Ήταν τελικά καλύτερη η Ki/Ki από την Amelie Lens στο πάρτι του Σαββάτου;

Η trance δεν θα πεθάνει ποτέ Facebook Twitter
Η Ki/Ki καταφέρνει να δημιουργήσει και να λάμψει μέσα στα αμέτρητα κορεσμένα υποείδη ηλεκτρονικής μουσικής.
0

Η TRANCE ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙ ΠΟΤΕ: Έτσι είπε η Claire Francis, γνωστή στο κοινό ως «Ki/Ki» στο «DJ Mag», όταν την έκανε εξώφυλλο πριν από λίγο καιρό, μόλις στα 28 της χρόνια. Με έδρα το Άμστερνταμ, Ολλανδή η ίδια και βγαλμένη από την ακμάζουσα queer σκηνή της πόλης, δεν άργησε να δημιουργήσει φανατικό κοινό που την ακολουθεί παντού. Η ανέλιξή της σε πρώτο όνομα είναι από τις πλέον αλματώδεις στην techno/ trance σκηνή τα τελευταία χρόνια και τα σετ της στο Boiler Room μετρούν ήδη εκατομμύρια προβολές.

Η εξέλιξή της συμπορεύεται με την επάνοδο της trance τα τελευταία χρόνια, που δυναμικά αναμειγνύεται με την πιο αυστηρή σε κανόνες και μελωδία techno. Πολλούς hardcore fans τους βρίσκει αντίθετους, όμως η αλήθεια είναι πως τα δύο είδη έχουν βοηθήσει το ένα το άλλο στην ανάπτυξη και διατήρησή τους, δημιουργώντας μάλιστα χώρο για να βρουν πολλοί νέοι καλλιτέχνες τη δική τους μείξη ανάμεσα στις δύο μουσικές.

Η Ki/Ki καταφέρνει να δημιουργήσει και να λάμψει μέσα στα αμέτρητα κορεσμένα υποείδη ηλεκτρονικής μουσικής και να συνδυάσει σε ιδανικές αναλογίες την trance, την techno και την acid, με ήχο άμεσα αναγνωρίσιμο, εκρηκτικό και μελωδικό. Το extended set της στο Άμστερνταμ τον Οκτώβρη στο ADE καθώς και η συνεργασία με το Awakenings έγιναν sold out με ρυθμό που θα ζήλευαν πολύ διασημότεροι καλλιτέχνες.

Η αλήθεια είναι πως η Ki/Ki φαίνεται να έχει αστέρι, ταλέντο που σπάνια συναντάς στη μουσική, τόσο ως παραγωγός όσο και στην πράξη, ως DJ.

Το Σάββατο η Ki/Ki βγαίνει στις δυο και κόβει σε όλους την ανάσα από τα πρώτα λεπτά. Εξαιρετικά γρήγορη, προτιμά να παίζει στο άνω άκρο, στα 145bpm. Το σετ είναι fun, χαρούμενο, γεμάτο ενέργεια και ρυθμό. Συνδέεται με τον κόσμο σε δευτερόλεπτα και το μεγάλο stage μοιάζει σαν μικρό ιδιωτικό πάρτι σε club. Χαμογελά πονηρά κάθε φορά που ξέρει ότι θα παίξει ένα banger τραγούδι που θα σε στείλει. Το «5 mins of acid» έχει γίνει ήδη σύγχρονος ύμνος της ηλεκτρονικής μουσικής και το κοινό τα χάνει με το εικονικό ρεμίξ «don't you want me» του Felix, με το οποίο και έκλεισε. Το δίωρο σετ περνά χωρίς καν να το καταλάβεις και το κοινό την αποθεώνει.

