Μια εταιρεία που δίνει σύγχρονη μορφή στην παλιά τέχνη του ξύλου

Μια εταιρεία που δίνει σύγχρονη μορφή στην παλιά τέχνη του ξύλου Facebook Twitter
0
ADVERTORIAL

Το ξύλο είναι ένα υλικό που είναι πάντα «εκεί». Ήδη από τις παιδικές μας αναμνήσεις, το σπίτι μας, τα σπίτια των παππούδων μας και κάθε χώρος γύρω μας ήταν γεμάτος από τραπέζια, καρέκλες και άλλα μικρότερα ή μεγαλύτερα έπιπλα φτιαγμένα από ξύλο.

Η ξυλουργική είναι μια τέχνη που πάει βαθιά στον χρόνο, μιας και αποτελεί μία από τις αρχαιότερες τέχνες, που έκανε την εμφάνισή της μαζί με τα πρώτα δείγματα πολιτισμού. Το ίδιο το ξύλο, επίσης, είναι ένα υλικό που δε φοβάται τον χρόνο, μιας και αποτελεί από τα πλέον ανθεκτικά υλικά που αν διατηρηθεί σωστά, μπορεί να παραμείνει αναλλοίωτο για πολλά χρόνια.

Πολλά χρόνια επίσης τώρα, μια ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα του επίπλου και του ξύλου είναι «εκεί» για την ελληνική αγορά με συνέπεια, ποιότητα και το βλέμμα στραμμένο συγχρόνως στην παράδοση αλλά και την καινοτομία.

Πρόκειται για την Domogroup, μια εταιρεία που από ένα παραδοσιακό ξυλουργείο που ξεκίνησε 1947 κατάφερε με οραματιστή τον Θεόφιλο Χαλκίδη να γίνει μια μεγάλη εταιρεία, με σταθερή πορεία και παρουσία μέσα στα χρόνια, που συνεχώς επεκτείνει τις δραστηριότητές της.

Έτσι, πέρα από τον εκθεσιακό της χώρο 9.500 τ.μ. που βρίσκεται τα τελευταία έξι χρόνια στο Κορωπί (2ο χλμ. Λεωφόρου Κορωπίου-Βάρης), αλλά και το καινούργιο κατάστημά της στο κέντρο της πόλης (Ερμού 131, Θησείο), η Domogroup ετοιμάζεται σε λίγο καιρό να ανοίξει τις πόρτες του καινούργιου της χώρου στο Κολωνάκι.

Η τρίτη γενιά της οικογενειακής επιχείρησης της Domogroup αυτή τη στιγμή έχει επικεφαλής της παραγωγής της τον Ευθύμη Χριστοφορίδη και υπεύθυνο του νέου καταστήματος της Ερμού τον Ευθύμη Χαλκίδη. Ο δεύτερος εξηγεί ποιο είναι το όραμα της εταιρείας, πώς παντρεύει το παρόν με το παρελθόν αλλά και ποιο είναι το επόμενο βήμα για την Domogroup.

Μια εταιρεία που δίνει σύγχρονη μορφή στην παλιά τέχνη του ξύλου Facebook Twitter
Ο Ευθύμης Χαλκίδης

— Η Domogroup είναι μια εταιρεία που δραστηριοποιείται για πολλά χρόνια στην ελληνική αγορά. Ποιο είναι το συνολικό όραμα της εταιρείας και πώς αυτό αλλάζει και προσαρμόζεται ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς μέσα στον χρόνο;

H Domogroup  είναι μια εταιρεία που δραστηριοποιείται από το 1947 στο χώρο των ξυλουργικών κατασκευών στην ελληνική αγορά. Με τον όρο εταιρεία εννοούμε μια άυλη οντότητα με τις ανάγκες που έχει κάθε οργανισμός. Προσαρμόζεται στο να διαβλέπει τις ανάγκες της αγοράς όπως αυτή διαμορφώνεται από τις κατά καιρούς τάσεις του design αλλά κυρίως προβλέπει και αντιδρά στις εκάστοτε κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες, όπως αυτές διαμορφώνονται. Ένα άλλο βασικό στοιχείο για να επιτύχουμε την επιβίωση αυτού του οργανισμού είναι η εμπιστοσύνη και σε στα υπόλοιπα ζωτικά του μέλη -τα στελέχη και τους εργαζόμενους της εταιρείας καθώς και η διαφύλαξη και μετάδοση της γνώσης από τους παλιούς στους νεότερους. Όραμά μας είναι η ανάδειξη του ελληνικού design και της ελληνικής κατασκευής τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Με την αγάπη των πελατών μας, το πετυχαίνουμε σε ικανοποιητικό βαθμό.

