Τα πολλά λόγια του Μίκη Θεοδωράκη

Τα πολλά λόγια του Μίκη Θεοδωράκη Facebook Twitter
19

Ο Maximos Theodoropoulos έγραψε κάτι στο Facebook του:

"Θεε μου σχωρα με,αλλα γιατι οταν ακουω τον Μικη να μιλαει για «τελευταια» φορα εγω βρισκω παρηγορια στην σιωπη του Μανου;
Γιατι οι σιωπες του Χατζιδακι κανουν πιο πολυ θορυβο απο τον σαματα του Μικη;

Να ειναι καλα ο ανθρωπος,αλλα εμενα αυτες οι πατριωτικες εργολαβιες παντα με φοβιζαν..Ναι,θα ανατριχιαζω με την μουσικη του,αλλα θα ανατριχιαζω και με την πολυλογια του.."

 

Με αφορμή αυτά τα λόγια, έψαξα να βρω πού αναφέρεται. Πρόκειται λοιπόν για την νέα, ενδιαφέρουσα από πολλές απόψεις, ανοιχτή επιστολή του Μίκη Θεοδωράκη με την οποία δηλώνει ότι αποστρατεύεται πολιτικά, επειδή οι απόψεις του δεν έπεισαν τον ελληνικό λαό.

Να η επιστολή/κείμενο του Μίκη Θεοδωράκη:

ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΡΟΠΑΛΑ

Τα πολλά λόγια του Μίκη Θεοδωράκη Facebook Twitter

Βρεθήκαμε στο Ηρώδειο για τα 50 χρόνια της Μαρίας Φαραντούρη. Καθισμένοι πλάι-πλάι παλιοί σύντροφοι όπως ο Κουτσούμπας, ο Κουβέλης, ο Τσίπρας και η αφεντιά μου. «Είμαστε εδώ τέσσερις γενιές αριστερών», τους είπα. «Εμείς προσπαθήσαμε ξανά και ξανά να χτυπήσουμε την πόρτα της Εξουσίας. Δεν τα καταφέραμε. Τώρα την χτυπά ο νεότερος…». «Και ;;;», ρώτησε κάποιος από το πηγαδάκι που είχε σχηματιστεί γύρω μας.

 

«Άκου φίλε», του είπα, «μπορεί όλοι εσείς να σκέφτεστε (και με το δίκιο σας) ένα σωρό πράγματα για μας, όμως η Ελληνική Αριστερά είναι ένα ποτάμι. Το ίδιο. Βρεθήκαμε μπροστά σε βράχους. Χωριστήκαμε σε διχάλες. Εν πάση περιπτώσει. Τώρα την πόρτα χτυπά ο νεότερος…». «Και τι να ψηφίσουμε;» μπήκε κάποιος στο ψητό. «Τσίπρα», του λέω, «τι άλλο;». Ο Κουτσούμπας χαμογέλασε αμήχανα. «Και ΚΚΕ βέβαια…». Κάποια κυρία με κοίταξε επιτιμητικά. «Το ΚΚΕ είναι ο βράχος μας», της είπα. Αυτή είναι η ολοκληρωμένη μου απάντηση. Δηλαδή και Τσίπρα και ΚΚΕ.

Δυστυχώς αυτά είναι λόγια που λέγονται στην ανάλαφρη ατμόσφαιρα του διαλείμματος μιας συναυλίας. Πίσω όμως κρύβεται η ωμή πραγματικότητα και η προσωπική μου τραγωδία. Που μεγαλώνει όσο λιγοστεύει το λαδάκι στο καντήλι μου. Και μιας και η «Αυγούλα» μου έκανε την τιμή να με αναφέρει αδράχνοντας την ευκαιρία, για να προβάλει ένα προεκλογικό σύνθημα, θα πρέπει νομίζω να μου δώσει την ευκαιρία να ξεδιπλώσω ολοκληρωμένα την σκέψη μου σχετικά με τις πολιτικές εξελίξεις και τον ρόλο της Αριστεράς.

