Salted milk, the fire is Blue: Η νέα έκθεση του Γιάννη Βαρελά στη Βιέννη

Salted milk, the fire is Blue, η νέ αέκθεση του Γιάννη Βαρελά στη Βιέννη Facebook Twitter
0

Το "Salted milk, the fire is Blue" είναι μια έκθεση που ασχολείται με τη διαδικασία κατανόησης του εαυτού μας και του κόσμου γύρω μας, παρατηρώντας και αναδημιουργώντας μερικές από τις βασικές γνωστικές δραστηριότητες της ζωής. Βλέπουμε, ακούμε, τρώμε, στεκομαστε, κινούμαστε - δραστηριότητες από τις οποίες κανείς δεν έχει καταφέρει να ξεφύγει ακόμη και στα πολύ πρώιμα στάδια της ύπαρξής του και όλοι υποφέρουν από τη μεγάλη επίδρασή τους στο υποσυνείδητο. 
 

Το Salted milk, the fire is Blue είναι μια έκθεση για τα πράγματα που έχουν ήδη συμβεί και για τα πράγματα που θα συμβούν ξανά.  
 
Στην 5η έκθεσή του με την Galerie Krinzinger ο Γιάννης Βαρελάς παρουσιάζει ένα νέο σύνολο έργων. Ο πυρήνας του αποτελείται από οκτώ πίνακες, που απεικονίζουν σκηνοθετημένες σκηνές με μια κάποια δόση αναπόφευκτης πραγματικότητας, όπου άνθρωποι εμπλέκονται σε μάλλον παράξενες καταστάσεις.

Ένας άνδρας κάθεται, τρεις άνθρωποι στέκονται όρθιοι, κάποιοι άλλοι ατενίζουν προς έναν αόριστο ορίζοντα, ενώ άλλοι μοιάζουν σαν να εμπλέκονται σε κάποιο είδος μεταθανάτιας τελετουργίας, συνηθισμένες καταστάσεις με ένα διαρκές off στοιχείο του χρόνου και του χώρου.

Είναι σαν οι κάτοικοι των έργων να βρίσκονται σε ένα ψυχολογικό τοπίο του δικού τους ψυχισμού, βιώνοντας την ταυτότητά τους με τη μορφή του χώρου. Οι έννοιες του εσωτερικού και του εξωτερικού χώρου γίνονται ένα, οι σκιές δείχνουν ότι το φως ίσως προέρχεται από κάπου αλλού.

Ίσως από κάπου έξω, όπου στέκεται η πραγματικότητα του θεατή και δίνει φως σε αυτές τις μάλλον παράξενες εικόνες, ενώ δημιουργεί έναν ισχυρό δεσμό, αντανακλώντας την ιδέα του εαυτού με τη μορφή μιας σκηνής. 
 
Το Salted milk, the fire is Blue παρουσιάζει τρεις νέες εγκαταστάσεις πολυμέσων. Στο War faces/ the Revenge of Noh, ο καλλιτέχνης πρωταγωνιστεί σε μια εγκατάσταση σε τετρακάναλο βίντεο  όπου μεταμορφώνει το πρόσωπό του με την πίεση των ίδιων του των χεριών, γεννώντας πρόσωπα με έντονη όψη που φέρνουν στο νου την ένταση των μασκών του θεάτρου Noh. 
 
Στο The Preacher, δύο πίνακες που φέρουν τα αρχέτυπα του παραδείσου και της κόλασης στέκονται στις άκρες μιας ξύλινης σκηνής που μοιάζει με τη σκιά μιας γέφυρας. Απέναντί της βρίσκεται η ακουστική αντανάκλασή της, ένα ελεύθερο ηχείο που αντηχεί ψαλμούς μιας παιδικής χορωδίας σε συνδυασμό με το κήρυγμα ενός ιεροκήρυκα. 
 
Στον Πύργο του παγωτού, διάφορα σύνεργα και κειμήλια που ο καλλιτέχνης χρησιμοποίησε σε παλαιότερα έργα και παραστάσεις ("Καταστρέφοντας τον Έλβις" 2016, "Ληστής Τραπεζών - Μην ξεχνάς την Κάτα σου" 2017, "Θεία Κλάρα" 2018 μεταξύ άλλων) δημιουργούν τον χάρτη μνήμης του καλλιτέχνη και έναν μνημονιακό άτλαντα της δικής του διαδρομής.

