Πόσο διαφορετικά είναι στην πραγματικότητα τα ανδρικά προϊόντα περιποίησης από τα γυναικεία;

Πόσο διαφορετικά είναι στην πραγματικότητα τα ανδρικά προϊόντα περιποίησης από τα γυναικεία; Facebook Twitter
«Πάνε οι μέρες που μπορούσες να βάλεις μια φωτογραφία αυτοκινήτου σ’ ένα μπουκάλι και να το αποκαλείς το περιεχόμενο ‘ανδρικό προϊόν’».
0


ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ, έχει εισβάλλει στην αγορά του διαρκώς αναπτυσσόμενου κλάδου της ανδρικής περιποίησης μια πληθώρα από νέες, εξειδικευμένες μάρκες. Ωστόσο, αν λάβει υπόψη κανείς ότι συχνά η μόνη αντιληπτή διαφορά μεταξύ πολλών ανδρικών και γυναικείων προϊόντων είναι η συσκευασία, το ερώτημα παραμένει: χρειάζονται πραγματικά οι άνδρες τόσες πολλές εξειδικευμένες μάρκες περιποίησης;

«Τα ανδρικά προϊόντα περιποίησης χρησιμοποιούν ακριβώς τα ίδια συστατικά με εκείνα που χρησιμοποιούνται στα γυναικεία», λέει η επιστήμονας της αιθητικής Valerie George. «Τα προϊόντα που απευθύνονται σε άνδρες μπορεί να έχουν διαφορετική υφή ή άρωμα, αλλά κατά τα λοιπά είναι παρόμοια».

Για να κατανοήσουμε τη ρίζα των προϊόντων ανδρικής περιποίησης, θα πρέπει να γυρίσουμε πίσω στα τέλη της δεκαετίας του '90 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν το έμφυλο μάρκετινγκ βρισκόταν στο απόγειό του. Ο Ντέιβιντ Μπέκαμ και ο Μπραντ Πιτ ήταν οι αστέρες του «metrosexual» κινήματος που έκανε ξαφνικά cool το να νοιάζονται οι άνδρες για την εμφάνισή τους. Τέτοια πρότυπα βοήθησαν να γεννηθεί μια νέα γενιά ανδρών που είχαν συνείδηση της εικόνας τους και αισθάνονταν ελεύθεροι να ξοδεύουν χρήματα για την περιποίηση της επιδερμίδας τους – αρκεί να μην διέπρατταν το προπατορικό αμάρτημα: να χρησιμοποιούν τα ίδια προϊόντα με τις συντρόφους τους.

«Ο σύγχρονος άνδρας αγοραστής είναι μορφωμένος, προσανατολισμένος στα αποτελέσματα και όλο και πιο επιλεκτικός. Οι νέες μάρκες θα πρέπει να το έχουν αυτό κατά νου».

Σύντομα εμφανίστηκαν μάρκες με «σκληρά» ονόματα όπως Bulldog, War Paint και Lab Series για να καλύψουν το κενό στην αγορά, δελεάζοντας τους άρρενες καταναλωτές με ενυδατικές κρέμες και κονσίλερ που απευθύνονταν απευθείας σε αυτούς. Σταδιακά όμως αυτή η εμφατικά «ανδρική» προσέγγιση σταμάτησε να λειτουργεί.

Ο κλάδος απομακρύνεται πλέον από μια τέτοια δυαδική προσέγγιση «χάρη σε πιο διαφοροποιημένες συζητήσεις που έχουν επικρατήσει σχετικά με το φύλο», λέει ο ειδικός σε θέματα περιποίησης και αρωμάτων Nick Carvell. «Δεν υπάρχει τίποτα εγγενώς "ανδρικό" στο άρωμα του λεμονιού (ένα κοινό συστατικό σε αρώματα με ανδρικό προσανατολισμό) με τον ίδιο τρόπο που δεν υπάρχει τίποτα εγγενώς "θηλυκό" στο άρωμα του τριαντάφυλλου. Αυτά είναι έμφυλα στερεότυπα φύλου που εμείς έχουμε δημιουργήσει επί αιώνες». Η πιο αξιοσημείωτη εξέλιξη στην ανδρική περιποίηση, παρατηρεί ο Carvell, είναι η κίνηση προς προϊόντα ουδέτερα ως προς το φύλο, που βασίζονται στα συστατικά. Η στροφή αυτή παρατηρείται σε ολόκληρη την ευρύτερη βιομηχανία ομορφιάς.