— Σε όλη αυτή την πολυετή πορεία της εταιρείας, ποιες θα ξεχωρίζατε ως τις στιγμές-σταθμούς της;

Οι στιγμές είναι καθημερινές και κάθε μία έχει την ιστορία της. Είτε πρόκειται για δύσκολα μεγάλα έργα, είτε για παραγωγές ιδιωτών, εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ακόμα και για την παρουσία μας σε πανεπιστημιακές σχολές ώστε να μεταδίδεται η τεχνογνωσία μας. Το ομορφότερο μήνυμα που παίρνουμε είναι τα χαμόγελα των πελατών και των συνεργατών μας όταν πια ολοκληρώνονται οι δουλειές μας. Είναι μεγάλη ευθύνη η στέγαση των ονείρων ενός ατόμου. Είναι μεγάλη και η χαρά μας όταν μπαίνουν άνθρωποι στις εκθέσεις μας και μας λένε συγχαρητήρια. Εξυπηρετώντας τη δεύτερη, ίσως και τρίτη πλέον γενιά πελατών μας, νιώθουμε περήφανοι για την ιστορική μας διαδρομή.

Μια εταιρεία που δίνει σύγχρονη μορφή στην παλιά τέχνη του ξύλου Facebook Twitter

— Η Domogroup έχει ως σύνθημα το «Η σύγχρονη μορφή μιας παλιάς τέχνης». Τι είναι λοιπόν αυτό που κρατά από το παρελθόν και πώς εκσυγχρονίζει την παράδοση;

Παραθέτω ένα αγαπημένο χαϊκού του Γ.Σεφέρη:

«Βουλιάζει ο κόσμος
κρατήσου, θα σ’ αφήσει
μόνο στον ήλιο».

Εμείς λοιπόν κρατιόμαστε, με οδηγό την γοητευτική αφέλεια των ρομαντικών. Αρνούμενοι την ευκολία τυποποιημένων προϊόντων, φέρνουμε στο προσκήνιο τη δυναμική της χειροποίητης κατασκευής. Μια ομάδα επιδέξιων παλιών μαστόρων-δασκάλων, αρχιτεκτόνων, σχεδιαστών και καλλιτεχνών με προσωπικό γούστο και πάθος, στρέφει τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό στην υπηρεσία της μοναδικής προσωπικότητας. Η κατασκευή γίνεται ξανά η προέκταση της ατομικής ψυχοσύνθεσης, ο καθρέφτης του εσωτερικού μας χώρου. Η «πρώτη ύλη» που κρατάμε από την παλιά τέχνη είναι είναι αυτή του διαλόγου. Διάλογος με τον πελάτη και έπειτα με το υλικό. Με σύγχρονα μέσα και εργαλεία οι ιδέες αυτές παίρνουν σάρκα και οστά, γίνονται αντικείμενα τέχνης. Λειτουργικά, μοναδικά και λόγω του υλικού του ξύλου, αιώνια.

