Θα ζήσουμε στο Metaverse; Η μέρα που ο Ζούκερμπεργκ υποσχέθηκε την ψηφιακή Γη μιας εικονικής Επαγγελίας

Metaverse: Ο Ζούκερμπεργκ θέλει να φτιάξει ένα πραγματικό meta-Σύμπαν εικονικής ζωής Facebook Twitter
0

Το βράδυ της Πέμπτης ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ υποσχέθηκε στους χρήστες του Facebook να κάνει πραγματικότητα «το επόμενο κεφάλαιο του Διαδικτύου», με μία ανακοίνωση που αποκάλυπτε πολλά περισσότερα από μία απλή αλλαγή εταιρικής επωνυμίας

«Τις τελευταίες δεκαετίες, η τεχνολογία έδωσε σε ανθρώπους τη δύναμη να συνδεθούν και να εκφραστούν πιο φυσικά. Όταν ξεκίνησα το Facebook κυρίως γράφαμε κείμενα σε ιστοσελίδες. Όταν αποκτήσαμε κινητά με κάμερες, το Διαδίκτυο έγινε πολύ πιο «οπτικό» και φορητό. Καθώς οι συνδέσεις έγιναν γρηγορότερες, το βίντεο έγινε πιο πλούσιο μέσο για να μοιραζόμαστε εμπειρίες. Περάσαμε από τον επιτραπέζιο υπολογιστή στον ιστό, στις φορητές συσκευές, από το κείμενο σε φωτογραφίες και βίντεο. Αλλά αυτό δεν είναι το τέλος της πορείας», έγραψε ο Ζούκερμπεργκ, προλογίζοντας το εικονικό «Σύμπαν» που έχει στα σκαριά, το λεγόμενο Metaverse για το οποίο η Facebook ήδη προσλαμβάνει 10.000 υπαλλήλους μόνο στην Ευρώπη. 

Οι ανακοινώσεις έρχονται σε μία περίοδο που το Facebook δέχεται τεράστια πίεση από τις αποκαλύψεις, καταγγελίες και διαρροές για ηθικά αμφιλεγόμενες προτεραιότητες και στρατηγικές σε ό,τι αφορά την ασφάλεια, τα παιδικά κοινά και τον έλεγχο των ειδήσεων στον «βωμό» της κερδοφορίας. Αρκετοί σχολιάζουν πως η επιλογή του χρόνου ίσως δεν είναι καθόλου τυχαία. 

Η μελλοντική πλατφόρμα του δισεκατομμυριούχου φιλοδοξεί να «περικλείσει» εικονικά τους χρήστες, με τον Ζούκερμπεργκ να σκιαγραφεί σαφώς έναν εικονικό, 3D επαυξημένο κόσμο, όταν μιλά για ένα «ενσαρκωμένο Διαδίκτυο όπου ο χρήστης είναι μέσα στην εμπειρία και δεν την κοιτά απλά». «Το αποκαλούμε metaverse και θα αγγίξει κάθε προϊόν που δημιουργούμε». 

Στην μακροσκελή του ανακοίνωση που έγινε το απόλυτο viral χθες βράδυ και απασχόλησε τον διεθνή Τύπο, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ είπε πως η καθοριστική ποιότητα του meta-Σύμπαντος θα είναι το αίσθημα της παρουσίας - «σα να είσαι εκεί με ένα άλλο άτομο, ή σε κάποιο άλλο μέρος. Να νιώθεις πραγματικά παρών με ένα άλλο πρόσωπο είναι το απόλυτο όνειρο της κοινωνικής τεχνολογίας. Για αυτό έχουμε εστιάσει στο να το δημιουργήσουμε». 

Στο Metaverse, οι χρήστες θα μπορούν να κάνουν «σχεδόν ό,τι φανταστούν»: να βρεθούν με φίλους και συγγενείς, να δουλέψουν, να σπουδάσουν, να παίξουν, να ψωνίσουν, να δημιουργήσουν - «καθώς και νέες εμπειρίες που δεν χωρούν στον σημερινό τρόπο σκέψης μας για τους υπολογιστές και τα τηλέφωνα».

«Σε αυτό το μέλλον, θα είστε σε θέση να τηλεμεταφέρεστε στιγμιαία, ως ολογράμματα, για να βρίσκεστε στο γραφείο χωρίς την κίνηση του δρόμου, σε κονσέρτα με φίλους ή στο σαλόνι των γονιών σας για να τα πείτε. Αυτό θα προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες ανεξάρτητα από το πού ζείτε. Θα είστε σε θέση να ξοδεύετε περισσότερο χρόνο σε πράγματα που μετράνε για εσάς, να μειώσετε τον χρόνο στο μποτιλιάρισμα και το αποτύπωμα άνθρακα στο περιβάλλον». 

