Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι πιο φθηνά από τα συμβατικά έως το 2027

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πιο φθηνά από τα συμβατικά έως το 2027 Facebook Twitter
ΕΡΑ
0

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά θα καταστούν φτηνότερα από τα αντίστοιχα συμβατικά το αργότερο μέχρι το 2027, σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη του Bloomberg NEF.

Η μελέτη εκπονήθηκε με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E). Η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιθανό να φτάσουν ακόμα και το ποσοστό του 100% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση μέχρι το 2035 εάν η νομοθεσία επιβάλλει αυστηρότερα όρια στις τιμές των εκπομπών CO2 και παράλληλα παράσχει ικανοποιητική στήριξη στη δημιουργία των αναγκαίων υποδομών επαναφόρτισης των συσσωρευτών.

H Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E) εισηγήθηκε στην Ευρωπαϊκή Ένωση την αυστηροποίηση των στόχων περιορισμού των εκπομπών, που ισχύουν από το 2020 και τον καθορισμό ως ορίου τερματισμού των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα το έτος 2035.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τύπου sedan (κατηγορίες C και D) και SUV το έτος 2026, θα ανταγωνίζονται σε τιμές πώλησης τα αντίστοιχα συμβατικά βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Το 2027 το ίδιο θα συμβεί και με τα μικρά επιβατικά της κατηγορίας B όπως προέκυψε από την έρευνα. Ο κύριος λόγος της μείωσης της τιμής είναι το χαμηλό κόστος της τιμής των συσσωρευτών, οι καινούργιες αρχιτεκτονικές πλατφόρμες κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων και η δημιουργία νέων σειρών βιομηχανικής παραγωγής αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Τα ελαφρά φορτηγά, τύπου Van, επίσης θα γίνουν φτηνότερα από τα πετρελαιοκίνητα μέχρι το 2025. Σήμερα αυτή η κατηγορία αγγίζει ποσοστό 2% λόγω των μη αυστηρών κανονισμών που διέπουν τις εκπομπές CO2, οι οποίες επιτρέπουν στους κατασκευαστές να μην στρέφονται εντατικά στην παραγωγή ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών μπορούν να αποτελέσουν το σύνολο των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων μέχρι το 2035 τόσο στην νότιο όσο και στην ανατολική Ευρώπη εάν ληφθούν και εφαρμοστούν οι σωστές αποφάσεις για τον περιορισμό των εκπομπών CO2 και συνοδευτούν από κίνητρα και ενισχύσεις για τη δημιουργία υποδομών υποστήριξης της ηλεκτροκίνησης. Εάν αυτό δεν συμβεί και δεν υπάρξει παρέμβαση στην αγορά, τότε η επιδιωκόμενη ποσόστωση επί των νέων πωλήσεων δεν θα επιτευχθεί και η Ευρώπη θα πετύχει τον στόχο της για απαλλαγή από τον άνθρακα μέχρι το 2050.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει επίσης, σύμφωνα με δημοσίευμα του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων, εντός του Ιουνίου 2021 να θέσει τελική ημερομηνία πέραν της οποίας δεν θα επιτρέπονται πλέον πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που να κινούνται με ορυκτά καύσιμα. Τον τελευταίο μήνα 27 μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες ζήτησαν η καθοριστική χρονιά να είναι το 2035. Όμως μια πρόσφατη δημοσκόπηση έδειξε ότι το 63% των κατοίκων των αστικών ευρωπαϊκών κέντρων θα επιθυμούσαν αυτό να συμβεί μέσα στο 2030.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τουλάχιστον επτά αυτοκινητοβιομηχανίες και δέκα ευρωπαϊκά κράτη έχουν ήδη αναγγείλει ότι μελετούν τον χρόνο εφαρμογής μέτρων απαγόρευσης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα.
 

