Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90

Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
2

Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Closer τού Πάτρικ Μάρμπερ, Λυδία Φωτοπούλου, Ακύλας Καραζήσης, σκηνοθεσία Θωμάς Μοσχόπουλος, θέατρο Αμόρε.

Είναι μόνο μερικές εικόνες, σκόρπιες, από τα θέατρα που δεν υπάρχουν πιά και ανθρώπους που δεν υπάρχουν πιά. Είναι ένα κομμάτι μικρό από τη δεκαετία του 90 και το σαρωτικό της θεατρικό ρεύμα. Είναι το θέατρο που καθόρισε το θέατρο μέχρι σήμερα. Είναι απλώς αναμνήσεις και παραστάσεις αλησμόνητες. Λείπουν πολλά και είναι κλειστές και οι πηγές αλλά υπόσχομαι να το συμπληρώσω. Αυτό για το οποίο δε μπόρεσα να βρω τίποτα στα συρτάρια μου είναι ένα θέατρο που επίσης δε λησμονώ. Ο Τεχνοχώρος του Γιάννη Κακλέα. Και τις παραστάσεις του Μαρμαρινού στο Ιλίσια στούντιο, της τότε εταιρείας Διπλούς Ερως. Αυτές θυμάμαι κάθε χρόνο την Παγκόσμια Ημέρα του Θεάτρου.

 

Το θέατρο Εμπρός

Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Δημήτρης Τάρλοου - Δημήτρης Καταλειφός στο «Εγώ, ο Φόιερμπαχ»
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Καταλειφός - Κέντρος στην παράσταση «Σωσμένος», την πρώτη που ανέβασε ο Τάσος Μπαντής
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Λεμπεσόπουλος - Μοσχίδης - Καταλειφός στην «Αγριόπαπια»

To Απλό Θέατρο

Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Η σκιά του Μάρτ, Στιγκ Ντάγκερμαν 1990, η πρώτη παράσταση του θεατρικού οργανισμού Φάσμα. Μιχαήλ Μαρμαρινός, Ηρώ Κυριακάκη, Άννα Κουρή, Κλέων Γρηγοριάδης. Σκηνοθεσία Αντώνης Αντύπας
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Η διήγηση της υπηρέτριας Τσερλίνε του Χέρμαν Μπροχ, Τάκης Ασημακόπουλος, Αλέκα Παΐζη σκηνοθεσία Αντώνης Αντύπας
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Ένας Σύζυγος του Ίταλο Σβέβο. Σκηνοθεσία: Αντώνης Αντύπας. Αρης Λεμπεσόπουλος
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Μόλλυ Σουήνυ του Μπράϊαν Φρίελ. Στέλιος Καλογερόπουλος, Μάνια Παπαδημητρίου, Νίκος Αρβανίτης. Σκηνοθεσία Αντώνης Αντύπας

Θέατρο της οδού Κυκλάδων

 

Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Ο Λευτέρης Βογιατζής και ο Δημήτρης Καταλειφός στη «Σπασμένη στάμνα» του Κλάιστ
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
«Σε φιλώ στη μούρη», Λευτέρης Βογιατζής, Άννα Κοκκίνου
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
“Ρίττερ, Ντένε, Φος” του Τόμας Μπέρνχαρντ, Όλια Λαζαρίδου, Λυδία Κονιόρδου, Λευτέρης Βογιατζής
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Μισάνθρωπος του Μολιέρου, Γιάννης Νταλιάνης, Λευτέρης Βογιατζής

 

Το Θέατρο Αμόρε

 

Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Τρεις αδερφές του Τσέχωφ Ελεονώρα Σταθοπούλου, Λυδία Φωτοπούλου, Μαρία Κατσιαδάκη σκηνοθεσία Γιάννης Χουβαρδάς
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Εντα Γκάμπλερ σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά, Άρης Λεμπεσόπουλος, Μαρία Κατσιαδάκη
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Σαλώμη του Όσκαρ Ουάιλντ, σκηνοθεσία Δημήτρης Μαυρίκιος, Λυδία Φωτοπούλου, Λάζαρος Γεωργακόπουλος
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Το στρίψιμο της βίδας σκηνοθεσία Θωμάς Μοσχόπουλος, Αννα Μάσχα, Αργύρης Ξάφης

 

 

Oμάδα Θέαμα - Γιάννης Κακλέας

 


 Αγγέλα του Γιώργου Σεβαστίκογλου

 

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Εντάξει ... Από όλες αυτές τις παραστάσεις - ειναι κρίμα που δεν αναφέρεται η εξαιρετική του Εμπρός "Ο μικρός Έγιολφ" του Ίψεν - πριν από την Αγριόπαπια και σαφώς πολύ καλύτερη.Η Σαλώμη ήταν η καλύτερη, τότε που ο Μαυρίκιος σκηνοθετούσε με έμπνευση και αληθινή μαεστρίαΌσο για τις καρικατούρες - παραστάσεις του πολύ υπερεκτιμημένου Λ. Βογιατζή, ουδέν σχόλιον
Πω πω, απίστευτες μνήμες. Θυμάμαι πόσο υπέροχο ήταν το «Εγώ, ο Φόιερμπαχ». Επίσης "Το στρίψιμο της βίδας" του Μοσχόπουλου είναι ίσως η καλύτερη θεατρική διασκευή λογοτεχνικού κειμένου που έχω δει ποτέ και η Μάσχα κι ο Ξάφης ήταν απλά εξαιρετικοί!