Μετά από μια περίοδο αναδιοργάνωσης και ανασυγκρότησης που κράτησε σχεδόν ένα χρόνο, το Bios επαναδραστηριοποιείται κι ετοιμάζεται να ξαναγίνει ο πυρήνας της καλλιτεχνικής έκφρασης της πόλης. Το Bios, που έχει συνδεθεί όσο κανένας άλλος χώρος στην Αθήνα της τελευταίας 10ετίας με την καλλιτεχνική πρωτοπορία και την εναλλακτική κουλτούρα που άνθισε τα πρώτα χρόνια των ‘00s, έφερε πραγματικά μια νέα πρόταση σε όσα συνέβαιναν μέχρι τότε στην πόλη. Από τη στιγμή που άνοιξε, πριν από 5 χρόνια, έγιναν πολλές αλλαγέ, στην κατάσταση των πραγμάτων, κοινωνικές, στη σύσταση του κοινού που το επισκέπτεται, στο χώρο και στην πολιτική του, κυρίως όμως στη στάση των νέων ανθρώπων απέναντι στη μουσική και τον τρόπο που την αφομοιώνουν, τους τρόπους που ενημερώνονται, τη διάθεσή τους να προσεγγίσουν και να αποδεχτούν το καινούργιο.

«Το Bios ξεκίνησε πριν από 8 χρόνια περίπου σαν φεστιβάλ νέων μέσων απ' την ανησυχία μας να βρούμε πράγματα που δεν συνέβαιναν στην Αθήνα και θέλαμε να δούμε κι εδώ» λέει ο Βασίλης Χαραλαμπίδης, ο ιδιοκτήτης του κι ο άνθρωπος που κρύβεται πίσω από την αρχική ιδέα του «εναλλακτικού πολυχώρου τέχνης». «Ήταν μια κίνηση περισσότερο ενθουσιασμού, παρά μια ώριμη σκέψη. Ξεκινώντας το φεστιβάλ και οργανώνοντάς το για δύο χρόνια είδαμε ότι ήταν περισσότερο ένα πυροτέχνημα, δεν μπορούσε να κάνει κάτι. Αποφασίσαμε να το μετεξελίξουμε και να κάνουμε κάτι μόνιμο μέσα στην πόλη. Φτιάξαμε έτσι ένα κέντρο οπτικοακουστικών τεχνών και συνάντησης των τεχνών του τώρα, δηλαδή της τέχνης που συμβαίνει αυτήν τη στιγμή στην πόλη. Αυτή ήταν η αρχική ιδέα. Καταλήξαμε στο κτίριο της Πειραιώς, που το βρήκαμε μετά από πάρα πολύ κόπο. Ένα από τα βασικά προβλήματά μας ήταν οι υποδομές σε πολλά πράγματα, η άγνοιά μας, δημιουργήσαμε όμως μια νέα πρόταση και συνεχώς βελτιωνόμαστε».

«Έχουμε κάνει άπειρα λάθη. Πολλές φορές είναι ακόμα και για μας ένα ερωτηματικό αν το Bios είναι κάτι σωστό για την πόλη, για τη μετεξέλιξή της. Αυτό που θεωρούμε ότι έχουμε καταφέρει είναι μια γενικότερη αλλαγή μέσα στην πόλη, η οποία έχει να κάνει με τις δραστηριοποιήσεις. Πριν το Bios δεν υπήρχε όλη αυτή η δραστηριοποίηση των παράλληλων πραγμάτων σε διάφορους χώρους της Αθήνας, τα απρόβλεπτά της τα οποία τα βλέπουμε πια σε αρκετούς χώρους, αυτή η γενικότερη εναλλακτική αισθητική απ' την οποία προσπαθούμε τώρα να απομακρυνθούμε. Θέλουμε να φύγουμε από αυτό, πιο πολύ για να ξεπεράσουμε τους εαυτούς μας, κι αν θέλεις, επειδή θεωρούμε ότι αυτό ειπώθηκε κι έχει τώρα τελειώσει. Δεν υπάρχει λόγος να επαναλάβουμε το ίδιο πράγμα. Τελευταία έχουμε κατηγορηθεί ότι δεν είμαστε αυτό που ήμασταν πριν, αλλά θεωρώ ότι ήταν κάτι πολύ σημαντικό, που συνέβη, ολοκληρώθηκε και πρέπει να ξεπεράσουμε αυτή την πρώτη διατύπωση και να γίνει κάτι καινούργιο. Έχει γίνει μια πολύ βασική αλλαγή στο Bios τη χρονιά που διανύουμε: Από οπτικοακουστικό κέντρο έχει γίνει κέντρο αναπαραστατικών τεχνών, δηλαδή έχει μπει μέσα και το θέατρο και το σώμα, το πραγματικό, το απτό. Είναι μεγάλη ανάγκη για το Bios να ωριμάσει και να κάνει κάτι το ίδιο ολοκληρωμένα όπως έκανε τις συναυλίες τόσα χρόνια -συναυλίες που δεν είχαν ξαναγίνει ποτέ πριν στην Αθήνα- ή προβολές πραγμάτων που μετά τα είδαμε σε πολύ μεγάλα φεστιβάλ, όπως το αφιέρωμα στον Μάγιερς που την επόμενη χρονιά το έκανε το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Θέλουμε να κάνουμε αντίστοιχα πράγματα και στις αναπαραστατικές τέχνες. Ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε με αυτό και τότε είδαμε τα διάφορα κενά του Bios, που ήταν κυρίως υλικοτεχνικά, τα οποία δεν μπορούσαν να υποστηρίξουν αυτή την απόφαση, οπότε μπήκαμε σε μια διαδικασία εξέλιξης και του φυσικού χώρου του Bios. Η διαδικασία αυτή ολοκληρώνεται το Σεπτέμβριο που θα ξεκινήσει η κανονική νέα περίοδος».