Μια εταιρεία που δίνει σύγχρονη μορφή στην παλιά τέχνη του ξύλου Facebook Twitter

— Η εταιρεία σας αντλεί την πρώτη ύλη της από την ελληνική ξυλεία. Πώς γίνεται η επιλογή των ποικιλιών ξύλου που χρησιμοποιούνται;

Όταν αποφασίσαμε να αξιοποιήσουμε την ελληνική ξυλεία πήραμε ως δεδομένο πως θα ακολουθήσουμε έναν δρόμο δύσκολο αλλά συνάμα απαραίτητο κατά την άποψή μας. Μέχρι τότε η εκμετάλλευση της ελληνικής ξυλείας, για λόγους που χρήζουν άρθρου από μόνοι τους και για τους οποίους δεν μπορώ να επεκταθώ, περιοριζόταν κυρίως στη χρήση για καύση. Η επιλογή των κομματιών γίνεται πάντοτε καθ’ υπόδειξη των δασονομικών αρχών, αφορώντας είτε κομμάτια τα οποία πρέπει για λόγους ασφάλειας να αφαιρεθούν από τη δασική έκταση, είτε κομμάτια τα οποία αναδασώνοται και προορίζονται για τη χρήση αυτή. Έχουμε την τύχη να ζούμε σε έναν τόπο με πλούσια ποικιλία και πραγματικά μοναδικά δέντρα, όπως είναι οι καρυδιές, τα καραγάτσια, οι καστανιές, οι βελανιδιές και πολλά ακόμα είδη. Κορωνίδα όλων είναι φυσικά η μυθική ελιά. 

Μια εταιρεία που δίνει σύγχρονη μορφή στην παλιά τέχνη του ξύλου Facebook Twitter

— Γιατί κανείς να επιλέξει τα προϊόντα της Domogroup και πού υπερτερούν σε σχέση με τα υπόλοιπα έπιπλα της αγοράς;

Το μασίφ ξύλο ως υλικό είναι πολύ κοντά στον άνθρωπο γιατί όπως και αυτός, κουβαλάει μέσα του μια διαδρομή στον χρόνο, έχει ζωή. Οι δακτύλιοι των κορμών, τα νερά μια λείας ξύλινης επιφάνειας στέκονται σαν ανοιχτά βιβλία που περιμένουν τον κατάλληλο αναγνώστη. Κάθε δακτύλιος και μια διαφορετική ιστορία, μπορείς να μετρήσεις την ηλικία τους, τις εναλλαγές των εποχών, ακόμα και τη σύσταση των χωμάτων που μεγάλωσαν. Για τον άνθρωπο λοιπόν που θέλει μια κατασκευή μοναδική, έντεχνη, με προσωπικότητα και σε λογική τιμή, η Domogroup είναι εδώ για να εκπληρώσει αυτή του την επιθυμία.

— Το επόμενο βήμα σας είναι ένα νέος χώρος που ετοιμάζεται να ανοίξει τις πόρτες του στο Κολωνάκι. Τι θα μπορεί, λοιπόν, να βρει κανείς εκεί;

Μέχρι το τέλος του έτους θα γίνει τεχνικό γραφείο που θα ασχολείται κυρίως με τις ξύλινες κατασκευές που αφορούν τη διαμόρφωση επαγγελματικών χώρων, ξενοδοχείων, Boutique Hotels καθώς και ανακαινίσεις διαμερισμάτων, διευκολύνοντας τους έως τώρα υφιστάμενους συνεργάτες μας, μηχανικούς, αρχιτέκτονες και κυρίως ιδιώτες.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για την Domogroup εδώ.

Good Living
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Don Julio Blanco & Reposado: Η διαχρονική κομψότητα της premium tequila και το νέο κεφάλαιο στο gifting

Good Living / Don Julio Blanco & Reposado: Η διαχρονική κομψότητα της premium tequila και το νέο κεφάλαιο στο gifting

Από τις πρώτες φυτείες αγαύης στο Jalisco μέχρι τις σύγχρονες εγκαταστάσεις αποστακτηρίων, κάθε μπουκάλι κουβαλά την κληρονομιά ενός ανθρώπου που τόλμησε να ονειρευτεί διαφορετικά.
THE LIFO TEAM
Η στιγμή, σου ανήκει: Πώς σχεδιάζεται η εμπειρία γύρω από τις μικρές, μεγάλες στιγμές των παικτών

Good Living / Η στιγμή, σου ανήκει: Πώς σχεδιάζεται η εμπειρία γύρω από τις μικρές, μεγάλες στιγμές των παικτών