Μια μάρκα που ηγείται αυτής της τάσης είναι η Horace. Η εταιρεία που ιδρύθηκε το 2015 από τον Γάλλο επιχειρηματία Marc Briant-Terlet βρήκε απήχηση στους αγοραστές, βοηθώντας την να κατακτήσει το 21% της γαλλικής αγοράς ανδρικής περιποίησης το 2023. Τα προϊόντα της Horace κυκλοφορούν σε καφέ μπουκάλια vintage φαρμακείου με σαφείς, εστιασμένες στη λειτουργικότητα, περιγραφές όπως «μειώνει τις ρυτίδες και τις μαύρες κηλίδες» ή «αποκαθιστά τη λάμψη στο θαμπό δέρμα».

Αυτή η ευθεία προσέγγιση έχει προσελκύσει τους άνδρες καταναλωτές, οι οποίοι είναι πιο πιστοί από ό,τι οι γυναίκες, πιστεύει ο Briant-Terlet. «Ενώ οι γυναίκες απολαμβάνουν να ανακαλύπτουν και να δοκιμάζουν νέα προϊόντα, οι άνδρες είναι πιο πιθανό να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν κάτι που ήδη λειτουργεί γι’ αυτούς και έχει καλή σχέση ποιότητας-τιμής», λέει.

Ένα από τα πιο δημοφιλή προϊόντα της σουηδικής μάρκας Obayaty, που είναι συσκευασμένα σε κομψές, μίνιμαλ θήκες, είναι η ενισχυτική κρέμα ματιών της, η οποία αντιμετωπίζει την κόπωση και τους μαύρους κύκλους, όπως λέει ο συνιδρυτής της φίρμας, Lars-Johan Strand. «Οι άνδρες θέλουν προϊόντα που δεν μοιάζουν με μακιγιάζ ή δεν φαίνονται πολύ εμφανή στη χρήση τους».

Οι επιστημονικά τεκμηριωμένοι ισχυρισμοί και τα αποδεικτικά στοιχεία αποτελεσματικότητας είναι επίσης κρίσιμα για την επιτυχία ενός προϊόντος ανδρικής περιποίησης. «Στη σημερινή βιομηχανία περιποίησης, η στήριξη σε δεδομένα, μελέτες και ιατρικούς φορείς είναι πολύ σημαντική για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης», λέει ο Andrew McDougall, διευθυντής ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας στην εταιρεία ερευνών Mintel, η οποία σε πρόσφατη έρευνα διαπίστωσε ότι το 66% των ανδρών συμφωνεί με τη δήλωση ότι οι μάρκες ομορφιάς θα πρέπει να παρέχουν περισσότερα επιστημονικά στοιχεία για να επικυρώνουν τους ισχυρισμούς που διατυπώνουν.

Για όσους εξακολουθούν να εποφθαλμιούν ένα κομμάτι από την πίτα της ανδρικής περιποίησης, ο Alexander Johnston, γενικός διευθυντής του πολυτελούς φαρμακείου John Bell & Croyden στο Λονδίνο, έχει κάποιες συμβουλές. «Πάνε οι μέρες που μπορούσες να βάλεις μια φωτογραφία αυτοκινήτου σ’ ένα μπουκάλι και να το αποκαλείς το περιεχόμενο "ανδρικό προϊόν"», λέει. «Ο σύγχρονος άνδρας αγοραστής είναι μορφωμένος, προσανατολισμένος στα αποτελέσματα και όλο και πιο επιλεκτικός. Οι νέες μάρκες θα πρέπει να το έχουν αυτό κατά νου».

Με στοιχεία από The Financial Times

Υγεία & Σώμα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοιλιοκάκη, η σιωπηλή νόσος της γλουτένης

Υγεία & Σώμα / Κοιλιοκάκη: Η σιωπηλή νόσος της γλουτένης

Οι διατροφικές δυσανεξίες μπορούν να κάνουν την καθημερινότητα βάσανο. Η πιο συχνή διαταραχή, που μπορεί να εκδηλωθεί σε οποιαδήποτε ηλικία, είναι η κοιλιοκάκη. Τι συμπτώματα έχει και πώς γίνεται η διάγνωση;
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
Τι είναι οι υπέρ-επεξεργασμένες τροφές;

Ψυχή & Σώμα / Τι είναι οι υπέρ-επεξεργασμένες τροφές;

Ποιες τροφές μάς κάνουν πραγματικά καλό; Πόσο junk food επιτρέπεται να καταναλώνουν τα παιδιά και πόση ζάχαρη; Και πώς ενισχύουμε το μικροβίωμα του οργανισμού; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με την κλινική διατροφολόγο Κωνσταντίνα Κεραμύδα για το ποιες τροφές, ενώ μοιάζουν αθώες, είναι άκρως επικίνδυνες.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
DIET

Υγεία & Σώμα / «Είναι τεράστιο θέμα το bullying για το φαγητό στη δουλειά»