Στις συναντήσεις μας στα πλαίσια του Μετώπου ΕΛ.ΛΑ.Δ.Α. διαπιστώθηκε η βασική μας διαφορά (ανάμεσα στις απόψεις του ΣΥΡΙΖΑ και τις δικές μου), που εξακολουθεί να υπάρχει: δηλαδή αν είναι εφικτή η ριζική αλλαγή(που έχει ανάγκη ο τόπος) μέσα ή έξω από το Σύστημα Εξουσίας. Το «μέσα» σήμαινε συμμετοχή στις εκλογές με στόχο την κατάκτηση της κοινοβουλευτικής Εξουσίας. Το «έξω», να βάλουμε όλοι μας το όποιο βάρος μας για τη δημιουργία ενός Παλλαϊκού Μετώπου Αντίστασης. Είναι αλήθεια ότι από τις αρχές του 2011 η πολιτική μου σκέψη ριζοσπαστικοποιήθηκε. Γιατί; Πρώτον γιατί διαπίστωσα την αρχή του τέλους του δικομματισμού, που σημαίνει απαλλαγή της μεγάλης πλειοψηφίας του Λαού μας από τον άμεσο ιδεολογικο-πολιτικό και κομματικό έλεγχο των δύο ιστορικών εκπροσώπων της ξένης εξάρτησης.

 

Δεύτερον, η αποκάλυψη με την υπογραφή του Μνημονίου όχι μόνο του αντιλαϊκού αλλά και του αντεθνικού ρόλου των ηγετικών παραγόντων που κρατούσαν κάτω από τον άμεσο έλεγχό τους τούς οπαδούς του ΠΑΣΟΚ στην πρώτη φάση και της Ν.Δ. στην επόμενη. Μιλάμε για το 80% περίπου των Ελλήνων ψηφοφόρων! Τρίτον, κουρελιάστηκαν οριστικά οι μάσκες που έκρυβαν το αληθινό αποκρουστικό πρόσωπο των λεγομένων ξένων «προστατών» μας, ώστε σήμερα να μην υπάρχει ούτε ένας Έλληνας που να μην πιστεύει ότι ο στόχος τους είναι να μας εξαθλιώσουν και να μας κατατρομοκρατήσουν, ώστε να καμφθεί κάθε δυνατότητα του Λαού μας και να παραδοθεί σαν «πρόβατο επί σφαγήν» στα οικονομικά και στρατηγικά τους συμφέροντα. Ειδικά τώρα, μετά την αποκάλυψη του πετρελαϊκού μας πλούτου, ο στόχος τους είναι να τον ελέγξουν και να τον καρπωθούν δίνοντας στον Λαό μας λίγα ψίχουλα, αφού θα έχει εξασφαλιστεί η οριστική του υποταγή στην θέλησή τους.



Αυτές οι διαπιστώσεις με οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι αυτή η τεραστίων διαστάσεων απελευθέρωση του Λαού μας από τους καταναγκασμούς και τις αυταπάτες του δικομματισμού σε συνδυασμό με την αποκάλυψη του ρόλου των δυνάμεων της ξένης εξάρτησης και των τοπικών συμμάχων και οργάνων τους (που όλοι μαζί, θεσμικοί, πολιτικοί, οικονομικοί, κρατικοί παράγοντες συνιστούν το πλέγμα του Συστήματος Εξουσίας) δημιουργούν για την χώρα μας μια σπάνια ιστορική ευκαιρία! Ποιο ήταν το «κλειδί»; Ο ενημερωμένος λαός, που όπως έδειξαν οι μεγάλες διαδηλώσεις του 2011 και του 2012, άρχισε να κατανοεί τη δύναμή του και να ανιχνεύει την ευθύνη του για την αναγκαία ριζοσπαστική αλλαγή.