«Όταν ξεκινήσαμε υπήρχαν διάφορες προσδοκίες για το τι είναι το Bios και άπειρες παρεξηγήσεις που δημιούργησαν μεγάλη ένταση. Νομίζω ότι δημιουργήσαμε μια ζύμωση στην πόλη την οποία κάποιος θα έπρεπε να είχε κάνει. Δηλαδή, αν δεν είχαμε κάνει ό,τι έγινε τότε, πολλά πράγματα δεν θα είχαν συμβεί. Αυτό που προσπαθούμε συνέχεια να κάνουμε είναι έναν χώρο όπου οτιδήποτε συμβαίνει κατ' αρχήν σε επίπεδο περιεχομένου και κτιρίου να είναι πρόταση. Ένα πράγμα αρνητικό που συνέβη είναι ότι μέσα στην ευκολία που δημιούργησε στη συνείδηση του κοινού ότι συμβαίνουν πράγματα, έδωσε ευκολία σε πάρα πολλά που θα μπορούσαν και να μη συμβαίνουν στην πόλη, τα οποία αλλοιώνουν την εικόνα των πραγμάτων. Δηλαδή πολλά βιντεοφεστιβάλ με βίντεο ασήμαντα, που υποβαθμίζουν την εικόνα ενός αντίστοιχου φεστιβάλ. Σταδιακά προσπαθούμε να κάνουμε πράγματα πιο αυστηρά σε σχέση με το περιεχόμενο, τουλάχιστον να ξέρει ο άλλος ότι αυτό που βλέπει έχει -ως πρόθεση τουλάχιστον- κάποια συγκεκριμένη βάση καλλιτεχνική. Φτιάξαμε πρόσθετους χώρους, επεκταθήκαμε, το υπόγειο έχει υποδομή πια για πειραματική σκηνή, φτιάξαμε την ταράτσα - τον πρώτο υπαίθριο χώρο του Bios, το μεγαλύτερο και τον πιο ενδιαφέροντα νομίζω. Αυτήν τη στιγμή οι πάνω χώροι φιλοξενούν το Master σκηνογραφίας του St Martins College. Στην ταράτσα, που έχει θέα την Ακρόπολη, θα γίνονται ανοιχτές προβολές, μίνι φεστιβάλ, συναυλίες, ενώ στη διάρκεια της ευρωπαϊκής γιορτής της μουσικής μαζί με τον πεζόδρομο θα φιλοξενούν διάφορες εκδηλώσεις.

«Στόχος μας είναι να αναδείξουμε ένα κομμάτι καλλιτεχνών του MySpace», προσθέτει, «εκεί συμβαίνουν πολύ ενδιαφέροντα πράγματα, καθώς και καλλιτεχνών που κινούνται γύρω από global κοινότητες, ανθρώπους που φτιάχνουν μουσική και είναι άγνωστοι γύρω μας. Θα δώσουμε βήμα σ' αυτούς τους καλλιτέχνες - σε όσους έχουν κάτι φρέσκο στη ματιά τους και προσπαθούν για κάτι καινούργιο. Για τους επόμενους μήνες έχουμε κλείσει αρκετές συναυλίες και θεωρούμε ότι είναι μία αναδιατύπωση στο πώς λειτουργούν πια. Με πιο αυστηρή επιλογή και με πιο φρέσκα πράγματα. Το ξεκίνημα γίνεται με το live ενός από τα πιο θρυλικά ονόματα της σκηνής του Ντιτρόιτ, κι από τις πιο μυστηριώδεις φιγούρες της σύγχρονης μουσικής, τους Dopplereffekt, οι οποίοι εμφανίζονται πολύ σπάνια, δεν δίνουν συνεντεύξεις και θεωρώ μεγάλη επιτυχία ότι θα παίξουν στο Bios. Μαζί τους, μάλιστα, θα είναι οι Drexciya και ο Sherard Ingram.