Αξίζει το «Finch», η νέα ταινία του Τομ Χανκς που προβάλλεται στο Apple TV+;

Αξίζει το Finch, η νέα ταινία του Τομ Χανκς, που προβάλλεται στο Apple TV+ ? (***) Facebook Twitter
Το Finch ανήκει στην κατηγορία της μετα-αποκαλυπτικής φιλμογραφίας.
0

Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, τότε που το τέλος έφτασε κοντά, και κάθε φορά που το ρολόι του κόσμου φαινόταν ότι θα χτυπήσει μεσάνυχτα, το σινεμά αντλούσε έμπνευση από το κλίμα της εποχής και τη γενικευμένη εσχατολογία κι ερχόταν για να παραδώσει διαφορετικές εκδοχές αυτού του τέλους, συνήθως μέσω του είδους της επιστημονικής φαντασίας.

Καθώς συμπληρώσαμε τη δεύτερη χιλιετία και είδαμε ότι ο ιός του millennium δεν έφερε την καταστροφή του δυτικού πολιτισμού, το εσχατολογικό σινεμά αντί να κοπάσει, γνώρισε άνθιση, με τα μετα-αποκαλυπτικά οράματα των κινηματογραφιστών να πληθαίνουν και να συνθέτουν ένα υπο-είδος από μόνα τους.

Ταυτόχρονα, όμως, άρχισε να μετατίθεται και το ενδιαφέρον των δημιουργών από την παρασκευή μιας πιθανής εκδοχής του τέλους του κόσμου όπως τον ξέραμε στην απάντηση σε ένα ερώτημα που, υπό μια ευρεία έννοια, μας έχει απασχολήσει κατά καιρούς όλους: τι θα αφήσουμε πίσω μας, όταν αυτό έρθει;

Το σήμα της Amblin στην έναρξη προδιαθέτει για το θέαμα που θα παρακολουθήσουμε. Οικογενειακή διασκέδαση καλής ποιότητας, καμωμένη από απλά υλικά, με μια μικρή δόση σασπένς και τρόμου –εδώ έχουμε μια καταδίωξη που παραπέμπει στο σπιλμπεργκικό Duel– και πινελιές συγκίνησης τοποθετημένες στο κατάλληλο σημείο.

Το Finch ανήκει σε αυτή την κατηγορία της μετα-αποκαλυπτικής φιλμογραφίας. Στην ταινία η ανθρωπότητα έχει εξαλειφθεί σχεδόν ολοσχερώς, οι καιρικές συνθήκες κάνουν τη ζωή στον πλανήτη από δυσχερή ως ακατόρθωτη, ενώ το όζον δεν μας προστατεύει πια από την υπεριώδη ακτινοβολία του ήλιου.

Αξίζει το Finch, η νέα ταινία του Τομ Χανκς, που προβάλλεται στο Apple TV+ ? (***) Facebook Twitter
Ο σκύλος έχει έτσι κι αλλιώς κερδίσει την καρδιά του ζωόφιλου κοινού από τα αποδυτήρια.

Σε αυτό το μετα-αποκαλυπτικό σκηνικό ακολουθούμε τον Φιντς, έναν μηχανικό που αργοπεθαίνει λόγω της έκθεσης του στη ραδιενέργεια, τον σκύλο του και τον Τζεφ, ένα ρομπότ που ο Φιντς έφτιαξε για να προσέχει τον σκύλο, όταν θα φύγει από τη ζωή.

Το σήμα της Amblin στην έναρξη προδιαθέτει για το θέαμα που θα παρακολουθήσουμε. Οικογενειακή διασκέδαση καλής ποιότητας, καμωμένη από απλά υλικά, με μια μικρή δόση σασπένς και τρόμου –εδώ έχουμε μια καταδίωξη που παραπέμπει στο σπιλμπεργκικό Duel– και πινελιές συγκίνησης τοποθετημένες στο κατάλληλο σημείο.

Ο Τζεφ, το ρομπότ, είναι μια φανταστική (και τρομερά ρεαλιστική) CGI δημιουργία, ένα παιδί που μαθαίνει τον κόσμο και κινείται με την ανάλογη σπασμωδικότητα μέχρι να βρει το δικό του «περπάτημα».

Ο σκύλος έχει έτσι κι αλλιώς κερδίσει την καρδιά του ζωόφιλου κοινού από τα αποδυτήρια και, βέβαια, ο καλός μας ο Τομ Χανκς, ο «άνθρωπός μας» στο πανί, είναι ο κατάλληλος ηθοποιός για να υποδυθεί τον τελευταίο (;) άνθρωπο επί γης και για να εκπροσωπήσει εκείνο που οι δημιουργοί του Finch εκτιμούν πως θα (έπρεπε να) αφήσουμε πίσω μας: την έγνοια για τον άλλο και την τρυφερότητα, ένα δομικό στοιχείο της υπόστασής μας που, αν εκλείψει, θα παύσει να είναι ανθρώπινη.

Αξίζει το Finch, η νέα ταινία του Τομ Χανκς, που προβάλλεται στο Apple TV+ ? (***) Facebook Twitter
Οι πρωταγωνιστές του Finch σε σκηνή της ταινίας.

Πρόκειται για μια απλή, καλόψυχη ταινία, που εκπροσωπεί ένα είδος διασκέδασης το οποίο τείνει να εξαφανιστεί από τη στουντιακή παραγωγή, επειδή δεν θεωρείται πια κερδοφόρο. Όχι τυχαία, αντί να προβληθεί στις αίθουσες, η ταινία πωλήθηκε από τη Universal στην πλατφόρμα του Apple TV+.

Από τη μία σημασία έχει να προβληθεί με κάποιο τρόπο το φιλμ και να βρει το κοινό του – ίσως, μάλιστα, ένα μέρος των νεαρών θεατών, παρθένο σε σχετικά θεάματα, να βρει στο Finch και μια ταινία που θα κουβαλά μαζί του στα χρόνια που θα ακολουθήσουν. Από την άλλη, οι ιθύνοντες των στούντιο και οι executives θα έπρεπε κάποια στιγμή να καθίσουν σε ένα τραπέζι και, αντί να σκέφτονται πώς θα αυξήσουν τα νούμερα του πρώτου τριημέρου στο box-office, να συλλογιστούν κι αυτοί τι θα αφήσουν πίσω.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

velvet underground

Daily / The Velvet Underground: Ένα έγκυρο ντοκιμαντέρ αλλά και μια μοναδική αισθητική εμπειρία

Η ταινία του Τοντ Χέινς είναι απολύτως αντάξια του μύθου, της αισθητικής και της αντίληψης όχι μόνο της θρυλικής μπάντας, αλλά και ολόκληρης της νεοϋορκέζικης πρωτοπορίας του ’60 απ’ όπου προήλθε, ως σαρξ εκ της σαρκός της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