Destsetters: Ξενοδοχεία στην Αθήνα και η νέα λογική ανάπτυξής τους

Ξενοδοχεία στην Αθήνα και η νέα λογική ανάπτυξής τους Facebook Twitter
0
ADVERTORIAL

Παρ' όλη τη σύγχυση που έχει προκαλέσει η πανδημία του Covid-19 στον τουριστικό κλάδο τα τελευταία σχεδόν δύο χρόνια, η Αθήνα φαίνεται να μην έχει χάσει το «άστρο» της και παραμένει στο στόχαστρο πολλών επενδυτών.

Μάλιστα, η τουριστική ανάπτυξη της πόλης συμβαίνει με τόσο ταχύ ρυθμό, που αναμένεται σύντομα να σταθεί ανάμεσα στους κορυφαίους city break προορισμούς στην Ευρώπη, αναδεικνύοντας μία νέα καθημερινότητα ακόμη και για τους κατοίκους της πόλης. Καθώς τα πράγματα φαίνεται να αποκτούν και πάλι τους φυσιολογικούς τους ρυθμούς, πολλά νέα ξενοδοχεία αναμένεται να ανοίξουν το επόμενο διάστημα στην Αθήνα, εκ των οποίων τα περισσότερα θα στεγαστούν σε παλιά, εγκαταλελειμμένα κτήρια στο κέντρο της πόλης, αναβαθμίζοντας το αστικό τοπίο και δημιουργώντας περισσότερα σημεία ενδιαφέροντος και ανάπτυξης για επισκέπτες αλλά και μόνιμους κατοίκους.

Συζητώντας με το Destsetters, την πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα με εξειδίκευση στη δημιουργία Ξενοδοχειακών Concepts, καταγράψαμε μερικά key-points που θα χαρακτηρίσουν την Ξενοδοχειακή ανάπτυξη στην Αθήνα τα επόμενα χρόνια, ή τουλάχιστον, τον δρόμο που πρέπει να ακολουθηθεί για μια πιο «φιλική» προσέγγιση, τόσο όσον αφορά την επιχειρηματικότητα όσο και τους ίδιους τους κατοίκους της πόλης.

Ξενοδοχεία στην Αθήνα και η νέα λογική ανάπτυξής τους Facebook Twitter

—Τι συμβαίνει αυτή τη στιγμή στα νέα ξενοδοχεία της Αθήνας;

Η Αθήνα αυτή τη στιγμή περνάει ίσως μία από τις πιο έντονες φάσεις «ανακαίνισής» της, καθώς, μετά το πρώτο - και ας ελπίσουμε δυσκολότερο - στάδιο της πανδημίας, η επιχειρηματική κινητικότητα, τόσο από νέες επιχειρήσεις εστίασης όσο και από νέα καταλύματα, είναι εντονότερη από ποτέ, με ολοένα και περισσότερα κτήρια να παίρνουν «σάρκα και οστά», σημαίνοντας μια νέα αρχή για την πόλη. Ξεκινώντας από απλά κτίρια που μετατρέπονται σε Apart-Hotels, μέχρι και την είσοδο μερικών από τα μεγαλύτερα Ξενοδοχειακά Brands παγκοσμίως που κάνουν την εμφάνισή τους στην πόλη, δίνεται η εντύπωση ότι η Αθήνα αναμένεται να φιλοξενήσει περισσότερους ταξιδιώτες από ποτέ άλλοτε και να τους μυήσει στη μεγαλειώδη ιστορία της αλλά και στη σύγχρονη κουλτούρα της πόλης, που την κάνει να φαντάζει ότι βρίσκεται σε μια διαρκή κίνηση.

—Πώς, όμως, όλα αυτά τα ξενοδοχεία θα καταφέρουν να επιβιώσουν και τι είναι αυτό που θα τα διαφοροποιήσει πραγματικά;

«Αναγνωρίσιμο design, προσωποποιημένες εμπειρίες και μία concept-driven λογική, φαίνεται να είναι οι τρεις πυλώνες επιτυχίας που θα αναδιαμορφώσουν την ξενοδοχειακή σκήνη της Αθήνας. Ταυτόχρονα, εισάγεται ένας αναβαθμισμένος τύπος διαμονής, που περιστρέφεται γύρω από τις διαφοροποιημένες εμπειρίες και την υψηλή αισθητική», δηλώνει ο Ζένιος Ζένιου, Concept Maker στο Destsetters - και η λέξη concept αρχίζει να αποκτά πρωταγωνιστικό ρόλο στη συζήτησή μας σχετικά με τη στρατηγική των νέων καταλυμάτων.

