Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Lara Nasser, Skinny Legend, 2023

Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder

0

«Μόνο όταν κοιτάμε με τη ματιά του έρωτα βλέπουμε αυτό που αντικρύζει ο ζωγράφος», γράφει ο Χένρι Μίλερ. Έχοντας ως όχημα αυτή τη φράση, ο εικαστικός Αριστείδης Λάππας επιμελείται μια ομαδική έκθεση με τίτλο «Looking with the Eyes of Love» στη γκαλερί The Breeder, στην οποία συμμετέχουν καλλιτέχνες που ζουν και εργάζονται στην Αθήνα: Claudio Coltorti, Λυδία Δελικούρα, Ιάσονας Καμπάνης, Bety Krňanská, Kyvèli Zoi, Κωνσταντίνος Λιανός, Ιωάννα Λιμνιού, Lara Nasser, Aλέξανδρος Σιμόπουλος, Steph x Irini.

Η έκθεση φωτίζει διάφορες πτυχές της ζωγραφικής, φιλοδοξώντας να μυήσει τους θεατές στους εσωτερικούς διαλόγους που βιώνουν οι καλλιτέχνες όταν ασχολούνται με την πρακτική τους. Τα έργα που συμμετέχουν παρουσιάζουν τη διαλεκτική δυναμική μεταξύ δημιουργού και έργου, αποτυπώνοντας με πολλούς τρόπους αυτές τις εσωτερικές συνομιλίες.

Η ίδια η έκθεση αποτελεί τον νοητικό χώρο όπου εξελίσσονται αυτές οι ζωηρές συνομιλίες, ένα δωμάτιο γεμάτο με ενέργειες που μεταβάλλονται συνεχώς, συχνά παίρνοντας τη μορφή αναγνωρίσιμων εικόνων. Άλλοτε ως ευχάριστες αναμνήσεις ή οικείες στιγμές και άλλοτε ως ζοφερές σκέψεις, αυτές οι ενέργειες μετουσιώνουν τα συναισθήματα του δημιουργού σε εικονογραφικά θέματα.

Πλημμυρισμένος από τα συναισθήματά του, ένας ζωγράφος είναι σημαντικό να κατανοήσει και να ανακατευθύνει τις καταιγιστικές τροχιές που ακολουθούν αυτές οι ενέργειες αναζητώντας ισορροπία. Να ανακαλύψει τη φωνή μέσα τους, να εξοικειωθεί μαζί τους και τελικά να μάθει να συνυπάρχει αρμονικά.

Πλημμυρισμένος από τα συναισθήματά του, ένας ζωγράφος είναι σημαντικό να κατανοήσει και να ανακατευθύνει τις καταιγιστικές τροχιές που ακολουθούν αυτές οι ενέργειες αναζητώντας ισορροπία. Να ανακαλύψει τη φωνή μέσα τους, να εξοικειωθεί μαζί τους και τελικά να μάθει να συνυπάρχει αρμονικά.

Το σύνολο των ενεργειών που ενυπάρχουν στη ζωγραφική εκτονώνεται τελικά σε όλα όσα αντιμετωπίζει ένας καλλιτέχνης – στην ανάγκη του για στοργή, στην αγωνία του ανήκειν, όταν αναμετράται με την ιστορία, καθώς και στην ατέρμονη πρόκληση που αντιμετωπίζει να δώσει μορφή στο άυλο. Θέτοντας αυτά τα ερωτήματα, ο ζωγράφος προσπαθεί να ανακαλύψει τη δική του αλήθεια στο μέσο και σε αυτή την πράξη συμπυκνώνει την ουσία της δικής του ύπαρξης.

Μέσα σε μια χειμαρρώδη ροή συναισθημάτων, οι καλλιτέχνες βρίσκουν έναν ειλικρινή ορισμό για την απόλυτη ομορφιά, υπακούοντας στον ξέφρενο παλμό της δημιουργικής διαδικασίας. Αυτό είναι το ερωτικό στοιχείο στην ζωγραφική, ως τέχνη.

Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Lara Nasser, Mirage, 2023

«Φανταστείτε λοιπόν ότι βρισκόμαστε σε ένα δωμάτιο όπου τα πάντα μπορούν να υπάρχουν αλλά ταυτόχρονα και το τίποτα. Ένας χώρος γεμάτος αδιαμόρφωτες ενέργειες που όλες απλά στροβιλίζονται, αποκτώντας στιγμιαία σχήμα και μορφή και στη συνέχεια επιστρέφοντας στους χορευτικούς ρυθμούς τους. Εκεί ζει ένας καλλιτέχνης. Εκεί κρύβονται όταν μπορεί να φαίνονται αφηρημένοι. Εκεί μεταμορφώνονται τα στούντιό τους όταν κανείς δεν κοιτάζει. Εκεί παίρνουν αυτή τη στάση του θεατή ακριβώς στο κέντρο αυτού του χώρου και παρακολουθούν τα πάντα να στροβιλίζονται γύρω τους. Καθώς όλες οι ενέργειες στο δωμάτιο αρχίζουν να παίρνουν τις πολλές μορφές τους. Ένα μήλο; Ένα βάζο; Στην πραγματικότητα θα μπορούσαν να μετατραπούν σε όλα τα συνηθισμένα θέματα που όλοι γνωρίζουμε και αγαπάμε. Το ξαπλωμένο γυμνό ή το πορτρέτο του προστάτη τους  πάνω σε ένα άλογο. Το πρόσωπο ενός ξένου δικτάτορα και ένα κουτάκι σούπας, ένα κρανίο που δονείται και ποίηση του δρόμου. Παίρνουν μορφές από θρύλους του παρελθόντος. Παραμύθια από διαφορετικές χώρες και τέρατα. Μια ανάμνηση μιας ξέφρενης νύχτας στο κλαμπ που έρχεται και φεύγει, ή μια στιγμή οικειότητας  μέσα στην οποία κάποιος χάνει  την αίσθηση του εαυτού του», γράφει ανάμεσα σε άλλα για την έκθεση ο Αριστείδης Λάππας που διαμόρφωσε το χώρο της γκαλερί σαν τόπο οικειότητας και επιθυμίας.

Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Έργο του Κωνσταντίνου Λιανού
Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Bety Krňanská, Untitled (1) από τη σειρά Unexpected Encounters (2023
Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Claudio Coltorti, "Sunday", you know who we are, 2023
Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Kyveli Zoi, Lofrage, 2023
Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Lydia Delikoura, Delicate Dispositions, 2023
Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Untitled (Love, sex, and the AI), 2023. Φωτ.:Alexandros Simopoulos
Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Iasonas Kampanis, Minos (Μίνως), 2021
Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Bety Krňanská, Untitled (1) από τη σειρά Unexpected Encounters (2023
Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Ioanna Limniou, Warm Embrace, 2023
Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Iasonas Kampanis, Japanela, 2022

THE BREEDER
Ιάσωνος 45
Looking with the Eyes of Love
Curated by Aristeidis Lappas
11 Μαΐου –30 Ιουνίου 2023
The Breeder Feeder

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