gk,
Φωτογραφία: Γιάννης Παλαιολόγος/ LiFO

Δήμητρα Δασκαλάκη: Ο καλύτερος εργοδότης είναι αυτός που δεν σταματά ποτέ να προσπαθεί να γίνει καλύτερος

Η Δήµητρα Δασκαλάκη, Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ, µιλά στη Lifo για το πώς ένας από τους µεγαλύτερους εργοδότες στη χώρα, µε περισσότερους από 11.000 εργαζοµένους, κερδίζει παράλληλα και τον τίτλο Top Employer 2025.

 Ποια ήταν η πρώτη σκέψη όταν μάθατε ότι η METRO αναγνωρίζεται ως Top Employer 2025; Μιλήστε μας για το συναίσθημα αυτής της διάκρισης, τόσο προσωπικά όσο και για την ομάδα σας.

 

Πριν από την πρώτη σκέψη, ήρθε η πρώτη αντίδραση που ήταν βαθιά ανάσα και συγκίνηση. Μία μεγάλη αγκαλιά με την ομάδα, μία γνήσια χαρά. Κι ύστερα η στιγμή που κοιταχτήκαμε και είπαμε «τελικά, άξιζε ο κόπος» γιατί το αξίζουμε. Ήταν δύσκολο, αλλά δίκαιο.
Γιατί έχουμε δουλέψει πολύ τα τελευταία χρόνια. Όχι για την υποψηφιότητα. Για την ουσία. Για όλα όσα κάναμε για να μπορούμε να διεκδικήσουμε αυτή τη διάκριση, που για όλους εμάς στη METRO δεν είναι απλώς ένας τίτλος. Είναι η επιβεβαίωση ότι όλα αυτά που σχεδιάζουμε και υλοποιούμε με συνέπεια – κάθε μέρα, για κάθε άνθρωπο μας στα My market και στα METRO Cash & Carry – αναγνωρίζονται και έχουν αξία. Η διεθνής πιστοποίηση Top Employer προέκυψε από ενδελεχή αξιολόγηση των πρακτικών μας ως εργοδότη σε όλα τα επίπεδα. Η διαδικασία ήταν αυστηρή, αντικειμενική και σε βάθος. Εξετάστηκαν στρατηγικές και πρακτικές που αφορούν την κουλτούρα μας, τις ευκαιρίες εξέλιξης, τις αμοιβές και παροχές, τη δικαιοσύνη, την ισότητα, την ψυχική υγεία, την εκπαίδευση και ανάπτυξη, τον σεβασμό και την αξιοκρατία. Δεν ήταν κάτι απλό. Και σίγουρα δεν είναι κάτι που πετυχαίνει κάθε εταιρεία.
Προσωπικά ένιωσα συγκίνηση και περηφάνια. Γιατί αυτή η διάκριση είναι για τους ανθρώπους μας, παντού στην Ελλάδα. Αλλά και δικαίωση. Για όλη την ομάδα μας που πίστεψε, δούλεψε, δεσμεύτηκε και τα κατάφερε. Γιατί όλα αυτά τα χρόνια δεν ακολουθήσαμε τον “εύκολο δρόμο” και επιλέξαμε να επενδύσουμε με επιμονή και συνέπεια σε μια κουλτούρα που ακούει, εξελίσσει, δίνει ίσες ευκαιρίες και σέβεται. 

 

― Πέρα από τίτλους και πιστοποιήσεις, τι κάνει για εσάς μια εταιρεία “καλό εργοδότη”; Υπάρχει κάποια καθημερινή πρακτική στη METRO που θεωρείτε χαρακτηριστική αυτής της κουλτούρας;

 