Με λίγα λόγια, ξενοδοχεία φτιαγμένα για συγκεκριμένο σκοπό, με στοχευμένα κοινά, αφήνουν πίσω την έννοια της μαζικότητας και αποκτούν ένα δικό τους αφήγημα, που θα δώσει μοναδικότητα τόσο στο Design του καταλύματος όσο και σε όλες τις εμπειρίες που θα ζήσει ο ταξιδιώτης σε αυτό. Εμπειρίες που πηγάζουν όχι μόνο από το Ξενοδοχείο, αλλά και μέσα από την ίδια την πόλη, αλλά και τη ζωή και την κουλτούρα του κάθε επιχειρηματία. Άλλωστε, ο στόχος των σύγχρονων ξενοδόχων, δεν είναι να έχουν απλώς ένα κατάλυμα με σωστές προδιαγραφές, αλλά ένα ξενοδοχείο με μοναδική φιλοσοφία, που θα δημιουργεί ένα πλούσιο μωσαϊκό από διαφορετικές επιλογές στην πόλη. Κοινώς, φαίνεται να μπαίνει, επιτέλους, ένα τέλος στην κουλτούρα του copy paste και της βαρετής ομοιογένειας. 

—Ποια είναι όμως η νέα λογική ανάπτυξης των Ξενοδοχείων της Αθήνας;

«Είναι δεδομένο ότι η Αθήνα έχει έντονη ξενοδοχειακή ανάπτυξη. Πράγμα που είναι ιδιαίτερα ευχάριστο, καθώς εγκαταλελειμμένα κτήρια παίρνουν και πάλι ζωή, δίνοντας την αίσθηση της "ανακαίνισης" της ίδιας της πόλης. Ωστόσο, υπάρχει μεγάλο κενό σε ξενοδοχεία με ξεχωριστό storytelling αλλά και πιο ιδιαίτερα facilities, που να εστιάζουν περισσότερο σε μια συνολική εμπειρία, παρά σε έναν απλό ύπνο. Η Αθήνα είναι ένας πλούσιος πολιτιστικά προορισμός με έντονη κουλτούρα και οι νέοι ξενοδόχοι οφείλουν να το λάβουν σοβαρά υπ’ όψιν τους αλλά και να το αντικατοπτρίσουν μέσα στα καταλύματά τους», συμπληρώνει ο Νίκος Σ. Μοράντης, Strategy Specialist στο Destsetters και η έννοια «μεράκι», που αποτελεί και Ελληνική αποκλειστικότητα, έρχεται κατευθείαν στο μυαλό.

Τα ξενοδοχεία δεν πρέπει να προσεγγίζονται ως «κτίρια με κρεβάτια», αλλά ως τα προσωρινά «σπίτια» των ταξιδιωτών, που θα τους καλωσορίσουν σαν να είναι στο δικό τους σπίτι. Άλλωστε, αυτό αποτελεί και την ουσία της Ελληνικής Φιλοξενίας. Όταν, μάλιστα, συνδυαστεί με την τοπική γαστρονομία - μιας και ο σύγχρονος ξενοδόχος λέει πλέον «όχι» στο bacon και φροντίζει να προσφέρει αυθεντικές τοπικές συνταγές, η έννοια της εντοπιότητας ενισχύεται, ακόμη κι αν πρόκειται για το απόλυτα μοντέρνο design ξενοδοχείο.

«Επίσης, τα ξενοδοχεία πρέπει να προσφέρουν το κάτι παραπάνω. Για παράδειγμα, πόσοι από εμάς έχουμε ένα τραμπολίνο στο σπίτι μας; Ενδεχομένως κανείς! Ωστόσο, αν το ξενοδοχείο, αντί να έχει ακόμη ένα βαρετό Spa είχε ένα playroom για ενήλικες, θα ήταν κάτι πραγματικά μοναδικό, μια ξεχωριστή εμπειρία και ίσως και βασικός λόγος επιλογής του», συμπληρώνει ο Νίκος, με μια ιδιαίτερη ιδέα, ειδικά μετά την πίεση που ζούμε στην καθημερινότητά μας. 

