Όσκαρ 2021: Η χρονιά του «Nomadland»

Frances-Chloe Oscar winners Facebook Twitter
Η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ και η Κλόι Ζάο με τα βραβεία Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου και Σκηνοθεσίας ανά χείρας («Nomadland»). Φωτο: EPA
0

Επιβεβαιώνοντας τον τίτλο του φαβορί, το Nomadland επικράτησε στην 93η Τελετή Απονομής των βραβείων Όσκαρ, που μεταδόθηκε ζωντανά και αποκλειστικά για 4η συνεχόμενη χρονιά στην COSMOTE TV, η σκηνοθέτις Κλόι Ζάο έγραψε ιστορία και ο Άντονι Χόπκινς έκανε μια ευχάριστη (αν και όχι τόσο εκτός προγράμματος) έκπληξη την τελευταία στιγμή.

Ο παραγωγός της φετινής τελετής Στίβεν Σόντερμπεργκ προσανατόλισε τη ροή της βραδιάς των Όσκαρ στην εγγύτητα της κινηματογραφικής κοινότητας, την οικειότητα ανάμεσα στα μέλη της και το συναίσθημα της προσωπικής διαδρομής των υποψηφίων, γι’ αυτό και δεν ήταν καθόλου τυχαίο πως το βραβείο που θα έκλεινε το τρίωρο show ήταν αυτό του καλύτερου ηθοποιού πρώτου ρόλου. Μόνο στην απονομή του 1972 είχε σπάσει η παράδοση και αντί για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, που εύλογα είναι το κλου κάθε οσκαρικής βραδιάς, η τιμή επιφυλάχθηκε στον Τσάρλι Τσάπλιν, στην επιστροφή του στο Χόλιγουντ, μετά από 20 χρόνια αναγκαστικής αυτοεξορίας.

Το φαβορί ήταν, από το ξεκίνημα της ασυνήθιστης σεζόν, ο Τσάντγκουικ Μπόουζμαν, στο κύκνειο άσμα του, τη Θρυλική Μα Ρέινι. Η χήρα του βρισκόταν στο Union Station για να παραλάβει την τιμητική διάκριση, ο συγκινητικός της λόγος θα ήταν ένα ιδανικό φινάλε αλλά ο απονεμητής Χοακίν Φίνιξ ανήγγειλε τον Άντονι Χόπκινς για τη συγκλονιστική ερμηνεία του στον Πατέρα.

Τελικά, η ΜακΝτόρμαντ έφυγε με το τρίτο Όσκαρ πρώτου ρόλου στην καριέρα της (μόνο η Κάθριν Χέπμπορν έχει 4) για μια ερμηνεία ψυχής στο Nomadland, διπλασιάζοντας τα βραβεία της, αφού ως συμπαραγωγός της ταινίας, ανέβηκε ξανά στη σκηνή μαζί με την Κινέζα σκηνοθέτιδά της, την Κλόι Ζάο.

Ο Ουαλός ηθοποιός βρισκόταν στην ιδιαίτερη πατρίδα του για διακοπές, ομολογώντας πως δεν περίμενε καθόλου αυτή την εξέλιξη και αποτίνοντας φόρο τιμής στον εκλιπόντα συνάδελφό του, σε ένα θερμό μήνυμα χαιρετισμού μέσα από τον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram.

Παρόμοια έκπληξη έγινε λίγα λεπτά νωρίτερα, όταν η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ κέρδισε μια ανοιχτή, ρευστή κούρσα, στην κατηγορία του πρώτου γυναικείου ρόλου. Από τις συνυποψήφιές της, η Βαϊόλα Ντέιβις είχε αποσπάσει το SAG award, η Κάρεϊ Μάλιγκαν τα βραβεία κριτικών και τα Independent Spirit Awards, η Άντρα Ντέι τη Χρυσή Σφαίρα, και η Βανέσα Κίρμπι το Volpi Cup στο Φεστιβάλ Βενετίας, ενώ η πρωταγωνίστρια των Τριών Πινακίδων στο Έμπινγκ και του Φάργκο, το BAFTA.

Τελικά, η ΜακΝτόρμαντ έφυγε με το τρίτο Όσκαρ πρώτου ρόλου στην καριέρα της (μόνο η Κάθριν Χέπμπορν έχει 4) για μια ερμηνεία ψυχής στο Nomadland, διπλασιάζοντας τα βραβεία της, αφού ως συμπαραγωγός της ταινίας, ανέβηκε ξανά στη σκηνή μαζί με την Κινέζα σκηνοθέτιδά της, την Κλόι Ζάο. Εκτός από καλύτερη ταινία της χρονιάς, το Nomadland χρίστηκε καλύτερη ταινία της βραδιάς, και με συνολικά 3 βραβεία, κέρδισε τις εντυπώσεις αφού καμία άλλη ταινία, από το Mank ως το Soul, δεν ξεπέρασε τα 2 βραβεία – η Δίκη των 7 του Σικάγο του Άαρον Σόρκιν δεν κατάφερε να αποσπάσει ούτε ένα.

Η δημιουργός από το Πεκίνο έγραψε ιστορία αφού έγινε η δεύτερη γυναίκα που καταφέρνει να επικρατήσει στην κατηγορία της σκηνοθεσίας, μετά τη νίκη της Κάθριν Μπίγκελοου για το Hurt Locker, και η πρώτη μη λευκή γυναίκα που το καταφέρνει. Μπορεί να έχασε δυο από τα τέσσερα προσωπικά βραβεία για τα οποία ήταν υποψήφια στην 93 απονομή, αλλά ο θρίαμβος του ποιητικού, συμπονετικού, περίτεχνου οδοιπορικού της στην Αμερική των καταφρονεμένων, με αισιοδοξία και το βλέμμα της στραμμένο στην ανθρωπιά και την ανεπιτήδευτη αισιοδοξία, κρίθηκε από τα μέλη της Ακαδημίας ως το πιο ταιριαστό επίτευγμα σε μια χρονιά με πρωτόγνωρες και δυσχερείς συνθήκες.

Η Έμεραλντ Φενέλ, συνυποψήφια της Ζάο στην κατηγορία της σκηνοθεσίας, τελικά κέρδισε το Όσκαρ για το πρωτότυπο σενάριό της στο Promising Young Woman, ενώ στην κατηγορία του διασκευασμένου σεναρίου, νικητής ήταν ο θεατρικός συγγραφέας που σκηνοθέτησε μαεστρικά τον Πατέρα, ο Φλοριάν Ζελέρ, και ο συνεργάτης του, Κρίστοφερ Χάμπτον, στη δεύτερη νίκη του μετά τις Επικίνδυνες Σχέσεις του Στίβεν Φρίαρς.

Όσο για τους δεύτερους ρόλους, τα φαβορί δεν είχαν αντίπαλο: η Για Τζουν Γιουνγκ έγινε η πρώτη Κορεάτισσα που κερδίζει Όσκαρ για την εγκάρδια ερμηνεία της στο Μινάρι, ενώ ο Βρετανός Ντάνιελ Καλούγια επικράτησε άνετα, ως χειμαρρώδης Φρεντ Χάμπτον στο Judas and the Black Messiah.

Η 93η Τελετή Απονομής των βραβείων Όσκαρ θα προβληθεί σήμερα Δευτέρα, 26/4, στις 21:15, υποτιτλισμένη στο COSMOTE CINEMA OSCARS HD.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