Σε μια καθημερινότητα γεμάτη ερεθίσματα, η Stoiximan επιλέγει να επικεντρωθεί σε αυτό που τελικά μετρά περισσότερο: σε εκείνη τη μοναδική στιγμή που ο καθένας ζει με τον δικό του τρόπο.
THE LIFO TEAM
Empower Forward – Women in Sports: Ένα ταξίδι έμπνευσης και επιτυχίας που ενώνει γυναίκες και κορίτσια σε όλη την Ελλάδα

Good Living / Empower Forward – Women in Sports: Ένα ταξίδι έμπνευσης που ενώνει γυναίκες & κορίτσια σε όλη την Ελλάδα

Το πρόγραμμα, πρωτοβουλία εταιρικής υπευθυνότητας της Stoiximan σε συνεργασία με την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, ολοκλήρωσε την πορεία του έχοντας βρεθεί σε 10 πόλεις και έχοντας κινητοποιήσει πάνω από 1000 συμμετέχουσες.
THE LIFO TEAM
L’Oréal: H υπευθυνότητα γίνεται πυλώνας ομορφιάς, καινοτομίας και κοινωνικής δράσης

Good Business Directory 6 / L’Oréal: H υπευθυνότητα γίνεται πυλώνας ομορφιάς, καινοτομίας και κοινωνικής δράσης

Ο μεγαλύτερος όμιλος καλλυντικών παγκοσμίως χτίζει πάνω στη φιλοσοφία ότι οι άνθρωποί του αποτελούν το θεμέλιο κάθε προόδου και δημιουργεί τεχνολογίες που καθορίζουν την επόμενη μέρα της ομορφιάς.
THE LIFO TEAM
Deal maker και το 2025 ο κλάδος τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα

Good Business Directory 6 / Deal maker και το 2025 ο κλάδος τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα

Η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών δεν αποτελεί μόνο πεδίο επενδυτικής κινητικότητας αλλά είναι και ένας από τους πιο δραστήριους κλάδους στο πεδίο της έρευνας και της καινοτομίας.
ΑΝΝΑ ΔΙΑΝΑ
Φυσικό αέριο: «Χρυσές» επενδύσεις για την ελληνική οικονομία

Good Business Directory 6 / Φυσικό αέριο: «Χρυσές» επενδύσεις για την ελληνική οικονομία

Η προοπτική ανάδειξης της χώρας σε δίαυλο εφοδιασμού της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης με φυσικό αέριο δημιουργεί έδαφος για νέες επενδύσεις στην επεξεργασία και μεταφορά του αερίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΤΣΑΔΑΚΗΣ
Rebrain Greece | Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα: Πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα επαναπατρισμού στελεχών

Good Business Directory 6 / Rebrain Greece | Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα: Πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα επαναπατρισμού στελεχών

Οι εκδηλώσεις Rebrain Greece και Ημέρα Καριέρας λειτουργούν ως δίαυλος μεταξύ των επιχειρήσεων και της ελληνικής διασποράς, παρουσιάζοντας αλλαγές στο εργασιακό περιβάλλον, φορολογικά κίνητρα και νέες ευκαιρίες απασχόλησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΑΥΡΟΥΛΗ
Μανόλης Παπαπολύζος: Η δημιουργικότητα δεν χάθηκε, απλώς σταματήσαμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά

Good Business Directory 6 / Μανόλης Παπαπολύζος: Η δημιουργικότητα δεν χάθηκε, απλώς σταματήσαμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά

Ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος και πρόεδρος της DDB Athens βλέπει μια αγορά που προσπαθεί να ανασάνει μέσα σε νόμους, πίξελ και αλγόριθμους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ
Δημήτρης Ψαλτούλης: Τεχνολογία και ελληνικό ταλέντο στο επίκεντρο της παγκόσμιας πορείας της Dialectica

Good Business Directory 6 / Δημήτρης Ψαλτούλης: Τεχνολογία και ελληνικό ταλέντο στο επίκεντρο της παγκόσμιας πορείας της Dialectica

Οι αξίες που οδήγησαν την εταιρεία στην κορυφή, ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης και η δύναμη του ελληνικού ταλέντου που στηρίζει την παγκόσμια ανάπτυξή της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