Ξενοδοχεία στην Αθήνα και η νέα λογική ανάπτυξής τους Facebook Twitter

—Και ποια θα είναι τα οφέλη της ξενοδοχειακής ανάπτυξης για τους κατοίκους της πόλης;

«Νέες θέσεις εργασίας, περισσότερες επιλογές διασκέδασης, μιας και τα ξενοδοχεία έρχονται συνήθως με ενδιαφέρουσες προτάσεις εστιατορίων και bar, αλλά και τόνωση της διεθνούς δραστηριοποίησης των προοπτικών της πόλης», αναφέρουν ο Ζένιος και ο Νίκος ταυτόχρονα, δημιουργώντας μια μεγάλη απορία. Σύντομα, όμως, επεξηγούν ότι μια πόλη με καλές υποδομές φιλοξενίας, προσελκύει ολοένα και μεγαλύτερο ταξιδιωτικό κοινό, στο οποίο επιτρέπει να γνωρίσει την πόλη και να επενδύσει σε αυτήν αλλά και στους κατοίκους της.

Για παράδειγμα, έχοντας ξενοδοχεία με οργανωμένες και καλής ποιότητας συνεδριακές εγκαταστάσεις, αλλά και boutique καταλύματα ιδανικά για Digital Nomads, δηλαδή ανθρώπους που επιλέγουν να εργάζονται από απόσταση και να διαμένουν σε διάφορες πόλεις του κόσμου, η πιθανότητα να γίνουν επιχειρηματικές κινήσεις και επεκτάσεις αυξάνονται σημαντικά. Το σημαντικότερο, όμως, είναι η ευκαιρία που δίνεται για την ανάπτυξη μιας υγιούς πολυπολιτισμικότητας, κάτι που θα δώσει νέα ερεθίσματα και ιδέες και στους ίδιους τους κατοίκους της πόλης, οι οποίοι θα έχουν την ευκαιρία να διευρύνουν τους ορίζοντές τους.

—Κλείνοντας…

Αν και το θέμα της ανάπτυξης των ξενοδοχείων στην Αθήνα φαίνεται πιο «ελαφρύ»,  μιλώντας αναλυτικότερα με ανθρώπους που βιώνουν τον κλάδο, μπορείς να καταλάβεις τη σημασία αλλά και την επιρροή του στη διαμόρφωση του τοπίου της πόλης αλλά και της κουλτούρας των κατοίκων της. Επίσης, κάνοντας μια αναδρομή στο πώς εξελίσσεται το Αθηναϊκό Ξενοδοχειακό τοπίο, είναι σαφές ότι υπάρχει σημαντική δουλειά που πρέπει να γίνει. Το βασικό μήνυμα είναι, όμως, αισιόδοξο, αφού μας επιτρέπει να αναμένουμε σε λίγα χρόνια μια εντελώς φρέσκια εικόνα της Αθήνας, αλλά και της επιχειρηματικότητας στον τομέα της φιλοξενίας.

Good Living
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Don Julio Blanco & Reposado: Η διαχρονική κομψότητα της premium tequila και το νέο κεφάλαιο στο gifting

Good Living / Don Julio Blanco & Reposado: Η διαχρονική κομψότητα της premium tequila και το νέο κεφάλαιο στο gifting

Από τις πρώτες φυτείες αγαύης στο Jalisco μέχρι τις σύγχρονες εγκαταστάσεις αποστακτηρίων, κάθε μπουκάλι κουβαλά την κληρονομιά ενός ανθρώπου που τόλμησε να ονειρευτεί διαφορετικά.
THE LIFO TEAM
Η στιγμή, σου ανήκει: Πώς σχεδιάζεται η εμπειρία γύρω από τις μικρές, μεγάλες στιγμές των παικτών

Good Living / Η στιγμή, σου ανήκει: Πώς σχεδιάζεται η εμπειρία γύρω από τις μικρές, μεγάλες στιγμές των παικτών