 

Φτάνει να καταφέρει να ενωθεί γύρω από ένα κοινό στόχο και μια ενιαία αντιστασιακή ηγεσία. Αυτή ήταν κατά την άποψή μου η ώρα της Αριστεράς. Και γι’ αυτό ξαναβγήκα, 86 χρονών, σε δρόμους και σε πλατείες. Όπως σε κάθε παρόμοια στιγμή, όταν ο Λαός φορτώνεται με ιστορικές ευθύνες και κατά κάποιον τρόπο είναι «άγραφο χαρτί», περιμένει ένα χέρι να γράψει επάνω μια λέξη. Στα 1821 η λέξη ήταν «Ελευθερία». Στα 1843, «Σύνταγμα». Στα 1912 «Εδαφική ολοκλήρωση». Στα 1940 «Αντίσταση». Στα 1973 «Δημοκρατία». Στα 2012 (ακόμα και σήμερα) η λέξη που περιμένει είναι «ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ».

Στις συζητήσεις μας με τους Γλέζο, Τσίπρα, Δραγασάκη είχα την ευκαιρία να τους αναπτύξω τις απόψεις μου. Δεν εισακούσθηκα. Όπως και δεν κατόρθωσα με την Σπίθα να επικοινωνήσω ελεύθερα με τον Λαό, για να του αποδείξω ότι υπάρχει λύση εφικτή και αναίμακτη έξω από το Σύστημα. Και ότι αν τη χάσουμε, αυτό σημαίνει ότι στα 1821 δεν έγινε Επανάσταση.

 

Στα 1843 δεν κερδήθηκε Σύνταγμα. Στα 1912 δεν έγιναν οι Βαλκανικοί πόλεμοι, στα 1940 με το ΟΧΙ δεν έγινε Εθνική Αντίσταση και στα 1973 με το Πολυτεχνείο δεν έπεσε η Χούντα. Τόσο κοσμοϊστορική σημασία έδινα στη σημερινή συγκυρία. Πίστεψα με πάθος ότι είναι δυνατή επί τέλους η κατάκτηση της Εθνικής μας Ανεξαρτησίας και γι’ αυτό τον λόγο η τωρινή μου απογοήτευση με οδήγησε στη δραματική μου απόφαση να θεωρώ τον εαυτό μου «νεκρό» πολιτικά.

Συμπτωματικά αυτή η συνάντηση των τεσσάρων έτυχε να γίνει την επομένη μέρα που έβαλα τη λέξη «ΤΕΛΟΣ» κάτω από το έμβλημα της Κίνησης Ανεξάρτητων Πολιτών στην Ιστοσελίδα της. Φυσικά «ΤΕΛΟΣ» όχι για την Σπίθα αλλά για τη δική μου ολοκληρωτική αποστράτευση ως μαχόμενου πολίτη, έπειτα από αγώνες 70 χρόνων, μιας και οι απόψεις μου δεν έγιναν τελικά γνωστές στον Λαό ούτε αποδεκτές από τις συγγενέστερες πολιτικές ηγεσίες.

 

Η συνάντηση αυτή έγινε επίσης την επομένη της δημοσίευσης ενός προφητικού, για άλλη μια φορά, άρθρου μου, στο οποίο έγραφα ότι η Χρυσή Αυγή έχει περάσει στη φάση του αίματος και του θανάτου, με κύριο στόχο την Αριστερά. Θα ήθελα λοιπόν από την «Αυγή» να προβάλει αυτή την έκκληση που διατύπωσα χθες στους παλιούς συνοδοιπόρους μου υπενθυμίζοντας ει δυνατόν, ορισμένα αποσπάσματα από το άρθρο μου εκείνο. Αν δεν τους ενώνει η επίθεση, ας τους ενώσει η άμυνα! Ήδη χθες ήρθε η επιβεβαίωση της προειδοποίησής μου, είχαμε τον πρώτο νεκρό! Ο κίνδυνος είναι πολύ μεγάλος για τη χώρα. Όμως για μας τους αριστερούς (κάθε χώρου ή εκτός «χώρου») είναι άμεσος…

 