Ένα βίντεο τριών καναλιών δείχνει ηλικιωμένους ανθρώπους να τρώνε παγωτό, ο καθένας από αυτούς οργανώνει τη δική του αφήγηση με βάση την απλή πράξη του να το γλύφει.

Αυτή η καθαρή δράση θα αναπαρασταθεί το βράδυ των εγκαινίων, όπου ένας παγωτατζής με το πρόσωπο του Γιάννη Βαρελά θα προσφέρει στους επισκέπτες παγωτό φιστίκι, προσκαλώντας τους να συμμετάσχουν σε μια τελετουργία παγωτοφαγίας. 

ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΡΕΛΑΣ
Salted milk, the fire is Blue

8 Σεπτεμβρίου - 29 Οκτωβρίου 2022
Εγκαίνια 7 Σεπτεμβρίου 2022, 7μμ

Galerie Krinzinger - Βιέννη

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ελβετία προτείνει επίσημα τον λαρυγγισμό ως υποψήφιο για ένταξη στον Κατάλογο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO

Πολιτισμός / Η Ελβετία προτείνει τον λαρυγγισμό ως υποψήφιο για ένταξη στον Κατάλογο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO

Η Ελβετία έχει τέσσερις επίσημες γλώσσες — γερμανικά, γαλλικά, ιταλικά και ρομανσικά — αλλά, όπως λέει η καθηγήτρια Nadja Räss, θα έπρεπε να αναγνωριστεί και μια πέμπτη: ο λαρυγγισμός
LIFO NEWSROOM
«Ο Μισάνθρωπος» του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Γιάννη Μπουραζάνα

Πολιτισμός / «Ο Μισάνθρωπος» του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Γιάννη Μπουραζάνα

Με την έμμετρη, αιχμηρή κωμωδία του Μολιέρου «Ο Μισάνθρωπος» θ’ αναμετρηθεί τη χειμερινή σεζόν η ομάδα Aether, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Γιάννη Μπουραζάνα. Τη μετάφραση υπογράφει η Θεοδώρα Τσάμη, η οποία κρατά και τον ρόλο της Αρσινόης.
LIFO NEWSROOM
Λάνθιμος και ένα συγκλονιστικό ντοκουμέντο από την Παλαιστίνη από αύριο στα σινεμά

Πολιτισμός / Λάνθιμος και ένα συγκλονιστικό ντοκουμέντο από την Παλαιστίνη από αύριο στα σινεμά

Η «Bugonia», καθώς και η νοτιοκορεατική ταινία στην οποία βασίστηκε, το νέο πρωταγωνιστικό όχημα της Σίντνεϊ Σουίνι και το σοκαριστικό «Put your Soul on your Hand and walk», που οδήγησε στη δολοφονία της φωτορεπόρτερ Φάτμα Χασόνα από τον ισραηλινό στρατό, ξεχωρίζουν από το κινηματογραφικό πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Λίνα Μενδώνη σε UNESCO για την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα: «Καλώ όλα τα κράτη-μέλη να στηρίξουν το αίτημα της Ελλάδας»

Πολιτισμός / Λίνα Μενδώνη σε UNESCO για την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα: «Καλώ όλα τα κράτη-μέλη να στηρίξουν το αίτημα της Ελλάδας»

«Πιστεύουμε ακράδαντα πως τα Γλυπτά πρέπει να επανενωθούν στη γενέτειρά τους», τόνισε η υπουργός Πολιτισμού στη Γενική Συνέλευση του οργανισμού
LIFO NEWSROOM
Ξεκίνησαν τα λαμπρά εγκαίνια του Μεγάλου Αιγυπτιακού Μουσείου - Live η τελετή δίπλα στις Πυραμίδες της Γκίζας

Πολιτισμός / Ξεκίνησαν τα λαμπρά εγκαίνια του Μεγάλου Αιγυπτιακού Μουσείου - Live η τελετή δίπλα στις Πυραμίδες της Γκίζας

Πάνω από 100.000 εκθέματα, ανάμεσά τους ο θησαυρός του Τουταγχαμών, φιλοξενούνται στο μεγαλύτερο μουσείο παγκοσμίως αφιερωμένο αποκλειστικά σε έναν πολιτισμό
LIFO NEWSROOM