Η όχι τόσο λαμπερή αιώνια λιακάδα της Ariana Grande

Η όχι τόσο λαμπερή αιώνια λιακάδα της Ariana Grande Facebook Twitter
Φαίνεται ότι τελικά και η Ariana Grande και η Kim Gordon, παρά το προσωπικό κόστος, ωφελήθηκαν δημιουργικά από τα διαζύγιά τους. 
0

ΜΠΟΡΕΙ ΕΝΑ ΔΙΑΖΥΓΙΟ και μια νέα σχέση να σου καταστρέψουν την καριέρα; Αρκεί να δει κανείς όσα περνάει η Ariana Grande το τελευταίο διάστημα και θα πάρει μια ιδέα. Δεν χρειάζεται βέβαια να τη λυπηθεί κανείς –παραμένει δισεκατομμυριούχος–, αλλά η περίπτωσή της είναι ενδεικτική τού ότι τελικά δεν έχουν αλλάξει πολλά από τον προηγούμενο αιώνα όσον αφορά τις αντιλήψεις γύρω από την απιστία και ότι τελικά πάντοτε μια γυναίκα φταίει. Επιπλέον, λειτουργεί ως ένα ιδανικό case study για το πώς στην εποχή των social media η φήμη είναι κάτι εντελώς αόριστο που κανείς δεν μπορεί να ελέγξει στ’ αλήθεια. Από εκεί που η δημόσια εικόνα κάποιου βρίσκεται στα ύψη, μπορεί άνετα να καταλήξει στα τάρταρα.

Κι αυτό φαίνεται να ισχύει ακόμα και για μία από τις δημοφιλέστερες σταρ του πλανήτη που για χρόνια η εικόνα της πλησίαζε την αγιοσύνη στα μάτια του κόσμου, πράγμα σπάνιο για την ποπ. Σε διάστημα μερικών μηνών, λόγω ανυπόστατων κουτσομπολιών και εκατοντάδων viral posts στο Instagram, μετατράπηκε σε μια αντροχωρίστρα με ιστορικό στο να καταστρέφει ευτυχισμένους γάμους και σχέσεις.

Το «Eternal Sunshine», πάντως, φαίνεται ότι έχει να κάνει περισσότερο με το διαζύγιό της παρά με τους haters. Και το καταλαβαίνεις από την αρχή όταν αναρωτιέται ειλικρινά στο εναρκτήριο κομμάτι «how can I tell if I’m in the right relationship?».

Είναι κάπως σοκαριστικό αν σκεφτείς ότι κανείς δεν μπορούσε να αγγίξει ή να μιλήσει άσχημα για τη νεαρή σταρ μετά από εκείνη την μοιραία συναυλία της στο Μάντσεστερ το 2017, όπου 22 φαν της σκοτώθηκαν μετά από τρομοκρατική επίθεση. Κάθε προηγούμενο παράπτωμά της είχε συγχωρεθεί και δικαίως, λόγω της γενναίας στάση της εκείνο το διάστημα. Η Ariana τότε δεν άφησε τον φόβο να νικήσει και, ξεπερνώντας οποιοδήποτε μετατραυματικό στρες, δύο εβδομάδες μετά έδωσε μια φιλανθρωπική συναυλία εις μνήμην των θυμάτων της βομβιστικής επίθεσης, στην ίδια πόλη.

Τον επόμενο χρόνο, όμως, τη βρήκε ακόμα μία τραγωδία, σε προσωπικό επίπεδο αυτήν τη φορά. Ο πρώην σύντροφός, o ράπερ Mac Miller, βρέθηκε νεκρός από υπερβολική δόση. Αν και τον λάτρευε, είχαν χωρίσει λόγω της εξάρτησής του από τα ναρκωτικά. Μάλιστα, διέλυσε τον αρραβώνα της με τον κωμικό Pete Davidson επειδή δεν μπορούσε να διαχειριστεί τη θλίψη της. Αρκετοί είχαν ανησυχήσει τότε για την ψυχολογική της κατάσταση.

To «Eternal Sunshine» της Ariana Grande κυκλοφορεί από τη Republic Records/Universal Music

Παρ’ όλα αυτά, κατάφερε να επανέλθει στο προσκήνιο με τεράστια hits όπως τα «Thank U, next» και «Νο tears left to cry» και η προσωπική της ζωή της φαινόταν να κυλάει ήρεμα κι ευτυχισμένα – παντρεύτηκε με έναν μεσίτη το 2021. Αυτό όμως δεν κράτησε πολύ. Πέρσι αποδείχθηκε τελικά ότι η Ariana είναι μια κοινή θνητή με πάθη, που κάνει λάθη όπως όλος ο κόσμος. Όταν μαθεύτηκαν τα νέα του χωρισμού της μετά από δύο χρόνια έγγαμου βίου, τα social media άρχισαν να οργιάζουν και να κυκλοφορούν διάφορες φήμες για απιστία από τη μεριά της. Το γεγονός ότι άρχισε να βγαίνει με έναν από τους συμπρωταγωνιστές της στην ταινία Wicked, ο οποίος είναι σε διάσταση, αλλά μόλις έγινε μπαμπάς, δεν βοήθησε. Το διαδίκτυο την έκραξε, ότι είναι άθλια και ανήθικη, λες και ο νυν σύντροφός της είναι μαριονέτα και δεν έχει ευθύνη των πράξεων του. Ας είμαστε ειλικρινείς, η αλήθεια είναι ότι κανείς δεν ξέρει τι συμβαίνει στην προσωπική της ζωή πέρα από την ίδια και τους κοντινούς της ανθρώπους. Όλα τα υπόλοιπα είναι μπούρδες, κάτι για να περνάει ο χρόνος.

