Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Lara Nasser, Skinny Legend, 2023

Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder

0

«Μόνο όταν κοιτάμε με τη ματιά του έρωτα βλέπουμε αυτό που αντικρύζει ο ζωγράφος», γράφει ο Χένρι Μίλερ. Έχοντας ως όχημα αυτή τη φράση, ο εικαστικός Αριστείδης Λάππας επιμελείται μια ομαδική έκθεση με τίτλο «Looking with the Eyes of Love» στη γκαλερί The Breeder, στην οποία συμμετέχουν καλλιτέχνες που ζουν και εργάζονται στην Αθήνα: Claudio Coltorti, Λυδία Δελικούρα, Ιάσονας Καμπάνης, Bety Krňanská, Kyvèli Zoi, Κωνσταντίνος Λιανός, Ιωάννα Λιμνιού, Lara Nasser, Aλέξανδρος Σιμόπουλος, Steph x Irini.

Η έκθεση φωτίζει διάφορες πτυχές της ζωγραφικής, φιλοδοξώντας να μυήσει τους θεατές στους εσωτερικούς διαλόγους που βιώνουν οι καλλιτέχνες όταν ασχολούνται με την πρακτική τους. Τα έργα που συμμετέχουν παρουσιάζουν τη διαλεκτική δυναμική μεταξύ δημιουργού και έργου, αποτυπώνοντας με πολλούς τρόπους αυτές τις εσωτερικές συνομιλίες.

Η ίδια η έκθεση αποτελεί τον νοητικό χώρο όπου εξελίσσονται αυτές οι ζωηρές συνομιλίες, ένα δωμάτιο γεμάτο με ενέργειες που μεταβάλλονται συνεχώς, συχνά παίρνοντας τη μορφή αναγνωρίσιμων εικόνων. Άλλοτε ως ευχάριστες αναμνήσεις ή οικείες στιγμές και άλλοτε ως ζοφερές σκέψεις, αυτές οι ενέργειες μετουσιώνουν τα συναισθήματα του δημιουργού σε εικονογραφικά θέματα.

Πλημμυρισμένος από τα συναισθήματά του, ένας ζωγράφος είναι σημαντικό να κατανοήσει και να ανακατευθύνει τις καταιγιστικές τροχιές που ακολουθούν αυτές οι ενέργειες αναζητώντας ισορροπία. Να ανακαλύψει τη φωνή μέσα τους, να εξοικειωθεί μαζί τους και τελικά να μάθει να συνυπάρχει αρμονικά.

Πλημμυρισμένος από τα συναισθήματά του, ένας ζωγράφος είναι σημαντικό να κατανοήσει και να ανακατευθύνει τις καταιγιστικές τροχιές που ακολουθούν αυτές οι ενέργειες αναζητώντας ισορροπία. Να ανακαλύψει τη φωνή μέσα τους, να εξοικειωθεί μαζί τους και τελικά να μάθει να συνυπάρχει αρμονικά.

Το σύνολο των ενεργειών που ενυπάρχουν στη ζωγραφική εκτονώνεται τελικά σε όλα όσα αντιμετωπίζει ένας καλλιτέχνης – στην ανάγκη του για στοργή, στην αγωνία του ανήκειν, όταν αναμετράται με την ιστορία, καθώς και στην ατέρμονη πρόκληση που αντιμετωπίζει να δώσει μορφή στο άυλο. Θέτοντας αυτά τα ερωτήματα, ο ζωγράφος προσπαθεί να ανακαλύψει τη δική του αλήθεια στο μέσο και σε αυτή την πράξη συμπυκνώνει την ουσία της δικής του ύπαρξης.

Μέσα σε μια χειμαρρώδη ροή συναισθημάτων, οι καλλιτέχνες βρίσκουν έναν ειλικρινή ορισμό για την απόλυτη ομορφιά, υπακούοντας στον ξέφρενο παλμό της δημιουργικής διαδικασίας. Αυτό είναι το ερωτικό στοιχείο στην ζωγραφική, ως τέχνη.

Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Lara Nasser, Mirage, 2023

«Φανταστείτε λοιπόν ότι βρισκόμαστε σε ένα δωμάτιο όπου τα πάντα μπορούν να υπάρχουν αλλά ταυτόχρονα και το τίποτα. Ένας χώρος γεμάτος αδιαμόρφωτες ενέργειες που όλες απλά στροβιλίζονται, αποκτώντας στιγμιαία σχήμα και μορφή και στη συνέχεια επιστρέφοντας στους χορευτικούς ρυθμούς τους. Εκεί ζει ένας καλλιτέχνης. Εκεί κρύβονται όταν μπορεί να φαίνονται αφηρημένοι. Εκεί μεταμορφώνονται τα στούντιό τους όταν κανείς δεν κοιτάζει. Εκεί παίρνουν αυτή τη στάση του θεατή ακριβώς στο κέντρο αυτού του χώρου και παρακολουθούν τα πάντα να στροβιλίζονται γύρω τους. Καθώς όλες οι ενέργειες στο δωμάτιο αρχίζουν να παίρνουν τις πολλές μορφές τους. Ένα μήλο; Ένα βάζο; Στην πραγματικότητα θα μπορούσαν να μετατραπούν σε όλα τα συνηθισμένα θέματα που όλοι γνωρίζουμε και αγαπάμε. Το ξαπλωμένο γυμνό ή το πορτρέτο του προστάτη τους  πάνω σε ένα άλογο. Το πρόσωπο ενός ξένου δικτάτορα και ένα κουτάκι σούπας, ένα κρανίο που δονείται και ποίηση του δρόμου. Παίρνουν μορφές από θρύλους του παρελθόντος. Παραμύθια από διαφορετικές χώρες και τέρατα. Μια ανάμνηση μιας ξέφρενης νύχτας στο κλαμπ που έρχεται και φεύγει, ή μια στιγμή οικειότητας  μέσα στην οποία κάποιος χάνει  την αίσθηση του εαυτού του», γράφει ανάμεσα σε άλλα για την έκθεση ο Αριστείδης Λάππας που διαμόρφωσε το χώρο της γκαλερί σαν τόπο οικειότητας και επιθυμίας.

Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Έργο του Κωνσταντίνου Λιανού
Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Bety Krňanská, Untitled (1) από τη σειρά Unexpected Encounters (2023
Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Claudio Coltorti, "Sunday", you know who we are, 2023
Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Kyveli Zoi, Lofrage, 2023
Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Lydia Delikoura, Delicate Dispositions, 2023
Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Untitled (Love, sex, and the AI), 2023. Φωτ.:Alexandros Simopoulos
Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Iasonas Kampanis, Minos (Μίνως), 2021
Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Bety Krňanská, Untitled (1) από τη σειρά Unexpected Encounters (2023
Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Ioanna Limniou, Warm Embrace, 2023
Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Iasonas Kampanis, Japanela, 2022

THE BREEDER
Ιάσωνος 45
Looking with the Eyes of Love
Curated by Aristeidis Lappas
11 Μαΐου –30 Ιουνίου 2023
The Breeder Feeder

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