Τώρα αρχίζω να σκέφτομαι ότι η τυχαία μας συνάντηση στο διάλειμμα της συναυλίας του Ηρωδείου μπορεί και να μην ήταν τυχαία! Και φυσικά δεν επιτρέπεται να περιοριστεί σε ένα σύνθημα… Γιατί τα όσα ειπώθηκαν μεταξύ μας για την επίθεση στο Πέραμα μπορεί και πρέπει να ξυπνήσουν μέσα μας τους εφιάλτες του παρελθόντος, οι υπεύθυνες ηγεσίες πρέπει να λάβουν έγκαιρα μέτρα σε απόλυτη προτεραιότητα, για να μην ξανασηκώσουν κεφάλι αυτοί που ευθύνονται για τις δύο μεγάλες τραγωδίες του τόπου μας, τον Εμφύλιο Πόλεμο και την Δικτατορία…

Αθήνα, 18.9.2013


Μίκης Θεοδωράκης

19

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

16 σχόλια
Κι εγώ δε συμφωνώ με αρκετά απ'όσα είπε κι έκανε ο Μίκης Θεοδωράκης ειδικά τα χρόνια που κυβερνούσε ο Μητσοτάκης, αλλά... αν δε δικαιούται να ομιλεί ο Θεοδωράκης που πέρασε το ένα τέταρτο (κυριολεκτικά) της ζωής του σε εξορίες και φυλακίσεις, τότε ποιος δικαιούται να μιλά βρε παιδιά? Αφήνω το ξύλο και τις καταδίκες σε θάνατο, τις διωξεις και το κυνηγητό που υπέστη η καλλιτεχνική του δουλειά για δεκαετίες. Στις μέρες μας φαίνονται κάποια πράγματα αυτονόητα αλλά για ρωτήστε τους παλιούς.Εννοείται ότι κανείς δεν είναι υπεράνω κριτικής αλλά η απαξίωση των πραγματικά μεγάλων σ'αυτη τη χώρα (μη ξεχνάμε ότι και τον Χατζιδάκη, "κίναιδο" τον ανεβοκατέβαζε υποτιμητικά η Αυριανή) τείνει να εδραιωθεί από ανθρώπους που ποτέ δεν κούνησαν το δαχτυλάκι τους για ν'αλλάξει κάτι προς το καλύτερο σ'αυτή τη χώρα....
Τους θαυμάζω και τους σέβομαι και τους δύο. Νιώθω τυχερός που η γενιά μου πρόλαβε να τους ακούσει και να τους παρακολουθήσει ζωντανούς. Θα είναι πολύ όμορφο όταν θα τους ακούνε ή θα τους διαβάζουν τα παιδιά μου και θα με ρωτάνε αν είχα παρακολουθήσει από κοντά τη μία ή την άλλη συναυλία του ενός ή του άλλου. Κι εγώ θα του διηγούμαι περήφανος. Όχι περήφανος επειδή "ήμουν κι εγώ εκεί" αλλά γιατί τα παιδιά μου θα συνεχίζουν να τους ακούνε, ίσως με περισσότερο πάθος, αγάπη και συνειδητοποίηση απ' ό,τι εγώ. Αυτό που θέλω όμως να εκφράσω είναι πως οι δύο τους ήταν πολύ διαφορετικές προσωπικότητες και δεν νομίζω πως τίθεται θέμα σύγκρισης. Τα βιώματα τους από την παιδική ηλικία ήταν πολύ διαφορετικά. Βιώματα που καθόριζαν το έργο τους. Την περίοδο όπου ο ένας ήταν εξόριστος στα ξερονήσια με όλα τα επακόλουθα ο άλλος έγραφε μουσικές για λογοκριμένες κινηματογραφικές ταινίες...Για πολλούς και διάφορους λόγους δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε γιατί ο ένας ήταν "σιωπηλός" και ο άλλος "θορυβώδης". Αν και είμαι σίγουρος πως αν ζούσε σήμερα ο Χατζιδάκις, με όλα όσα συμβαίνουν θα γινόταν ιδιαίτερα θορυβώδης...
