Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter Facebook Twitter
Η πορεία της Carpenter προς την κορυφή είναι εντελώς ανορθόδοξη και έχει σχεδόν λίγο απ’ όλα.
0


ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΙΔΑΝΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ για να συνειδητοποιήσει κανείς ότι έχει γίνει σταρ; Η Sabrina Carpenter χρειάστηκε δεκατέσσερα χρόνια για να τα καταφέρει, και το «Espresso», ένα τεράστιο καλοκαιρινό χιτ που την εκτόξευσε στα υψηλά κλιμάκια της ποπ.

Η πορεία της προς την κορυφή είναι εντελώς ανορθόδοξη και έχει σχεδόν λίγο απ’ όλα: ένα μεγάλο πέρασμα στην Disney σε ηλικία 15 χρονών, όταν πρωταγωνιστούσε στο «Girl meets world», και τέσσερα εφηβικά άλμπουμ μέχρι να υπογράψει στην Island Records, να αποκτήσει τον απόλυτο καλλιτεχνικό έλεγχο και να κυκλοφορήσει το 2022 το πέμπτο ενήλικο πια άλμπουμ της με τίτλο «Emails I can’t send». To περσινό «Short n' Sweet», με το οποίο καθιερώθηκε, είναι το έκτο προσωπικό άλμπουμ της!

Σε όλα αυτά βοήθησε και ένα μικρό σκάνδαλο λόγω ενός φημολογούμενου ερωτικού τριγώνου, όταν η Olivia Rodrigo κυκλοφόρησε το τραγούδι «Drivers license», το οποίο πολλοί πίστεψαν ότι αναφερόταν στον πρώην της, Joshua Bassett, και στη γυναίκα που τους χώρισε, συγκεκριμένα ο στίχος «and you’re probably with that blonde girl».

Η λαμπερή ποπ της Sabrina Carpenter είναι εντελώς explicit, όπως αυτή της Μadonna, γεμάτη σεξουαλική διέγερση που συχνά προκαλεί αντιδράσεις. 

Προσωπικά, κατάλαβα πόσο δημοφιλής έχει γίνει σε ένα χριστουγεννιάτικο πάρτι, όταν αντικατέστησα τον DJ για λίγη ώρα και η 12χρονη κόρη μιας φίλης μου με πλησίασε για να μου ζητήσει να παίξουμε το «Espresso» για να το αφιερώσει στην μαμά της. Ναι, το «Espresso» είναι από τα πιο πολυακουσμένα τραγούδια του φετινού καλοκαιριού και ήταν τόσο μεγάλη επιτυχία που της χάρισε τέσσερα Grammys, ανάμεσά τους κι εκείνο για το Καλύτερο Ποπ Άλμπουμ και την Καλύτερη Σόλο Ποπ Ερμηνεία για το «Espresso» – απ’ ό,τι φαίνεται, κανείς νέος καλλιτέχνης δεν έμεινε παραπονεμένος από την πρόσφατη τελετή.

Sabrina Carpenter - Espresso (Official Video)

Πάντως, εκτός από την καριέρα της, και ηχητικά η μουσική της έχει λίγο απ’ όλα, όπως συμβαίνει συχνά στην ποπ του 21ου αιώνα. Έχει αρκετά κοινά π.χ. με την Chappell Roan. Και οι δυο θυμίζουν κάτι από το παρελθόν, αλλά δεν μπορείς να προσδιορίσεις ακριβώς τι – με την περίπτωση της Sabrina, βέβαια, δεν ισχύει και τόσο αυτό.

Δεν παίζει αποκλειστικά ένα μουσικό είδος. Για παράδειγμα, το «Short n’ Sweet» είναι ένα μικρό σε διάρκεια, «γλυκό», σχεδόν ανώδυνο και εντελώς χαζοχαρούμενο άκουσμα με στοιχεία από ντίσκο, R&B, ροκ, κάντρι, bubblegum ποπ και φολκ.

Βέβαια, δεν είναι ακριβώς «τσιχλόφουσκα», αν ακούσει κανείς πιο προσεκτικά τους στίχους της. Παρόλη την αθώα εικόνα της χαζοχαρούμενης μικροκαμωμένης και γαλανομάτας ξανθιάς που έχει υιοθετήσει, τα φαινόμενα απατούν. Εμφανισιακά μπορεί να αναφέρεται σε στερεότυπα άλλων εποχών και σε ξανθές ντίβες όπως η Marilyn Monroe ή η Brigitte Bardot, όμως θα μπορούσε άνετα να είναι κόρη της Μadonna.