Βέβαια, η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο, έτσι αναγκάστηκε να λύσει τη σιωπή της με μια μακροσκελή εξομολόγηση στο Instagram. Γράφει λοιπόν στο post: «Δεν έχω νιώσει ποτέ περισσότερη περηφάνια, χαρά ή αγάπη, αλλά ταυτόχρονα αισθάνομαι ότι με έχουν παρεξηγήσει τόσο πολύ άνθρωποι που δεν με ξέρουν, που βγάζουν συμπεράσματα από ψιθύρους και σκέφτονται ότι θέλουν για τη ζωή μου».

Τα σχολιάζει αυτά και στο νέο της άλμπουμ, «Eternal Sunshine», που κυκλοφόρησε πρόσφατα, και είναι το έβδομο κατά σειρά. Στο σινγκλ-προπομπό του «Yes, and?», ένα από τα καλύτερα ποπ κομμάτια του 2024 με αναφορές στη Madonna και το «Vogue», τραγουδάει «your business is yours and mine is mine / Why do you care so much whose dick I ride?» ή «I’m so done with caring what you think». Αυτό φαίνεται ότι εξόργισε ακόμη περισσότερο ορισμένους, με αποτέλεσμα να χάσει 360.000 followers στο Instagram, κάτι που έκανε το δράμα ακόμα πιο έντονα.

Yes, and?

Το «Eternal Sunshine», πάντως, φαίνεται ότι έχει να κάνει περισσότερο με το διαζύγιό της παρά με τους haters. Και το καταλαβαίνεις από την αρχή όταν αναρωτιέται ειλικρινά στο εναρκτήριο κομμάτι «how can I tell if I’m in the right relationship?». Σε ένα άλλο σημείο («Don’t wanna break up again») περιγράφει ένα στιγμιότυπο από τον αποτυχημένο γάμο της, που έπεφτε για ύπνο κλαίγοντας και ο πρώην σύζυγός της δυνάμωνε την τηλεόραση για να μην την ακούει. Από την άλλη, στο ομώνυμο κομμάτι του δίσκου συνειδητοποιείς τον λόγο που η Σάττι τσιρίζει στο «Zari» – είναι ποπ. Το πανέμορφα λυρικό «We can’t be friends (wait for your love)» είναι τεράστιο χιτ και για να μην τα πολυλογούμε, τo νέο της άλμπουμ είναι καλό, κλάσεις ανώτερο από το κάπως χλιαρό «Positions» που έβγαλε πριν από τέσσερα χρόνια, στο οποίο εξυμνούσε τον γάμο της.

We can’t be friends (wait for your love)

Το καλύτερο, όμως, άλμπουμ που κυκλοφόρησε πρόσφατα είναι η νέα δουλειά της Kim Gordon. Ίσως ο κορυφαίος ροκ δίσκος της τελευταίας δεκαετίας, το «Collective» είναι γεμάτο ριζοσπαστικές ιδέες, αντάξιο της κληρονομιάς των Sonic Youth και της ιδιοφυΐας της, κάτι που θα περίμενες από έναν νεότερο καλλιτέχνη και όχι από την 70χρονη Gordon. Τo έθαψαν στην «Guardian» γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο, αλλά η αλήθεια πληγώνει. Σε συνεργασία με τον παραγωγό Justin Raisen, γνωστό από τις δουλειές του με την Charli XCX και τον Lil Yachty, είναι το δεύτερο σόλο άλμπουμ της μετά τον χωρισμό της από τον Thurston Moore. Είχε προηγηθεί το «No home record» το 2019, το «Collective» είναι μια μείξη από τραπ και χιπ-χοπ αναφορές μέσα από τόνους noise, distortion και reverb και μια εμμονή με τα κινητά – η Gordon θέλει να συλλάβει ηχητικά την κακοφωνία της καθημερινής ζωής.

«Με αυτόν τον δίσκο ήθελα να εκφράσω την απόλυτη τρέλα που νιώθω γύρω μου αυτήν τη στιγμή που κανείς δεν ξέρει τι είναι αλήθεια, που τα γεγονότα αφήνουν τους ανθρώπους ανεπηρέαστους και ο καθένας έχει τη δική του άποψη, δημιουργώντας μια γενικότερη αίσθηση παράνοιας», δήλωσε η Gordon. Δεν μπορείς παρά να αισθανθείς μια ειρωνεία αν αντιπαραβάλλεις τα λόγια της με τις πρόσφατες περιπέτειες της Ariana Grande. Ένα άλλο κοινό σημείο είναι ότι και οι δύο χρησιμοποιούν στους τίτλους των κομματιών τη λέξη «bye». Και για να το πάμε ακόμα παραπέρα, φαίνεται ότι τελικά και οι δύο, παρά το προσωπικό κόστος, ωφελήθηκαν δημιουργικά από τα διαζύγιά τους. 

To «Collective» της Kim Gordon κυκλοφορεί από τη Matador Records.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