Η αλήθεια είναι ότι ο "πολιτικός" Χατζιδάκις εμφανίστηκε μόνο μετά τη μεταπολίτευση (κυρίως μετά το 81). Επί δικτατορίας και πρωτύτερα, οι παρεμβάσεις του ήταν ανεπαίσθητες. Ό,τι κι αν καταλογίσει κανείς στον ύστερο Θεοδωράκη, υπήρξε πάντα πολιτικό ον και δεν τράβηξε λίγα γι' αυτό (στο τρέξιμο μέχρι τα 50 του).
Ας είχαμε έστω το 1/3 της μαχητικότητας του εν λόγω ανθρώπου καθένας από εμάς τους σχολιαστές εδώ μέσα αλλά και ο συντάξας το άρθρο...Με πόση ευκολία ανώνυμα και σχεδόν τηλεγραφικά αποκαθηλώνουμε προσωπικότητες από τον καναπέ του σπιτιού μας!Και μάλιστα σε μια εποχή που, ναι, μάλιστα, δεν θέλει σιωπή, αλλά θέλει σαματά, κραυγή και ΛΟΓΟ!
Να σεβαστούμε δηλαδή ευλαβικά τις απόψεις των *μουσικών* που για κάποιο λόγο ο πολύς ο λαός θεωρεί αυθεντία. Μαχητικότητα έχει και ο Κασιδιάρης. Ουσιαστικό λόγο θέλουμε και όχι τσιτάτα (αρκετά συχνά ξενοφοβικά) Για να θυμηθούμε μερικές από τις αρλούμπες του"Οπως τόσοι Ελληνες, που ταυτίζονται με τους Σέρβους, όπως τα περισσότερα ΜΜΕ, όπως ο επιλεκτικά χριστιανός πονόψυχος κ. Χριστόδουλος, ο Μίκης Θεοδωράκης, με άρθρο του στην «Ελευθεροτυπία» (13.4.1999) εμφανίστηκε μονόπλευρα «τραυματισμένος» από τα όσα τραγικά συμβαίνουν στην πρώην Γιουγκοσλαβία, όπου, αν καταλάβαμε καλά, εγκληματούν μόνο «οι δολοφόνοι των ουρανών» (ανάμεσά τους, δικαίως, οι όσοι υπεύθυνοι για τον βομβαρδισμό του τρένου στη Νότια Σερβία και του βομβαρδισμού των προσφύγων στο Κόσοβο), ενώ προφανώς οι ειδικές μονάδες του Μιλόσεβιτς στο Κόσοβο δρουν όπως οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα. Για να θέσει το μέγα ερώτημα: Εμείς οι Ελληνες με ποιους τελικά θα πάμε; Η απάντησή του είναι σημαντική: εφόσον δημιουργηθεί η ένωση Σερβίας - Λευκορωσίας - Ρωσίας, η χώρα μας θα έπρεπε να προσχωρήσει σε αυτή την «αμυντική συμμαχία». "http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=110082"Στα χρόνια της καλλιτεχνικής στασιμότητας η και παρακμής προχώρησε σε αντιφατικά κραυγαλέες πολιτικές πρωτοβουλίες που κάποιες φορές άγγιζαν τα όρια της ασύμβατης πολιτικής ανηθικότητας. Βουλευτής και Υπουργός της ΝΔ, άλλοτε πολέμιος κι' άλλοτε υποστηρικτής του ΚΚΕ εκμεταλλεύτηκε ακόμη και τις Ενοπλες Δυνάμεις (στρατιωτικό αεροπλάνο) για να μεταφερθεί στην Γιουγκοσλαυία του δικτάτορα Μιλόσεβιτς και να ευλογήσει τις σφαγές των "αλλόδοξων" Αλβανών από Σέρβους παραστρατιωτικούς στο Κόσοβο. Με την τάση να κινείται πάντα με το ρεύμα ώστε να προβάλεται και να ακούγεται τα έβαλε κατά καιρούς άλλοτε με την παγκοσμιοποίηση, άλλοτε με τους αμερικανούς και την Δύση ενώ τελευταία δεν δίστασε να κατακεραυνώσει και τους όποιους επικριτές του αρχιεπισκόπου προτρέποντάς τους "να πλένουν το στόμα τους" πριν τον αναφέρουν!! Ενδιάμεσα βέβαια φρόντιζε άμεσα η έμμεσα και τα οικονομικά του συμφέροντα καταγγέλοντας λ.