Η λαμπερή ποπ της είναι εντελώς explicit, όπως αυτή της βασίλισσας της ποπ, γεμάτη σεξουαλική διέγερση που συχνά προκαλεί αντιδράσεις. Ο δίσκος είναι μια ευχάριστη έκπληξη για τους ανυποψίαστους ακροατές, κυρίως λόγω του τρόπου που η Sabrina αναφέρεται στο σεξ και στις σχέσεις, με ιδιαίτερη ευθύτητα και αυθάδεια, σαν να σπάει πλάκα.

Παράδειγμα αποτελούν οι στίχοι του «Espresso» που δεν αναφέρονται ακριβώς στο δημοφιλές ρόφημα αλλά στο ότι μπορεί να προκαλέσει αϋπνίες και να έχει απρόσμενες συνέπειες, π.χ. να επηρεάσει τη σκέψη του αντικειμένου του πόθου της. Συχνά μέσα στο άλμπουμ καυλώνει κυριολεκτικά για γκόμενους –το ίδιο κι εκείνοι– που τελικά αποδεικνύονται τιποτένιοι και μπλέκει σε ρομάντζα που την οδηγούν σε αδιέξοδο.

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter Facebook Twitter
Η Taylor Swift και η Sabrina Carpenter στο Eras Tour.

Το σαρκαστικό storytelling της Carpenter ξεφεύγει ακόμη και από τη μανιέρα με τους πρώην που έχει δημιουργήσει τόσο πετυχημένα η Taylor Swift, η οποία είναι εμφανές ότι την έχει επηρεάσει τόσο μουσικά όσο και αισθητικά και, απ’ ό,τι φαίνεται, είναι κολλητή της και την εκτιμάει τόσο που τη χαρακτήρισε ως την «ποπ πριγκίπισσα των ονείρων μας» όταν άνοιγε το Eras Tour της. Ευτυχώς που αυτή η ποπ πριγκίπισσα δεν είναι τόσο clean-cut όσο της φίλης της. Πάντως, έχει δηλώσει ότι περισσότερο δανείζεται από το ύφος της Fiona Apple και της SZA.

Η Carpenter, που φέτος έκλεισε τα 25, γεννήθηκε σε μια μικρή πόλη της Πενσιλβάνια. Σε ηλικία 10 χρονών άρχισε να ανεβάζει βίντεο στο YouTube, ερμηνεύοντας τραγούδια της Christina Aguilera και της Adele, πριν πάρει μέρος σε ένα ριάλιτι της Miley Cyrus και βγει τρίτη. Δεν έχει καμία σχέση με τον Τζον Κάρπεντερ, αλλά είναι ανιψιά της ηθοποιού Nancy Cartwright που δανείζει τη φωνή της στον Bart Simpson εδώ και δεκαετίες.

Sabrina Carpenter - Please Please Please ft. Dolly Parton

Εκτός από τα Grammys, θα βραβευτεί και με το Global Success στα BRIT Awards 2025 ως η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νούμερο 1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα του UK Charts και τρια στην πεντάδα του Billboard Hot 100, κάτι που έχει να συμβεί από την εποχή των Beatles, δηλαδή εδώ και εξήντα χρόνια. Μάλιστα, θα είναι η πρώτη διεθνής ερμηνεύτρια που θα παραλάβει το συγκεκριμένο βραβείο – μέχρι πρόσφατα το έπαιρναν μόνο Βρετανοί.

Γράφει ο Spencer Kornhaber: «Η Sabrina Carpenter φαίνεται να έχει μια εξαιρετικά έξυπνη και εμπορική περσόνα και συνεργάζεται με τη μουσική βιομηχανία για να προσφέρει στο κοινό ακριβώς ό,τι θέλει αυτήν τη στιγμή: μυαλό κρυμμένο πίσω από την αφέλεια και αυτοπεποίθηση που αποφεύγει τα τετριμμένα κλισέ ενδυνάμωσης. Στο “Lie to girls” τραγουδάει “είμαι χαζή / αλλά είμαι ευφυής”, μια φράση που συνοψίζει με εξαιρετική ακρίβεια, ίσως και συνειδητά, τη γοητεία της καλύτερης ποπ μουσικής».

Οπότε, ναι, δεν τη λες και εντελώς ξαφνική την επιτυχία της. 

Sabrina Carpenter - Taste (Official Video)

Το «Short n’ Sweet: Deluxe» κυκλοφόρησε πρόσφατα από τη Minos EMI/Universal Music

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