Τα κατεχόμενα της Κύπρου παρουσίασαν στην Κωνσταντινούπολη το νέο του τουριστικό brand «Ada Kıbrıs», ελληνιστί «νήσος Κύπρος», στο πλαίσιο της προσπάθειας για ενίσχυση του τουρισμού και της διεθνούς εικόνας της περιοχής, σε μία προσπάθεια από τα κατεχόμενα και το τουρκικό κράτος για αναγνώρισή του, μετά και την ακύρωση του Turkaegean.
Ο ηγέτης των Τουρκοκυπρίων, Ερσίν Τατάρ, δήλωσε ότι το μέλλον της Κύπρου είναι ο τουρισμός, αναφερόμενος σε ραγδαία αύξηση του αριθμού πτήσεων και επισκεπτών από την Τουρκία. Παρά τις διεθνείς κυρώσεις και απομονώσεις, τόνισε ότι η τουριστική υποδομή έχει βελτιωθεί σημαντικά, με πλέον των 35.000 διαθέσιμων κλινών.
Ο Τατάρ υπογράμμισε ότι οι πτήσεις από την Τουρκία προς τα κατεχόμενα έχουν φτάσει τις 600 ανά μήνα, μεταφέροντας περίπου 500.000 ταξιδιώτες, γεγονός που αποτυπώνει την αυξανόμενη κινητικότητα και τουριστική προοπτική της περιοχής. Αναφερόμενος στην επιτυχία του TEKNOFEST KKTC που πραγματοποιήθηκε 1–4 Μαΐου στη Λευκωσία, ο Τατάρ ευχαρίστησε τον Σελτζούκ Μπαϊρακτάρ (γαμπρός του Ερντογάν, παντρεμένος με την Σουμεγιέ Ερντογάν και συν-επικεφαλής της εταιρείας Baykar των drone Bayraktar), σημειώνοντας ότι η επισκεψιμότητα ξεπέρασε τις 225.000, αναδεικνύοντας την KKTC ως μέρος όχι μόνο για τουρισμό αλλά και για τεχνολογία και καινοτομία.
Ο Τατάρ επανέλαβε τη στρατηγική λύσης δύο κρατών, δηλώνοντας ότι η ασφάλεια και η ύπαρξη των Τουρκοκυπρίων στηρίζεται:
- Στην παρουσία του τουρκικού στρατού στο νησί
- Στην εγγυητική ιδιότητα της Τουρκίας
- Στη διατήρηση της πολιτικής ανεξαρτησίας του ψευδοκράτους
Χαρακτήρισε αδιανόητο να συζητηθεί η μείωση του ρόλου της Τουρκίας στην Κύπρο και κατηγόρησε την ΕΕ ότι επιδιώκει να μετατρέψει τους Τουρκοκυπρίους σε «απλή κοινότητα».
Cumhurbaşkanı @ErsinrTatar, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti turizminin tanıtılması amacıyla oluşturulan yeni marka "Ada Kıbrıs"ın İstanbul'da yapılan tanıtımına katıldı.
— KKTC Cumhurbaşkanlığı (@KKTCCB) May 17, 2025
“Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti tüm engellemelere rağmen önemli başarılara imza attı”https://t.co/WsJCHHt7fM pic.twitter.com/5U6PuQoV5e
Η στήριξη από την Άγκυρα
Ο Αντιπρόεδρος της Τουρκίας Τζεβντέτ Γιλμάζ δήλωσε ότι η Άγκυρα στηρίζει πλήρως τον τουριστικό σχεδιασμό των κατεχομένων και υπογράμμισε:
- Το 122 εκατομμύρια λίρες χρηματοδότησης στον τουρισμό και την πολιτιστική υποδομή από το 2024
- Το πακέτο οικονομικής συνεργασίας των 21 δισ. δολαρίων
- Την πρόθεση για ηλεκτροδότηση των κατεχομένων, μετά το έργο μεταφοράς νερού
Στόχος η τουριστική επαντοποθέτηση του ψευδοκράτους
Το brand «Ada Kıbrıs» στοχεύει να επανατοποθετήσει το ψευδοκράτος ως τουριστικό προορισμό με μοναδική ταυτότητα, αξιοποιώντας:
- Θάλασσες, παραλίες, φυσικό τοπίο
- Ιστορία και πολιτιστική κληρονομιά
- Γαστρονομία και παραδοσιακή φιλοξενία
Ο Υφυπουργός Τουρισμού του ψευδοκράτους, Φικρί Ατάογλου, ευχαρίστησε την Τουρκία για τη στήριξη και κάλεσε όλους τους Τούρκους πολίτες να επισκεφθούν την περιοχή, προβάλλοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του νησιού.
Στο τέλος της εκδήλωσης, πραγματοποιήθηκε παραδοσιακή παρουσίαση χορών και φωτογράφιση, παρουσία πολλών επισήμων, μεταξύ αυτών και του Τούρκου Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού, Μεχμέτ Νουρί Ερσόι.
Ο αποκαλούμενος πρωθυπουργός των κατεχομένων, Ουνάλ Ουστέλ, δήλωσε ότι επιθυμούν να ξεπεράσουν το στερεότυπο του "νησιού των καζίνο", και να αναδείξουν τη φυσική και πολιτισμική κληρονομιά της περιοχής. Σύμφωνα με τον ίδιο, το ψευδοκράτος δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα ελληνικά νησιά, καθώς προσφέρει ισάξιες ή και ανώτερες εμπειρίες.
Το «Ada Kıbrıs» αποτελεί την αιχμή ενός πολιτικού και τουριστικού επαναπροσδιορισμού του ψευδοκράτους, με σαφή στόχο την τουριστική εδραίωση και τη διεθνή αναγνώριση. Πίσω από την καμπάνια, ωστόσο, διακρίνεται και το γεωπολιτικό αφήγημα της Τουρκίας για λύση δύο κρατών, με ενισχυμένο ρόλο στην περιοχή.