χ. τις δαπάνες για την παράσταση του Παπαθανασίου στις Στήλες του Ολυμπίου Διός, τα αγγλόφωνασ τραγούδια στην Γιουροβίζιον και τα "λιγα λεφτα"(!) που του έδωσαν για κάποια παράσταση, νομίζω, στο Ηρώδειο. Τώρα τα έβαλε - ανάποδα - με τον Αρχιεπίσκοπο (άσχετα αν τώρα έχει δίκιο) για την επίσκεψή του στον τάφο του Γρίβα."http://www.andrianopoulos.gr/0010000102/%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%BA%CE%B4%CE%BF%CF%84%CE%BF-%CE%B8%CE%B5%CE%BF%CE%B4%CF%89%CF%81%CE%B1%CE%BA%CE%B7%CF%83.htmlΚαι δεν θα αναφέρω τις πιο πρόσφατες γραφικότητες και τις συμμαχίες με Καζάκηδες κτλ κτλ
Μια ζωή πήγαινε-έλα σε όλα τα κόμματα, έγινε μέχρι βουλευτής και υπουργός του Μητσοτάκη.Κατά καιρούς είχε διάφορες εμμονές.Μετά τη δολοφονία του Π.Μπακογιάννη μιλούσε δημόσια με σιγουριά ότι αρχηγός της 17Ν ήταν ο Ανδρέας Παπανδρέου. Δεν κρατούσε καμία επιφύλαξη. Μετά κατάπιε τη γλώσσα του και δεν ζήτησε ποτέ συγγνώμη για τη μπαρούφα του. Ασυγχώρητος.
Είπες την σωστή λέξη ... ''ξενοφοβικά". Σωστά, δεν δικαιούται να ομιλεί περί έθνους ή να παραπέμπει σε έννοιες όπως πατρίδα γιατί ομοιάζει με Κασιδιάρη, τ' ακούσαμε κι αυτό. Το ζήτημα είναι ότι η χώρα μας πάσχει από προσωπικότητες που να εμπνέουν ένα όραμα και ο Μίκης, τουλάχιστον, διαθέτει (ή διέθετε, αν όντως αποσύρεται) αυτό το χάρισμα, παρά το προχωρημένο της ηλικίας του, κατ' εμέ. Δεν θεωρώ επίσης γραφικότητα το να στηρίζει μία πολιτική θέση σε μια κρίσιμη στιγμή που βιώνουμε ως χώρα, άλλωστε, δε νομίζω να άντλησε και κάποιο όφελος, στο οποίο αποσκοπούν οι περισσότεροι απ όσους εμπλέκονται με την πολιτική. Και τέλος, θεωρώ ντροπή για τη γενιά μου - ναι ντροπή- να εμφανίζονται πιο μαχητικοί από εμάς άνθρωποι ετών 80 ++ (Μίκης, Γλέζος) και ακόμη μεγαλύτερη ντροπή όταν τους επικρίννουμε και από πάνω με χαρακτηρισμούς του τύπου "ξεμωραμένος'', "φασίστας μεγαλύτερος και από τον Κασιδιάρη", ''σαματατζής''.
Γενικά δε μου αρέσει η λογική των τοτέμ. Εδώ όμως έχουμε δύο τοτέμ.Ό,τι και να κάνουν εχουν γράψει με ολόχρυσα γράμματα το όνομά τους στην ιστορία του ελληνικού πολιτισμού.Μόνο σεβασμός λοιπόν όταν μιλάμε για το Μίκη Θεοδωράκη και το Μάνο Χατζιδάκι.