Η Εμμανουέλα Λεουνάκη είναι διαιτολόγος-διατροφολόγος αλλά έχει μια διαφορετική προσέγγιση απ’ τη συνηθισμένη: δεν εστιάζει στη ζυγαριά αλλά στη συναισθηματική σχέση μας με το φαγητό και στην κοινωνική πίεση που οδηγεί σε μειωμένη αυτοεκτίμηση.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Nερό με λεμόνι: Θα χάσουμε κιλά αν το πίνουμε κάθε μέρα;

Ψυχή & Σώμα / Nερό με λεμόνι: Ισχύει ότι βοηθά στην απώλεια κιλών;

Το πρωινό ρόφημα με χλιαρό νερό και λεμόνι έχει γίνει viral στο TikTok, καθώς πολλοί είναι αυτοί που ορκίζονται στα οφέλη του: από καλύτερη πέψη και αποτοξίνωση, μέχρι λαμπερό δέρμα και ενίσχυση του ανοσοποιητικού. Αλλά τι από όλα αυτά μπορεί να αποδειχθεί επιστημονικά; Πρόκειται για ακόμα έναν διατροφικό μύθο; Η Μερόπη Κοκκίνη συζητά με τον διαιτολόγο Χρήστο Δερδεμέζη.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η ευτυχία ενός πιο ήσυχου Εγώ 

Υγεία & Σώμα / Το «ήσυχο Εγώ» είναι η λύση στον ναρκισσισμό των social media

Πρόκειται για έναν όρο που επινοήθηκε από τους ψυχολόγους, ως αντίδραση στη διαρκή αυτοπροβολή της εποχής μας, προτείνοντας μια ισορροπημένη ταυτότητα που συνδυάζει την αυτογνωσία με το ενδιαφέρον για τους άλλους.
THE LIFO TEAM
Εγκυμοσύνη: η καλύτερη περίοδος στη ζωή μιας γυναίκας ή μια δοκιμασία;

Ψυχή & Σώμα / Εγκυμοσύνη: Η καλύτερη περίοδος στη ζωή μιας γυναίκας ή μια δοκιμασία;

Η Τζούλη Αγοράκη συνομιλεί με την οκτώ μηνών έγκυο Παυλίνα Βουλγαράκη για τα αντιφατικά συναισθήματα μιας περιόδου που, αν και διαρκεί μόνο εννέα μήνες, ίσως τελικά δεν είναι τόσο ειδυλλιακή όσο την παρουσιάζουν.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
«Άλλαξα πολλούς ψυχολόγους μέχρι να βρω τον σωστό για μένα»

Υγεία & Σώμα / «Άλλαξα πολλούς ψυχολόγους μέχρι να βρω τον σωστό για μένα»

Για να πετύχει η διαδικασία της ψυχοθεραπείας, ο θεραπευτής, πέρα από την επιστημονική του επάρκεια, πρέπει να είναι και μια προσωπικότητα που μας ταιριάζει. Πώς θα διακρίνουμε αν υπάρχει «σύνδεση» μεταξύ μας;
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Πότε έγινε το botox η νέα «ρουτίνα» των εικοσάρηδων;

Ψυχή & Σώμα / Πότε έγινε το botox η νέα «ρουτίνα» των εικοσάρηδων;

Τα τελευταία χρόνια, οι ελάχιστα επεμβατικές θεραπείες σημειώνουν εντυπωσιακή άνοδο. Ωστόσο, οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου: όσο αθώα κι αν φαίνεται αυτή η πορεία, κρύβει και παγίδες. Η συνεχής αναζήτηση της τελειότητας μπορεί να οδηγήσει σε εμμονές, σε μια διαρκή αίσθηση ανικανοποίητου και, τελικά, σε μια παραμορφωμένη αντίληψη του εαυτού μας. Η δερματολόγος Μαρίτα Κοσμαδάκη μιλά στη Μερόπη Κοκκίνη.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
«Μια αποβολή δεν τελειώνει όταν σταματούν τα σωματικά συμπτώματα»: Πώς βιώνει πραγματικά μια γυναίκα την αποβολή  

Υγεία & Σώμα / «Όλοι σου λένε πως δεν φταις εσύ για την αποβολή, όμως εγώ πήρα πάνω μου όλη την ενοχή»  

Η Ανδριάννα, μια γυναίκα λίγο μετά τα 30, ήταν πεπεισμένη πως δεν ήθελε παιδιά. Πώς αντιμετώπισε όμως το γεγονός της αποβολής της; Και πόσο τραυματική εμπειρία είναι; Αν δεν το ζήσεις, δεν μπορείς καν να προσποιηθείς πως το καταλαβαίνεις.  
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Τα μυστήρια του χανγκόβερ: Γιατί κάποιοι έχουν ανοσία στα συμπτώματά του και άλλοι υποφέρουν για μέρες;

Υγεία & Σώμα / Τα μυστήρια του χανγκόβερ: Γιατί κάποιοι έχουν ανοσία και άλλοι υποφέρουν για μέρες;

