Η Αφροδίτη του Μποτιτσέλι τελευταίο θύμα των διαδηλωτών του κλίματος

ufficci Facebook Twitter
Δυο ακτιβιστές μέλη της ομάδας Ultima Generazione (Τελευταία Γενιά) πραγματοποίησαν μια διαμαρτυρία στην Πινακοθήκη Ουφίτσι της Φλωρεντίας για να ευαισθητοποιήσουν την κοινή γνώμη για την κλιματική αλλαγή. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image
0

Το αριστούργημα της Αναγέννησης, η «Γέννηση της Αφροδίτης» του Σάντρο Μποτιτσέλι είναι ο πιο πρόσφατος στόχος σε μια σειρά διαμαρτυριών για το κλίμα που σχετίζονται με την τέχνη.

Ο πίνακας της Αναγέννησης γέμισε με εικόνες εκτεταμένης καταστροφής και οικολογικής κατάρρευσης, καθώς δύο ακτιβιστές μέλη της ομάδας Ultima Generazione (Τελευταία Γενιά) πραγματοποίησαν μια διαμαρτυρία στην Πινακοθήκη Ουφίτσι της Φλωρεντίας για να ευαισθητοποιήσουν την κοινή γνώμη για την κλιματική αλλαγή.

«Η κυβέρνηση συνεχίζει να προσποιείται ότι τα χωράφια δεν κάηκαν τον Ιανουάριο», φώναξε ένας από τους διαδηλωτές, «ότι το νερό δεν θα είναι πρόβλημα αυτό το καλοκαίρι, ότι τα σπίτια που καταστράφηκαν από τις πλημμύρες είναι τυχαία γεγονότα και δεν προκαλούνται από ανθρώπινες επιλογές. Και αντί να ασχοληθεί με αυτά τα πραγματικά προβλήματα, φτιάχνει παράλογους νόμους».

Τα μουσεία έχουν βρεθεί στο σημείο μηδέν για τις διαμαρτυρίες για το κλίμα τα τελευταία χρόνια, με τη Μόνα Λίζα και το «Κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι» του Βερμέερ να είναι μερικά από τα πολλά έργα τέχνης που έχουν γίνει στόχοι.

Μετά από μια σειρά παρόμοιων περιστατικών, το ιταλικό κοινοβούλιο πίεσε πρόσφατα για να αυστηροποιηθούν οι ποινές για όσους βλάπτουν πολιτιστικούς χώρους και μνημεία. Οι δύο ακτιβιστές βρίσκονται αυτή τη στιγμή υπό κράτηση.

Η Γέννηση της Αφροδίτης του μεγάλου Ιταλού καλλιτέχνη της Αναγέννησης, Σάντρο Μποτιτσέλι φιλοτεχνήθηκε περίπου το 1485–1486. Σήμερα βρίσκεται στη συλλογή του μουσείου Ουφίτσι στη Φλωρεντία, στην αίθουσα που είναι αφιερωμένη στο μεγάλο δημιουργό. Αποτελεί μια από τις αρτιότερες αισθητικά δημιουργίες του Φλωρεντίνου καλλιτέχνη. Η έμπνευση για τον πίνακα δίνεται από μια μυθολογική αφήγηση του Οβιδίου και συνιστά μια νεοπλατωνική αλληγορία βασισμένη στην αντίληψη της αγάπης ως γενεσιουργού δύναμης.

Το θέμα της Αφροδίτης είναι παγανιστικό, σε μια εποχή που τα περισσότερα έργα τέχνης απεικόνιζαν ρωμαιοκαθολικά θέματα. Αν και ορισμένα από τα έργα του φλωρεντινού ζωγράφου καταστράφηκαν εξαιτίας των θεμάτων τους, η Αφροδίτη διασώθηκε χάρη στην επιρροή του Λαυρεντίου των Μεδίκων. Ο πίνακας έχει επηρεάσει κατά πολύ και τη σύγχρονη κουλτούρα με εμφανίσεις σε διάφορες ταινίες και βιβλία.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Διεθνές Βραβείο Booker για την Ινδή Banu Mushtaq, που γράφει ιστορία με τη νίκη της

Πολιτισμός / Διεθνές Βραβείο Booker για την Ινδή Banu Mushtaq, που γράφει ιστορία με τη νίκη της

Η ανθολογία Heart Lamp για την οποία βραβεύτηκε περιλαμβάνει 12 διηγήματα που έγραψε η Mushtaq σε διάστημα τριών δεκαετιών, από το 1990 έως το 2023, αποτυπώνοντας με συγκίνηση και ευαισθησία τις δυσκολίες που βιώνουν οι μουσουλμάνες γυναίκες στη νότια Ινδία
LIFO NEWSROOM
Τομ Κρουζ, Λεός Καράξ και Ρίτσαρντ Γκιρ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Τομ Κρουζ, Λεός Καράξ και Ρίτσαρντ Γκιρ από αύριο στους κινηματογράφους

Από το κινηματογραφικό πρόγραμμα της εβδομάδας ξεχωρίζουν το «Mission Impossible: Τhe Final Reckoning» και δυο προσωπικές ταινίες μεγάλων δημιουργών, το «Δεν είμαι Εγώ» του Λεός Καράξ και το «Oh, Canada» του Πολ Σρέιντερ. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τομ Κρουζ: «Θα κάνω ταινίες μέχρι τα 100 μου» – Τι είπε για το τέλος του Mission: Impossible

Πολιτισμός / Τομ Κρουζ: «Θα κάνω ταινίες μέχρι τα 100 μου» – Τι είπε για το τέλος του Mission: Impossible

Ο Τομ Κρουζ βρέθηκε στις Κάννες για την πανευρωπαϊκή πρεμιέρα της νέας ταινίας του δημοφιλούς franchise, η οποία αποτελεί το δεύτερο μέρος της ιστορίας που ξεκίνησε με το Dead Reckoning
LIFO NEWSROOM
Αντιγόνη Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Ούλριχ Ράσε

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου & Εθνικό Θέατρο: Πρώτες εικόνες από την Αντιγόνη του Ούλριχ Ράσε

Το φετινό επετειακό πρόγραμμα του Φεστιβάλ στην Επίδαυρο ξεκινά με την Αντιγόνη, σε συμπαραγωγή με το Εθνικό Θέατρο και σε σκηνοθεσία ενός από τους πιο συναρπαστικούς Γερμανούς σκηνοθέτες.
LIFO NEWSROOM