Σε μια καθημερινότητα γεμάτη ερεθίσματα, η Stoiximan επιλέγει να επικεντρωθεί σε αυτό που τελικά μετρά περισσότερο: σε εκείνη τη μοναδική στιγμή που ο καθένας ζει με τον δικό του τρόπο.
THE LIFO TEAM
Empower Forward – Women in Sports: Ένα ταξίδι έμπνευσης και επιτυχίας που ενώνει γυναίκες και κορίτσια σε όλη την Ελλάδα

Good Living / Empower Forward – Women in Sports: Ένα ταξίδι έμπνευσης που ενώνει γυναίκες & κορίτσια σε όλη την Ελλάδα

Το πρόγραμμα, πρωτοβουλία εταιρικής υπευθυνότητας της Stoiximan σε συνεργασία με την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, ολοκλήρωσε την πορεία του έχοντας βρεθεί σε 10 πόλεις και έχοντας κινητοποιήσει πάνω από 1000 συμμετέχουσες.
THE LIFO TEAM
L’Oréal: H υπευθυνότητα γίνεται πυλώνας ομορφιάς, καινοτομίας και κοινωνικής δράσης

Good Business Directory 6 / L’Oréal: H υπευθυνότητα γίνεται πυλώνας ομορφιάς, καινοτομίας και κοινωνικής δράσης

Ο μεγαλύτερος όμιλος καλλυντικών παγκοσμίως χτίζει πάνω στη φιλοσοφία ότι οι άνθρωποί του αποτελούν το θεμέλιο κάθε προόδου και δημιουργεί τεχνολογίες που καθορίζουν την επόμενη μέρα της ομορφιάς.
THE LIFO TEAM
Deal maker και το 2025 ο κλάδος τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα

Good Business Directory 6 / Deal maker και το 2025 ο κλάδος τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα

Η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών δεν αποτελεί μόνο πεδίο επενδυτικής κινητικότητας αλλά είναι και ένας από τους πιο δραστήριους κλάδους στο πεδίο της έρευνας και της καινοτομίας.
ΑΝΝΑ ΔΙΑΝΑ
Φυσικό αέριο: «Χρυσές» επενδύσεις για την ελληνική οικονομία

Good Business Directory 6 / Φυσικό αέριο: «Χρυσές» επενδύσεις για την ελληνική οικονομία

Η προοπτική ανάδειξης της χώρας σε δίαυλο εφοδιασμού της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης με φυσικό αέριο δημιουργεί έδαφος για νέες επενδύσεις στην επεξεργασία και μεταφορά του αερίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΤΣΑΔΑΚΗΣ
Rebrain Greece | Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα: Πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα επαναπατρισμού στελεχών

Good Business Directory 6 / Rebrain Greece | Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα: Πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα επαναπατρισμού στελεχών

Οι εκδηλώσεις Rebrain Greece και Ημέρα Καριέρας λειτουργούν ως δίαυλος μεταξύ των επιχειρήσεων και της ελληνικής διασποράς, παρουσιάζοντας αλλαγές στο εργασιακό περιβάλλον, φορολογικά κίνητρα και νέες ευκαιρίες απασχόλησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΑΥΡΟΥΛΗ
Μανόλης Παπαπολύζος: Η δημιουργικότητα δεν χάθηκε, απλώς σταματήσαμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά

Good Business Directory 6 / Μανόλης Παπαπολύζος: Η δημιουργικότητα δεν χάθηκε, απλώς σταματήσαμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά

Ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος και πρόεδρος της DDB Athens βλέπει μια αγορά που προσπαθεί να ανασάνει μέσα σε νόμους, πίξελ και αλγόριθμους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ
Δημήτρης Ψαλτούλης: Τεχνολογία και ελληνικό ταλέντο στο επίκεντρο της παγκόσμιας πορείας της Dialectica

Good Business Directory 6 / Δημήτρης Ψαλτούλης: Τεχνολογία και ελληνικό ταλέντο στο επίκεντρο της παγκόσμιας πορείας της Dialectica

Οι αξίες που οδήγησαν την εταιρεία στην κορυφή, ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης και η δύναμη του ελληνικού ταλέντου που στηρίζει την παγκόσμια ανάπτυξή της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