο έχει κοστίσει πάρα πολύ στις επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας.

Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ελληνικές επιχειρήσεις αναγκάζονταν να περάσουν τα προϊόντα τους μέσω Βουλγαρίας ή Αλβανίας προκειμένου να τα εξάγουν στα Σκόπια, με αποτέλεσμα να χάνουν σε ανταγωνιστικότητα, ενώ σε άλλες περιπτώσεις αναγκάστηκαν να προσφύγουν στα δικαστήρια για το όνομα του προϊόντος τους.

Με βάση τη συμφωνία στα επόμενα τρία χρόνια από την κύρωσή της θα πρέπει να επιλυθούν προβλήματα με τα εμπορικά σήμερα, τα Προϊόντα Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) και των Προϊόντων Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ).

Η σύσταση της ομάδας των ειδικών, η οποία θα αποτελείται από εκπροσώπους της Ελλάδας και της πΓΔΜ, προβλέπεται από τη συμφωνία των Πρεσπών και θα γίνει εντός του 2019. Αυτή θα λειτουργήσει το πλαίσιο της ΕΕ, με την κατάλληλη συνεισφορά του ΟΗΕ και του Διεθνούς Οργανισμού Τροφίμων (ΔΟΤ).

Οικονομία
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι πλούσιες χώρες χρωστούν 500 δισ. δολάρια τον χρόνο σε «ηθικό χρέος» στις φτωχές χώρες

Οικονομία / «Οι πλούσιες χώρες χρωστούν 500 δισ. δολάρια τον χρόνο σε "ηθικό χρέος" στις φτωχές χώρες»

Να αυξηθεί ο ελάχιστος φορολογικός συντελεστής στις πολυεθνικές και να φορολογηθούν οι μεγάλες περιουσίες προτείνει η βραβευμένη με Νόμπελ Οικονομίας Εστέρ Ντιφλό
NEWSROOM
Ποια προϊόντα περιλαμβάνει το «καλάθι των νονών» και ποια το «καλάθι του Πάσχα»

Οικονομία / Ποια προϊόντα περιλαμβάνει το «καλάθι του νονού» και ποια το «καλάθι του Πάσχα»

Στο καλάθι του νονού εντάσσονται 12 κατηγορίες προϊόντων και δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές που είναι νονοί ή γονείς μικρών παιδιών να κάνουν οικονομικότερες αγορές κατά την περίοδο του Πάσχα
NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια