Ο Headie One είναι το μέλλον της ραπ Facebook Twitter

Ο Headie One είναι το μέλλον της ραπ

0

Η ζωή του Headie One είναι σχεδόν κινηματογραφική, σαν να διαβάζεις σενάριο από ταινία. Ξεπήδησε από τους βρόμικους δρόμους του Λονδίνου για να γίνει ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους ράπερ του βρετανικού drill. Ο Drake, που αγκάλιασε το είδος, θεωρεί ότι είναι «ο καλύτερος drill καλλιτέχνης του κόσμου».


Βέβαια, η καριέρα του Headie One εκτοξεύτηκε προς το mainstream από τη συνεργασία του με τον Dave στο «18Hunna», ενώ πέρσι κυκλοφόρησε μαζί με τον Fred Again το «Gang», ένα από τα πιο φρέσκα και όμορφα χιπ-χοπ άλμπουμ της χρονιάς.


Αρκετοί παραπονιούνται τελευταία ότι η μουσική έχει χάσει τα στοιχεία που την έκαναν επικίνδυνη και συναρπαστική. Το UK drill, όμως, τα είχε όλα αυτά: μηδενιστικούς στίχους, περιγραφές για μαχαιρώματα και «βίαια» βιντεοκλίπ. «Το drill είναι η θυμωμένη απάντηση αυτής της γενιάς στην απομόνωση των πιο εύθραυστων κοινοτήτων και στη λιτότητα της κυβέρνησης των Συντηρητικών» είχε γράψει το «Fact» για την υστερία της βρετανικής κοινωνίας και το κυνήγι μαγισσών που ακολούθησε για το συγκεκριμένο είδος μουσικής. Βέβαια, πλέον θεωρείται mainstream. Στο «θλιμμένο» βίντεο για το νέο του single με τη συμμετοχή της FKA Twigs, «Don't judge me», οι ήχοι του Fred Again συναντούν τα φορτισμένα συναισθηματικά φωνητικά της FKA Twigs και το ραπ του Headie One και γίνονται ο ύμνος εναντίον κάθε είδους καταπίεσης.

Δεν ξέρω πού θα βρισκόμουν αυτήν τη στιγμή χωρίς τη μουσική. Είμαι μουσικός, μου αρέσει αυτό που κάνω ως δημιουργός και είμαι πολύ φιλόδοξος. Σκέφτομαι πολύ την εξέλιξή μου και θέλω να προχωρήσω, να αφήσω πίσω μου τις άσχημες μέρες.


Αν το ψάξεις περισσότερο, σχεδόν όλοι οι μουσικοί που ξεκίνησαν από τη σκηνή του UK drill έχουν κάνει φυλακή, συμπεριλαμβανομένου του σούπερ-σταρ J Hus. Ο Headie One είναι παρόμοια περίπτωση. Μπαινοβγαίνει στα σωφρονιστικά ιδρύματα από την εφηβεία του – μία φορά για εμπόριο ναρκωτικών. Τα προβλήματά του με τον νόμο συνεχίστηκαν μέχρι πρόσφατα, που η μουσική τού άλλαξε κυριολεκτικά τη ζωή. Λίγο πριν ανακοινώσει την κυκλοφορία του νέου δίσκου του και γίνει το μεγάλο «μπαμ», κάναμε μια μικρή κουβέντα μαζί του.

 

Headie One x Fred again.. - GANG

«Δεν ξέρω πού θα βρισκόμουν αυτήν τη στιγμή χωρίς τη μουσική» λέει. «Είμαι μουσικός, μου αρέσει αυτό που κάνω ως δημιουργός και είμαι πολύ φιλόδοξος. Σκέφτομαι πολύ την εξέλιξή μου και θέλω να προχωρήσω, να αφήσω πίσω μου τις άσχημες μέρες. Οι εμπειρίες μου με έχουν διδάξει ότι η θετική σκέψη έχει πολύ μεγάλη δύναμη και ότι όλες οι επιθυμίες σου μπορούν να πραγματοποιηθούν όταν είσαι θετικός άνθρωπος, να φτάσεις πολύ ψηλά».