Ο μέγας Μάνος δεν ζει,αλλά και να ζούσε,τόσα πολλά όσα ο σπουδαίος -ως μουσικός- Μίκης,δεν θα έλεγε.Δεν φλυαρούσε ο Μάνος κι όταν μιλούσε το έκανε εμμέσως,πλην τής αχαρακτήριστης περιπτώσεως τής φασιστικής Αυριανής.Η διαφορά είναι ,κατά τη γνώμη μου, η εξής :ο Μάνος αν και δήλωνε δεξιός ήταν ελευθερόφρων,ο δε Μίκης παρά τα ζιγκ ζαγκ του,δεν παύει να είναι μπολσεβίκος και δή λενινιστής.Κάτι δηλ. που συμβαίνει με τα αριστερά κόμματα και τον σύριζα βέβαια, στην ρωμιοελλάδα.Αντίθετα,στην Ευρώπη αριστερός καθόλου δεν σημαίνει μπολσεβίκος.Θά'λεγα και στην Αμερική με κάποια φωτεινά πνεύματα.(Άρη,επειδή κατά βάση σε παρακολουθούν συριζαίοι,ελπίζω να καταλάβουν τι λέω.Δεν είμαι δεξιός,αλλά homo universalis).
Καλογραμμένη επιστολή.> η Ελληνική Αριστερά είναι ένα ποτάμι. Το ίδιο. Βρεθήκαμε μπροστά σε βράχους. Χωριστήκαμε σε διχάλεςΠετυχημένο σόφισμα. Δηλαδή η Αριστερά και καλά διασπάστηκε λόγω των εμποδίων που συνάντησε στο δρόμο της.> Αυτή είναι η ολοκληρωμένη μου απάντηση. Δηλαδή και Τσίπρα και ΚΚΕ.Ωραίος τρόπος αποφυγής διλημμάτων! Κάτι σαν την Αγία Τριάδα ή τη διπλή φύση του Χριστού. Τώρα πώς γίνεται να ψηφίσει κανείς δύο κόμματα ταυτοχρόνως, αυτό μόνο ο Θεοδωράκης το ξέρει.> ο στόχος τους είναι να μας εξαθλιώσουν και να μας κατατρομοκρατήσουν, ώστε να καμφθεί κάθε δυνατότητα του Λαού μας και να παραδοθεί σαν «πρόβατο επί σφαγήν» στα οικονομικά και στρατηγικά τους συμφέροντα.Μιλάμε για τεράστια οικονομικά και στρατηγικά συμφέροντα. Στην Ελλαδίτσα παίζεται το μέλλον της υφηλίου.> Ειδικά τώρα, μετά την αποκάλυψη του πετρελαϊκού μας πλούτου, ο στόχος τους είναι να τον ελέγξουν και να τον καρπωθούν δίνοντας στον Λαό μας λίγα ψίχουλαΟ «πετρελαϊκός πλούτος» δεν έχει βρεθεί ακόμα, άσε που η αξία του προβλέπεται σε μόλις λίγες δεκάδες δισ. ευρώ.
Νομίζω ότι γύρω από το Χατζιδάκι έχει φτιαχτεί με τα χρόνια ένας μύθος και ενδεικτικό είναι αυτό το άρθρο που αντιπαραθέτει στην πληθωρική παρουσία του Θεοδωράκη τις «σιωπές» του Χατζιδάκι.Καθόλου σιωπηλός δεν ήταν ο μακαρίτης - κάθε άλλο. Και δημόσια παρενέβαινε, και καυγάδες έστηνε, και προκλητικές δηλώσεις έκανε, και η συμπεριφορά και η καθημερινή πρακτική του δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι θα έβρισκε σύμφωνους τους σημερινούς υμνητές του.
Ανεξάρτητα από το αν συμφωνώ ή όχι με τη δημόσια παρουσία του Θεοδωράκη, ο Μάχιμος Θεωδορόπουλος έχει μάλλον περιορισμένη μνήμη καθώς ο Χατζιδάκις, όντας εν ζωή, και λαλίστατος ήταν και ωραία κείμενα έγραφε και μια χαρά εκκωφαντική παρουσία είχε. Επίσης, ΑΝ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΙΑΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΟΤΙ ΕΜΠΝΕΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΝ πράγματι εμ το έργο του, ΔΕ ΘΑ ΗΤΑΝ ΧΑΜΗΛΑ ΣΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΔΙΣΚΩΝ, δυσανάλογα με βάση την υψηλή καλλιτεχνική του αξία. Αφήστε λοιπόν αυτή τη μόδα με τον Χατζιδάκι που επικαλείστε συνέχεια και μην ακυρώνετε την πολιτική-με την ευρεία έννοια-προσφρορά του Θεοδωράκη επειδή δεν είναι στην Χιπε(υστ)ική Μόδα σας. και οι δύο έχουν απεριόριστη αξία για τον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό και υπερβαίνουν τα must της κάθε εποχής και τους καπηλευτές τους...