Σε μία συνεχιζόμενη καθημερινότητα οικονομικής ανασφάλειας, «καλός εργοδότης», για εμένα, είναι εκείνος που σε κάνει να αισθάνεσαι ασφαλής από κάθε άποψη, είτε αυτό σημαίνει το αυτονόητο που αφορά τις αμοιβές και τις παροχές σου, είτε και το λιγότερο αυτονόητο δυστυχώς, του να λειτουργεί συμπεριληπτικά και με δικαιοσύνη, προσφέροντας ίσες ευκαιρίες σε όλους και δείχνοντας μηδενική ανοχή σε κάθε είδους βία, παρενόχληση και περιθωριοποίηση.
Καλός εργοδότης είναι αυτός που λειτουργεί με αδιαπραγμάτευτες αξίες. Αξίες που τον δεσμεύουν σε κάθε απόφαση, δράση και στρατηγική του, που διέπουν τον οργανισμό απ’ άκρη σ’ άκρη καθημερινά.
Καλός εργοδότης είναι αυτός που ακούει. Που αντιμετωπίζει τον κάθε εργαζόμενο ως μία ανεξάρτητη προσωπικότητα με ανάγκες, φιλοδοξίες, όρια, όνειρα και στόχους. Που εκπαιδεύει και εξελίσσει, που νοιάζεται και φροντίζει, που είναι ΕΚΕΙ έμπρακτα και ουσιαστικά.
Μία πρακτική που έχουμε υιοθετήσει και για μένα έχει μεγάλη αξία είναι τα πολλαπλά κανάλια ελεύθερης επικοινωνίας που έχουμε δημιουργήσει, ώστε όλοι ανεξαιρέτως οι εργαζόμενοί μας σε όλη την Ελλάδα να μπορούν να μας εκφράσουν όσα αισθάνονται, ό,τι πιθανόν τους δυσκολεύει, τους προβληματίζει, τους απασχολεί, όχι μόνο στην επαγγελματική, αλλά και στην προσωπική τους ζωή. Μία κουλτούρα καθημερινής φροντίδας όχι με μεγάλα λόγια, αλλά με πράξεις. Μας νοιάζει πώς νιώθουν και πώς μπορούμε να τους στηρίξουμε. Και αυτή η κουλτούρα διατρέχει την καθημερινότητά μας. Με στοχευμένες πρακτικές για τα καταστήματα My market και METRO Cash & Carry σε όλη την Ελλάδα, τα Κέντρα Διανομής και τα κεντρικά μας γραφεία.

 

Δήμητρα Δασκαλάκη: Ο καλύτερος εργοδότης είναι αυτός που δεν σταματά ποτέ να προσπαθεί να γίνει καλύτερος
Φωτογραφία: Γιάννης Παλαιολόγος/ LiFO

 

― Ποια είναι τα πιο ουσιαστικά βήματα που έχετε κάνει τα τελευταία χρόνια για να καλλιεργήσετε ένα εργασιακό περιβάλλον με σεβασμό, εξέλιξη και εμπιστοσύνη; Ποιο από αυτά θεωρείτε game changer;

 

Για τη METRO η επένδυση στους ανθρώπους της αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα διαχρονικά από την 1η ημέρα λειτουργίας της, εδώ και σχεδόν 50 χρόνια. 
Ωστόσο τα τελευταία χρόνια, έχουμε κάνει σημαντικά και ουσιαστικά βήματα σε κρίσιμους τομείς της εργασιακής καθημερινότητας του οργανισμού και ξεχωρίζω τα παρακάτω:
Θέσπιση διαδικασιών ανέλιξης στην ιεραρχία με αξιοκρατία και διαφάνεια, μέσα από κέντρα αξιολόγησης και ανάδειξης ταλέντων. Σε μία εταιρεία με τόσο μεγάλο αριθμό εργαζομένων και 200 διαφορετικές ειδικότητες, είναι πολύ σημαντικό οι νέοι εργαζόμενοι να μπορούν να δουν τον εαυτό τους να παίρνει ευκαιρίες και ανεβαίνει στην ιεραρχία. Αποτελεί και δική μας ευθύνη μία νεαρή κοπέλα που προσλαμβάνεται ως ταμίας να δει τον εαυτό της ως Διευθύντρια καταστήματος και το ίδιο φυσικά ισχύει για πολλές θέσεις βάσης στη METRO.
Σημαντικές επενδύσεις στην εκπαίδευση, την ανάπτυξη και την ενδυνάμωση του συνόλου των ανθρώπων μας μέσα από  ένα άρτιο πρόγραμμα ασύγχρονων και δια ζώσης εκπαιδεύσεων,  Ακαδημίες Στελεχών και Υπευθύνων, συνεργασίες με Πανεπιστήμια, Παροχή Μεταπτυχιακών τίτλων, προγράμματα ενδυνάμωσης και ηγεσίας, αλλά και προγράμματα ενίσχυσης της κουλτούρας του σεβασμού, της ισότητας και της ψυχικής υγείας και ισορροπίας του συνόλου των εργαζομένων μας.
Δημιουργία αίσθησης ασφάλειας μέσα από πολλαπλά κανάλια ελεύθερης έκφρασης και επικοινωνίας, μηδενική ανοχή στη βία και την παρενόχληση και δράσεις σε όλη την Ελλάδα που φέρνουν κοντά στην εταιρεία τους ανθρώπους μας και τις οικογένειές τους.
Με δύο λόγια, δείχνουμε έμπρακτα ότι νοιαζόμαστε πραγματικά. Αυτό είναι πιστεύω που κάνει τη διαφορά  και ενισχύει τη σχέση εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας μεταξύ μας.

