Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90

Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
2

Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Closer τού Πάτρικ Μάρμπερ, Λυδία Φωτοπούλου, Ακύλας Καραζήσης, σκηνοθεσία Θωμάς Μοσχόπουλος, θέατρο Αμόρε.

Είναι μόνο μερικές εικόνες, σκόρπιες, από τα θέατρα που δεν υπάρχουν πιά και ανθρώπους που δεν υπάρχουν πιά. Είναι ένα κομμάτι μικρό από τη δεκαετία του 90 και το σαρωτικό της θεατρικό ρεύμα. Είναι το θέατρο που καθόρισε το θέατρο μέχρι σήμερα. Είναι απλώς αναμνήσεις και παραστάσεις αλησμόνητες. Λείπουν πολλά και είναι κλειστές και οι πηγές αλλά υπόσχομαι να το συμπληρώσω. Αυτό για το οποίο δε μπόρεσα να βρω τίποτα στα συρτάρια μου είναι ένα θέατρο που επίσης δε λησμονώ. Ο Τεχνοχώρος του Γιάννη Κακλέα. Και τις παραστάσεις του Μαρμαρινού στο Ιλίσια στούντιο, της τότε εταιρείας Διπλούς Ερως. Αυτές θυμάμαι κάθε χρόνο την Παγκόσμια Ημέρα του Θεάτρου.

 

Το θέατρο Εμπρός

Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Δημήτρης Τάρλοου - Δημήτρης Καταλειφός στο «Εγώ, ο Φόιερμπαχ»
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Καταλειφός - Κέντρος στην παράσταση «Σωσμένος», την πρώτη που ανέβασε ο Τάσος Μπαντής
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Λεμπεσόπουλος - Μοσχίδης - Καταλειφός στην «Αγριόπαπια»

To Απλό Θέατρο

Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Η σκιά του Μάρτ, Στιγκ Ντάγκερμαν 1990, η πρώτη παράσταση του θεατρικού οργανισμού Φάσμα. Μιχαήλ Μαρμαρινός, Ηρώ Κυριακάκη, Άννα Κουρή, Κλέων Γρηγοριάδης. Σκηνοθεσία Αντώνης Αντύπας
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Η διήγηση της υπηρέτριας Τσερλίνε του Χέρμαν Μπροχ, Τάκης Ασημακόπουλος, Αλέκα Παΐζη σκηνοθεσία Αντώνης Αντύπας
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Ένας Σύζυγος του Ίταλο Σβέβο. Σκηνοθεσία: Αντώνης Αντύπας. Αρης Λεμπεσόπουλος
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Μόλλυ Σουήνυ του Μπράϊαν Φρίελ. Στέλιος Καλογερόπουλος, Μάνια Παπαδημητρίου, Νίκος Αρβανίτης. Σκηνοθεσία Αντώνης Αντύπας

Θέατρο της οδού Κυκλάδων

 

Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Ο Λευτέρης Βογιατζής και ο Δημήτρης Καταλειφός στη «Σπασμένη στάμνα» του Κλάιστ
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
«Σε φιλώ στη μούρη», Λευτέρης Βογιατζής, Άννα Κοκκίνου
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
“Ρίττερ, Ντένε, Φος” του Τόμας Μπέρνχαρντ, Όλια Λαζαρίδου, Λυδία Κονιόρδου, Λευτέρης Βογιατζής
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Μισάνθρωπος του Μολιέρου, Γιάννης Νταλιάνης, Λευτέρης Βογιατζής

 

Το Θέατρο Αμόρε

 

Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Τρεις αδερφές του Τσέχωφ Ελεονώρα Σταθοπούλου, Λυδία Φωτοπούλου, Μαρία Κατσιαδάκη σκηνοθεσία Γιάννης Χουβαρδάς
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Εντα Γκάμπλερ σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά, Άρης Λεμπεσόπουλος, Μαρία Κατσιαδάκη
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Σαλώμη του Όσκαρ Ουάιλντ, σκηνοθεσία Δημήτρης Μαυρίκιος, Λυδία Φωτοπούλου, Λάζαρος Γεωργακόπουλος
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Το στρίψιμο της βίδας σκηνοθεσία Θωμάς Μοσχόπουλος, Αννα Μάσχα, Αργύρης Ξάφης

 

 

Oμάδα Θέαμα - Γιάννης Κακλέας

 


 Αγγέλα του Γιώργου Σεβαστίκογλου

 

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

2 σχόλια
Εντάξει ... Από όλες αυτές τις παραστάσεις - ειναι κρίμα που δεν αναφέρεται η εξαιρετική του Εμπρός "Ο μικρός Έγιολφ" του Ίψεν - πριν από την Αγριόπαπια και σαφώς πολύ καλύτερη.Η Σαλώμη ήταν η καλύτερη, τότε που ο Μαυρίκιος σκηνοθετούσε με έμπνευση και αληθινή μαεστρίαΌσο για τις καρικατούρες - παραστάσεις του πολύ υπερεκτιμημένου Λ. Βογιατζή, ουδέν σχόλιον
Πω πω, απίστευτες μνήμες. Θυμάμαι πόσο υπέροχο ήταν το «Εγώ, ο Φόιερμπαχ». Επίσης "Το στρίψιμο της βίδας" του Μοσχόπουλου είναι ίσως η καλύτερη θεατρική διασκευή λογοτεχνικού κειμένου που έχω δει ποτέ και η Μάσχα κι ο Ξάφης ήταν απλά εξαιρετικοί!