Με σεβασμό στους αυθεντικούς ανθρώπους [Διευκρινιση του Αρη: Εννοειται οτι η συγκριση γινεται με την τωρινη -αναγκαστικη - σιωπη του Χατζιδακι. Ο χρηστης του facebook εικαζω οτι εννοει πως η απουσια του μαχητικου και ευστοχου λογου του Χατζιδακι (λογω της μη φυσικης του παρουσιας) ειναι πιο χτυπητη και ουσιαστικη απο τις παρεμβασεις του Μικη των τελευταιων χρονων. ]
Ο Θεοδωράκης έκανε πολιτική με τη μουσική του. Επειδή ήταν καλός, έκανε καλή δουλειά. Μετά αποφάσισε να γίνει μαϊντανός ανάμεσα σε μαϊντανούς. Ο ίδιος με την ανάγκη του για επιβεβαίωση εξίσωσε τις δηλώσεις του με τις δηλώσεις της 'Ατζελας (sic).Ο Χατζιδάκις είχε πιο πολλή εμπιστοσύνη στη δουλειά και την εικόνα του και δεν ένιωθε την ανάγκη να τις βγάζει συνέχεια βόλτα. Εννοείται πως θα τον πάρουμε πιο σοβαρά.
Τουλάχιστον αστείο το σχόλιο πάνω στην επιστολή του Μίκη Θεοδωράκη. Η εποχή του γρήγορου, του εύκολου σχολιασμού μέσω FB, δυστυχώς, μας έχει αποξενώσει από την έννοια της κριτικής. Και αυτή, αν θέλουμε να μιλάμε με επιχειρήματα, δεν γίνεται με τσιτάτα.
Μπορει κανεις να συμφωνησει πως η πολιτικη σκεψη του Θεοδωρακη δεν ειναι (πια;) κατι ιδιαιτερο. Σε καμια περιπτωση δε λεει αυτο κατι για τον Χατζιδακι, ουτε εχει και νοημα να τον θυμομαστε με τον λογικο αλλα ακυρο συνειρμο "μουσικοι και οι 2". Συγκριση θα μπορουσε ισως να γινει μονο οσο ζουσαν και οι δυο, αλλιως ας αρχισουμε να λεμε ποσο λιγο εκτιμαμε την πολιτικη σκεψη του Κουβελη σε σχεση με αυτη του Τρικουπη.
Πραγματικά δεν νομίζω, όταν πρόκειται για τέτοιους υπέροχους ανθρώπους, πως έχουμε την πολυτέλεια να κάνουμε συγκρίσεις. Εκτός κι αν γίνονται εκ του πονηρού, για να ακυρώσουμε στο τέλος και τους δύο, και ξεκινώντας φυσικά από τον ζωντανό -δηλαδή τον πιο επικίνδυνο, όπως θα έλεγε κι ο Χατζιδάκις.
Ο Χατζιδάκις, όσο ζούσε ήταν παρών. Δε σιωπούσε. Και όταν παίρνουμε παράδειγμα από το Χατζιδάκι, το παίρνουμε από τα γραπτά του και τα λεγόμενά του. Όχι από τη σιωπή του. Όχι από το όταν δε μίλησε. Το να λες " Η σιωπή του Χατζιδάκι είναι προτιμότερη " είναι σα να λες " Ευτυχώς που πέθανε και δεν έχουμε κι αυτόν από πάνω ". Η διαφορά των δύο συνθετών στη δημόσια σφαίρα, όσο καιρό ήταν και οι δύο εν ζωή, είναι η πολύ μεγαλύτερη σταθερότητα του Χατζιδάκι έναντι του Θεοδωράκη, ο οποίος μέχρι και υπουργός έγινε με τον Μητσοτάκη ...