Με το ραπ καταπιάστηκε όταν ήταν στο γυμνάσιο. «Μαζί με τους φίλους μου πηγαίναμε σε ένα στούντιο κοντά στο μέρος όπου ζούσαμε και γράφαμε περισσότερο diss κομμάτια. Μετά άρχισα να εξασκούμαι περισσότερο και το πράγμα "τσούλησε". Η εξάσκηση είναι η φόρμουλα για να γίνεις καλός ράπερ».


Γεννήθηκε σε ένα από τα διαβόητα συγκροτήματα κατοικιών του Tότεναμ – η περιοχή καμαρώνει ότι έβγαλε και τον Skepta. Το πραγματικό του όνομα είναι Irving Adjei και έχει καταγωγή από την Γκάνα. Είχε ως πρότυπά του τον French Montana και τον Max B. Σήμερα, στα 26 του, θυμάται εκείνα τα χρόνια και το πόσο διαφορετικά ήταν όταν μεγάλωνε. «Η σημερινή γενιά είναι τόσο επικεντρωμένη στα social media και στο να φαίνεται ότι ζει ωραία, ενώ τότε ήταν πολύ πιο σημαντικό να δίνει το "παρών". Ακόμα δεν αισθάνομαι ότι είμαι πετυχημένος. Είμαι σε ένα ταξίδι προς την επιτυχία».

 

FKA twigs, Headie One, Fred again.. - Don't Judge Me


Το 2017 πήρε την απόφαση να ασχοληθεί πιο σοβαρά με τη μουσική. Μόλις είχε βγει από τη φυλακή και την ίδια μέρα ηχογράφησε ένα τραγούδι, το απόγευμα ετοίμασε και το βίντεο και την επομένη τα ανέβασε και τα δύο.


«Έχω μετανιώσει για πολλά πράγματα, αλλά δεν θα άλλαζα τίποτα» λέει. «Δεν υπάρχει τίποτα που να εύχομαι να μην είχε συμβεί, επειδή δεν θα ήμουν αυτός που είμαι τώρα. Όλα αυτά με έφεραν εδώ που είμαι και σίγουρα πήρα πολλά μαθήματα». Όσον αφορά το drill, θεωρεί ότι ο κόσμος έχει τρομάξει, επειδή «δεν το καλαβαίνουν. Το χιπ-χοπ ή, γενικότερα, η μουσική ήταν πάντοτε ένας εύκολος τρόπος για να εκφράζονται οι άνθρωποι ελεύθερα. Είναι κάτι σαν θεραπεία».


«Μπορεί η μουσική να σε αλλάξει ως άνθρωπο;» «Σίγουρα, 100%, γιατί, πέρα από τη φήμη και την αναγνώριση, σε βοηθάει να αλλάξεις τον τρόπο που επικοινωνείς και εκφράζεις αυτά που έχεις στο μυαλό σου. Ο μόνος φόβος μου είναι το ίδιο το συναίσθημα, ενώ το μεγαλύτερο όνειρό μου είναι να γίνω ο σημαντικότερος καλλιτέχνης στον πλανήτη. Αυτός είναι ο στόχος μου».


«Πώς είναι η κατάσταση στο Λονδίνο;» «Είναι πολύ ήσυχα λόγω του lockdown. Η καραντίνα με κάνει να αισθάνομαι ότι έχω χάσει την ικανότητά μου να σκέφτομαι. Τα πάντα προχωρούν όταν ταξιδεύεις. Η πανδημία δεν λέει να τελειώσει και πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να ξεμπερδέψουμε από αυτήν».

instagram.com/headieone

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT
Αlex Kapranos : «Η κουζίνα και το rock 'n' roll είναι δυο κόσμοι που μοιάζουν»

Μουσική / Αlex Kapranos : «Η φήμη είναι πολύ γελοία. Όσο λιγότερο τη σκέφτεσαι, τόσο το καλύτερο»

Οι Franz Ferdinand έρχονται τον Σεπτέμβριο στην Αθήνα και ο Ελληνοβρετανός frontman τους, από την κορυφή ενός ελβετικού βουνού, βρίσκει χρόνο να μιλήσει για την ελληνικότητα, τις ανησυχίες του, το φαγητό και την αγάπη του για το ska.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