«Σκεφτείτε πώς πολλά φυσικά αντικείμενα που έχετε σήμερα, θα μπορούσαν να είναι ολογράμματα στο μέλλον. Η τηλεόρασή σας, το τέλειο setup της δουλειάς σας με πολλαπλές οθόνες, τα επιτραπέζια παιχνίδια σας και πολλά περισσότερα - αντί για φυσικά αντικείμενα κατασκευασμένα σε εργοστάσια, θα είναι ολογράμματα σχεδιασμένα από δημιουργούς από όλον τον κόσμο. 

Θα μεταφέρεστε μεταξύ εμπειριών σε διαφορετικές συσκευές, γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας για να παραμένετε παρόντες στον φυσικό κόσμο, εικονική πραγματικότητα πλήρως ενσωματωμένη, τηλέφωνα και υπολογιστές στις υπάρχουσες πλατφόρμες. Αυτό δεν έχει να κάνει με το να περνάμε περισσότερη ώρα σε οθόνες, αλλά με τον χρόνο που ήδη περνάμε καλύτερα». 

Ο Ζούκερμπεργκ προβλέπει πως για το Metaverse δεν αρκεί μία εταιρεία. «Θα χτιστεί από δημιουργούς και προγραμματιστές που παράγουν καινούργιες εμπειρίες και ψηφιακά αντικείμενα τα οποία θα μπορούν να λειτουργήσουν σε διαφορετικά πλαίσια, ξεκλειδώνοντας μία μαζικά μεγαλύτερη, δημιουργική οικονομία από την σημερινή, χωρίς τους περιορισμούς που επιβάλουν οι σημερινές πλατφόρμες και οι πολιτικές τους». 

Τα παιδιά προτιμούν το TikTok

Παρά τις μεσσιανικές σχεδόν αναγγελίες, η σκληρή πραγματικότητα για το Facebook παραμένει πως οι μικρότερες ηλικίες - από τις οποίες ευελπιστεί να προσελκύσει νέους χρήστες - δεν ενδιαφέρονται για τα προϊόντα της πλατφόρμας και προτιμούν άλλα κοινωνικά δίκτυα.

Εδώ και χρόνια, οι ερευνητές αγοράς του Facebook διαπιστώνουν μια αδυναμία στο πλάνο προσέλκυσης παιδιών: το ενδιαφέρον για το Messenger Kids υποχωρούσε μετά την ηλικία των 10 ετών, και οι έφηβοι θεωρούσαν το Facebook ένα ιστότοπο για «μεγάλους». Μάλιστα δεν ενδιαφέρονταν ούτε για το Instagram σε αυτή τη φάση για την «αυτοπαρουσίαση» τους, όπως τονιζόταν σε ένα εσωτερικό memo που αποκάλυψε η Wall Street Journal.

Το Instagram ήταν σε αυτό το επίπεδο ευάλωτο στις προκλήσεις που έθετε το Snapchat, που συγκέντρωνε έναν ολοένα αυξανόμενο αριθμό παιδιών στην προεφηβεία. Η άνοδος του TikTok ενέτεινε την πίεση, με το κυρίως προϊόν του Facebook να μην θεωρείται πια ανταγωνιστική επιλογή μεταξύ των εφήβων. 

Η διείσδυση του Facebook στις ηλικίες των εφήβων είναι χαμηλή, και η προσέλκυση φαίνεται να επιβραδύνεται», όπως διαπίστωσε με πικρία η πλατφόρμα τον Μάρτιο του 2021. Στις ΗΠΑ, ο καθημερινός αριθμός εφήβων που μπαίνουν στο Facebook, μειώθηκε κατά 19% τα τελευταία δύο έτη, σύμφωνα με εσωτερική ανάλυση, που προέβλεπε πως το νούμερο θα πέσει επιπλέον 45% ως το 2023. 

Με το νέο προϊόν, ο Ζούκερμπεργκ ελπίζει να αλλάξει ριζικά το «παιχνίδι» και το μέλλον της ψηφιακής ζωής και οικονομίας. Μένει να φανεί αν το στοίχημά του θα κερδηθεί στην εικονική και υλικοτεχνική του παράμετρο, αφού οι συσκευές εικονικής πραγματικότητας έχουν προς το παρόν περιορισμούς που μπορεί να αποδειχθούν κουραστικοί και απωθητικοί για τις μάζες. Άλλωστε οποιοσδήποτε έχει φορέσει ένα (βαρύ) VR για περισσότερο από μία ώρα στο κεφάλι του, έχει νιώσει για τα καλά στον αυχένα του πως υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος που πρέπει να διανυθεί. 