 

Καλός εργοδότης είναι αυτός που ακούει. Που αντιμετωπίζει τον κάθε εργαζόμενο ως μία ανεξάρτητη προσωπικότητα με ανάγκες, φιλοδοξίες, όρια, όνειρα και στόχους. Που εκπαιδεύει και εξελίσσει, που νοιάζεται και φροντίζει, που είναι ΕΚΕΙ έμπρακτα και ουσιαστικά.

― "Η καρδιά της METRO χτυπά σε κάθε γωνιά της Ελλάδας". Τι σημαίνει αυτό στην πράξη για τους ανθρώπους που εργάζονται σε καταστήματα σε μικρότερες πόλεις ή πιο απομακρυσμένες περιοχές;

 

Είμαστε μία μικρογραφία της ελληνικής κοινωνίας και είμαστε παντού:  Ένα υπέροχο, πολυσυλλεκτικό «μωσαϊκό ανθρώπων» που έχουν ισότιμη πρόσβαση σε αμοιβές, παροχές και δυνατότητες εξέλιξης. Από την Αλεξανδρούπολη ως την Κρήτη, κι από την Κέρκυρα μέχρι τη Χίο και την Καλαμάτα, η καρδιά της METRO χτυπά το ίδιο δυνατά. Είμαστε μαζί στις επιτυχίες, αλλά και στις δυσκολίες, στις φυσικές καταστροφές, στην επιστροφή αξίας στις τοπικές κοινωνίες, σε όλα όσα μας κάνουν ομάδα και μας φέρνουν κοντά και ευτυχώς είναι πολλά και μας θυμίζουν καθημερινά γιατί κάνουμε αυτή τη δουλειά και ποιες είναι οι αδιαπραγμάτευτες αξίες μας.

 

Η πιστοποίηση είναι ένα milestone – ποιο είναι το επόμενο βήμα για τη METRO στον δρόμο της ως Top Employer;

 

Το επόμενο βήμα είναι να συνεχίσουμε με ακόμη μεγαλύτερη επιμονή, συνέπεια, τόλμη και αίσθημα ευθύνης. Δεν επαναπαυόμαστε. Η πιστοποίηση είναι το κίνητρο για να «πάμε παρακάτω». Η διάκριση αυτή δεν είναι «φωτογραφία στιγμής». Είναι πυξίδα. Για να συνεχίσουμε να χτίζουμε ένα περιβάλλον όπου κάθε εργαζόμενος μετράει, κάθε μέλος της ομάδας είναι σημαντικό, κάθε ταλέντο βρίσκει χώρο να αναπτυχθεί και κανείς δεν φοβάται να είναι ο εαυτός του. Γιατί τελικά, ο “καλύτερος εργοδότης” είναι αυτός που δεν σταματά ποτέ να προσπαθεί να γίνει καλύτερος. 

_________

Στη METRO (My market και METRO Cash & Carry) είμαστε περήφανοι για την εταιρική μας κουλτούρα με σημείο αναφοράς τους 11.000 εργαζομένους μας σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Μια κουλτούρα που αναγνωρίστηκε επίσημα φέτος με την κορυφαία διεθνή πιστοποίηση Top Employer 2025 – και που αποδεικνύει ότι μια ιστορική, ελληνική εταιρεία μπορεί να σταθεί επάξια δίπλα σε μεγάλες πολυεθνικές, βάζοντας στο επίκεντρο τη φροντίδα, την εξέλιξη, την αξιοκρατία και τον σεβασμό για κάθε έναν και κάθε μία από τους ανθρώπους μας που νιώθουν ότι είναι ασφαλείς, ανήκουν σε μία δυνατή ομάδα και – πάνω απ’ όλα – μετράνε.
 


 

Good Living
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Scroll to top icon