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η τεχνητή νοημοσύνη αυξάνει τις κυβερνοεπιθέσεις και η Ευρώπη είναι από τα πιο ευάλωτα «θύματα» - Ο λόγος

Τech & Science / Η τεχνητή νοημοσύνη αυξάνει τις κυβερνοεπιθέσεις και η Ευρώπη είναι από τα πιο ευάλωτα «θύματα» - Ο λόγος

Η τεχνητή νοημοσύνη καθοδηγεί τις κυβερνοεπιθέσεις και χρησιμοποιείται από χάκερ για να παραβιάσουν την ασφάλεια σε διάφορα επίπεδα και να διαδώσουν τις επιθέσεις μέσω πολλών παρόχων διαδικτύου (IP) ώστε να αποφευχθεί η ανίχνευση
LIFO NEWSROOM
«Δεν μπορούσαμε να πιστέψουμε πόσο παράξενος ήταν»: O δεινόσαυρος Spicomellus αποκαλύπτεται ακόμη πιο αλλόκοτος

Τech & Science / Ο «παράξενος» δεινόσαυρος Spicomellus αποκαλύπτεται ακόμη πιο αλλόκοτος

Σε κάθε πλευρά του σώματός του υπήρχαν αγκάθια μήκους περίπου 30 εκατοστών, ενσωματωμένα στα πλευρά, χαρακτηριστικό που δεν έχει καταγραφεί ποτέ σε κανένα άλλο σπονδυλωτό, ζωντανό ή εξαφανισμένο
LIFO NEWSROOM
Θανατηφόρο βακτήριο «χτυπάει» Νέα Υόρκη: Τι είναι η νόσος των Λεγεωνάριων και γιατί ανησυχούν οι ειδικοί

Τech & Science / Θανατηφόρο βακτήριο «χτυπάει» Νέα Υόρκη: Τι είναι η νόσος των Λεγεωνάριων και γιατί ανησυχούν οι ειδικοί

Έξαρση της νόσου των Λεγεωνάριων στο Χάρλεμ με έξι νεκρούς και πάνω από 100 κρούσματα - Πώς οι επιστήμονες ερευνούν δεκάδες πύργους ψύξης στη Νέα Υόρκη για να εντοπίσουν τη θανατηφόρα πηγή του βακτηρίου
LIFO NEWSROOM
Mounjaro: Βρετανοί ξεσπούν για την αύξηση στην τιμή - «Ντροπή, ήταν σαν μαγικό φίλτρο και τώρα το χάνω»

Τech & Science / Mounjaro: Βρετανοί ξεσπούν για την αύξηση στην τιμή - «Ντροπή, ήταν σαν μαγικό φίλτρο και τώρα το χάνω»

Πολλοί άνθρωποι σκέφτονται ότι δεν θα μπορέσουν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το φάρμακο, με τους ίδιους να ανησυχούν για την ψυχική και σωματική τους υγεία
LIFO NEWSROOM
Νέα έρευνα: Επιστήμονες λένε ότι βρήκαν τον κρυφό «διακόπτη» που κάνει το λίπος να καίει θερμίδες

Τech & Science / Νέα έρευνα: Επιστήμονες λένε ότι βρήκαν τον κρυφό «διακόπτη» για απώλεια βάρους

Η μελέτη δεν περιελάμβανε ανθρώπους - Προηγούμενη έρευνα έχει υπονοήσει ότι ένα συγκεκριμένο αμινοξύ μπορεί να είναι ένας παράγοντας αλλά μέχρι τώρα ο ρόλος του δεν ήταν σαφής
LIFO NEWSROOM
Τα πρόσωπα των πρώτων κατοίκων της νότιας Ινδίας: Σκελετοί 2.500 ετών αποκαλύπτουν την αλήθεια

Τech & Science / Τα πρόσωπα των πρώτων κατοίκων της νότιας Ινδίας: Σκελετοί 2.500 ετών αποκαλύπτουν την αλήθεια

Ερευνητές ανασυνθέτουν ψηφιακά τα πρόσωπα από σκελετούς 2.500 ετών στην Ινδία, αποκαλύπτοντας την ποικιλομορφία και τις αρχαίες ρίζες των πρώτων κατοίκων της Νότιας Ινδίας
LIFO NEWSROOM