 
Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Meta παγώνει τις προσλήψεις στην Τεχνητή Νοημοσύνη, μετά τις δαπανηρές κινήσεις Ζούκερμπεργκ

Τech & Science / Η Meta παγώνει τις προσλήψεις στην Τεχνητή Νοημοσύνη, μετά τις δαπανηρές κινήσεις Ζούκερμπεργκ

Ο Ζούκερμπεργκ είχε αναλάβει προσωπικά την προσέλκυση ταλέντων από OpenAI, Google DeepMind και άλλες εταιρείες, προσφέροντας πακέτα αποδοχών ακόμη και 100 εκατ. δολαρίων
LIFO NEWSROOM
Η πρόωρη εφηβεία ενδέχεται να συνδέεται με κοινό χημικό σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας

Τech & Science / Η πρόωρη εφηβεία ενδέχεται να συνδέεται με κοινό χημικό σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας

Μία χημική ένωση που βρίσκεται σε πληθώρα προϊόντων - από καλλυντικά και αρωματικά χώρου έως απορρυπαντικά και σαπούνια - μπορεί να στέλνει σήμα σε περιοχή του εγκεφάλου που ενεργοποιεί την έναρξη της εφηβείας
LIFO NEWSROOM
Οι ΗΠΑ σε διαπραγματεύσεις για το 10% της Intel: «Ο πρόεδρος θέτει τις ανάγκες της Αμερικής σε προτεραιότητα»

Τech & Science / Οι ΗΠΑ σε διαπραγματεύσεις για το 10% της Intel: «Ο πρόεδρος θέτει τις ανάγκες της Αμερικής σε προτεραιότητα»

Επιβεβαίωσε ο Λευκός Οίκος πως υπάρχει ενδιαφέρον για τη γιγαντιαία εταιρεία μικροτσίπ - Οι ΗΠΑ ζητούν μερίδιο σε αντάλλαγμα για παλαιότερες επιχορηγήσεις
LIFO NEWSROOM
Η Intel εξασφαλίζει «σωσίβιο» 2 δισ. δολαρίων από τη SoftBank – Σκέψεις για συμμετοχή και από την κυβέρνηση Τραμπ

Τech & Science / Η Intel εξασφαλίζει «σωσίβιο» 2 δισ. δολαρίων από τη SoftBank – Σκέψεις για συμμετοχή και από την κυβέρνηση Τραμπ

Οι μετοχές της Intel κατέγραψαν άνοδο άνω του 5% - Ο Τραμπ έχει ήδη συμφωνήσει με Nvidia και AMD να καταβάλουν το 15% των εσόδων τους από πωλήσεις κινεζικών AI chips στο αμερικανικό κράτος
LIFO NEWSROOM
Curio: Τα λούτρινα παιχνίδια με τεχνητή νοημοσύνη που μιλούν στα παιδιά

Τech & Science / Curio: Τα λούτρινα παιχνίδια με τεχνητή νοημοσύνη που μιλούν στα παιδιά

Η εταιρεία Curio δημιουργεί αρκουδάκια-chatbots με τεχνητή νοημοσύνη που συνομιλούν με παιδιά από 3 ετών - Πώς αλλάζουν τα παιχνίδια την έννοια του παιδικού παιχνιδιού και τι πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς;
LIFO NEWSROOM
Έλον Μασκ και Τζεφ Μπέζος σχεδιάζουν ανεφοδιασμό καυσίμων στο διάστημα για αποστολές σε Σελήνη και Άρη

Τech & Science / Έλον Μασκ και Τζεφ Μπέζος σχεδιάζουν ανεφοδιασμό καυσίμων στο διάστημα για αποστολές σε Σελήνη και Άρη

Ο Έλον Μασκ και ο Τζεφ Μπέζος εξερευνούν τον ανεφοδιασμό καυσίμων σε τροχιά, ώστε τα διαστημόπλοια να ταξιδεύουν πιο μακριά με λιγότερο βάρος στην εκτόξευση, ανοίγοντας τον δρόμο για φθηνότερες και μακρινότερες αποστολές στη Σελήνη και τον Άρη
LIFO NEWSROOM