Δεν ξέρω που εξυπηρετούσαν οι γούνες, οι πολύχρωμες κουβέρτες, τα χαρτόκουτα, τα κοντά βρακάκια, ίσως όμως μέσα από αυτόν τον σκηνοθετικό αχταρμά, το πηγαινέλα μεταξύ του «τώρα βλέπω μια παράσταση» και του «δεν μπορεί, αυτή πρέπει να είναι η ζωή του» αναδύθηκε ο ισχυρότατος πρωταγωνιστικός χαρακτήρας του Σιρανό Ντε Μπερζεράκ που καλύτερο δεν έχω ξανασυναντήσει. Ακροβατούσε ανάμεσα στο γελοίο και στο τραγικό (μάλλον άστοχα χαρακτηρίστηκε κωμωδία), στο πρόστυχο και στο λυρικό, στο κιτς και στο καλαίσθητο· κρατιόταν ωστόσο συνεχώς στο όριο· λίγο από δω ή λίγο από κει και θα κατέρρεε η παράσταση, θα ακυρωνόταν ο χαρακτήρας, η θεατρική σύμβαση που λέει ότι βρίσκομαι εδώ και παρακολουθώ μια μίμηση, αλλά από την άλλη όταν σβήνουν τα φώτα αυτή η μίμηση είναι η πραγματικότητα, και η αλήθεια είναι ότι πολλές φορές άναβαν τα φώτα, σε επανέφερε και στη συνέχεια σε ξανατραβούσε ακόμα πιο βαθιά. Η παράσταση κορυφώνεται στη μέση της με απίστευτο λυρισμό και τραγικότητα όταν το ευφυέστατο εύρημα του Εντμόν Ροστάν εφαρμόζεται στην πράξη και τα ποιητικά λόγια του Σιρανό κερδίζουν ένα φιλί για τον όμορφο –αν και χαζό– αντίζηλό του. Εξίσου ισχυρό και το τέλος όπου και πάλι το αστείο και το λυρικό μπλέκονται με το μεταφυσικό και τον θάνατο. Εξαιρετική παράσταση, αναμφίβολα με πολλά ψεγάδια, που την κάνουν ακόμα πιο ανθρώπινη και πειστική.
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ

Σεισμός τώρα στην Εύβοια – Αισθητός στην Αττική

Οι τελευταίες στιγμές της Ιρίνα – Αντιδράσεις για την απάθεια των επιβατών στο τρένο

Η Γαλλία παραλύει από τις διαδηλώσεις – Χάος σε σιδηροδρομικούς σταθμούς, οδοφράγματα και συλλήψεις

Apple: Πότε έρχεται το iPhone 17 στην Ελλάδα και σε ποια τιμή

Ισραήλ: Η βιομηχανία κινηματογράφου απαντά στο μποϊκοτάζ χιλιάδων ηθοποιών - «Στοχεύετε τα λάθος άτομα»

σχόλια