Ένας φίλος μού λέει πως ενώ βρίσκεται μπροστά στο booth, και καθώς σχηματίζει με τα χέρια του μια καρδιά απευθυνόμενος στην Ki/Ki, εκείνη, παρά την πυρετώδη προετοιμασία της, βρίσκει μερικά δευτερόλεπτα για να τον χαιρετήσει και να τον ευχαριστήσει. Η ίδια αναδημοσιεύει στόρι (μάλλον έκπληκτη) που λέει «Τι συμβαίνει; Τι βάιμπ! Το καλύτερο πάρτι της χρονιάς;». Η αλήθεια είναι πως η Ki/Ki φαίνεται να έχει αστέρι, ταλέντο που σπάνια συναντάς στη μουσική, τόσο ως παραγωγός όσο και στην πράξη, ως DJ.

Παρά τα ευτράπελα και την αλλαγή του χώρου διεξαγωγής την τελευταία στιγμή, που πολλούς ξένισε, σε μια περιοχή που τη λες το λιγότερο άβολη, εν τέλει αποζημιωθήκαμε όντως, με πολύ προσεγμένα visuals, καλό ήχο και εξαερισμό.

Νομίζω ότι είναι σαφές πως η Ki/Ki, ακόμη και για όσους δεν την ήξεραν, ήταν η πρωταγωνίστρια της βραδιάς, πάρα την πολυαναμενομένη επιστροφή της Amelie Lens στην Αθήνα σχεδόν δύο χρόνια μετά την τελευταία φορά στο Exhale το 2023. Η Amelie έχει καταφέρει σχεδόν τα πάντα στον χώρο αυτό, έχει παίξει στα μεγαλύτερα φεστιβάλ αμέτρητες φορές, έχει συνεργαστεί και ρεμιξάρει μερικούς από τους καλύτερους DJ κι έχει χτίσει την αυτοκρατορία του Exhale, του label της, που είναι και ένα από τα πιο επιτυχημένα hard techno πάρτι παγκοσμίως.

Αν και το Σάββατο ξεκίνησε δυναμικά και με προσεγμένο track list με πολλά ακυκλοφόρητα κομμάτια, το σετ της δεν είχε ιδιαίτερο χρώμα και χαρακτήρα και φάνηκε φλύαρο, ιδίως προς το τέλος. Δεν μπορώ να πιστέψω φυσικά ότι μια εκ των κορυφαίων techno DJ παγκοσμίως δεν ξέρει τι θέλει ο κόσμος, αλλά ίσως το γεγονός πως έχει φτάσει τόσο ψηλά αφαιρεί λίγο από το κίνητρο. Δεν είναι εξάλλου η πρώτη φορά που μεγάλα ονόματα παίζουν πολύ πιο μέτρια εδώ σε σχέση με τη βόρεια Ευρώπη, που είναι πιο εκπαιδευμένη ακουστικά σε πιο σκληρά σετ.

Βέβαια, για να είμαι δίκαιος, η ίδια φάνηκε να το χάρηκε φουλ, έπαιξε μισή ώρα παραπάνω από την προκαθορισμένη, αλλά μάλλον και η ίδια κατάλαβε πως δεν ήταν η headliner της βραδιάς. Πολύ γλυκιά ήταν η κίνησή της να παίξει στο τέλος και να ανεβάσει στο Exhale το «Ι’m a mess» των Ate & Salin που θα έκλειναν τη βραδιά, μια και η στήριξη μιας τόσο μεγάλης DJ σε local artists είναι πάντα πολύ σημαντική για την περαιτέρω εξέλιξή τους – να θυμίσουμε και τις τόσες φορές που ο Ben Klock έχει στηρίξει κομμάτια του πάντα πολύ καλού Cirkle που ανοίγει τις βραδιές του Velocity.

Το πάρτι του Σαββάτου είναι μια σπάνια και σαφής απόδειξη πως ανεξαρτήτως μουσικών προτιμήσεων, ένα σετ ζωντανό, ευχάριστο, γρήγορο και διαφορετικό από τα συνηθισμένα καταφέρνει να ξεσηκώνει και να ικανοποιεί σχεδόν τους πάντες. Πόσο μάλλον όταν συνοδεύεται και από καλή οργάνωση. Εκτιμώ πως θα ξαναδούμε την Ki/Ki στην Αθήνα πολύ σύντομα.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