Υπάρχουν άνθρωποι που δεν αντιμετωπίζουν ποτέ χανγκόβερ, ενώ άλλοι δεν είναι καθόλου ανθεκτικοί στο αλκοόλ, ακόμη και μετά από μέτρια κατανάλωση. Οι ερευνητές έχουν αρκετές και συχνά αντικρουόμενες θεωρίες για το φαινόμενο.
THE LIFO TEAM
Kατάψυξη ωαρίων: Τάση ή αναγκαία επιλογή;

Ψυχή & Σώμα / Kατάψυξη ωαρίων: Τάση ή αναγκαία επιλογή;

Γιατί αυξάνεται ο αριθμός των γυναικών που επιλέγουν την κατάψυξη ωαρίων; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με τον γυναικολόγο Γιώργο Μακρή, διευθυντή της Γυναικολογικής Κλινικής του Ιατρικού Κέντρου Αθηνών, ο οποίος αναλύει τους πιθανούς κινδύνους της κρυοσυντήρησης ωαρίων, τις ηλικίες στις οποίες η διαδικασία δεν είναι ενδεδειγμένη, καθώς και τον λόγο που αυτή η μέθοδος έχει εξελιχθεί σε μια διαδεδομένη «μόδα» τα τελευταία χρόνια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Μητρότητα και αλκοόλ: Αναγκαίο «διάλειμμα» ή εξάρτηση;

Ψυχή & Σώμα / Μητρότητα και αλκοόλ: Αναγκαίο «διάλειμμα» ή εξάρτηση;

Γιατί υπάρχει αυτή η εικόνα της εξουθενωμένης μητέρας που βάζει τα παιδιά της για ύπνο και με το που εκείνα κοιμούνται τρέχει και βάζει ένα μεγάλο ποτήρι κρασί και το πίνει όλο, σχεδόν μονορούφι, στην υγειά των αντοχών της; Η Τζούλη Αγοράκη μιλά με την συγγραφέα Γιούλη Ψαρράκη για τη μητρότητα και την κατανάλωση αλκοόλ.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ακμή στην εφηβεία: Αιτίες, μύθοι και λύσεις

Ψυχή & Σώμα / Ακμή στην εφηβεία: Αιτίες, μύθοι και λύσεις

Τι σημαίνει η ακμή για έναν έφηβο; Γιατί εμφανίζεται; Είναι κληρονομική; Υπάρχουν πια δραστικές θεραπείες; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με τη δερματολόγο Μάργκη Καπελλάρη για τις σύγχρονες μεθόδους καταπολέμησης της ακμής, η οποία δεν ταλαιπωρεί μόνο τους εφήβους, αλλά μπορεί να εκδηλωθεί και σε μεγαλύτερες ηλικίες.
THE LIFO TEAM
Οι ψυχεδελικές θεραπείες ξανά στο προσκήνιο

Explainer / Ψυχεδελικές θεραπείες: Τι ξέρουμε τώρα

Μπορούν οι ψυχεδελικές ουσίες να προσφέρουν αποτελεσματική θεραπεία για ψυχικές παθήσεις όπως η κατάθλιψη και το PTSD; Τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για τις ιαματικές τους ιδιότητες; Ποια είναι τα νομικά εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν για την ευρεία χρήση τους στην ιατρική;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «πρόσωπο του Μαρ-α-Λάγκο»: Το μήνυμα της υπερβολής και η «ευγονική» του Τραμπ

Υγεία & Σώμα / Το «πρόσωπο του Μαρ-α-Λάγκο» και η «ευγονική» του Τραμπ

Τη στιγμή που επικρατεί η τάση για ένα «φυσικό» λουκ, όπου οι αισθητικές παρεμβάσεις είναι όσο το δυνατόν πιο αόρατες, το λουκ του Μαρ-α-Λάγκο, με το υπερβολικό botox, τα ορατά fillers προσώπου και το ακραίο μαύρισμα, υποστηρίζει την υπερβολή ως στοιχείο ταυτότητας.
THE LIFO TEAM
Ψυχική υγεία των εργαζομένων: Το νέο success metric για τους οργανισμούς

Υγεία & Σώμα / Ψυχική υγεία και εργασία: Ο νέος δείκτης μέτρησης επιτυχίας για τους οργανισμούς

Γιατί το μέλλον ανήκει στους οργανισμούς που αντιλαμβάνονται και κατανοούν ότι η επιτυχία δεν είναι μόνο οι αριθμοί αλλά και οι άνθρωποι που την κάνουν πραγματικότητα και επενδύουν στη διαμόρφωση ενός υγιούς εργασιακού περιβάλλοντος.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΟΥΝΤΑ, CHAIRWOMAN & CEO ΤΗΣ HELLAS EAP